Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

--------------------

 

det som gjør dette til et svik er at Cesc selv har sagt at han aldri skulle spille for noen annen klubb i England. Dette er en type uttalelse som binder en til masta, og som er umulig å gå tilbake på. Hvis Cesc virkelig mente det han sa, kunne han rett og slett ikke gjort det han nå har gjort. Og det er vel også et tegn på at det er dumt å komme med denne type kategoriske utsagn?

Jeg forstår din reaksjon, men HVIS det er tilfelle at Arsenal har takket nei til Fabregas og det faktum at han tross alt har sin "nye" familie i London så forstår jeg at Chelsea ble valgt. På den annen side så vet vi ikke om Fabregas hadde kommet til bake HVIS Arsenal hadde ønsket han, selv om det (eventuelt) var en avtale mellom Arsenal og Braca så har jeg aldri sett/lest at Fabregas har forpliktet seg (formelt) til en retur. Det er godt mulig at pengene uansett hadde ført til en Chelsea-overgang (og da hadde nok også jeg lagt meg på "svik"-linja :goaway: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

http://www.tv2.no/2014/06/15/sport/5706318

 

Nå tar jeg alltid slike ting som blir referert med en klype salt, men hva med å skaffe oss en god bredde Wenger? Bredden har kostet oss muligens ett gull i ligaen senest iår. Tydeligvis mener han vi ikke har behov for bredde, noe som viser seg feil hver gang. Jeg er rimelig sikker på man kunne både rullert og funnet plass til både Fabregas og Özil. Ramsey og Wilshere blir som vanlig skadet neste år også, noe annet vil forundre meg stort. Arteta er gammel og viser fler og fler svakheter. Nei hele greia er for meg uforstålig om dette stemmer, da tyder det iallefall ikke på at det er fordi en annen stor spiller er på vei inn i samme posisjon...

Link to comment
Share on other sites

Har vel aldri vært snakk om en annen stor spiller i samme posisjon uansett... Er vel heller det at det er andre posisjoner vi heller trenger, en nettopp Midtbane spillere og Offensive midtbane spillere.. Vi mangler nå Høyreback, spiss og vinger, og evt en keeper.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo grusomt om ikke Wenger ville hente Fabregas hjem, må jo være fullt mulig å finne plass til både Fab og Özil i Arsenal. Venter i spenning på hvem som skal forsterke laget til neste sesong, listen må være lagt høyt i og med Fab er funnet for lett. Eller er det budsjettert på ni nye år uten pokaler.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes absolutt at Fab er en C*nt, MEST pga uttalelsene om at han aldri kunne spilt for et annet lag i England, og for at vi kan skyte han for at han har signert for Chelski..-.-

 

Synes dog det er utrolig at vi ikke vil ha han;p så Wenger burde ha noen skikkelige ess i ermet nå.

Link to comment
Share on other sites

Sommere og Arsenal er en prøvelse. Så langt tegner ikke denne sommeren til å bli noe unntak. Bacary Sagna er borte og Cesc Fabregas er i Chelsea! Cesc lot seg friste av "verdens vakreste" i form av Barcelona, men at han ikke spiller i Arsenal neste sesong er Arsene Wengers ansvar og kun hans. I min enfoldige verden er det slik at når en spiller av Cescs kaliber banker på døra så er det ikke noe som heter "jeg har ikke plass til deg". Da gjør du plass. Det er nemlig ikke slik at det kryr av spillere av den kvalitet i Arsenals midtbane til tross for at vi tallmessig har langt mer enn vi burde ha behov for. Så da får vi se da hva Wenger har å trekke opp av hatten som gjør Arsenal enda bedre. En toppspiss trenger vi, videre en keeper, en høyre back, en midtstopper, en holdene midtbanespiller og en venstrekant. Det er ikke mindre en 6 spillere for å rette opp vår ubalanserte stall. Jeg er spent på fortsettelsen. Jeg håper det beste, men frykter at vi igjen gjør "det vi må" og ikke "det vi kan".

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper det beste, men frykter at vi igjen gjør "det vi må" og ikke "det vi kan".

Du er så absolutt ikke alene om å inneha den frykten, men skal det være en sesong der Wenger overrasker oss positivt på spillermarkedet så bør det være denne. Hvis det blir et sedvanlig overgangsvindu der vi allerede har et godt nok lag (iflg Wenger) og aktiviteten blir minimal da får jeg lyst til å "gå i hi" og komme ut igjen når Wengers nye kontrakt er over om tre år. (Men jeg våkner nok tross alt av dvalen etter bare en natt og er like raskt tilbake både på forum og i billettkøen ;D )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg tror rett og slett Wenger har glemt hvor god Fabregas er. Det gjør skikkelig vondt å se Fabregas i blått.... HVORFOR Wenger? Du bør virkelig bevise at du har gjort riktig å la han gå.

Link to comment
Share on other sites

Arteta er en bedre DM enn Cesc. Ser ikke helt hvorfor kapteinen vår skal få gjennomgå her. At Cesc er en vidunderlig spiller, visste vi. Vi har Özil og Ramsey i posisjonene Cesc kunne bekledd. Jeg tror vi isolert sett gjorde rett i å takke nei til ham, men jeg er redd han kan bidra veldig til et nytt Chelsea-gull. Men vi har ikke råd til å hente spillere kun for å unngå at andre henter dem. Vi er ikke Chelsea eller City. Heldigvis.

Link to comment
Share on other sites

Arteta er en bedre DM enn Cesc. Ser ikke helt hvorfor kapteinen vår skal få gjennomgå her. At Cesc er en vidunderlig spiller, visste vi. Vi har Özil og Ramsey i posisjonene Cesc kunne bekledd. Jeg tror vi isolert sett gjorde rett i å takke nei til ham, men jeg er redd han kan bidra veldig til et nytt Chelsea-gull. Men vi har ikke råd til å hente spillere kun for å unngå at andre henter dem. Vi er ikke Chelsea eller City. Heldigvis.

Takk!

Link to comment
Share on other sites

Valgte å ikke se kampen, og vil heller ikke se målene. Grusomt å se han i blått.

 

Jeg tror og håper vi var førstevalget til Cesc, men dette får vi antageligvis aldri vite. Ifht hvor han skulle spilt : Han kunne fint dannet en meget solid 3-er

på midten med Arteta og Ramsey. Ramsey som boks-til-boks spiller. Fab med en litt dypere rolle, en rolle han har behersket meget bra i PL tidligere.

Øzil er klok og bevegelig og kunne spilt som en innovertrukket kant, type den rollen Cazorla har nå. En verdensklassespiller som han til 250 (ish) mill

er en no brainer i mine øyne, uavhengig av hvilke andre klubber som er interessert.

Link to comment
Share on other sites

En spiller som Fabregas finner man plass til uansett. Fabregas ville vært vår beste midtbanespiller.

En spiller som Fabregas som sutret seg bort til Barcelona for å spille der resten av karrieren i utganspunktet. Good ridance. Han er talentfull nok til å kunne bekle en DM-plass meget godt hos oss, men han sviktet klubben lenge før han signerte for Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

At Fabregas på ett eller annet tidspunkt ville "hjem" til Barcelona, det var man vel klar over fra dag en. Det var vel aldri noen hemmelighet at han var på mer eller mindre "lånt" tid fra Barcelona. Så "sviket" fra Fabregas kunne vært lett å tilgi for min del. Da hadde det vært verre med van Persie.

Det løper sikkert en og annen spiller for oss også som har sutret seg til en overgang til oss, selv om det kanskje ikke alltid er komt frem i media. It Works both ways.

 

Om Fabregas ikke ville tilbake til oss, så er det greit. Da er det ikke mere å tenke på. Om Wenger ikke ville ha Fabregas tilbake så er det vel egentlig greit det også, men da har vi kanskje forært Chelsea ligagullet. Fordi Fabregas kan fort bli den lille detaljen som de manglet. På samme måte som vi "ga" United gullet ved van Persie overgangen.

 

Vi får heller tenke på de spillerne vi har og eventuelt skaffer oss, og ikke gråte så mye over de vi ikke fikk :-) Det hjelper fint lite uansett :-)

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler uansett spilleren Fabregas skal spille igjennom på topp, selv om Sanchez kan skjære inn fra kant slik som Shcurrle i helgen. Jeg fatter bare ikke tankegangen til Wenger med Giroud. Tung, treg og begrenset spiller som skaper null trussel i bakrom. Nå er han nok ute av form, for mot Besiktas klarte han ikke holde på ballen og bli ett oppspillspunkt engang. Nei nå må vi en gang for alle løse spissproblemet hele verden ser vi har, men ikke Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Vi får heller tenke på de spillerne vi har og eventuelt skaffer oss, og ikke gråte så mye over de vi ikke fikk :-) Det hjelper fint lite uansett :-)

Støttes!!!

 

For meg er Fabregas historie, og alle "hvis-om-at" hjelper ikke oss fremover.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...