Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Liker egentlig Lundekvam men han har blitt litt irriterende i det siste. Antageligvis fordi TV2-studioet vil ha mer debatt og fokus rundt kontroverser og det får frem det verste i han.

 

Ellers håper jeg ikke vi må slite lenge med Henning Berg som kommentator. Ikke vet han hvem Koscielny er, han er på fornavn med Unitedgutta og er helt uten glød og innlevelse. Han og Alsaker sammen er til tider tortur.

Lundekvam er den av de alle som egentlig håper Arsenal stikker av med det hele. Mye pent å si veldig ofte om oss.

Link to comment
Share on other sites

LaurensJulien Wenger: "AOC started to fatigue. I replaced him by the Russia captain. Lets be serious. I don't have to justify what I am doing" #afc

 

Vet ikke om Wenger sa dette, men hvis han gjorde det så kjenner jeg virkelig at jeg blir forbannet. Helt latterlig arrogant.

Nå var vel ikke problemet at Arshavin kom inn, jeg med fler håpet vel på at han skulle komme inn og forandre litt. Problemet var jo at han som allerede skapte litt ble byttet ut mens Walcott og Ramsey som gjorde niks nada fikk bli.

Link to comment
Share on other sites

Nå var vel ikke problemet at Arshavin kom inn, jeg med fler håpet vel på at han skulle komme inn og forandre litt. Problemet var jo at han som allerede skapte litt ble byttet ut mens Walcott og Ramsey som gjorde niks nada fikk bli.

 

This

Link to comment
Share on other sites

Nå var vel ikke problemet at Arshavin kom inn, jeg med fler håpet vel på at han skulle komme inn og forandre litt. Problemet var jo at han som allerede skapte litt ble byttet ut mens Walcott og Ramsey som gjorde niks nada fikk bli.

 

Hele problemet var jo at han kom inn for vår beste spiller. Syntes faktisk synd på Arshavin. Han ble først lurt av Valencia før han deretter bråsnudde og løpte han opp igjen og fulgte løpet hans helt inn i boksen. At han ikke er sterk nok mot Valencia kan man godt skjønne da Vermaelen hadde slitt med han hele kvelden.

 

Har ikke hatt noe særlig aggresjon mot Arshavin jeg, men må innrømme at jeg heller skulle sett Benayoun inn før Arshavin kom på banen. De idèelle byttene ville vært Arshavin for Ramsey (som for mesteparten av tiden kun var en ubrukelig tilskuer og som aldri ser ut til å være i stand til å vite hvor målet er) mens Benayoun kom inn for enten Chamberlain eller Walcott.

 

Uansett så er det en latterlig påstand av Wenger å si at han erstattet han med Russlands kaptein og at han ikke trenger å forklare seg. Etter alt jeg har sett og hva andre folk som var på kampen sier så har de ikke sett noe tegn i det hele tatt til at Chamberlain hadde krampe og virket sliten.

Link to comment
Share on other sites

Hele problemet var jo at han kom inn for vår beste spiller. Syntes faktisk synd på Arshavin. Han ble først lurt av Valencia før han deretter bråsnudde og løpte han opp igjen og fulgte løpet hans helt inn i boksen. At han ikke er sterk nok mot Valencia kan man godt skjønne da Vermaelen hadde slitt med han hele kvelden.

 

Har ikke hatt noe særlig aggresjon mot Arshavin jeg, men må innrømme at jeg heller skulle sett Benayoun inn før Arshavin kom på banen. De idèelle byttene ville vært Arshavin for Ramsey (som for mesteparten av tiden kun var en ubrukelig tilskuer og som aldri ser ut til å være i stand til å vite hvor målet er) mens Benayoun kom inn for enten Chamberlain eller Walcott.

 

Uansett så er det en latterlig påstand av Wenger å si at han erstattet han med Russlands kaptein og at han ikke trenger å forklare seg. Etter alt jeg har sett og hva andre folk som var på kampen sier så har de ikke sett noe tegn i det hele tatt til at Chamberlain hadde krampe og virket sliten.

 

Selv om Arshavin er ute av form, og kanskje ikke burde spilt (og hvis han skulle spilt burde en annen enn Chamberlain gått ut), er det ikke han folk er oppgitte på, selv om han naturligvis kan oppfatte buingen slik. Det er ingen grunn til å henge ut ham, og mishagsytringene var ikke rettet mot ham, de var rettet mot Wenger. Wengers patetiske utspill om Russlands kaptein er vel et slags desperat forsøk på ironi, en ironi som faller helt på stengrunn. Poenget er jo at navnet, alderen og merittene ikke betyr noe som helst, det som betyr noe er hvem som kan levere varene der og da. Det er managerens ansvar å til enhver tid mønstre de 11 beste spillerne - eller mer presist de 11 som til enhver tid utgjør det beste laget sammen - uavhengig av alder og meritter. Og her bommet han grovt i går med sitt famøse bytte. Og enda verre, timingen var så maksimalt dårlig som den kunne bli. At vi nå forsøker å "bortforklare" tapet med denne episoden er ikke etterpåklokskap. Vi skjønte jo umiddelbart at dette var helt på jordet, at det var overhengende fare for at dette skulle ødelegge rytmen i laget på et tidspunkt de var i ferd med å vinne kampen, og fryktet jo nettopp at noe sånt kunne skje. Man trengte slett ikke være noen manager i verdensklasse for å forstå det. Og det skjedde, naturligvis! Som sagt annet sted; om det ikke har vært grunn tidligere, det er nå grunn til å stille alvorlige spørsmål ved Wengers dømmekraft. Av alle de svake vurderingene Wenger har gjort de senere årene var dette den klart verste i den betydningen at den var så åpenbar, og at den fikk så direkte konsekvenser (og det på tross av at man likevel kunne ha tapt kampen, og dette tross alt var "bare" ett tap). I fremtidige versjoner av klubbhistorien kommer denne episoden til å bli trukket frem som en sentral begivenhet, kanskje begivenheten som markerer starten på slutten for Wengers regime i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

<p>

</p>

<p><strong> <a class="bbc_url" href="http://www.tv2.no/sp...en-3690217.html" rel="nofollow external" title="External link"><span style="font-size: 18px">Lundekvam ringte Oxlade-Chamberlain etter tapet for United: – Han var verken skadet eller sliten</span></a></strong></p>

<p> </p>

<p>Wenger, Wenger, Wenger..</p>

<p>

</p>

<p> </p>

<p>Jeg er skeptisk til om Lundekvam vireklig har ringt Chamberlain in person og spurt om han var sliten eller skadewt, men.... Selv om han har spilt for Saints har han vel ikke nummer og tilgang til nummer til alle tidligere Saints-spillere.... (Forøvrig er jeg av den oppfatning at byttet var feil. Walcott burde vært byttet ut i stedet) </p>

Edited by Innbytterbenken
Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å se noe motiv for at Lundekvam skal fare med en løgn som det her. En mager PR boost kanskje kan være det eneste, men jeg kan virkelig ikke se noe grunn til at han skal lyve om dette..

Har selv vansker for å tro at Lundekvam virkelig har hatt så mye kontakt med Bale, Walcott og AOC som han hevder, kanskje første, siden de spilte sammen i forsvar, kanskje andre siden han brøt gjennom på a-laget da han var der, men AOC var jo på juniorlaget og tviler på at Lundekvam tok seg god tid til han på den tiden..

Men som du sier, vanskelig å se hvorfor han skulle lyve.

Link to comment
Share on other sites

Har selv vansker for å tro at Lundekvam virkelig har hatt så mye kontakt med Bale, Walcott og AOC som han hevder, kanskje første, siden de spilte sammen i forsvar, kanskje andre siden han brøt gjennom på a-laget da han var der, men AOC var jo på juniorlaget og tviler på at Lundekvam tok seg god tid til han på den tiden..

Men som du sier, vanskelig å se hvorfor han skulle lyve.

 

Nånå jeg vet ikke helt. Lundekvam hadde veldig mye med ungdomslaget til Southampton å gjøre mens han gikk skadet helt mot slutten av karrieren. Også etter stoffskandalen var han ofte innom klubben, og var da en del av trenerapparatet rundt U-18 og reservelaget. Vil tro han har hatt mye kontakt med disse, ettersom han var kaptein i klubben og en av de mest respekterte Southampton-spillerne de siste 10 årene. Bale, Walcott og AOC glemmer ikke bare sine ungdomsår i sine barndomsklubber fordi de nå er blitt 'stjerner'.

 

Når Lundekvam sier han har ringt Chamberlain, så tror jeg på han. Hvorfor skulle han virkelig lyve om noe slikt? Det ville bare fått han selv i dårlig lys om Chamberlain hadde gått ut å avkreftet dette.

Link to comment
Share on other sites

Samtidig som det er vanskelig å tro at Lundekvam skulle fare med løgn, så er det like vanskelig å tro at Chamberlain skulle si det stikk motsatte som sin manager. Det setter ikke Wenger i godt lys akkurat. Og man skulle tro at Chambo hadde større respekt for Wenger enn som så.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er sant at Lundekvam har ringt og hvis det er sant at Chamberlaine har svart dette så har han et stort problem med sine holdninger såfremt han ikke har blitt "lurt" av Lundekvam og trodd at han snakket fortrolig med ham. Kan aldri tro han har godkjent at noe slikt skulle ut på Twitter og lignende

Link to comment
Share on other sites

Mourinho kommer aldri til å ta over en klubb som ikke er backet av noen med utømmelige økonomiske ressurser.

 

Og nettopp derfor vil jeg heller ikke ha ham. Om Wenger hadde dratt på dagen, hadde det vært "lett" for nestemann å ta over. Om Mourinho kommer, feiler og så drar, da har han sannsynligvis etterlatt seg en ruin av en klubb.

Link to comment
Share on other sites

Mourinho er en fantastisk coach, men jeg ser ikke på han som noen god manager. Han er ikke typen som vil være lenge i en klubb og bygge et dynasti ala Ferguson, Wenger, Benitez og Ancelotti - han er typen som kommer inn, vinner noen trofeer koste hva det koste vil og hopper videre til neste utfordring. Fair nok det, men jeg vil heller ha noen som vil ta kontroll og være engasjert i et lengre løp. Inter har enda ikke kommet seg etter han dro, Chelsea har aldri vært like god som de var under han (selv om han strengt talt ble sparket derifra) og Real Madrid vil falle langt etter han drar derifra. Tror det vil bli en dyr pris å betale for kortvarig lykke selv om jeg ikke akkurat ville blitt grinete om han tok over.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Samtidig som det er vanskelig å tro at Lundekvam skulle fare med løgn, så er det like vanskelig å tro at Chamberlain skulle si det stikk motsatte som sin manager. Det setter ikke Wenger i godt lys akkurat. Og man skulle tro at Chambo hadde større respekt for Wenger enn som så.

Slettes ikke sikkert han hadde sett svarene til Wenger på pressekonferansen da han fikk telefonen.

Link to comment
Share on other sites

Det rapporteres fra fransk Canal+ at Wenger var PSGs førstevalg som ny manager i vinter og takket nei til et "a very big offer" fra eierne før de ansatte Ancelotti istedenfor.

 

Jeg tror uansett hvor man står i Wenger-debatten kan vi enes om at det var bra han ikke forlot klubben i midten av sesongen ihvertfall. Ikke første gangen han takker nei til store tilbud fra andre klubber heller, noe som ihvertfall i disse motgangstider er beundringsverdig.

 

Jeg tror, og har trodd helt siden i sommer nå, at dette er hans siste sesong med mindre det han leverer eksepsjonelle resultater. Den som lever får se, forrige sommer var nok bare en forsmak på de store forandringene vi har foran oss.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...