Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tja, det kommer sitater i hytt og pine som (det er synd og si det) en egentlig kan ta med en klype salt.

 

Han sier èn ting og skulle det ikke bli slik så hører vi ikke så mye mer om det anent enn at det var "disappointing" at ditt og datt skjedde. Hvorfor gidde å bruke energi på det når det ikke er noen konsekvenser å frykte? Og da selvfølgelig iform av at han evt mister jobben. Konsekvensen hvis vi faller utenom CL blir vell at vi skal slite tungt med å fornye avtalene til captain, Song osv. Og hva da?

 

Han har kjørt seg skikkelig fast og istedenfor å bytte dekk, bil eller ringe falken, så gasser han seg bare grundigere ned å gjørma..

 

Jeg har fortsatt troen på at vi kan nå topp 4, men det må skje ting hvis vi skal ta de siste stegene og de tror jeg ikke Wenger er istand til å ta..

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Tja, det kommer sitater i hytt og pine som (det er synd og si det) en egentlig kan ta med en klype salt.

 

Han sier èn ting og skulle det ikke bli slik så hører vi ikke så mye mer om det anent enn at det var "disappointing" at ditt og datt skjedde. Hvorfor gidde å bruke energi på det når det ikke er noen konsekvenser å frykte? Og da selvfølgelig iform av at han evt mister jobben. Konsekvensen hvis vi faller utenom CL blir vell at vi skal slite tungt med å fornye avtalene til captain, Song osv. Og hva da?

 

Han har kjørt seg skikkelig fast og istedenfor å bytte dekk, bil eller ringe falken, så gasser han seg bare grundigere ned å gjørma..

 

Jeg har fortsatt troen på at vi kan nå topp 4, men det må skje ting hvis vi skal ta de siste stegene og de tror jeg ikke Wenger er istand til å ta..

 

Jeg syns Wenger er nokså tydelig på det han sier her, og jeg er ikke i tvil om at det er korrekt.

Og 4 plass er en helt grei ambisjon denne sesongen. Så får vi ta Fa cup pokalen som et pluss;-)

 

Jeg syns egentlig det er utrolig at vi bare er 4 poeng opp til 4 plass og Chelsea som fremdeles har et helt

annet kjøpenivå enn oss. City hadde jeg ikke regnet med som konkurrent da de egentlig har kjøpt PL gullet denne sesongen.

Og en ting skal styret og Arsenal ha honnør for og det at de ikke har hentet inn en kjøpeglad russer eller saudiaaraber

som driter penger.

Takke meg da til 4 plasser eller 5 plass for den saks skyld.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg syns Wenger er nokså tydelig på det han sier her, og jeg er ikke i tvil om at det er korrekt.

Og 4 plass er en helt grei ambisjon denne sesongen. Så får vi ta Fa cup pokalen som et pluss;-)

 

Jeg syns egentlig det er utrolig at vi bare er 4 poeng opp til 4 plass og Chelsea som fremdeles har et helt

annet kjøpenivå enn oss. City hadde jeg ikke regnet med som konkurrent da de egentlig har kjøpt PL gullet denne sesongen.

Og en ting skal styret og Arsenal ha honnør for og det at de ikke har hentet inn en kjøpeglad russer eller saudiaaraber

som driter penger.

Takke meg da til 4 plasser eller 5 plass for den saks skyld.

 

Siden Chelsea har brukt masse penger er det kanon at Arsenal som klubb viser null ambisjon og erstatter sine beste spillere år etter år med lesser quality players, er det du sier med forvrenkte ord.

 

Kroenke er jo en kanonkar han og.

 

Jeg driter i hvem som eier klubben så lenger de bryr seg.. Kroenke har ikke vist meg at han gjør det etter min mening

Link to comment
Share on other sites

2010/11:

2.plass Chelsea 71poeng

4.plass Arsenal 68poeng

 

2009/10:

1.plass Chelsea 86poeng

3.plass Arsenal 75poeng

 

2008/09:

3.plass Chelsea 83poeng

4.plass Arsenal 72poeng

 

2007/08:

2.plass Chelsea 85poeng

3.plass Arsenal 83poeng

 

2006/07:

2.plass Chelsea 83poeng

4.plass Arsenal 68poeng

 

2005/06:

1.plass Chelsea 91poeng

4.plass Arsenal 67 poeng

 

2004/05:

1.plass Chelsea 95poeng

2.plass Arsenal 83poeng

 

2003/04:

Vi vant med 90 poeng, før Chelsea på 79 :)

 

Det er vel kun 2 sesonger etter vår siste pokal i ligaen, at vi er i "nærheten" av Chelsea. Når vi ifølge "transferleague" har fra 2006 til 2011 ligger med et overskudd pr.år med £6.2mill på kjøp/salg; så sier det seg at vi burde hatt midler til å betale det "lille ekstra" som kunne gi ny boost i klubben.

http://www.transferl.../2006-2011.html

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

2010/11:

2.plass Chelsea 71poeng

4.plass Arsenal 68poeng

 

2009/10:

1.plass Chelsea 86poeng

3.plass Arsenal 75poeng

 

2008/09:

3.plass Chelsea 83poeng

4.plass Arsenal 72poeng

 

2007/08:

2.plass Chelsea 85poeng

3.plass Arsenal 83poeng

 

2006/07:

2.plass Chelsea 83poeng

4.plass Arsenal 68poeng

 

2005/06:

1.plass Chelsea 91poeng

4.plass Arsenal 67 poeng

 

2004/05:

1.plass Chelsea 95poeng

2.plass Arsenal 83poeng

 

2003/04:

Vi vant med 90 poeng, før Chelsea på 79 :)

 

Det er vel kun 2 sesonger etter vår siste pokal i ligaen, at vi er i "nærheten" av Chelsea. Når vi ifølge "transferleague" har fra 2006 til 2011 ligger med et overskudd pr.år med £6.2mill på kjøp/salg; så sier det seg at vi burde hatt midler til å betale det "lille ekstra" som kunne gi ny boost i klubben.

http://www.transferl.../2006-2011.html

Statistikk er veldig ærlig - lyver sjeldent.

Men i år får vi en av de bedre sesongene i forhold til Chelsea, kan det se ut som.

Link to comment
Share on other sites

Viser i dag atter en gang hvor håpløs han er som taktiker. Overgangssurret kan bortforklares med at vi sitter uforstående i salen og at det skjer mye rart kulissene, men i dag så ser vi alle manglene hans. I dag var det vel rundt 60,000 som fikk sett med egne øyne at Wenger regelrett dreit seg ut. Og han ble helt riktig buet ut, men mon tro om han lærer av det. Not a chance..

 

Ellers tviler jeg sterkt på at Robin van Persie blir å finne i Arsenal F.C. etter overgangsvinduet sommeren 2012 er stengt.

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli interessant å høre debattanten "arshavin" forklare Wengers innsats i dag. Sistnevnte trenger en forsvarer her nå. Det er det ingen tvil om.

 

Hvor sårt var det å høre sine egne supportere synge "you don't know what you're doing"? Det var jo tross alt Wenger som kjøpte Oxlade - óg satte ham i startoppstillingen.. Har Arsenal-supporterne sunget noe lignende før, eller var vi vitne til et aldri så lite tidsskille?

Link to comment
Share on other sites

Konklusjonen er ikke så spennende. Den er selvsagt gitt på forhånd. Det interessante er hvordan han skal komme seg dit. I dag blir ikke det bare bare.

 

Dessuten trenger jeg å høre noen argumentere for hvorfor vi fortsatt skal ha Wenger ved roret. Mitt nostalgiske "Jeg" er nemlig i ferd med å tape diskusjonen mot den mer reformvennlige.. Og det er jo, naturligvis, litt trist.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvordan man snur og vender på dette her, så er det til syvende og sist Wenger som sitter med hele ansvaret for at ikke laget presterer. Og da snakker vi ikke bare om dagens kamp. Vi kan nå gå flere sesonger tilbake i tid. Laget har gradvis blitt svekket, og nå har det gått så langt at fjerdeplass virker umulig. Samtidig som ting går galt, kommer Hill-Wood på banen med en fantastisk defensiv uttalelse. Sammen med Wengers stahet, så vitner dette om at klubben ikke lenger vil.

 

Vi går inn i en hektisk periode med både ligakamper, CL og FA-cup. Jeg tror det må et stort mirakel til om dette skal ende sånn noenlunde bra. For Wenger vet tydeligvis ikke så mye lenger!

 

Har sagt det før og sier der igjen, Wenger må ersattes!

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjør opp meningen min når sesongen er ferdigspilt. I utgangspunktet er jeg fortsatt positiv til å beholde Wenger. Vi visste denne sesongen kom til å bli den tøffeste av alle han har hatt i Arsenal, og nå som det brenner under føttene får vi virkelig se hvordan takler det. Fullfører vi utenfor topp 4 drar han nok uansett, men løpet er ikke kjørt enda. En smart signering eller to nå i januar vil pleie tålmodigheten min, men det er på høy tid med handling nå og ikke flere ord. Det er urovekkende at en som var så urokkelig har begynt å vakle noe så voldsomt, men sånn er fotballen. Sesonginnspurten blir spennende på så mange plan fremover nå.

Link to comment
Share on other sites

LaurensJulien Wenger: "AOC started to fatigue. I replaced him by the Russia captain. Lets be serious. I don't have to justify what I am doing" #afc

 

Vet ikke om Wenger sa dette, men hvis han gjorde det så kjenner jeg virkelig at jeg blir forbannet. Helt latterlig arrogant.

Link to comment
Share on other sites

Postet dette i kamptråden, men kan gjøre det her også.

 

on the substitution of Andrey Arshavin for Alex Oxlade-Chamberlain

I can understand that the fans are upset about the substitution, especially when it doesn’t work, but I made the right decision at the start of the game [in starting Oxlade-Chamberlain]. He had started fatigue, stretched his calf and he was sick in the week.

People pay for their tickets and are free to express their emotions. We have to deal with that, not to dictate behaviour to people.

 

Nekter å tro Wenger høres like arrogant ut som Laurens Julien antyder, det er ikke vanlig for han.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har ihvertfall tatt selvkritikk i dag, og det må jo anses som en kraftig forbedring. Jeg hadde blitt flau om han hadde gjort noe annet.

Uansett om man vil bli kvitt han eller ikke, så kan det utifra intervjuet på forsiden tyde på at han blir en god stund til. Så lenge eierskapet og styret forblir uforandret så tror jeg Wenger kan holde på så lenge han vil. Wenger tenker bunnlinje og det faller tydeligvis godt i smak.

Link to comment
Share on other sites

Har Wenger tatt selvkritikk? Har sett intervjumed han etter kampen, men ikke fått med meg det.

Arsene Wenger admits 'one tactical mistake' cost Arsenal the game against Manchester United after an Andrey Arshavin error led to the visitors' winner.

 

http://www1.skysports.com/football/news/11670/7448943/Wenger-admits-tactical-error

Link to comment
Share on other sites

Postet dette i kamptråden, men kan gjøre det her også.

 

 

 

Nekter å tro Wenger høres like arrogant ut som Laurens Julien antyder, det er ikke vanlig for han.

 

DarrenArsenal1 Which ever way you look at it, the substitution was an error. And He didn't look cramped or fatigued where I was sitting.

 

Kan ikke si noe imot det der jeg heller. Syntes ikke Chamberlain så noe særlig sliten ut (snarere tvert imot) og hvertfall ikke ut til å ha en krampe. At han også blir tatt av fordi han var syk tidligere i uka vitner om en laber unnskyldning for å spare seg selv for kritikk. Hvis han var syk tidligere i uka og ikke lidde for det i dag så var det absolutt ikke noe problem. Det er ikke som om det var en skade han kunne slå opp igjen for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

 

DarrenArsenal1 Which ever way you look at it, the substitution was an error. And He didn't look cramped or fatigued where I was sitting.

 

Kan ikke si noe imot det der jeg heller. Syntes ikke Chamberlain så noe særlig sliten ut (snarere tvert imot) og hvertfall ikke ut til å ha en krampe.

 

Enig der. Syns det var merkelig å ta han av bare minutter etter assisten til RVP og i en periode han virkelig begynte å bli farlig på kanten sin. Tiden vil vise, Lundekvam sverget han skulle ringe til Ox selv for å spørre så vi får vel høre der...

Link to comment
Share on other sites

arsenalreport Wenger has explained the Chamberlain substitution by saying the player was starting to stretch his calf and was fatigued. #Arsenal

 

arsenalreport Unfortunately Wenger also explained it by saying Arshavin is the captain of Russia, as if that means he can't be in poor form.

 

arsenalreport "I've been a manager for 30 years and have made 50,000 substitutions. I do not have to justify every decision I make to you (the press)."

 

arsenalreport "You have an 18-year-old making his first start and a player who's captain of his country and they are querying the sub? Let's be serious."

 

Da ser det ut til at sitatet jeg postet tidligere stemte. Fy faen for en arroganse på den mannen!

Link to comment
Share on other sites

Lundekvam sverget han skulle ringe til Ox selv for å spørre så vi får vel høre der...

 

Off topic. Herregud for en irriterende fyr Lundekvam er. Ohfff ! Slitsomt å høre på når han er med i en diskusjon da han konstant avbryter de andre for å komme med sine alt-for-lange-men-med-lite-innhold-taler. Så ut som Thorstvedt ble noe irritabel og det skjønner jeg godt.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Liker egentlig Lundekvam men han har blitt litt irriterende i det siste. Antageligvis fordi TV2-studioet vil ha mer debatt og fokus rundt kontroverser og det får frem det verste i han.

 

Ellers håper jeg ikke vi må slite lenge med Henning Berg som kommentator. Ikke vet han hvem Koscielny er, han er på fornavn med Unitedgutta og er helt uten glød og innlevelse. Han og Alsaker sammen er til tider tortur.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...