Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Det eneste som er latterlig i denne saken, er å bruke "jeg betaler lønna til Wenger" som argument for å kritisere han. Det er så fullstendig bak mål som det går an å få det. Dermed fikk han også et flåsete svar på tiltale

 

"Aldri diskuter med en idiot fordi han drar deg ned på sitt nivå og vinner på erfaring."

 

Satt litt på spissen, men poenget er at selv om det er et tåpelig argument så hjelper det ikke med tåpelig svar. Syntes forøvrig argumentet ditt om at han ikke kunne uttale seg før han hadde vært på alle Arsenal's hjemmekamper var langt langt verre enn Castors tidligere argument.

 

Anyway: Wenger calls for over 21s ban

 

Kan skjønne tankegangen, men fortsatt en temmelig hyklersk ting å si når han har hentet spillere over 21 år inn på lån selv.

Link to comment
Share on other sites

 

Selv om det fins unntak er det i det store og det hele få som svartmaler prestasjonene til Wenger. Han får skryt for det han er god på, og kritiseres for det han er svak på. Og det er ytterst få som mener noe annet enn at Wenger prøver å gjøre sitt beste for klubben.

 

Ja i det store og det hele så stemmer nok dette, men de tre siste ukene har jeg fått et helt annet inntrykk utifra stemningen her, på Twitter og på stemningen på Emirates.

Det går opp og ned i fotballen, og det gjør selvfølgelig også humøret på supportere. Det har selvfølgelig vært mye fokus på det negative ved Wenger her inne i det siste, så mye at jeg syns det var på tide med en liten wake-up call.

Link to comment
Share on other sites

Wenger calls for over 21s ban

 

Kan skjønne tankegangen, men fortsatt en temmelig hyklersk ting å si når han har hentet spillere over 21 år inn på lån selv.

 

Det synes jeg overhodet ikke. Wenger har ingen grunn, heller ikke moralsk sett, til å avstå fra å operere innenfor det regelverket i dag tillater, selv om han ønsker det endret. Han klandrer ingen for noe, men argumenterer rasjonelt for hvorfor det bør endres.

Link to comment
Share on other sites

Syntes forøvrig argumentet ditt om at han ikke kunne uttale seg før han hadde vært på alle Arsenal's hjemmekamper var langt langt verre enn Castors tidligere argument.

 

Da har du isåfall kraftig misforstått det jeg skrev. Jeg skrev at jeg mente han burde ha vært på alle Arsenal's hjemmekamper for å kunne benytte argumentet om at han betaler lønna til Wenger, ikke at han ikke kunne uttale seg om Wenger. Jeg spurte om han mente 1-2 drakter hver sesong og eventuelt red membership er nok til å kunne påstå at man betaler lønna til en person. Han spurte hvor jeg mente grensa gikk, og jeg svarte da alle hjemmekampene. Slik jeg så det, var hans argument så bak mål som det er mulig å få det, men jeg har aldri nektet han å uttale seg om noe som helst, jeg svarte konkret på et konkret spørsmål fra han

Link to comment
Share on other sites

 

Da har du isåfall kraftig misforstått det jeg skrev. Jeg skrev at jeg mente han burde ha vært på alle Arsenal's hjemmekamper for å kunne benytte argumentet om at han betaler lønna til Wenger, ikke at han ikke kunne uttale seg om Wenger. Jeg spurte om han mente 1-2 drakter hver sesong og eventuelt red membership er nok til å kunne påstå at man betaler lønna til en person. Han spurte hvor jeg mente grensa gikk, og jeg svarte da alle hjemmekampene. Slik jeg så det, var hans argument så bak mål som det er mulig å få det, men jeg har aldri nektet han å uttale seg om noe som helst, jeg svarte konkret på et konkret spørsmål fra han

rowing+boat.jpg
Link to comment
Share on other sites

Fra Arsenal-Mania sitt forum. Må innrømme jeg lo temmelig greit mens jeg leste den selv om den er temmelig sann.

 

Freagle wrote:One thing that really irritates me is the fact that Arsène in a way, just opens his arms for abuse and criticism. He literally digs his own grave and when the media/fans point that out, he either goes berserk or deflects the questions.

 

I mean how long does Arsène think he can play this game? How many times in the past 6 years has he mentioned that injuries are effecting our results?

 

Arsène Wenger (August): This team is capable of magic!

Arsène Wenger (before big game): This team can step up! This is the time!

Arsène Wenger (after the big game): We missed our players who were unfortunately sidelined.

Arsène Wenger (after thumping a small team): This team showed character and spirit.

Arsène Wenger (November): It usually is a bad month for us, let's hope we don't get any more injuries!

Arsène Wenger (after being slapped with numerous injuries): We don't need to buy in January, you don't need to spend to get quality!

Arsène Wenger (Mid-February): I am disappointed with the result but you cannot fault the teams spirit and mental strength. We fought back but the pitch was blue.

Arsène Wenger (April): If we don't deliver this season we will change things up!

Arsène Wenger (May): We got CL spot, we have been consistent on that front.

Arsène Wenger (July): We are working our ass off, just ask Grimandi!

Arsène Wenger (August): I have complete faith in the players. We are a year older and much more mature.

 

Same cycle every bloody year..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Wenger: "I spoke with Jack Wilshere today. We have no real news. But it is better than expected. I hope it'll only be a short setback."

 

Arsenal Wenger: "Diaby is coming back on Tuesday. He has worked hard in rehab. The earliest he will play will be the end of February."

 

Og der er unnskyldningen for å ikke hente inn erstattere. Dessverre så trenger vi forsterkninger så fort som mulig (enten i form av skadede spillere eller nye spillere) og utifra hva jeg har hørt så er det snakk om minst 6 uker på Wilshere mens Diaby ville være i rundt midten av mars.

 

Uansett en liten morsom kommentar som fikk meg til å flire.

 

Arsenal Wenger: "Today, one of the positives was getting the penalties!" :D

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Wenger: "I spoke with Jack Wilshere today. We have no real news. But it is better than expected. I hope it'll only be a short setback."

 

Arsenal Wenger: "Diaby is coming back on Tuesday. He has worked hard in rehab. The earliest he will play will be the end of February."

 

Og der er unnskyldningen for å ikke hente inn erstattere. Dessverre så trenger vi forsterkninger så fort som mulig (enten i form av skadede spillere eller nye spillere) og utifra hva jeg har hørt så er det snakk om minst 6 uker på Wilshere mens Diaby ville være i rundt midten av mars.

 

Uansett en liten morsom kommentar som fikk meg til å flire.

 

Arsenal Wenger: "Today, one of the positives was getting the penalties!" :D

Det er vel en rimelig god forklaring. Wilshere nærmere enn fryktet. Sagna tilbake, Arteta tilbake, Chamakh og Gibbs tilbake om få dager. Det er naturlige forsterkninger. TR er i ferd med å finne tilbake til formen og Ramsey får tilbake sin rolle hvor han kan være gjennombruddsfarlig og rettvendt dypt inne på motstanders halvdel.

 

Vi fikk i dag straffespark på tacklinger vi ikke har fått noen ting på tidligere i sesongen. Jeg er overbevist om at fokuset Wenger har satt på dette de siste ukene, som mange har kalt sutring og bortforklaringer, er en god grunn til at det ble blåst i dag. Dommerne har sett at alle situasjonene har vært reelle og at det ikke har vært filming. Da snur også trenden etterhvert og vi fikk betalt for det i dag.

Wenger har sine feil, men det han får laget til å gjøre i andre omgang fortjener ekstremt med skryt. Etter 3 tap og 0-2 til pause er det lett å falle sammen, i dag får han spillerne til å prestere noe av det beste jeg har sett av Arsenal på flere år de første 25 min av andre omgang. At de ikke klarer å holde det trykket videre er naturlig. Det koster å presse så høyt og de måtte selvfølgelig også spille med lavere risiko etter at de hadde tatt ledelsen. Ros til Wenger og spillerne i dag. Meget glad og imponert nå

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en rimelig god forklaring. Wilshere nærmere enn fryktet. Sagna tilbake, Arteta tilbake, Chamakh og Gibbs tilbake om få dager. Det er naturlige forsterkninger. TR er i ferd med å finne tilbake til formen og Ramsey får tilbake sin rolle hvor han kan være gjennombruddsfarlig og rettvendt dypt inne på motstanders halvdel.

 

Vi fikk i dag straffespark på tacklinger vi ikke har fått noen ting på tidligere i sesongen. Jeg er overbevist om at fokuset Wenger har satt på dette de siste ukene, som mange har kalt sutring og bortforklaringer, er en god grunn til at det ble blåst i dag. Dommerne har sett at alle situasjonene har vært reelle og at det ikke har vært filming. Da snur også trenden etterhvert og vi fikk betalt for det i dag.

Wenger har sine feil, men det han får laget til å gjøre i andre omgang fortjener ekstremt med skryt. Etter 3 tap og 0-2 til pause er det lett å falle sammen, i dag får han spillerne til å prestere noe av det beste jeg har sett av Arsenal på flere år de første 25 min av andre omgang. At de ikke klarer å holde det trykket videre er naturlig. Det koster å presse så høyt og de måtte selvfølgelig også spille med lavere risiko etter at de hadde tatt ledelsen. Ros til Wenger og spillerne i dag. Meget glad og imponert nå

 

Tja, straffespark kunne vi fått, selv om Wenger ikke hadde sutret og bortforklart seg i media. Tror ikke det er noen klar forbindelse på akkurat dagens to straffer, og Wenger sine ord i media den siste tiden.

Dommere har ikke x-antall repriser fra x-antall vinkler til hjelp, for å ta "riktige" avgjørelser på straffesituasjoner der og da.

Idag blåste han, og neste gang lar han kanskje spillet gå. Slik er gamet.

Vi supportere glemmer kjapt det vi får, men ikke det vi burde ha/kunne hatt.

Det er ikke uvanlig i fotballens verden; at man prøver å bortforklare tap og negative resultater med: "vi burde hatt straffe", eller at vi hadde uflaks. Det er menneskelig og ha "unnskyldninger", når ting ikke går som man ønsker. Så denne sutrekulturen vil fortsatt være en del av fotballen, slik den alltid har vært.

Link to comment
Share on other sites

Tja, straffespark kunne vi fått, selv om Wenger ikke hadde sutret og bortforklart seg i media. Tror ikke det er noen klar forbindelse på akkurat dagens to straffer, og Wenger sine ord i media den siste tiden.

Dommere har ikke x-antall repriser fra x-antall vinkler til hjelp, for å ta "riktige" avgjørelser på straffesituasjoner der og da.

Idag blåste han, og neste gang lar han kanskje spillet gå. Slik er gamet.

Vi supportere glemmer kjapt det vi får, men ikke det vi burde ha/kunne hatt.

Det er ikke uvanlig i fotballens verden; at man prøver å bortforklare tap og negative resultater med: "vi burde hatt straffe", eller at vi hadde uflaks. Det er menneskelig og ha "unnskyldninger", når ting ikke går som man ønsker. Så denne sutrekulturen vil fortsatt være en del av fotballen, slik den alltid har vært.

Dommere går alltid gjennom kampene etterpå sammen og også med dommer observatøren. Det er klart de ser alle episoder om igjen fra alle vinkler og diskuterer. Når du da har sett at Arsenal skulle hatt straffe og det man trodde ikke var berøring var berøring (at ingen av situasjonene var konstruert) så har du lettere for å blåse neste gang du er i samme situasjon med det samme laget. Denne fokusen fra Wenger etter den 6. kampen på rad hvor vi ble snytt har nok hatt en sterk påvirkning på hva som skjer neste gang man er i samme situasjon.

Link to comment
Share on other sites

ja, ingen lever i et vakuum. heller ikke dommere. Selv om metoden kan virke litt tvilsom er det viktig at man påvirker utviklingen så godt man kan. Men aller viktigst er det faktisk at avgjørelsene er rettferdige. Arsenal har fortsatt en del til gode, og det som skjedde i går var vel i høyeste grad rettferdig i den forstand at begge straffene var korrekt idømt.

Link to comment
Share on other sites

@RP7:

 

Ergo;

Dommerene kan derfor ha blåst straffe igår pga systemene og analysene etter tidligere kamper? Gjennomgang av kampene med dommere og dommerobservatør, der man går igjennom bl.a situasjoner som de må bli flinkere til å tolke rett, og ikke nødvendigvis pga Wenger sine ord i media?. Hva kan de lære seg å fokusere på i disse tiendelene ved en lignende situasjon (bein, bevegelser, hender, osv), for å komme nærmere en feilfri kamp?

 

Man kan slite med å føle seg 100% sikker, selv med repriser i utallige vinkler fra godstolen. En dommer må ta det der og da, og skal ikke blåse om han ikke er sikker. Med det tempoet som det er idagens fotball og den juksen som foregår i ny og ne (filming), så forstår jeg at en dommer gjør feil.

Jeg tviler meget sterkt på at en dommer går ut med en skjev innstilling fra kampstart, om at det ene laget skal få fordeler i tvilstilfeller. "Hørte Wenger sa at de burde hatt 6 straffer de siste 6 kampene, og da skal jeg blåse om det et tvilstilfelle idag....."

Hver kamp har sin egen historie, og man kan ikke straffe en annen motstander for en feil som ble gjort i en tidligere kamp.

Link to comment
Share on other sites

@RP7:

 

Ergo;

Dommerene kan derfor ha blåst straffe igår pga systemene og analysene etter tidligere kamper? Gjennomgang av kampene med dommere og dommerobservatør, der man går igjennom bl.a situasjoner som de må bli flinkere til å tolke rett, og ikke nødvendigvis pga Wenger sine ord i media?. Hva kan de lære seg å fokusere på i disse tiendelene ved en lignende situasjon (bein, bevegelser, hender, osv), for å komme nærmere en feilfri kamp?

 

Man kan slite med å føle seg 100% sikker, selv med repriser i utallige vinkler fra godstolen. En dommer må ta det der og da, og skal ikke blåse om han ikke er sikker. Med det tempoet som det er idagens fotball og den juksen som foregår i ny og ne (filming), så forstår jeg at en dommer gjør feil.

Jeg tviler meget sterkt på at en dommer går ut med en skjev innstilling fra kampstart, om at det ene laget skal få fordeler i tvilstilfeller. "Hørte Wenger sa at de burde hatt 6 straffer de siste 6 kampene, og da skal jeg blåse om det et tvilstilfelle idag....."

Hver kamp har sin egen historie, og man kan ikke straffe en annen motstander for en feil som ble gjort i en tidligere kamp.

Vet ikke om du forstår hva jeg mener:

I de 6 kampene er det 6 forskjellige dommere. Dvs at hver enkelt ikke går gjennom alle kampene, men kun sin egen. Når man da blir gjort oppmerksom på situasjoner via media så blir man naturlig engasjert og ser de andre situasjonene. Man blir oppmerksom på at Arsenalspillere ikke filmer og har blitt snytt for klare straffespark. I en tvilssituasjon er det lettere å blåse hvis du er primet på at det er straffe fremfor det motsatte. Wenger sa ingenting før etter Fulhamkampen og dermed så fremstår det ikke som sutring over en situasjon, men frustrasjon over flere hendelser.

 

Dette handler overhode ikke om å straffe noen for tidligere feil som du skriver, du snur det fullstendig på hodet: det handler om å gjøre rett der andre har gjort feil tidligere. Ingen har bedt om å få noe som man ikke skal ha, men at man får det man skal ha.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke nok kunnskap om hvordan dommerene blir påvirket av media, så akkurat det kan jeg ikke være 100%sikker på. Men; jeg tviler sterkt på, at en dommer går inn med en skjev instilling til en kamp. For; en dommer skal ikke blåse før han er 100% sikker.

De kan sikkert bli påvirket av faktorer underveis i kampen som: tilskuere (stemning, hat), situasjoner i kampens hete, dueller, og temperatur på banen, som kan gjøre at de tar avgjørelser de ikke er 100% sikre på i kampens hete.

Men; at de går inn til en kamp med en tanke om at Arsenalspillere ikke filmer pga Wenger sine utspill i media, det er jeg nok meget skeptisk til. Disse utspillene om hvor feilaktig vi har blitt dømt bort, har vi hørt i mange herrens år tidligere. Og; jeg kan ikke si at straffesituasjonene (eller andre situasjoner) har gått i vår fordel frem til nå, selv etter sutring/frustrasjon i media.

 

Det vil komme flere tilfeller begge veier i fremtiden, og dommerene vil fortsatt bli jaget i perioder hvor resultatene ikke går som ønsket.

 

Det er ikke utypisk, at man legger skyld på andre for å dekke over sine prestasjoner. Det er slik det alltid har vært, og som det antakelig også vil være. Wenger vil være en vinner, og er en dårlig taper som mange av de andre med samme vinnervilje.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...