Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hadde jo egentlig vært ganske morsomt om vi skulle vinne Champions League mens Tottenham tok 4. plassen, for reglene ble vell slik etter seieren til Liverpool at hver nasjon bare kan ta med maks 4 lag (mindre i de dårligere ligaene) og regjerende mester skal inngå i denne kvoten. Hadde jo vært som en dobbel st. totteringham's day :D

Link to comment
Share on other sites

Hvordan får du det til å bli en St. Totteringsday i det hele tatt? De kommer jo foran oss da?

Mulig jeg formulerte det rart, men det jeg mente var at og "snyte" Tottenham for Champions League spill ved å vinne CL finalen ville for meg føltes som en dobbel glede - derav uttrykket "dobbel St. Totteringsday". Men selvsagt skal vi jo få den vanlige og tradisjonelle St. Totteringsday ved å knuse dem på vårsesongen og le 6-7 runder før slutt ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Wenger har jobbet litt med sine reaksjoner.

Synes ikke han snakker så mye med fjerdedommer og slår ikke så mye ut med hendene.

Synes heller ikke spillerne roper så mye etter frispark som tidligere sesonger.

Ønsker ikke sutring. Så Bale divet mot Chelsea - lite vakkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Blir "interessant" å se hva Wenger foretar seg i overgangsmarkedet nå. Vil han forsterke de åpenbare svakhetene i Arsenal-laget (venstrebacken og offensiv midtbane/kantspiller) eller mener han det holder med kun Titi på lån i 2 måneder? Vil han kanskje vente til sommeren før han henter nye spillere grunnet at kvalitetsspillere er dyrere i januar og kanskje ikke alltid like tilgjengelige? Men, spørsmålet er om hvor lett det blir å hente klassespillere hvis man ikke er med i Champions League neste sesong grunnet at vi mangler en backup for RvP og et par sidebacker i februar-april.

 

Én ting vet jeg hvertfall. Og det er at dette januarvinduet kommer til å være tortur helt til siste minutt :P

Link to comment
Share on other sites

Kvalitet for lenger tid enn 2 måneder er det vi trenger skal vi gi oss selv en fair mulighet til CL neste sesong, men jeg har ingen forventninger. Bare håp.

 

Du var vel enig med meg om at Wenger skulle få sjansen til januar om å bevise hva han ville med dette Arsenal laget? Og at han skulle bevise sine ambisjoner og klubbens ambisjoner. Pdd. så viser han ikke særlig mye annet enn at klubben kun drømmer om å innta topp 4 for å nå Champions League.

 

Hadde det vært opp til meg så skulle Wenger fått sjansen til sesongen er over og hvis han ikke henter noen i januar og feiler med å ikke nå Champions League så burde han få fyken i starten av juni. Hvis han klarer topp 4 så burde han få streng beskjed fra vår eier Stan Kroenke (hvis denne mannen ønsker at Arsenal skal være en toppklubb) om at han skal slutte å rugge på pengesekken og kjøpe inn et par klassespillere. Hvis mannen ikke er enig i dette og det strider imot HANS filosofi så burde han bli løslatt fra kontrakten da han ikke klarer å tilføre Arsenal det klubben trenger, fortjener og respekterer.

Link to comment
Share on other sites

Er vel kanskje derfor han også ikke kan regnes som en ambisiøs mann lenger? Mannen må jo tydeligvis ikke prestere. Kan kanskje være at dette smitter over på laget også da de aller fleste underpresterer gang på gang?

Link to comment
Share on other sites

Er vel kanskje derfor han også ikke kan regnes som en ambisiøs mann lenger? Mannen må jo tydeligvis ikke prestere. Kan kanskje være at dette smitter over på laget også da de aller fleste underpresterer gang på gang?

 

Her tror jeg nøkkelen i klubben ligger, det er ikke vinnerkultur i det hele tatt! Virker ikke som vi vil gå for de store trofeene, virker som vi ser oss fornøyde med 4. plasser. Vell, det holder ikke for meg som supporter. Vi har økonomiske midler nok til at vi kan kjempe om større ting en det vi gjør nå, og her har Wenger ansvar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vi kan si noe på ambisjonene og lidenskapen til Wenger, men han er en prinsippfast mann som tidligere har ført oss til eventyrlig suksess og som nå har ført oss i en bølgedal. Prosjektet hans har feilet, nå skal bygges opp et nytt lag. Et tveegget sverd i den forstand. Ingenting er kjørt enda i forhold til topp 4 eller cupene, et kjedelig tap mot Fulham forandrer ikke noe i den forstand. La oss heller evaluere etter slutten av sesongen.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vi kan si noe på ambisjonene og lidenskapen til Wenger, men han er en prinsippfast mann som tidligere har ført oss til eventyrlig suksess og som nå har ført oss i en bølgedal. Prosjektet hans har feilet, nå skal bygges opp et nytt lag. Et tveegget sverd i den forstand. Ingenting er kjørt enda i forhold til topp 4 eller cupene, et kjedelig tap mot Fulham forandrer ikke noe i den forstand. La oss heller evaluere etter slutten av sesongen.

 

Ja, han er en prinsippfast mann, ingenting å si på det! Problemet er at jeg tror at han ser seg fornøyd med 4. plasser og Champions League spill, greit nok det, men jeg mener at en klubb som Arsenal bør ha høyere målsetninger en som så. Ja, vi skal evaluere etter slutten av sesongen, men jeg kan låve deg, at neste sesong kommer til å bli utrolig hard om vi ikke får CL plassering iår, da kommer vi til å slite stort med å få signert klassespillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vi kan si noe på ambisjonene og lidenskapen til Wenger, men han er en prinsippfast mann som tidligere har ført oss til eventyrlig suksess og som nå har ført oss i en bølgedal. Prosjektet hans har feilet, nå skal bygges opp et nytt lag. Et tveegget sverd i den forstand. Ingenting er kjørt enda i forhold til topp 4 eller cupene, et kjedelig tap mot Fulham forandrer ikke noe i den forstand. La oss heller evaluere etter slutten av sesongen.

 

Problemet for Wenger er vel at prinsippene hans er det som hindrer han i å være ambisiøs. Det hjelper fint lite av alt snakket han gjør når handlingene hans ikke skildrer dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er litt mer komplisert enn som så. I fjor hang vi med lenge i alle konkurranser helt til skrekkelig tabbe av Koscielny og Szczesny gjorde at vi tapte ligacupfinalen, og det var spikeren i kista til Arsenal slik som vi kjenner dem etter 2006. Project Youth (en konsekvens av et generasjonsskifte og en ny og dyr stadion) slo feil og Wenger var den første til å innrømme det. Ser vi på prestasjonene i det lange løp med å henge med i topp 4 er det absolutt respektabelt når vi ser klimaskiftet i premier league de siste sesongene. Vi har Chelsea, City og United foran oss med nærmest ubegrensede midler til å konkurrere mens Wenger har satt sin lit til at de unge gutta han hentet inn for fem år siden skal blomstre nå. Det har feilet. Det forklarer eller rettferdiggjør ikke dårlige enkeltresultater, men jeg syns det er en god forklaring på hvorfor City, United og Chelsea er på tre øverste plassene mens vi kjemper om fjerde når tabellen summeres opp etter 38 serierunder.

 

Det er kanskje ikke så ambiøst som vi vil ha det til, men jeg syns ikke det fortjener svartmaling heller. Det er som sagt fryktelig skuffende å tape i dag, men høsten har vært fylt av gode resultater etter den forferdelige starten - og at denne debatten nå dukker opp igjen etter et bittert tap på overtid syns jeg vitner reaksjoner bortskjemthet og arroganse istedenfor rasjonelle synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er litt mer komplisert enn som så. I fjor hang vi med lenge i alle konkurranser helt til skrekkelig tabbe av Koscielny og Szczesny gjorde at vi tapte ligacupfinalen, og det var spikeren i kista til Arsenal slik som vi kjenner dem etter 2006. Project Youth (en konsekvens av et generasjonsskifte og en ny og dyr stadion) slo feil og Wenger var den første til å innrømme det. Ser vi på prestasjonene i det lange løp med å henge med i topp 4 er det absolutt respektabelt når vi ser klimaskiftet i premier league de siste sesongene. Vi har Chelsea, City og United foran oss med nærmest ubegrensede midler til å konkurrere mens Wenger har satt sin lit til at de unge gutta han hentet inn for fem år siden skal blomstre nå. Det har feilet. Det forklarer eller rettferdiggjør ikke dårlige enkeltresultater, men jeg syns det er en god forklaring på hvorfor City, United og Chelsea er på tre øverste plassene mens vi kjemper om fjerde når tabellen summeres opp etter 38 serierunder.

 

Det er kanskje ikke så ambiøst som vi vil ha det til, men jeg syns ikke det fortjener svartmaling heller. Det er som sagt fryktelig skuffende å tape i dag, men høsten har vært fylt av gode resultater etter den forferdelige starten - og at denne debatten nå dukker opp igjen etter et bittert tap på overtid syns jeg vitner reaksjoner bortskjemthet og arroganse istedenfor rasjonelle synspunkt.

 

Agreed,går ikke ant å klikke totalt over et tap mot Fulham når vi har vært i særdeles god form helt siden september.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er kanskje ikke så ambiøst som vi vil ha det til, men jeg syns ikke det fortjener svartmaling heller. Det er som sagt fryktelig skuffende å tape i dag, men høsten har vært fylt av gode resultater etter den forferdelige starten - og at denne debatten nå dukker opp igjen etter et bittert tap på overtid syns jeg vitner reaksjoner bortskjemthet og arroganse istedenfor rasjonelle synspunkt.

 

Godt skrevet! Disse salgene vi skal gjøre, udugelige spillere og en elendig manager som dukker opp nå er merkelig etter

en fantastisk snuoperasjon av Arsenal.

Og hvem i helvete skulle tro at vi er så uheldige å få 4 sidebacker skadet på samme tid. Nei etter den katastrofale starten

ligger vi 1 poeng bak Chelsea som innehar 4 plassen.

Jeg vil definitivt hverken sparke Wenger eller selge en haug med spillere.

Sesongen er langt ifra over den. Nå får vi heldigvis en pause til å få laget restituert.

Link to comment
Share on other sites

"Vi hadde sjansene til å drepe kampen tidlig, men vi tok ikke vare på dem."

 

Den der kan du ta på din egen dunfrakk, van Persie kan ikke gjøre alt selv heller! Du må få inn en angrepsspiller som vet hvor målet står til en hver tid!

Sytinga er bare vås! Du må være aktiv og hente skikkelige spillere og ikke bare franske 15 åringer!

Link to comment
Share on other sites

Krever forsterkninger allerede nå i januar, Arsene! Vi trenger hvertfall 1 back, 1-2 midtbane spiller samt. 1-2 angrepspillere.

 

Med all respekt Stian, men jeg mener du er på jordet!

 

Vi har etter Wengers transferbonanza i slutten av august hengt godt med topplagene, poengtapene vi hadde de 3 første kampene har vært utslagsgivende, de resterende poengtapene frem til i dag har vært mer eller mindre naturlige. Dagens kamp vitnet om flere ting, blant annet at vi har en tropp som er for smal. Men å skrike på Wenger om at han er udugelig om han ikke henter inn 5 spillere som du ønsker blir direkte irrasjonelt. Vi er i den situasjonen at vi har enormt mange spillere ute med skade, når vi da er inne i et ekstremt hardt kampprogram hvor flere må spille to kamper på 3 dager så er det ikke rart det går galt.

 

Om vi liker det eller ei så er Wilshere, Sagna, Diaby, Santos, Gibbs og Vermaelen som nye signeringer å regne. Om vi hadde hatt 3 av disse klare i dag, hadde vi antageligvis vunnet kampen relativt komfertabelt. Problemet ligger første rekke i våre enorme skadeproblemer, en reaksjon på disse må selvsagt komme, noe Wenger har signalisert gjennom å signere Henry og gjort det klart at vi vil hente inn en back i backup. Om dette blir gjort så har vi et lag som fint kan vinne kampen om 4. Plassen i år. Det er heller ikke altfor lenge til Wilshere og Sagna vil returnere, og da har vi plutselig en helt annen bredde.

 

Vi må innse at Wenger har styrt klubben etter de føringene som har blitt lagt av enorme investeringer i stadion, noe som gjorde at det ikke var nok midler til å gjennomføre et generasjonsskifte fra unbeaten49. Wenger landet da på en ungdomssatsning som er nødt til å føre til lavere ambisjoner på kort sikt, men vil føre oss i toppskiktet på langsikt både økonomisk og sportslig. Wenger er en mann som ser langt, han har forutsett mulig økonomiske problemer om man pøste på med spillerkjøp, det har medført i en nøktern politikk, som tross alt har ført oss til CL de siste årene. Fremover er det en videre bygging av laget, målet må være 4. plass i år, noe som er fullt mulig, det tror jeg Wenger har relativt god kontroll på.

 

Det er viktig å skille ut faktorer som fører til tap og de faktoren som i første omgang kan se ut som problemet. I dag var det en blanding mellom ufattelig mye skader og tett kampprogram med noe dårlig taktiske valg av Wenger. Dette ser vi tydelig på at vi ikke har krefter igjen i 2. Omgang til å opprettholde ballinnehav.

 

Se positivt på framtida, den er lys. Wenger må få tid på se nå, han har ambisjoner og visjoner, og vi fikk et glimt i august da han handlet flere spillere med stort hell. Wenger kommer nok til å fortsette å styrke, men jeg tror den virkelige oppryddingen kommer til sommeren. I år får vi være nøkterne og se mot en 4. plass, noe som er innen rekkevidde, også med dagens stall!

 

In Wenger (I) we trust!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...