Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Succes og spennende spillere gir flere (nye) fans ergo mer income. Dette aspektet blir ikke tatt med i betraktningen i Arsenal virker det som. For 7-10 år siden mener jeg at jeg så langt flere kids rundt om i Arsenal drakter.

 

Er jo ingen Arsenalfans som mener vi skal bli nye Leeds men vise ambisjon og utbedre oss så langt det lar seg gjøre.. Tviler på at et kjøp av f eks Hazard hadde gitt noen som helst negativ innvirkning på noe som helst. Hadde vi hostet opp par mill ekstra for Mata hadde vi ligget langt bedre ann enn vi gjør i dag, og det er trist for folk som bruker mye tid på Arsenal.

Tror du selv på at det ikke blir vurdert når vi har et styre som utelukkende består av vellykkede finansmennesker? At de ikke har vurdert det aspektet?

Hva som skjedde rundt Mata vet vi ingenting om. Hva journalister skriver eller bloggere mener er jo egentlig bare tøys og oppspinn. For alt vi vet så har Mata av egen fri vilje valgt Chelsea og ikke Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Tror du selv på at det ikke blir vurdert når vi har et styre som utelukkende består av vellykkede finansmennesker? At de ikke har vurdert det aspektet?

Hva som skjedde rundt Mata vet vi ingenting om. Hva journalister skriver eller bloggere mener er jo egentlig bare tøys og oppspinn. For alt vi vet så har Mata av egen fri vilje valgt Chelsea og ikke Arsenal

 

Om jeg tror det eller ikke er jo helt uvesentlig.. Men jeg kan ikke si at det virker sånn, kan du?

 

Det kan hende at Mata har valgt Chelsea over oss pga lønn.. Chelsea kom på banen seint i denne saken og jeg tror at Mata hadde vært Arsenal spiller om ikke ting i styret var helt på trynet.

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

 

Om jeg tror det eller ikke er jo helt uvesentlig.. Men jeg kan ikke si at det virker sånn, kan du?

 

Det kan hende at Mata har valgt Chelsea over oss pga lønn.. Chelsea kom på banen seint i denne saken og jeg tror at Mata hadde vært Arsenal spiller om ikke ting i styret var helt på trynet.

 

Mata var under kontrakt og kunne selv bestemme om han ville gå til den ene eller andre klubben. Det er ikke slik at klubben kan selge en spiller uten hans vilje.

 

Hvilke vurderinger som gjøres i styrerommet kan vi spekulere i, men jeg kan med hånden på hjerte si at jeg tror alle aspekter angående økonomien til klubben blir studert med lupe og alle tenkelige måter å tjene penger på blir vurdert. Å spekulere seg til rikdom er det mange som har prøvd, å spare seg til fant er nok for det meste en myte. Blandt de som sparer og har penger på bok er det færre konkurser/kriser enn blandt de som har brukt penger de ikke har.

 

Vi kan etterlyse og ønske oss gode spillere, det koster oss ingenting og er verdens enkleste jobb. Å sitte uten ansvar, uten egentlig kunnskap og uten reell påvirkningskraft er så enkelt, da har man alle svarene. Når man sitter i et styre og kjenner alle aspekter så må man ta ansvar for sine handlinger og man må handle ut i fra det mandatet eierne har gitt. Det krever noe helt annet og jeg skal love deg at det ikke er en enkel jobb, spesielt ikke i dagens økonomiske verden.

 

Vi tenker et år eller kanskje to frem i tid. Disse menneskene skal tenke veldig langsiktig og prøve å få klubben i best mulig posisjon for å overleve i mange mange år fremover. Det er et helt annet utgangspunkt.

Link to comment
Share on other sites

 

Mata var under kontrakt og kunne selv bestemme om han ville gå til den ene eller andre klubben. Det er ikke slik at klubben kan selge en spiller uten hans vilje.

 

Hvilke vurderinger som gjøres i styrerommet kan vi spekulere i, men jeg kan med hånden på hjerte si at jeg tror alle aspekter angående økonomien til klubben blir studert med lupe og alle tenkelige måter å tjene penger på blir vurdert. Å spekulere seg til rikdom er det mange som har prøvd, å spare seg til fant er nok for det meste en myte. Blandt de som sparer og har penger på bok er det færre konkurser/kriser enn blandt de som har brukt penger de ikke har.

 

Vi kan etterlyse og ønske oss gode spillere, det koster oss ingenting og er verdens enkleste jobb. Å sitte uten ansvar, uten egentlig kunnskap og uten reell påvirkningskraft er så enkelt, da har man alle svarene. Når man sitter i et styre og kjenner alle aspekter så må ta ansvar for sine handlinger og man må handle ut i fra det mandatet eierne har gitt. Det krever noe helt annet og jeg skal love deg at det ikke er en enkel jobb, spesielt ikke i dagens økonomiske verden.

 

Vi tenker et år eller kanskje to frem i tid. Disse menneskene skal tenke veldig langsiktig og prøve å få klubben i best mulig posisjon for å overleve i mange mange år fremover. Det er et helt annet utgangspunkt.

 

Arsenal er jo verdens 5th rikeste klubb litt til og fra kilden. Men har brukt mindre på spillere netto enn Blackburn de siste 5 årene. Vi flyttet til Emirates for å kunne konkurere med de største klubbene ble vi fortalt. Nå er det ikke krise om vi ikke kommer topp 4 ifølge PHW. Vi har de siste sesongen solgt våre beste spillere etter hver sesong.. Men du synes vel det er økonomisk forsvarlig og ambisiøst å selge RVP til sommeren?

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Dette forumet er ikke ment for denne type diskusjoner. Jeg tror vi bare noterer at du mener Usmanov er uønsket og så sier vi oss ferdig med det.

 

Nei, i utgangspunktet ikkje. Men ting heng saman, og ein kan ikkje sjå Usmanov kun som fotballadministrator og lukke augene for alt anna. Ingen er tènt med å feie ubehagelege ting under teppet, og late som om dei ikkje eksisterer. Det er heller ikkje likegyldig kven som eig Arsenal, og kva bakgrunn han har.

Eg kan diverre ikkje love å la Usmanov i fred heretter. Om katastrofen skulle inntreffe, og mannen tek over kontrollen i Arsenal, skal det verkeleg bli månelyst her. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, i utgangspunktet ikkje. Men ting heng saman, og ein kan ikkje sjå Usmanov kun som fotballadministrator og lukke augene for alt anna. Ingen er tènt med å feie ubehagelege ting under teppet, og late som om dei ikkje eksisterer. Det er heller ikkje likegyldig kven som eig Arsenal, og kva bakgrunn han har.

Eg kan diverre ikkje love å la Usmanov i fred heretter. Om katastrofen skulle inntreffe, og mannen tek over kontrollen i Arsenal, skal det verkeleg bli månelyst her. :rolleyes:

 

At ting henger sammen og at det langt fra er umulig at det er ild der det er røyk - det er jeg helt enig med deg i. At vi skal ha en sunn kritisk holdning til kilder - det er jeg også enig med deg i. Alle kilder!

 

Nå tror jeg det er minimal sjanse for at du skal få behov for å belyse månen så sant ikke Kroenke går på en stor finansiell blemme, for hans historie tilsier at det er usasnynlig at han kommer til å selge unna. Det er vel å merke mulig at Usmanov kan komme seg over de magiske 30%'ene, men den eneste praktiske konsekvens det har er at han får detaljert innsyn i klubbens regnskaper selv om han ikke innehar en plass i styret. Slik har jeg i alle fall forstått det.

Link to comment
Share on other sites

 

Arsenal er jo verdens 5th rikeste klubb litt til og fra kilden. Men har brukt mindre på spillere netto enn Blackburn de siste 5 årene. Vi flyttet til Emirates for å kunne konkurere med de største klubbene ble vi fortalt. Nå er det ikke krise om vi ikke kommer topp 4 ifølge PHW. Vi har de siste sesongen solgt våre beste spillere etter hver sesong.. Men du synes vel det er økonomisk forsvarlig og ambisiøst å selge RVP til sommeren?

Hvorfor spør du om det? Har jeg noensinne anbefalt å selge noen spillere?

Jeg har kommentert de enkle løsningene som enkelte kommer med og den litt naive kritikken av de som styrer klubben, personlig har jeg ingen kompetanse til å uttale meg om hvordan de burde drifte klubben.

 

At PHW sier at det ikke er krise å komme utenfor CL et år viser vel nettopp at vi har en meget sunn økonomisk styring i klubben. Vi overlever selv om inntektene blir litt mindre ett år. At intervjuet i ettertid har blitt brukt mot ham som prov på manglende sportslige ambisjoner er litt søkt i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

At PHW sier at det ikke er krise å komme utenfor CL et år viser vel nettopp at vi har en meget sunn økonomisk styring i klubben. Vi overlever selv om inntektene blir litt mindre ett år. At intervjuet i ettertid har blitt brukt mot ham som prov på manglende sportslige ambisjoner er litt søkt i mine øyne.

 

Njaaaa - ekke ofte detta, men er litt uenig med deg nå.

 

Når PHW tar de ordene i sin munn - så er det enten å vise en total mangel på forståelse for supporterne, eller rett og slett en glipp. Jeg håper det var en glipp.

 

Det han burde vite like bra, om ikke bedre enn oss andre, er at å miste CL-plassen i år, gjør at risikoen for å miste den også neste år blir ekstremt mye høyere. Jada, Arsenal klarer seg uten CL-spill rent økonomisk for ett år - men jeg håper og regner med at han vet at Arsenals syn rent økonomisk vil kunne ses i sammenheng med de sportslige ambisjonene. Når han sier at Arsenal klarer seg uten CL-spill så sier han at man ikke nødvendigvis vil gjøre tiltak for å unngå dette i fremtiden (hvertfall ikke tiltak som supporterne ser på som nødvendig, altså spillerkjøp/opprensking i stallen).

 

Rotete forklart - men du forstår sikkert... Det er en sammenheng mellom økonomiske rammer og sportslige ambisjoner. Når de økonomiske rammene sier at det er OK uten CL-plass, så er også de sportslige ambisjonene der etter. Og det er det PHW sier med sin uttalelse - som jeg fortsatt håper var en ren glipp.....

Link to comment
Share on other sites

 

Njaaaa - ekke ofte detta, men er litt uenig med deg nå.

 

Når PHW tar de ordene i sin munn - så er det enten å vise en total mangel på forståelse for supporterne, eller rett og slett en glipp. Jeg håper det var en glipp.

 

Det han burde vite like bra, om ikke bedre enn oss andre, er at å miste CL-plassen i år, gjør at risikoen for å miste den også neste år blir ekstremt mye høyere. Jada, Arsenal klarer seg uten CL-spill rent økonomisk for ett år - men jeg håper og regner med at han vet at Arsenals syn rent økonomisk vil kunne ses i sammenheng med de sportslige ambisjonene. Når han sier at Arsenal klarer seg uten CL-spill så sier han at man ikke nødvendigvis vil gjøre tiltak for å unngå dette i fremtiden (hvertfall ikke tiltak som supporterne ser på som nødvendig, altså spillerkjøp/opprensking i stallen).

 

Rotete forklart - men du forstår sikkert... Det er en sammenheng mellom økonomiske rammer og sportslige ambisjoner. Når de økonomiske rammene sier at det er OK uten CL-plass, så er også de sportslige ambisjonene der etter. Og det er det PHW sier med sin uttalelse - som jeg fortsatt håper var en ren glipp.....

Den dagen vi alle er enige om alt så kan vi legge ned forumet :D

Problemet med et slikt intervju er at vi ikke aner i hvilken situasjon spørsmålet har kommet opp. Journalisten kan rett og slett ha spurt: "Vil Arsenal overleve uten å spille i CL hvert år?" En journalist som kjenner litt til PHW litt uforsiktige måte å håndtere pressen på vil med litt list klare å få et svar som han kan skape en sak ut av. Jeg vet selvfølgelig ikke om det er dette som har skjedd, men derfor er jeg også meget forsiktig med å tolke slike oppklippede avisintervjuer. Jeg har selv erfart fra mitt yrke og fra min tid som aktiv hvordan pressen skaper storm i et vannglass hvis man ikke vokter sin tunge meget nøye. Jeg har sett intervjuer med spillere etter kamper hvor jeg sto 1 meter unna og kan sverge på jeg ikke kunne gjenkjenne samtalen etterpå. Om det er galt av journalistene? Tja, de skal leve av det de leverer å så lenge de ikke gjør noe helt hårreisende så er de vanskelig å ta dem på det i ettertid hvis man ikke har insistert på å se innslaget først. Etisk er det i mine øyne hvertfall helt feil.

 

Hvis du skulle ha rett i dine antagelser så er jeg enig i at det er en merkelig uttalelse. Men, jeg velger å la tvilen komme PHW til gode da jeg har sett intervjuer med ham før hvor både ord og menig har blitt dreid både en og to ganger før de kommer på trykk.

Litt av denne diskusjonene startet bl a med et intervju gjort med Wenger i en belgisk avis hvor den britiske oversettelsen er direkte misvisende og fremstiller det som om det er Wenger som må tjene inn 20 mill pund i året. Jeg brukte det tidligere som et eksempel for å illustrere hvordan pressen elsker å lage en sak ut av ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk artikkel om Arsenal og Wenger som etter min mening summerer Wenger's tid i Arsenal helt perfekt!

 

A must read!

 

http://www.runofplay...-arsene-wenger/

 

veldig interessant artikkel, som sier det mange av oss har observert; Wenger har låst seg fast i sitt mønster, og ikke evnet å tilpasse seg endrede forutsetninger. Og det ironiske er som det skrives i artikkelen at Wenger i dag først og fremst mangler det som var hans kjennetegn i startfasen og som var en viktig faktor bak suksessen - et åpent sinn. Vi kan jo drømme om mirakler, men selv om jeg tror Arsenal kommer til å forbli i de øvre sjiktene selv om Wenger fortsetter, tror jeg ikke helt på at Wenger er mannen som klarer å ta klubben det siste steget. Måtte jeg ta feil...

Link to comment
Share on other sites

 

veldig interessant artikkel, som sier det mange av oss har observert; Wenger har låst seg fast i sitt mønster, og ikke evnet å tilpasse seg endrede forutsetninger. Og det ironiske er som det skrives i artikkelen at Wenger i dag først og fremst mangler det som var hans kjennetegn i startfasen og som var en viktig faktor bak suksessen - et åpent sinn. Vi kan jo drømme om mirakler, men selv om jeg tror Arsenal kommer til å forbli i de øvre sjiktene selv om Wenger fortsetter, tror jeg ikke helt på at Wenger er mannen som klarer å ta klubben det siste steget. Måtte jeg ta feil...

 

Personlig syns jeg artikkelen var et oppgulp av vrøvl jeg har lest mange ganger før. Artikkelforfatteren konkluderer ikke med som du sier at Wenger har låst seg fast i sitt mønster, han åpner for at Wenger nå er villig til å by store summer for etablerte spillere og nevner Reina m.fl for å underbygge sine påstander. Og det er vel strengt talt den eneste endringen forfatteren av vrøvlet selv lanserer. Hvis man trekker ut såkalte morsomheter fra artiklen om forgiftet ris og slikt så er det virkelig ikke mye innhold igjen.

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Meget bra artikkel om Arsenal og Wenger som etter min mening summerer Wenger's tid i Arsenal nesten helt perfekt!

 

A must read!

 

http://www.runofplay...-arsene-wenger/

Et forsiktig tja fra meg. Syns ikke dette var fugl eller fisk. Lite håndfast og stort sett svulstig språk uten mye innhold.

La Wenger først få tilbake spillere som kan spille Wengerball før man dømmer han nord og ned. Hadde han med tilsvarende verdensstjerner som han hadde i 2004 mislyktes så kan man si at filosofien var feil, men så lenge han klarer å skape gode lag av nestenstjerner så mener jeg han motbeviser denne kritikken ganske så greit.

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg artikkelen var et oppgulp av vrøvl jeg har lest mange ganger før. Artikkelforfatteren konkluderer ikke med som du sier at Wenger har låst seg fast i sitt mønster, han åpner for at Wenger nå er villig til å by store summer for etablerte spillere og nevner Reina m.fl for å underbygge sine påstander. Og det er vel strengt talt den eneste endringen forfatteren av vrøvlet selv lanserer. Hvis man trekker ut såkalte morsomheter fra artiklen om forgiftet ris og slikt så er det virkelig ikke mye innhold igjen.

 

enig i det du skriver om spekulasjonene om at wenger er villig til å by store summer for spillere, og denne ris-metaforen hadde begrenset verdi. Men jeg forstår ikke hvordan du leser artikkelen dithen at han IKKE konkluderer med at Wenger har låst seg fast i et mønster. Er det ikke nettopp mangelen på evnen til fornying denne selv-forgiftet-ris metaforen er ment å illustrere? Og JEG mener ihvertfall fortsatt at mangelen på reell fornyelse og evne til å tilpasse seg endrede forutsetninger er hovedproblemet til Wenger. Og uten at artikkelen kan sies å være særlig original mener jeg den treffer bra på dette punktet -hvis man evner å se bort fra de ville spekulasjonene og den litt svulstige metaforen.

Link to comment
Share on other sites

Er rett og slett skikkelig skuffet over deg, Wenger. Og skuffet over Arsenal som en klubb. Skjønner ikke at det kan være mulig å bare sitte å se på at klubben vår rakner på denne måten.

Jeg har alltid støttet Wenger og ser på han som den viktigste i Arsenalhistorien, bortsett fra gjengen i 1886 da, men hadde det ikke vært for det, ja så ville en manager med utviklingen den siste tid og resultatet i går fått sparken i dag.

Hver sesong de siste årene har vært tilsvarende; nå står vi foran noen veldig viktige kamper som vil avgjøre sesongen vår. Og hva skjer; vi faller ut av alt sammen. Håper det endrer seg.

Link to comment
Share on other sites

Ville vært idiotisk å fjerne Wenger på dette tidspunktet. Vi er på fjerdeplass i Premier League. Og, innse det eller ei, fjerdeplass for Arsenal er en meget akseptabel tabellplassering. Lagene foran oss på tabellen driter penger, og to av lagene bak oss, gjør akkurat det samme. Vi har ikke de økonomiske musklene, derfor er 4. plass en bra prestasjon. Til tross for at vi har røket på alt for mange tap i serien til nå, så er vi faktisk i førersetet i kampen om den siste CL-plassen.

 

Og hvem i alle dager skulle liksom kommet inn for Wenger? Mick McCarthy? Neil Warnock?

 

Jeg sier ikke at Wenger er fredet, eller at det ikke er lov til å kritisere han. Men å gi han sparken på dette tidspunktet ville vært hinsides all fornuft etter min mening. Gi han i det minste ut sesongen, vi kan fortsatt greie en CL-plassering i Premier League, og FA Cup-håpet lever enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Problemet til Wenger vil evt. være at han ikke kommer til å gå av uten makt før han har rettet opp i sine egne feil. Han er en vinnertype, og vil ikke innse at journalister og fans har rett i kritikken mot styret, klubben og spillerne.. Har mine tvil på at styret i det hele tatt vurderer og sparke franskmannen etter alt det han har gjort for klubben de siste 15 årene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper av hele mitt hjerte at Wenger klarer å snu dette og vinne noe før han forlater oss. Han fortjener å forlate klubben med verdighet...

 

Å avslutte med en 4. plass og en FA cup pokal hadde vært en verdig avslutning for Wenger slik situasjonen er i dag. På grensen til sensasjonelt etter den håpløse starten og den trasige sommeren.

Link to comment
Share on other sites

At vi får inn Adams er lite trolig, heller ingen tro på at vi får inn DB10 med det første, drømmen ville være å klare å hente DB, Keown, Adams og Thierry, der har vi spillere som gjør alt for å vinne. (Til og med Cygan hadde større vinnerskalle enn de fleste i dagens lag, til tross for at han hadde enda verre ferdigheter)

 

Jeg skjønner det at Wenger tydeligvis ikke får de midlene han trenger for å konkurrere, men hadde han brukt pengene annerledes så hadde vi endt opp med spillere som virkelig vil vinne og klarer lede laget sitt(Mertesacker og Arteta er greie kjøp mtp at de er gode til å dirrigere lagkamerater), min påstånd nå er at Ljungberg som vi hadde på vingen(!!) hadde en større vinnerskalle enn hele midtbanen vår nå har til sammen og om vi legger til Parlour, Vieira, Petit og så videre så ser vi at vi har tapt stort i det departementet.

 

Jeg tror at Wilshere er en vinner og at AOC er en vinner, at Van Persie har ferdighetene, Ramsey kan få de, han jobber i alle fall hardt. Men saken er og blir at vi trenger en spiller som kan konkurrere med Song(som virker tilfreds på nivået han ligger på nå, var greit når han var yngre, men nå må han jobbe bedre.) Rolfes er et alternativ som sannsynligvis ligger i riktig prisklasse, en leder er mannen óg. Bartley inn for Djourou og Squillacci og vi har en engelskmann med lederferdigheter som fjerdevalg bak. En ving/midtbanespiler som kan gå forbi motstander, trenger muligens ikke store ledereegenskaper, men kan vi få det sier jeg gjerne ja takk. Så vil jeg ha en diger spiss som kan lede angrepet i VP sitt fravær, en Oscar Cardozo type.

Pluss på dette en keeper som Jaaskelainen som kan lære WS det lille han mangler for å bli en god leder og keeper av ypperste klasse.

 

Tror ikke det kreves så mye penger for at laget vårt skal kunne konkurrere(usikker på venstrebacken, men forsvaret vårt holder faktisk høy klasse med Kos, Sagna og Mertesacker skadefrie) og en midtbane med Arteta-Song og Wilshere, med Ramsey og Diaby i bakhånd er ikke noe å kimse av. Svakhetene ligger som overnevnt i å klare å gå forbi motstander med ball og å lede laget. Vi trenger en Vieira på midtbanen. Laget er ikk evig unna å være der oppe med Spudz, City og United, men det krever et par utskiftninger og et skifte av mentalitet.

 

Ja takk til flere spillere fra akademiet, Coquelin, Yennaris, WS er av spillerne som jeg mener har prestert godt og kan ha en fin fremtid i Arsenal, Frimpong, Wilshere, Bartley og Lansbury er spillere som ikke har figurer for oss for tiden, men som jeg også mener vil kunne spille med hjertet utenpå drakten i fremtiden.(Må innrømme at jeg ikke er så entusiastisk over Henri som fans flest, syns han er over-rated, tror han vil passe fint på nedre halvdel av Premier League dog.Han er uansett evig bedre enn Wengers eks-kjæledegge Mark Randall. Mannen dro inn penger og nye kontrakter til han ble 21 og er i dag på benken når han er heldig for Chesterfield.)

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

World class Wengers Games this year:

 

Liverpool H 1-2

Man U B 2- 8

Blackburn B 3-4

Tottenham B 1- 2

City H 0- 1

Olympiakos B 1- 3

Ciy B 0- 1

Fullham B 1 - 2

Swansea B 2- 3

Man u H 1- 2

Milan B 0- 4

 

Uangjorte:

 

Newcasle H 0- 0

Fullham H 1- 1

Wolves H 1- 1

Bolton B 0- 0

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...