Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi får se. Inntrykket mitt er at det går mot slutten ihvertfall. Resignasjonen vi så på slutten av sesongen i fjor begynner vi virkelig å se i år også, har aldri opplevd han så lite offensiv som han har vært det siste året heller. Har vært supporter av Wenger i alle år, men det virker som han har mistet veien videre og gått i en blindgate. Det føles veldig vemodig ihvertfall, men alt har sin slutt.

 

Har absolutt ikke gitt håpet da, topp 4 er fremdeles innenfor rekkevidde og vi er fortsatt med i CL og FA-cupen. Det er lenge igjen, og alt kan skje.

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2.no/sp...er-3691720.html

 

Sjå her, folkens!

kva mener folket? Mourinho la taktikken i CL finalen om å legge seg bakpå resten av kampen etter scoringa, det kjem aldri til å bli vellykka i Arsenal! Så eg er usikker på om han er riktig mann.

En slik byttehandel tror jeg er mulig. Ja takk sier jeg bare.

Mourinho legger taktikk utifra mannskap og motstander, fullt mulig han velger en annen taktikk med Arsenal.

Mourinho er heller ikke den manageren som må bruke penger slik som antydet av noen andre debattanter. Hans tid i Porto taler for seg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke noen er bedre til the Wenger Way enn Wenger selv, så byttes det manager er det for å bryte en sirkel og gjøre ting annerledes. Mourinho representerer i høyeste grad noe annet. Alle liker nok ikke personen Mourinho (på den annen side, trer man utenfor goonerkretser kan det samme sies om Wenger), men en må bare respekere manageren/coachen. CV'en taler for seg. Han er resultatorientert. Resultatet er målet, mens for AW virker det mer som resultatet er en konsekvens av målet (en måte å spille fotball på, også kjent som plan-A). Hvis det skulle komme til det at veiene skilles til sommeren for begge disse .... why not.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hade tatt imot Mourinho med åpne armer. Jeg er så lei av det sporet vi har havnet i nå at det å få inn Mourinho ville være en kjærkommen avveksling. Det er også en myte at Mourinho spiller destruktiv fotball. Han spiller det som må til for å vinne. Både Inter og RM scorer bra med mål når Mourinho har kontrollen, det er primært mot Barca at Mourinho har fokusert på det kyniske. Når Wenger og/eller styret ikke er villige til å investere i den type spillere som kreves for at Wengerball skal lykkes så tror jeg Mourinho er en mann som kan få bedre resultater ut av den spillergruppa vi nå besitter

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enda ikke helt overbevist om at Wenger skal ha skyld i alt. Han har riktig nok eneansvar i forhold til det sportslige og rammene rundt det, men for meg er det store og digre spørsmålstegn til den øvrige ledelsen - og ikke minst Stan Kroenke. Jeg tror nok hendelsene som har ledet opp til dagens status er langt mer komplisert enn å bare legge skylde på Wenger og pengebingen hans. Vi får vente i spenning til vi evt. får vite hva som skjer i kulissene og hvorfor Wenger fremstår så ensomt som han gjør. Kroenke er ikke bare stum, han er også usynlig. Syns å huske han sa i høst at vi kom til å få se mye mer av han fremover - og siden da har ikke noe skjedd.

 

Når Peter Hill-Wood går ut og sier det ikke er noen krise om Arsenal ikke kvalifiserer seg til CL, hvilket signal sender det ut? Ihvertfall ikke at de kommer til å legge til rette for en mann som Mourinho. Det kommer aldri til å skje under det nåværende regimet, og jeg håper ikke det skjer heller.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thisislon...redit-rating.do

 

Her er forresten en som har sett tegningen og teller opp det opplagte. Han gir seg på "Finance 5 - 0 Football".

 

"instead count the cost of a failure to invest."

 

som flere av oss har påpekt er det alltid en risiko for å spare seg til fant. Det er fornuftig å bli LITT forsiktigere med å bruke penger i trangere tider. Men det er også en fare at man blir for forsiktig, og at man dermed havner i en ond nedadgående spiral. Det er en slik spiral Arsenal har havnet i. Enn så lenge har den ikke fått "verre" sportslige konsekvenser enn mangel på pokaler (som for supportere er det verste), og de økonomiske konsekvensene er enn så lenge små siden laget har klart å kvalifisere seg til CL. Men det er nå overhengende fare for at laget ikke klarer å kvalifisere seg til CL, og da vil klubben også blø økonomisk. Jeg fatter ikke at dette ikke i større grad blir adressert. PHW sine uttalelser er sånne han burde holde innad i styret, det er klønete og utaktisk å signaliseree sånt utad. Og selv om det faktisk er slik at klubben tåler EN sesong uten CL - det gjør de selvsagt - så vil de mer langsiktige konsekvensene av dette kunne bli verre, særlig hvis man ikke snarest begynner å ta tak i ting. Mulige effekter er at de gode spillerne etterhvert rømmer klubben, at det blir vanskeligere å rekruttere nye, at klubben havner utenfor det gode selskap flere år, og blir hengende etter de andre klubbene, et etterskudd det etterpå vil koste MYE mer og ta lang tid å hente inn igjen. Det virker ikke som klubben helt ser denne faren. Hadde de sett dette, hadde de gjort noe med det!

Link to comment
Share on other sites

Når Peter Hill-Wood går ut og sier det ikke er noen krise om Arsenal ikke kvalifiserer seg til CL, hvilket signal sender det ut? Ihvertfall ikke at de kommer til å legge til rette for en mann som Mourinho. Det kommer aldri til å skje under det nåværende regimet, og jeg håper ikke det skjer heller.

 

For min del hadde jeg i hvert fall ikke likt at han sa det motsatte. Finansielt (som var det han egentlig kommenterte) er det en nedtur, men ingen krise. Rent sportslig resultatsmessig er det en kortvarig krise. Om "stolmannen" for Arsenal erklærer det som en krise at vi for et år ikke kvalifiserte oss til CL, hva slags signaler sender det ut? Ambisjoner, ville nok du med flere si. Det er vel og bra, men når ambisjonene ikke innfris er det greit å forholde seg strategisk og å ikke lage sirkus uten grunn. Om det nå i tillegg til at han erklærte det krise, faktisk skulle ende med å bli den krisen, sitter supporterne da igjen med en rasjonell holdning til situasjonen? Jeg tror i hvert fall det hadde blitt leven på dette forumet. Noen ville igjen si at situasjonen aldri ville ha blitt slik om ambisjonene var der i utgangspunktet. Selv tror jeg ikke ambisjoner er rett ord her og det er i alle fall en stor forenkling av hele problemet.

 

Peter Hill-Wood skulle kanskje ha holdt munn han også. Jeg skjønner Stan Kroenke godt.

Link to comment
Share on other sites

Det foregår nok veldig mye bak i kulissene som vi i ikke kjenner til. Ting som jeg tror vil komme frem i lyset etter at Wenger er ferdig som manager i Arsenal. Jeg tror det ligger store økonomiske begrensninger for Wenger. Begrensninger han er ilagt av styret. Det som irriterer meg mest, er måten personer i styret går ut og forteller at Wenger har mer enn nok å handle for, når dette ikke virker å være realiteten. Istedet er det Wenger som må stå der og motta all kritikk fra supportere og presse. Tror ikke det er mange managere som hadde godtatt å jobbe under slik forhold. Det viser at Wenger er profesjonell, og meget lojal til sin arbeidsgiver. For som flere artikler påpekte i sommer, så hjelper det fint lite at det er penger tilgjengelig, så lenge ikke styret i klubben er villig til å endre på lønnspolitikken sin, slik at man faktisk kan hente inn spillere av nødvendig klasse.

Link to comment
Share on other sites

Selv tror jeg ikke ambisjoner er rett ord her og det er i alle fall en stor forenkling av hele problemet.

Mulig, spørsmålet er hva er formålet med Arsenal FC?

 

Peter Hill-Wood skulle kanskje ha holdt munn han også. Jeg skjønner Stan Kroenke godt.

Problemet er ikke at styreformannen sier noe. Problemet er konsekvensen av det han sier (ref. "hva er formålet med Arsenal FC").

Når det gjelder Silent Stan - så langt er dette en pinlig affere. Kanskje han har en skinnende glorie svevende over lokkene sine, men igjen "hva er formålet med Arsenal FC"?

 

Hvis en summer opp - "Finance 5 - 0 Football" and counting, og det stiller til sist spørsmålet - "who is the head cashier". Could it be .......???

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Ramler vi utenfor CL er det mer sansynlig at det blir >1 sesong enn at det blir 1 sesong. Det er faktisk også ganske logisk, med de konsekvenser det medfører.

 

Jeg ser definitivt poenget, men jeg har liten tro på at forskjellen på en femteplass og en fjerdeplass med nød og neppe er så stor at den vil prege Arsenal i lang fremtid. At noen spillere vil ha seg vekk og at noen stjerner som tidligere ønsket seg til Arsenal snur seg vekk igjen, er ikke nok til å knekke fundamentet klubben hviler på.

 

Mulig, spørsmålet er hva er formålet med Arsenal FC?

 

Ikke så dumt tenkt. Allikevel er det ikke så enkelt som mange tydeligvis tror, at det er vilje fra ledelsen resultatene står på. Jeg har selv ikke mange innvendinger på klubbdriften slik den har vært i forbindelse med byggingen av Emirates og årene etter. Fremtiden kan godt bli annerledes, men jeg er svært så glad at det er fokus på stabilitet og langsiktig tenkning som gjelder i Arsenal. Jeg har tenkt til å forbli supporter i mange år til.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så dumt tenkt. Allikevel er det ikke så enkelt som mange tydeligvis tror, at det er vilje fra ledelsen resultatene står på. Jeg har selv ikke mange innvendinger på klubbdriften slik den har vært i forbindelse med byggingen av Emirates og årene etter. Fremtiden kan godt bli annerledes, men jeg er svært så glad at det er fokus på stabilitet og langsiktig tenkning som gjelder i Arsenal. Jeg har tenkt til å forbli supporter i mange år til.

 

Byggingen av Emirates og det som ble gjort i den perioden er kunst, men det er også historie og har vært det i et par år nå. Forutsetningene er for lengst endret, uten at det går på bekostning av stabilitet og langsiktighet. Vi skal leve av det vi høster, men vi skal også utnytte de ressursene vi rår over for å virkeliggjøre formålet med Arsenal FC. Hva nå det enn er....?

 

Dette er nemlig en helt annen diskusjon: http://www.dailymail...sses-1-3bn.html

Vi skal utnytte våre ressurser for til enhver tid å skape et best mulig produkt på banen, både før og etter evt. tiltak fra UEFA.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Nah. De gamle bare er der, og Gazidis er kun opptatt av revenue og har mer enn nok med det. Kroenke er ikke der i det hele tatt. Det er vel mulig Wenger har fått fatt i et tau, men ingen har gitt det til han. Det er på en måte litt problemet, at ingen tilsynelatende har vist han et tau og beskrevet virkemåten ..... so to speak.

 

Så hvis PWH kunne ha sagt "not to qualify for CL is not according to our ambitions, and we'll do our damdest to prevent that from happening - you can count on it" .... det hadde vert sjefen sin det !!

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Hele poenget med den artikkelen er at det var styret som var for at Kroenke skulle ta over klubben fremfor Usmanov nettopp fordi han kun ville tilbringe tiden i USA og egentlig gi nada i å styre klubben og at styret derfor ville bli sittende og ingen endringer gjøres. Fremfor med Usmanov som ville gjort en del inngrep.

 

Hittil er jeg forøvrig veldig misfornøyd med hvordan Kroenke har håndtert situasjonen og rykter rundt i verden sier han er hypp på å kjøpe opp enda en klubb om dagen og det var visstnok snakk om en baseball klubb. Arsenal owner Stan Kroenke bids for LA Dodgers.

 

Så det blir nok enda mindre personlig oppfølging fra Kroenke sin side i årene som kommer. Han kommer kanskje ikke til å ta opp masse gjeld som Glazers, men jeg er fortsatt meget skeptisk og som sagt misfornøyd med Kroenke's involvering hittil.

Link to comment
Share on other sites

 

Byggingen av Emirates og det som ble gjort i den perioden er kunst, men det er også historie og har vært det i et par år nå. Forutsetningene er for lengst endret, uten at det går på bekostning av stabilitet og langsiktighet. Vi skal leve av det vi høster, men vi skal også utnytte de ressursene vi rår over for å virkeliggjøre formålet med Arsenal FC. Hva nå det enn er....?

 

Dette er nemlig en helt annen diskusjon: http://www.dailymail...sses-1-3bn.html

Vi skal utnytte våre ressurser for til enhver tid å skape et best mulig produkt på banen, både før og etter evt. tiltak fra UEFA.

 

Enig, Sir John.

 

En slik byttehandel tror jeg er mulig. Ja takk sier jeg bare.

Mourinho legger taktikk utifra mannskap og motstander, fullt mulig han velger en annen taktikk med Arsenal.

Mourinho er heller ikke den manageren som må bruke penger slik som antydet av noen andre debattanter. Hans tid i Porto taler for seg.

 

BE

 

For min del vil det bekymre meg uansett. Om han kommer og mislykkes, men ikke har sløst penger (det virker tvilsomt allikevel), så har han i hvert fall gjort enorme endringer. Klubben har allikevel fundamentet sitt som jeg nettopp har sagt og vil ikke være knust, men for nestemann vil han da måtte begynne på nytt (i hvert fall delvis) igjen. Jeg er for at Wenger selv skal være med på å finne sin etterkommer, slik at han kan drive laget videre uten at managerbyttet innebærer enorme omveltninger av alt som er.

Link to comment
Share on other sites

Det foregår nok veldig mye bak i kulissene som vi i ikke kjenner til. Ting som jeg tror vil komme frem i lyset etter at Wenger er ferdig som manager i Arsenal. Jeg tror det ligger store økonomiske begrensninger for Wenger. Begrensninger han er ilagt av styret. Det som irriterer meg mest, er måten personer i styret går ut og forteller at Wenger har mer enn nok å handle for, når dette ikke virker å være realiteten. Istedet er det Wenger som må stå der og motta all kritikk fra supportere og presse. Tror ikke det er mange managere som hadde godtatt å jobbe under slik forhold. Det viser at Wenger er profesjonell, og meget lojal til sin arbeidsgiver. For som flere artikler påpekte i sommer, så hjelper det fint lite at det er penger tilgjengelig, så lenge ikke styret i klubben er villig til å endre på lønnspolitikken sin, slik at man faktisk kan hente inn spillere av nødvendig klasse.

Hvis det er tilfelle at Wenger har såpass med begrensninger i sin handlefrihet hvorfor takker han da nei til RM i 2009 og PSG i 2011? Jeg heller mer mot troen på at Wenger gjør bortimot det han selv vil, men at han har så fokus på å bevise at man kan vinne uten å bruke en formue at det gjennomsyrer alt han gjør

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller mer mot troen på at Wenger gjør bortimot det han selv vil, men at han har så fokus på å bevise at man kan vinne uten å bruke en formue at det gjennomsyrer alt han gjør

 

Ikke akkurat overraskende at du går for teorien som setter Wenger i et dårlig lys.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er tilfelle at Wenger har såpass med begrensninger i sin handlefrihet hvorfor takker han da nei til RM i 2009 og PSG i 2011? Jeg heller mer mot troen på at Wenger gjør bortimot det han selv vil, men at han har så fokus på å bevise at man kan vinne uten å bruke en formue at det gjennomsyrer alt han gjør

Jeg tror at Wenger avslo RM og PSG fordi han er lojal til klubben og til styret. Jeg tror Wenger setter Arsenal fremfor seg selv. Derfor har jeg ikke noe tro på at han har ført oss inn i dette uføret kun fordi at han har noe å bevise. Men det siste virker nesten å være en sannhet her inne, om dagen.

Link to comment
Share on other sites

 

"instead count the cost of a failure to invest."

 

som flere av oss har påpekt er det alltid en risiko for å spare seg til fant. Det er fornuftig å bli LITT forsiktigere med å bruke penger i trangere tider. Men det er også en fare at man blir for forsiktig, og at man dermed havner i en ond nedadgående spiral. Det er en slik spiral Arsenal har havnet i. Enn så lenge har den ikke fått "verre" sportslige konsekvenser enn mangel på pokaler (som for supportere er det verste), og de økonomiske konsekvensene er enn så lenge små siden laget har klart å kvalifisere seg til CL. Men det er nå overhengende fare for at laget ikke klarer å kvalifisere seg til CL, og da vil klubben også blø økonomisk. Jeg fatter ikke at dette ikke i større grad blir adressert. PHW sine uttalelser er sånne han burde holde innad i styret, det er klønete og utaktisk å signaliseree sånt utad. Og selv om det faktisk er slik at klubben tåler EN sesong uten CL - det gjør de selvsagt - så vil de mer langsiktige konsekvensene av dette kunne bli verre, særlig hvis man ikke snarest begynner å ta tak i ting. Mulige effekter er at de gode spillerne etterhvert rømmer klubben, at det blir vanskeligere å rekruttere nye, at klubben havner utenfor det gode selskap flere år, og blir hengende etter de andre klubbene, et etterskudd det etterpå vil koste MYE mer og ta lang tid å hente inn igjen. Det virker ikke som klubben helt ser denne faren. Hadde de sett dette, hadde de gjort noe med det!

Dette er nok helt sikkert scenarioer som er sett, analysert og tatt beslutninger ut i fra. Tror det er veldig lite sannsynlig at vi vet bedre enn styret og sportslig ledelse hva som er konsekvensene av de forskjellige hendelsene. Jeg mener vi undervurderer styret og klubben generelt hvis vi tror at vi ser ting klarere enn hva de gjør. Vi ser det ut i fra hva vi tror er sannheten, de sitter på alle fakta og tar nok beslutningene på langt bedre grunnlag enn hva vi synsere har.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Ville det derfor ikke vært fint om sjefen sjøl, Stan Kroenke, hadde lansert sin visjon for klubben og strategien fremover? Som enkelte har spurt tidligere, hva er det Arsenal FC skal være? Når vi har en toppledelse som ikke sier noe som helst bortsett fra de gangene Hill-Wood føler å gjøre alle flaue er det ikke rart det blir spekuleringer om alt fra topp til bunn.

 

Når det gjelder Wenger er det ingen tvil om at han setter klubben foran seg selv. Han kunne pensjonert seg for mange år siden, tjent mer penger andre steder, vunnet mer i "enklere" jobber eller søkt nye utfordringer rundt om i verden etter motgangen kom. Han brenner for klubben og er Arsenal tvers igjennom - derfor tror jeg også han kommer til å gi seg når han selv innser han ikke kan gjøre en god nok jobb lengre. Og lista for hva som er godt nok denne sesongen har han lagt selv.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ingen artikkel, men en blogg fra en fan som ikke har det minste fakta å vise til. Han har ikke en referanse til det han skriver og dette er like troverdig som alt annet som blir skrevet av privatpersoner på nettet. Han har funnet en fanskare og at mange liker meningene hans endrer ikke det faktum at han er en privatperson med en blogg.

Inneholdet er kanskje interessant og spennende, men fakta? Neppe og i mine øyne er han langt ifra overbevisende i sin argumentasjon.

 

Hans synspunkter om at Kroenke skulle holde seg i USA og ikke blande seg i driften er direkte tullete. Tror han virkelig selv at en meget vellykket forretningsmann vil investere rimelig mange milliarder for deretter ikke bry seg med driften? Det er naivt, lite gjennomtenkt og en direkte tullete argumentasjon som han virkelig burde holde seg for god for. Hvis han ønsker å fremstå troverdig så bør han hvertfall ikke begynne med udokumenterte påstander om hva andre tenker og tror. Det er så gjennomsiktig og luftig at det blir litt latterlig. Han bør konsentrere seg om hva han selv tenker og tror, ikke surre seg inn i hva han tror andre tenker og mener for deretter å servere det som sannheter.

Link to comment
Share on other sites

Dine innlegg er rett og slett en sann fryd å lese RP7. Merker meg at du har et veldig likt syn som meg på tingenes tilstand, men du er så ufattelig mye flinkere til å få ned ordene svart på hvitt :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...