Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger har sett i hele desember at laget har hatt sterkt varierende resultater. På bakgrunn av det kan man gjøre endringer enten ved å hente inn nye spillere, eller ved å endre spillestil som bedre skal komplementere de spillerne man har. Han har gjort ingen av dem. Han endra litt på slutten av kampen idag, men det var det. En manager kan og skal gjøre ting også i mellom kampene - ikke bare under dem.

 

Nå er klubben i en situasjon som gjør at de alltid skal "reise seg" mot neste motstander - det er med andre ord forbi et symptom - det er en sykdom.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er egentlig et godt eksempel på hva jeg mener, hva i helvete skal Wenger gjøre underveis i en slik kamp?

Og hva kan han egentlig gjøre med at vi mangler over et lag med spillere som alle ville spilt i dag hvis de var tilgjengelige?

Utrolig enkelt og billig å peke på Wenger etter en slik kamp, og selvfølgelig også hodeløst.

Dette var en elendig kamp, ingen tvil om det, men det er en ting å gjøre, komme tilbake mot Manu og slå dem neste helg, Wenger har fortsatt ALDRI hatt ansvaret for Arsenal uten å kommet blant de 4.

 

Eg hadde prøvd å endra noko av strukturen på midten, for den sikk sakk midtbana vi stiller med må vere ein draum å spele i mot og i mellom. Å endre på strukturen i laget få midtbana til å samle seg, og forsøke å vinne ballen samen, det er det mogleg å rette opp. Men som du nok vil poengtere så gjorde sikkert Wenger det, eller andre geniale grep. Det lykkast han ikkje med idag heller...

Link to comment
Share on other sites

Hva kan Wenger gjøre på en slik dag? Han kan ta av spillere i første omgang, i hvert fall i pausen når han ser hva som skjer. Han kan legge om formasjon, han kan bytte posisjoner, det er utrolig mye han kan gjøre annet en å sitte å surmule å klage på 4. dommeren. Han kan gi en tordentale i pausen? Han kan sende spillere i oppvarming for å tidlig vise at det ikke er holdbart. Det er så utrolig mye han kan gjøre som han ikke gjør.

 

Husker Mourinho flere ganger bytta tre spillere i pausen, han bytta vel spillere i første omgang flere ganger også. Det går vel an å prøve? Ikke bare la det sture fremover i samme regla...

 

Når man har Seaman, Cole, Campbell, Adams, Vieira, Petit, Overmars, Anelka, Pires, Henry, Bergkamp osv...Slike stjerner som vi har vært bortskjemt med den senere tid, så er det alltids en sjangse for at ting kan komme ut av intet når det butter. Men man kan da ikke forvente det, når det kun er van Persie som er en slik spiller på banen? Henry kom riktignok inn. Når han av en eller annen tot<lt uforstålig grunn har valgt å erstatte slike spillere med helt gjennomsnittlige spillere, så bør han yte mer en å sitte i boblekåpa si å sutre...

 

Han er gått ut på dato, er bare en som SAF, som kan drive på så lenge, som kan utvikle seg fremover med tiden. Wenger er fast i slutten av 90, begynnelse av 00 tallet.

 

Som sagt, håper dette er den siste sesongen med Wenger, takk for de 6-8 første årene, absolutt ikke for at du raserte det perfekte du bygde på de neste... Vi er tilbake der vi var når han kom i 96...

Link to comment
Share on other sites

Vi får tilbake 2-3 spillere til neste helg og slår Manu, de samme som sutrer her nå går da ut av sitt eget skinn og hyller laget, dette er uhyre forutsigbart og gjentar seg desverre litt for ofte etter min mening...

I dag er jeg først og fremst imponert over Swansea, et deilig lag med herlige spillere, tipper at 3-4 av disse gutta blir solgt til større klubber i løpet av sommeren, vi visste jo statistikken deres før denne kampen men vi klarte nok allikevel å ta inn over oss at dette var virkelighet.

Dette laget er iallefall blant de 3 beste hjemmelagene i PL, av og til må man bare innrømme at vi er det nest-beste laget på banen og i dag er en slik dag.

Ta tapet med fatning og se fremover, vi kommer garantert tilbake også denne gang.

Link to comment
Share on other sites

Vi får tilbake 2-3 spillere til neste helg og slår Manu, de samme som sutrer her nå går da ut av sitt eget skinn og hyller laget, dette er uhyre forutsigbart og gjentar seg desverre litt for ofte etter min mening...

I dag er jeg først og fremst imponert over Swansea, et deilig lag med herlige spillere, tipper at 3-4 av disse gutta blir solgt til større klubber i løpet av sommeren, vi visste jo statistikken deres før denne kampen men vi klarte nok allikevel å ta inn over oss at dette var virkelighet.

Dette laget er iallefall blant de 3 beste hjemmelagene i PL, av og til må man bare innrømme at vi er det nest-beste laget på banen og i dag er en slik dag.

Ta tapet med fatning og se fremover, vi kommer garantert tilbake også denne gang.

 

Så du garantert top4 plassering denne sesongen eller? Eller er det akseptabelt å komme utenfor?

 

Er Wenger hellig og skall aldri fjernes på grunn av tidligere meritter?

 

Hvis Wenger ønsker slutte etter denne sesongen, mener du da at styret skal arbeide for å beholde ham?

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er egentlig et godt eksempel på hva jeg mener, hva i helvete skal Wenger gjøre underveis i en slik kamp?

Og hva kan han egentlig gjøre med at vi mangler over et lag med spillere som alle ville spilt i dag hvis de var tilgjengelige?

Utrolig enkelt og billig å peke på Wenger etter en slik kamp, og selvfølgelig også hodeløst.

Dette var en elendig kamp, ingen tvil om det, men det er en ting å gjøre, komme tilbake mot Manu og slå dem neste helg, Wenger har fortsatt ALDRI hatt ansvaret for Arsenal uten å kommet blant de 4.

 

Selv synes jeg det er hodeløst å gi Wenger immunitet mot kritikk. Selvfølgelig kan han gjøre masse underveis! Bl.a kunne han gitt beskjed om å senke forsvarsfireren da midtbanen ikke var istand til å holde på ballen, og ei heller gå godt nok i press. Da er det farlig å stå så høyt som det vi gjør. Han kunne bedt gutta om å gjøre det enklere. Pass and move, mindre risisko, ligge kompakt og riktig. Rett og slett få gutta til å jobbe sammen.

 

Og ikke minst, han kunne gitt oss, generelt sett, bedre forutsetninger for å ta poeng. Jeg tenker da på spillerstallen. Det er ikke heldig at Ramsey i sin første full sesong skal ha så mye ansvar. Han ser sliten ut. Rosicky, Benayoun og Arshavin kan vell ikke sies å være gode nok for en klubb som i utgangspunktet vil kjempe om titler? Han visste at Wilshere kom til å bli lenge ute og at Diaby stort sett alltid er skadet. På høyreback hentet han inn en finne med 12 kamper i League One som backup for Sagna. På spissplassen hentet han Park, som så vidt for lov til å være med på benken... Vi har ikke god nok stall og det får vi svi for. Når nøkkelspillerne våre er ute og/eller har en middels dag på jobben, viser det seg tydelig at vi ikke har kvalitet nok til å dra i land seieren. Men det er i organiseringen, taktikken og tilnærmingen til kampene jeg synes vi svikter mest.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

På høyreback hentet han inn en finne med 12 kamper i League One som backup for Sagna.

 

Han gjorde helt rett i å hente Jenkinson. Han kan bli hur god som helst og holder allerede nå et meget høyt nivå. En ekte gooner er han også. Synd han har blitt skadet, i en kamp som dagens hadde hans utrettelige løp langs sidelinjene vært uvurderlige.

Link to comment
Share on other sites

Tiden er moden for nye tanker, nytt blod, ny giv, og en ny retning for klubben på ulike områder. Det er ikke sikkert at det vil gi suksess fra første stund, men tidene forandrer seg. Noen ganger må man ta sjanser, og ikke male på den samme kværna år etter år.

Klubben har gått ifra enorm suksess i Wenger sine første år i klubben, til et lag som hadde et enormt potensiale, til en klubb som virkelig sliter på flere områder de siste 2-3 sesongene. Hvilken utvikling er vi iferd med å følge?

Hvor lenge skal vi la utviklingen gå, i den tro at det sikkert vil snu igjen...... Jeg mener Wenger har hatt god nok tid, til å snu utviklingen. Mer enn god nok tid.

 

Det skyldes ikke bare at vi ikke vinner pokaler, men måten klubben fremstår på så mange områder.

 

Jeg mener f.eks; at Wenger aksepterer for lite vilje i laget, og er for snill mot spillere som tjener £50000-£80000 i uka. Hvem blør egentlig for drakta i tunge tider? Hvor ofte har vi ikke sett laget bryte fullstendig sammen, uten at det er noen som står opp og vil ofre alt. Uke etter uke.....måned etter måned. Selv i faser der vi kan vinne pokaler og ære, så er det veldig lite tro og vilje i laget. Spillere kan undeprestere over lang tid, uten konsekvenser. Hvilke signaler gir dette?

 

Jeg mener f.eks; at Wenger har feilet med å utnytte et enormt potensiale i klubben pga staheten over spillerkjøp. Han har hatt en naiv tro på sitt prosjekt, om at alle disse store talentene skulle ta steget samtidig. Livredd for å kjøpe en klassespiller eller to i viktige posisjoner, siden de kanskje kunne stagnere et talent eller to.

Han har derfor oversett klare mangler og svakheter i laget (mitt syn), selv om det har vært et skrikende behov for kvalitet. Et meget høyt skrik, som hadde fått Munch til å male et helt annet motiv.

 

Jeg mener f.eks; at Wenger har oversett den taktiske delen av spillet over lang tid. Vi har vært utrolig naive på den defensive delen av spillet over mange år, noe som har skapt stor utrygghet i laget. Dette burde vært jobbet med på en helt annen måte, enn det som har vært realiteten. Ikke bare med mangel på kvalitet i ulike posisjoner (tidligere), men mangelen på kynisme og "defensiv trygghet" som er meget viktig om man skal vinne på dette nivået.

 

Wenger er fortsatt "populær", men det har vært en sterk økning av misnøye fra fler og fler supportere med måten klubben blir ført på. Vi har ikke utnyttet mulighetene på en god måte, og det ser ikke ut som om dette vil snu. Da er det på tide, og finne en annen retning. Behold gjerne Wenger i en annen rolle i klubben, men nå er det bedre å la andre styre skuta.

 

Jeg tar til takke med 4.plasser, så lenge jeg føler at klubben har gjort sitt beste. Klarte vi ikke bedre, så skal vi likevel være stolte av oss selv. Nå sitter man igjen med; ".....why?"

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

 

Han gjorde helt rett i å hente Jenkinson. Han kan bli hur god som helst og holder allerede nå et meget høyt nivå. En ekte gooner er han også. Synd han har blitt skadet, i en kamp som dagens hadde hans utrettelige løp langs sidelinjene vært uvurderlige.

 

 

100% enig i denne, heller ikke Sagna ville vært helt feil i dag, eller at Vermaelen kunne spilt stopper og Koscielny høyreback.

Gibbs eller Santos bidrag fremover på banen hadde muligens vært nok til å tippe kampen i vår favør, for ikke å snakke om hvis Arteta eller Wilshere kunne spilt.

Men personlig savnet jeg Gervinhos sterke gjennombruddsløp mest av alt i dag.

Disse spillerne kommer imidlertid tilbake og da får vi nok igjen gangsynet alle mann skal dere se :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Disse spillerne kommer imidlertid tilbake og da får vi nok igjen gangsynet alle mann skal dere se :w00t:

Når disse kommer tilbake vil nye innta plassene på skadestuen, skadefri tropp kommer vi aldri til å få og i alle fall ikke alle nøkkelspillerne på banen samtidig. Og det er det lite Wenger kan gjøre noe med, bortsett fra og øke kvaliteten i bredden på stallen så savnet av "stjernene" ute blir mindre...

Link to comment
Share on other sites

Når disse kommer tilbake vil nye innta plassene på skadestuen, skadefri tropp kommer vi aldri til å få og i alle fall ikke alle nøkkelspillerne på banen samtidig. Og det er det lite Wenger kan gjøre noe med, bortsett fra og øke kvaliteten i bredden på stallen så savnet av "stjernene" ute blir mindre...

 

 

Så så, opp med hodet gutt, vi kommer nok til å innta en normal skadesituasjon etterhvert skal du se, dvs 4-5 skadde spillere samtidig, slik som de fleste andre lag har.

Nå har vi altså minst 12 spillere ute, absolutt ingen lag i PL kunne stått i mot på bortebane mot Swansea da, heller ikke city/united.

The future`s so bright I gotta wear shades :shades:

Link to comment
Share on other sites

 

 

He he, du må begynne å bry deg om de store problemene i verden gutt, som f.eks at Plumbo tråkket i salaten i går kveld...

 

Bryr meg selvsagt om de større problemene i verden, men er ikke innpå Arsene Wengers topic på et gunners forum og diskuterer Plumbo. (Som jeg virkelig ikke fatter alt oppstyr rundt).

Link to comment
Share on other sites

 

 

Så så, opp med hodet gutt, vi kommer nok til å innta en normal skadesituasjon etterhvert skal du se, dvs 4-5 skadde spillere samtidig, slik som de fleste andre lag har.

Nå har vi altså minst 12 spillere ute, absolutt ingen lag i PL kunne stått i mot på bortebane mot Swansea da, heller ikke city/united.

The future`s so bright I gotta wear shades :shades:

 

Å si at ingen kunne stått imot Swansea blir litt overdrevet.. De har vært god, men at v knapt får låne ballen av et nyopprøket lag er uakseptabelt i en kamp vi MÅ vinne.

 

Nå er det ikke sånn at de 12 spillerne du snakker om som er skadet ville vært utpå der, Sagna, Santos, Arteta, Wilshere, Gervinho Vermaelen er de som hadde vært i troppen eller startet, resten hadde ikke det.

 

Walcott hadde spilt idag uansett skader eller ikke, og hadde Gerviho spilt hadde vi fått en nesten like frustrende spiller utpå på bekostning av Arshavin som faktisk hadde en fin assist idag.. Det er 2 assist på 2 PL kamper.

 

Ramsey kunne kansje blitt erstattet av Wilshere men mest sannsynlig ville de begge starte med Song, om Arteta var frisk også er det vanskelig å si hva Wenger ville gjort. jeg tror når skadefri vil disse tre bli rotert en del mellom to midtbanenplasser.. Noe jeg gleder meg til å se.

 

Sagna ville tatt Høyreback

 

Mertesacker, Kos eller Vermaelen, en av disse måttet sitte på benken, mitt valg for benken ville blitt Mertesacker selv om han er en ok spiller.

 

Santos ville fått en vanskelig dag på jobben mot meget kanter fra Swansea.

 

 

Ikke sikkert det hadde slått så mye annerledes ut.

 

Jeg synes kvaliteten på kantene våre er direkte svak, vi mangle kreativitet i midtbaneleddet, vi mangler en som kan komme inn for RVP i ny og ne eller om han blir skadet. vi trenger en venstreback pga Gibbs har aldri spilt mer en 3 kamper på rad uten å bli skadet i hele sitt liv og dette var frøken Wenger fult klar over.

 

Jeg hadde ikke sittet irritert å sett Arsenalkamper om klubben hadde satset innenfor rimelighetens grenser opp mot sitt potensial, men når klubben lager Albert Åberg og Skybert pokaler oppi sitt eget opplegg og den er langt fra sikkert at vi får. pluss i tillegg er for feig til å sende spillere som ikke har noe i Arsenal å gjøre på dør..

 

Desverre så er jeg irritert

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Faktisk er det bare ryo og fabianski som ikke ville tatt del i startoppstillingen i dag. Om jenkinson, gibbs, diaby eller cocquelin hadde vært skadefrie hadde de vært med! Gitt at de andre er skadet.. Så i dag var det faktisk 10 spillere som naturlig ville vært en del av startoppstillinga som ikke var tilgjengelig!

Link to comment
Share on other sites

 

Han gjorde helt rett i å hente Jenkinson. Han kan bli hur god som helst og holder allerede nå et meget høyt nivå. En ekte gooner er han også. Synd han har blitt skadet, i en kamp som dagens hadde hans utrettelige løp langs sidelinjene vært uvurderlige.

 

Jeg er enig i at han gjorde rett i å hente Jenkinson. Men..

 

.....selv om han kommer til å bli bra synes jeg det er noe spesielt å bytte ut en back med VM-spill og 5-6 sesonger i PL i ryggsekken, med 19 år gamle Jenkinson som "bare" så vidt hadde snust på seniorfotball med et dusin kamper på nivå tre. For all del, Eboue er ikke uerstattelig, men erfaring betyr mer enn folk tror.

 

Vi spiller ca 50-60 kamper iløpet av en sesong. Vi ønsker å vinne titler. Sier det ikke litt om Wenger når backupen til Sagna gjennom alle disse kampene skal være en 19-åring uten noen erfaring whatsoever fra den virkelige toppfotballen? Iløpet av denne perioden spiller vi muligens noen virkelige gigantoppgjør i CL, kanskje vi hadde vært med i innspurten i PL og trengte seier hver helg. Hvis Sagna da blir skadet i denne perioden , er det fornuftig for en stor klubb som Arsenal å skulle kaste innpå Jenkinson uke etter uke i disse hyperviktige matchene? Eller er det å gamble..?

 

Nå har jeg sett isolert på det som de fleste kanskje har skjønt. Det har jo ikke blitt sånn at Jenkinson har måtte vikariere uke etter uke. Isteden har vi måtte ta en av stopperene våre og sette ut på backen. Som på ingen måte har vært en suksess. Jeg liker Jenkinson, men mener han ikke burde være et annet valg på backen for en klubb som har ambisjoner om å vinne titler. Og jeg synes videre Jenkinson er et godt eksempel på denne "gamblingen" Wenger driver med. Spesielt når de andre alternativene på høyrebacken ikke heller er spesielt overbevisende og må tas ut av posisjon.

 

Når Flamini, Lass, Hleb og Gilberto dro skulle han ikke kjøpe inn noen nye da dette ville være å drepe utviklingen til Song, Denilson, Diaby etc. Jada, Song ble knallgod han, men det tok da noen år(Men hva med Denilson og Diaby?)Og når Song endelig ble god, så mister vi Fab og Nasri.... Har vi tid til å holde på sånn? Vi er Arsenal FC, ikke en talentfabrikk. Vi selger Nasri og Fab. Gervinho og OX blir kjøpt for å erstatte franskmannen. Gervinho er bra han, men forholdsvis ung og trenger selvsagt tid for å tilvenne seg PL og levere stabilt på et høyt nivå. Noe vi MÅ ha hvis vi vil vinne PL. OX er 18 år og kan ikke forventes for mye av, ennå. Ramsey fikk oppgven med å erstatte Cesc. 19/20 år og i sin første fulle sesong. (Ikke lenge siden han brakk benet og var ute 9-10 mnd!). Han er ikke klar eller god nok for å ha en så stor oppgave. Hardt og brutalt, men sånn må det nesten være hvis man vil gå fra 4-plasser til 1-plasser.

 

Vi mister et par av våre beste år etter år og erstatter dem med spillere som er noen hakk under de som forsvant (som regel).Disse spilleren kommer som oftest utenfra og trenger tilvenningstid til et nytt land og en ny liga, eller de kommer fra egne rekker og er unge og uferdige. De trenger lenger tid på å komme opp på det nivået som er ønskelig og som må til (?) Sånt blir det ikke trofeer av !! Slik ser hvertfall jeg det. Wenger simpelten ELSKER å forvandle en ung spiller hvor de fleste kanskje ikke helt ser det store talentet, til superstjerner, og prøver dette altfor, altfor ofte i mine øyne. Han gambler ! Han gambler på unge spillere og han gambler på benkefyll fra andre klubber. Jada, han hentet bl.a Arteta og Mertesacker som er erfarne herremenn og godt var det, men jeg mener bestemt at denne balansegangen må jevnes ut. Wenger må bette med lavere odds

 

Ble noe rotete dette innlegget, skrevet i frustrasjon kl 01 på natta, men jeg tror jeg fikk frem poenget mitt og her har virkelig Wenger en jobb å gjøre. Men jeg kan ikke se for meg han gjør noe med det og det kan koste oss dyrt. En annen ting som koster oss dyrt er mangelen på struktur, organisering, kynisme, vinnervilje, lagmoral ++++, i kamper som vi har vært innblandet i de siste ukene (Fulham og Swansea). Når sentrale brikker er ute og vi spiller tette jevne kamper, kommer det frem i all klarhet hvor langt etter vi ligger på dette området. 7 kamper har vi tapt, 7 ! Og vi er bare i januar.

 

Worried...

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Faktisk er det bare ryo og fabianski som ikke ville tatt del i startoppstillingen i dag. Om jenkinson, gibbs, diaby eller cocquelin hadde vært skadefrie hadde de vært med! Gitt at de andre er skadet.. Så i dag var det faktisk 10 spillere som naturlig ville vært en del av startoppstillinga som ikke var tilgjengelig!

 

Er bare 11 som får starte, det jeg snakket om er vår sterkeste 11 og ingen av de du nevner der er i den

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...