Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har ikke nok kunnskap om hvordan dommerene blir påvirket av media, så akkurat det kan jeg ikke være 100%sikker på. Men; jeg tviler sterkt på, at en dommer går inn med en skjev instilling til en kamp. For; en dommer skal ikke blåse før han er 100% sikker.

De kan sikkert bli påvirket av faktorer underveis i kampen som: tilskuere (stemning, hat), situasjoner i kampens hete, dueller, og temperatur på banen, som kan gjøre at de tar avgjørelser de ikke er 100% sikre på i kampens hete.

Men; at de går inn til en kamp med en tanke om at Arsenalspillere ikke filmer pga Wenger sine utspill i media, det er jeg nok meget skeptisk til. Disse utspillene om hvor feilaktig vi har blitt dømt bort, har vi hørt i mange herrens år tidligere. Og; jeg kan ikke si at straffesituasjonene (eller andre situasjoner) har gått i vår fordel frem til nå, selv etter sutring/frustrasjon i media.

 

Det vil komme flere tilfeller begge veier i fremtiden, og dommerene vil fortsatt bli jaget i perioder hvor resultatene ikke går som ønsket.

 

Det er ikke utypisk, at man legger skyld på andre for å dekke over sine prestasjoner. Det er slik det alltid har vært, og som det antakelig også vil være. Wenger vil være en vinner, og er en dårlig taper som mange av de andre med samme vinnervilje.

Nok en gang sier du går inn med en skjev innstilling. Mitt poeng har hele tiden vært at de ikke skal gå inn med en skjev innstillig, men derimot en forståelse av at det har skjedd en bortdømming i 6 kamper på rad. Situasjoner som i ettertid har vist seg å være soleklare straffespark.

Etter Fulhamkampen tok Wenger et kraftig oppgjør med dommerstanden og dette er første kamp i ettertid hvor det er straffesituasjoner. Vi får begge hvor spesielt den siste er vanskelig for dommer. Likevel gjør han rett. Jeg er overbevist om at mediaomtalen har hatt en påvirkning slik at det er lettere å tørre å ta en slik avgjørelse enn å ikke tørre. Du får litt kjeft for å la være å blåse, ekstremt mye hvis du blåser og det er feil.

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på reklame for produkter man ønsker å selge, kontra sutring/utspill fra managere i media. Det håper jeg du virkelig klarer å se.......

 

For min del, så tror jeg denne sutrekulturen/frustrasjonen handler mest om å ha noe å skylde på i dårlige kamper/tider, og ikke nødvendigvis for å selge klubben til fordeler i fremtiden. Reklame av produkter handler kun om salg, og det er en vesentlig forskjell.

En dommer er vel såpass profesjonell i jobben sin, slik at han går inn for å dømme etter beste evne. Ikke etter hva Wenger sa i sine 4 siste intervjuer?

 

Jeg tror ikke, at dommerene nå ser Arsenalspillerene som noen som ikke filmer. Tror ikke det er den holdningen dommere har til oss som klubb, for jeg tror de går inn å bedømmer det de ser der og da.

Wenger har da (som Ferguson og andre) brukt sutring/frustrasjon i sesong etter sesong, og det er bare en del av sporten. Om du mener at dommere blir påvirket av alt dette, så må det gjøres en bedre jobb.

Vi klager jo nesten konstant på hvor lite vi får....... , selv om denne reklamen går ut uke etter uke.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Nok en gang sier du går inn med en skjev innstilling. Mitt poeng har hele tiden vært at de ikke skal gå inn med en skjev innstillig, men derimot en forståelse av at det har skjedd en bortdømming i 6 kamper på rad. Situasjoner som i ettertid har vist seg å være soleklare straffespark.

Etter Fulhamkampen tok Wenger et kraftig oppgjør med dommerstanden og dette er første kamp i ettertid hvor det er straffesituasjoner. Vi får begge hvor spesielt den siste er vanskelig for dommer. Likevel gjør han rett. Jeg er overbevist om at mediaomtalen har hatt en påvirkning slik at det er lettere å tørre å ta en slik avgjørelse enn å ikke tørre. Du får litt kjeft for å la være å blåse, ekstremt mye hvis du blåser og det er feil.

 

for poenget er ikke at dommerne skal gi kompensasjon og sånn sett rette opp gamle feil, men at de skal dømme RIKTIG, uansett om det er straffe eller ikke. Og som du påpeker, ved å synliggjøre gamle feil er det større sjanse for at de gjør rett ved neste korsvei. Vi lærer alle av våre feil, forhåpentligvis også dommere...!? ;)

 

EDIT: når det gjelder Arsenal derimot kan man naturligvis spørre om de faktisk lærer av sine feil....? ;)

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Om en dommer går inn med et syn, om at Arsenalspillere ikke filmer; ja da er det en skjev instilling. Da vil han blåse oftere for oss, selv om han ikke er 100% sikker. For; han veit at vi ikke filmer.

Jeg tviler sterkt på, om dette er tilfellet med de andre klubbene i ligaen. Jeg tror dommerene er såpass profesjonelle i sin jobb, at de blåser på et fair-grunnlag. De blåser på det de ser (en utrolig vanskelig jobb), og jobber hardt for å bli bedre (analyser av situasjoner, posisjonering, osv)

 

Med et slikt omdømme for oss; så burde vi ha store fordeler i fremtiden. Jeg blir uansett ikke sjokkert, om Wenger kommer med nye utspill i media, selv om vi har fått et slikt rykte. Tiden vil vise.

Vi får bli uenige på dette punktet :)

Link to comment
Share on other sites

Om en dommer går inn med et syn, om at Arsenalspillere ikke filmer; ja da er det en skjev instilling. Da vil han blåse oftere for oss, selv om han ikke er 100% sikker. For; han veit at vi ikke filmer.

Jeg tviler sterkt på, om dette er tilfellet med de andre klubbene i ligaen. Jeg tror dommerene er såpass profesjonelle i sin jobb, at de blåser på et fair-grunnlag. De blåser på det de ser (en utrolig vanskelig jobb), og jobber hardt for å bli bedre (analyser av situasjoner, posisjonering, osv)

 

Med et slikt omdømme for oss; så burde vi ha store fordeler i fremtiden. Jeg blir uansett ikke sjokkert, om Wenger kommer med nye utspill i media, selv om vi har fått et slikt rykte.

 

dommerne FORSØKER å være profesjonelle. Ingen grunn til å tro at dommerne er BEVISST skjeve i sin dømming. Om de klarer det - fullt ut - er et annet spørsmål. For dommere er bare mennesker de og - og de lever som sagt ikke i et vakuum. Derfor lar de seg påvirke, på en eller annen måte. Etter Eduardo-episoden i CL mot Celtic, som fikk urimelig mye oppmerksomhet, sementerte det seg et (ubevisst?) inntrykk hos dommerne at Arsenal-spillerne forsøkte å filme, og vi fikk ikke mange straffer vi skulle hatt. Dommerne lot enhver tvil gå imot laget. Det er forståelig at Wenger ønsker å sette fokus på dette. Kanskje dette nå endelig har begynt å virke? Og dette handler som sagt ikke at Arsenal fremover skal få fordeler sammenliknet med de andre lagene, men at også Arsenal skal få de straffene de fortjener, på lik linje med andre lag.

Link to comment
Share on other sites

Ser helt klart poenget ditt piscator.

Jeg tror bare ikke Wenger sin rolle i media, har den makten som man kanskje ønsker at den har. Kanskje var det rett og slett tilfeldig, at det ble blåst straffe etter hans mening/synspunkter i media. Kanskje stod dommeren bedre plassert, og derfor var sikker i sin sak?

 

Om vi ikke får straffe i neste kamp på situasjoner som kan dømmes (eller ut ifra x-antall repriser er straffe), har Wenger sin påvirkningskraft til dommerstanden om at "vi ikke filmer", plutselig blitt borte da?

 

Om dommere og dommerobservatører har gått igjennom kampen(e) på en grundig måte og analysert de "tvilsomme" situasjonene etterpå, så tror jeg ikke de setter seg ned en-gang-til; selv om Wenger (eller hvem det nå måtte være) kommer med frustrasjon eller sutring i media om dommeravgjørelser.

Tror de rett og slett stoler på den kunnskapen og spilleforståelsen som de har som gruppe, og den diskusjonen og analysen de har foretatt. Det kan da være; at de også mener at det var feil i alle våre 6 situasjoner, men de får da ikke gjort noe med det i ettertid. Man går ut med blanke ark til avspark :)

 

Det eneste man kan håper er at de kan lære seg å tolke og se disse situasjonene bedre, slik at de feiler mindre (for feil vil skje) i fremtiden?

 

Ja, man kan mene at klubben får for lite, men jeg tror vi ser det litt subjektivt. Andre klubber kan nok også føle seg urettferdig behandlet i perioder, så vi er ikke de eneste som kan være "offer" for hvordan systemet er idag.

Et system; som gjør det meget vanskelig for dommere med å se alt på en korrekt måte. Tempo, kynisme i duellspill/situasjoner, juks, og temperatur i kampen generelt. Det er mange faktorer som spiller inn, og hver kamp lever sitt eget liv.

 

Vi blir nok dømt på en ganske lik måte som de andre lagene, selv om noe av supporterkulturen handler om å se ting veldig til en side. Litt av sjarmen av det å være supporter, er at man kan bruke frustrasjon på "unnskyldninger" for at ting ikke går som ønsket. Akkurat som vår manager (og alle de andre), som bruker det som et skjold for sitt ansvar i perioder med negative resultater.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Jeg har i lang tid sagt at Wenger burde ut eller få en annen oppgave i klubben. I en årrekker har han bygd ned laget til det vi har sett de siste årene. Med ca 500 mill i overskudd per år har han kun gledet eierne.

Hva skjedde etter at Dein forsvant og Wenger tok over hele sirkuset? Wenger fikk kjøre sitt prosjekt alene. Vi var med i toppen. så ble vi nummer 2 og så nummer 3 og så er kampen blitt å kjempe om 4. plassen. Eieren er veldig fornøyd og vil ha han der. Det er ikke rart. Eieren er jo ingen med hjerte andre steder enn i pengebingen!

Når vi ser på sensommeren og salget av vår beste spiller i en årrekke og den beste spilleren i fjor forteller alt. Det har kommet frem fra Cesc at styre sa nei men snille hyggelige Wenger så ja til et salg av arvesølvet vårt til en latterlig pris. Se hva Tåtteshit gjorde. De sa nei til at Modric skulle gå for 50 000 000£. Cesc gikk for 24 000 000£. LATTERLIG LATTERLIG LATTERLIG. Dette er kun Wenger sitt ansvar.

VI HAR 12 POENG FREM TIL TÅTTENSHIT. En skrev til meg at vi har mange kamper igjen og tar dem igjen. Jeg tar gjerne et veddemål. Vil samtidig opplyse om at det er 45 poeng og spille om og at om vi tar 30 poeng må de ta maks 17. Drøm drøm!

Til slutt vil jeg si at Wenger overhode ikke eier noen form for ydmykhet overfor supporterne. Vi står for en stor del av overskuddet med doble priser på alt fra billetter til pølsen og kaffen i forhold til topplagene. (MU har billetter til 25£)

I januar klarte vi hente en pensjonert spiller og en 18 åring, som jeg gleder meg til å følge, men INGEN som gjør oss bedre i dag.

Til slutt vil jeg si at Wilshere sin dårlige helse kom dagen etter at overgangsvinduet stengte. Ikke rart. Wenger og styret kunne jo blitt nødt til å handle om dette kom for 2 dager siden. Dette er alt for opplagt og er noe vi har sett før. Wenger og styret burde skamme seg.

Som dere sikker har lest gir jeg ikke spillerne noe pepper. Jeg mener de har prestert bra i forhold til forutsetningene.

Jeg skal ned til helgen og vil støtte laget. Men Wenger og styret støtter jeg IKKE:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i lang tid sagt at Wenger burde ut eller få en annen oppgave i klubben. I en årrekker har han bygd ned laget til det vi har sett de siste årene. Med ca 500 mill i overskudd per år har han kun gledet eierne.

Hva skjedde etter at Dein forsvant og Wenger tok over hele sirkuset? Wenger fikk kjøre sitt prosjekt alene. Vi var med i toppen. så ble vi nummer 2 og så nummer 3 og så er kampen blitt å kjempe om 4. plassen. Eieren er veldig fornøyd og vil ha han der. Det er ikke rart. Eieren er jo ingen med hjerte andre steder enn i pengebingen!

Når vi ser på sensommeren og salget av vår beste spiller i en årrekke og den beste spilleren i fjor forteller alt. Det har kommet frem fra Cesc at styre sa nei men snille hyggelige Wenger så ja til et salg av arvesølvet vårt til en latterlig pris. Se hva Tåtteshit gjorde. De sa nei til at Modric skulle gå for 50 000 000£. Cesc gikk for 24 000 000£. LATTERLIG LATTERLIG LATTERLIG. Dette er kun Wenger sitt ansvar.

VI HAR 12 POENG FREM TIL TÅTTENSHIT. En skrev til meg at vi har mange kamper igjen og tar dem igjen. Jeg tar gjerne et veddemål. Vil samtidig opplyse om at det er 45 poeng og spille om og at om vi tar 30 poeng må de ta maks 17. Drøm drøm!

Til slutt vil jeg si at Wenger overhode ikke eier noen form for ydmykhet overfor supporterne. Vi står for en stor del av overskuddet med doble priser på alt fra billetter til pølsen og kaffen i forhold til topplagene. (MU har billetter til 25£)

I januar klarte vi hente en pensjonert spiller og en 18 åring, som jeg gleder meg til å følge, men INGEN som gjør oss bedre i dag.

Til slutt vil jeg si at Wilshere sin dårlige helse kom dagen etter at overgangsvinduet stengte. Ikke rart. Wenger og styret kunne jo blitt nødt til å handle om dette kom for 2 dager siden. Dette er alt for opplagt og er noe vi har sett før. Wenger og styret burde skamme seg.

Som dere sikker har lest gir jeg ikke spillerne noe pepper. Jeg mener de har prestert bra i forhold til forutsetningene.

Jeg skal ned til helgen og vil støtte laget. Men Wenger og styret støtter jeg IKKE:

 

Hør hør!! +1!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke at Wenger skal klare å snu denne dårlige trenden og føre Arsenal til topps i en eller annen konkurranse. kanskje kan vi klare et FA-cup trofe eller noe sånn, men PL og CL er utelukket . og nå er det snart 7 år siden sist vi vant noe. Wenger sier som vanlig at han har trua på spillerne og at de skal bringe pokaler til klubben, men jeg tror ikke spillerne har noen tro på det lenger heller, heller ikke fansen. Jeg tar en vurdering til sommeren etter sesongen, men for min del ligger det an til at Wenger kan tre til side og slippe til nye krefter, med nye ideer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i lang tid sagt at Wenger burde ut eller få en annen oppgave i klubben. I en årrekker har han bygd ned laget til det vi har sett de siste årene. Med ca 500 mill i overskudd per år har han kun gledet eierne.

Hva skjedde etter at Dein forsvant og Wenger tok over hele sirkuset? Wenger fikk kjøre sitt prosjekt alene. Vi var med i toppen. så ble vi nummer 2 og så nummer 3 og så er kampen blitt å kjempe om 4. plassen. Eieren er veldig fornøyd og vil ha han der. Det er ikke rart. Eieren er jo ingen med hjerte andre steder enn i pengebingen!

Når vi ser på sensommeren og salget av vår beste spiller i en årrekke og den beste spilleren i fjor forteller alt. Det har kommet frem fra Cesc at styre sa nei men snille hyggelige Wenger så ja til et salg av arvesølvet vårt til en latterlig pris. Se hva Tåtteshit gjorde. De sa nei til at Modric skulle gå for 50 000 000£. Cesc gikk for 24 000 000£. LATTERLIG LATTERLIG LATTERLIG. Dette er kun Wenger sitt ansvar.

VI HAR 12 POENG FREM TIL TÅTTENSHIT. En skrev til meg at vi har mange kamper igjen og tar dem igjen. Jeg tar gjerne et veddemål. Vil samtidig opplyse om at det er 45 poeng og spille om og at om vi tar 30 poeng må de ta maks 17. Drøm drøm!

Til slutt vil jeg si at Wenger overhode ikke eier noen form for ydmykhet overfor supporterne. Vi står for en stor del av overskuddet med doble priser på alt fra billetter til pølsen og kaffen i forhold til topplagene. (MU har billetter til 25£)

I januar klarte vi hente en pensjonert spiller og en 18 åring, som jeg gleder meg til å følge, men INGEN som gjør oss bedre i dag.

Til slutt vil jeg si at Wilshere sin dårlige helse kom dagen etter at overgangsvinduet stengte. Ikke rart. Wenger og styret kunne jo blitt nødt til å handle om dette kom for 2 dager siden. Dette er alt for opplagt og er noe vi har sett før. Wenger og styret burde skamme seg.

Som dere sikker har lest gir jeg ikke spillerne noe pepper. Jeg mener de har prestert bra i forhold til forutsetningene.

Jeg skal ned til helgen og vil støtte laget. Men Wenger og styret støtter jeg IKKE:

 

+1 for innlegget

 

Vil legge til:

Nå sier Wenger at hver kamp blir en cup finale, og hadde han lært Arsenal å kjenne så burde han vite at det blir ikke mange poeng vi henter om hver kamp er en cup finale.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nå sier Wenger at hver kamp blir en cup finale, og hadde han lært Arsenal å kjenne så burde han vite at det blir ikke mange poeng vi henter om hver kamp er en cup finale.

 

Vel, hvis hver kamp blir som en FA-cup finale, så vinner vi 4 av 5 kamper, altså 12 av de siste 15 :)

Link to comment
Share on other sites

Til slutt vil jeg si at Wilshere sin dårlige helse kom dagen etter at overgangsvinduet stengte. Ikke rart. Wenger og styret kunne jo blitt nødt til å handle om dette kom for 2 dager siden. Dette er alt for opplagt og er noe vi har sett før. Wenger og styret burde skamme seg.

 

Det er et godt poeng og et spørsmål man gjerne må stille, men du formulerer det direkte som en beskyldning og det blir feil. Dette vet vi strengt talt ikke noe om.

 

Følgende spørsmål er ikke et forsøk på å arrestere deg, men et spørsmål av nysgjerrighet: Når har vi sett dette før?

Link to comment
Share on other sites

 

Det er et godt poeng og et spørsmål man gjerne må stille, men du formulerer det direkte som en beskyldning og det blir feil. Dette vet vi strengt talt ikke noe om.

 

Følgende spørsmål er ikke et forsøk på å arrestere deg, men et spørsmål av nysgjerrighet: Når har vi sett dette før?

 

Thomas Vermaelen forrige sesong. Wenger "trodde" han kom til å bli klar i løpet av februar på det seneste, men litt etter så ble det klart at Vermaelen var ute til april. Noe klubben visstnok hadde visst om i god tid før overgangsvinduet stengte. Selvfølgelig var det ingen som kunne bevise noe, men ryktene svirret ganske hett om at de var fullstendig klar over at Vermaelen var ute i minst et par måneder til innen Wenger sa at han trodde Vermaelen kom til å være klar i løpet av februar.

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2.no/sp...ar-3699419.html

Hva tror dere om dette?

Winterburn er tiltross for sin Arsenal fortid, ikke bedre kjent med hva som foregår innad i klubben enn de fleste andre. Siden 2006 har Bolton 800 millioner mer enn oss i utlegg til spillerkjøp. Vi har 4 ganger så høy omsetning som Bolton og bruker bare det dobbelte på lønn. Hvor blir våre penger av?
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke et sekund på det Winterburn sier. Den 31/5-2011 hadde vi £160M i cash og et sted mellom £30M-50M av dem kunne brukes på transfers. Juan Mata, hvis det er han og ikke noen vi ikke har hørt om, kunne med enkelhet ha blitt betalt.

 

Winterburn legger følgende til grunn: "Du hører styremedlemer som sier de har penger, men om du har en inteligent trener som Arsène Wenger, og han vet at stallen må forsterkes, hvorfor bruker han da ikke pengene styret sier de har?"

 

Ja, du kan spørre Nigel. Det er vel slik, make your pick:

  • Regnskapet er feil
  • Pengene er avsatt til et annet høyere prioritert formål (som ikke er nedbetaling av gjeld, det er en konsekvens av Ivan Gazidis sine uttalelser på siste AGM)
  • AW er ikke intellegent
  • AW vet ikke at stallen trenger å forsterkes
  • Noe annet....???

Arsene Wenger er allerede historisk som den mestvinnende manageren i klubbens historie, nå er han også i ferd med å bli historisk som den manager som har sittet lengst uten å vinne noe. Snakker om Dr. Jekyll and Mr.Hyde. Link: http://www.arsenalin...-to-win-trophy/

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke et sekund på det Winterburn sier. Den 31/5-2011 hadde vi £160M i cash og et sted mellom £30M-50M av dem kunne brukes på transfers. Juan Mata, hvis det er han og ikke noen vi ikke har hørt om, kunne med enkelhet ha blitt betalt.

 

Winterburn legger følgende til grunn: "Du hører styremedlemer som sier de har penger, men om du har en inteligent trener som Arsène Wenger, og han vet at stallen må forsterkes, hvorfor bruker han da ikke pengene styret sier de har?"

 

Ja, du kan spørre Nigel. Det er vel slik, make your pick:

  • Regnskapet er feil
  • Pengene er avsatt til et annet høyere prioritert formål (som ikke er nedbetaling av gjeld, det er en konsekvens av Ivan Gazidis sine uttalelser på siste AGM)
  • AW er ikke intellegent
  • AW vet ikke at stallen trenger å forsterkes
  • Noe annet....???

Arsene Wenger er allerede historisk som den mestvinnende manageren i klubbens historie, nå er han også i ferd med å bli historisk som den manager som har sittet lengst uten å vinne noe. Snakker om Dr. Jekyll and Mr.Hyde. Link: http://www.arsenalin...-to-win-trophy/

Hvis man leser regnskapet og forklaringer til det så er cashflow knyttet til korte perioder i året og de pengene som står på bok er etter at alle inntekter er oppnådd for året og skal deretter dekke løpende utgifter uten at det kommer mye inn. Det er ikke en sparekonto, men en brukskonto. Det kommer ikke nye penger inn hver måned som hos en statsansatt.

 

Winterburn er ganske nær Arsenal og har nok gode kontakter. Folk her inne tenderer til å tro hvilken som helst blogg (snakker nå generelt Sir og ikke om deg spesielt) uten referanser, men mange velger å ikke tro på NW. Litt overraskende for meg.

For meg så tyder dette på at NW går ut for å beskytte Wenger for noe han mener er urettferdig kritikk

Link to comment
Share on other sites

Hvis man leser regnskapet og forklaringer til det så er cashflow knyttet til korte perioder i året og de pengene som står på bok er etter at alle inntekter er oppnådd for året og skal deretter dekke løpende utgifter uten at det kommer mye inn. Det er ikke en sparekonto, men en brukskonto. Det kommer ikke nye penger inn hver måned som hos en statsansatt.

 

Det er helt riktig. Derfor er heller ikke £160M tilgjengelig. Det er et øyeblikksbilde 31. mai, men tror du helt seriøst på at en utbetaling på £23M (eksemplet Juan Mata) på et hvilket som helst tidspunkt gjennom sommeren var utenfor vår rekkevidde hvis vi ville det?

 

I don't.

 

Winterburn er ganske nær Arsenal og har nok gode kontakter.....For meg så tyder dette på at NW går ut for å beskytte Wenger for noe han mener er urettferdig kritikk

 

Jo, han er nok adskilling nærmere enn hva jeg er, men Ivan Gazidis er ennå nærmere enn Nigel og han sier at "Arsene has substansial means at his disposal if he chooses to do so". Det er ikke et konkret utsagn men det er vanskelig å tolke det dithen at Arsenal FC ikke skulle kunne cashe ut en Juan Mata eller lignende hvis de ville det. Spesielt med tanke på at de måtte vite at minst en av Cesc og Nasri returnerte beløpet (eller mer) om kort tid.

 

Så at Arsenal hadde en "player signed" but could not release the funds......jeg kjøper det bare ikke. Sorry Nigel. Sorry RP7. Det henger ikke på greip. Det måtte i tilfelle være noe voldsomt noe, noe i Torresklassen.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Vi må heller ikke glemme at å betale hele overgangssummer up front er ganske uvanlig. Vanligvis blir utbetalingene spredt utover måneder og år, med alskens garantier i tillegg. Tviler på at Gazidis satt i nettbanken og ventet på at millionene fra Barcelona skulle overføres sånn at han kunne overføre videre til Valencia...

Link to comment
Share on other sites

 

Det er helt riktig. Derfor er heller ikke £160M tilgjengelig. Det er et øyeblikksbilde 31. mai, men tror du helt seriøst på at en utbetaling på £23M (eksemplet Juan Mata) på et hvilket som helst tidspunkt gjennom sommeren var utenfor vår rekkevidde hvis vi ville det?

 

I don't.

 

 

 

Jo, han er nok adskilling nærmere enn hva jeg er, men Ivan Gazidis er ennå nærmere enn Nigel og han sier at "Arsene has substansial means at his disposal if he chooses to do so". Det er ikke et konkret utsagn men det er vanskelig å tolke det dithen at Arsenal FC ikke skulle kunne cashe ut en Juan Mata eller lignende hvis de ville det. Spesielt med tanke på at de måtte vite at minst en av Cesc og Nasri returnerte beløpet (eller mer) om kort tid.

 

Så at Arsenal hadde en "player signed" but could not release the funds......jeg kjøper det bare ikke. Sorry Nigel. Sorry RP7. Det henger ikke på greip. Det måtte i tilfelle være noe voldsomt noe, noe i Torresklassen.

Man betaler da ikke hele summen på en spiller med en gang,dette betales jo ned over tid.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...