Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det har hele veien vært store svakheter ved dette Arsenal laget. Det var kun hell i uhellet som fikk Wenger til å handle på den siste dagen i overgangsvinduet sommeren 2011. Og det var 8-2 tapet mot Manchester United. Hadde ikke dette tapet kommet så er jeg rimelig sikker på at verken Arteta, Mertesacker eller Santos hadde vært Arsenal spillere den dag i dag.

 

Selv disse kjøpene (og Gervinho) har ikke vært nok til å dekke over tapene av å miste Cesc, Nasri, Clichy og Arshavin. Sistnevnte har vært så på hell det siste året at jeg nærmest ikke kan begripe det og essensielt har vi manglet en spillertype som Arshavin nå etter at russeren bestemte seg for å ikke lenger bruke de ferdighetene han besitter.

 

Dette laget har offensivt blitt båret nærmest hele sesongen av Robin van Persie og vi har også vært utrolig kyniske defensivt etterhvert som sesongen har løpt. Dog kan man ikke alltid forhindre at lag scorer og når man kun har en ordentlig måltrussel så blir det tynt fremover.

 

Vi trenger en erstatter for Arshavin (derav mine ønsker og bønner for en spiller som Hazard eller Götze som i motsetning til Arshavin er effektive både på høyre, venstre og i midten), en backup for van Persie (Henry er dessverre bare midlertidig og en spiller som Podolski ville vært klassebackup for nederlenderen og passer også utmerket på venstrekanten) og til slutt en venstreback. Venstrebacken ønsket jeg meg allerede før Clichy og Traoré forsvant. Og når Andre Santos kom inn og Traoré også forsvant tenkte jeg at dette kom til å gå til helvete. Og det har det sannelig gjort. Ønsket ei heller at Eboué skulle forlate oss da jeg følte at Jenkinson ville være veldig fersk og at vi dermed ville være sårbare hvis Sagna ble skadet, men jeg kunne virkelig skjønne Wenger her. Dog er det fortsatt ufattelig at han kan stole på at Gibbs vil holde seg skadefri. Akkurat her tror jeg franskmannen lider av naivitet.

 

Det samme gjelder Diaby som har vært ute hele nåværende sesong og som mot Fulham (ironisk nok) 26 november kun skulle være ute i 10 dager ifølge Wenger. Etter dette har vi ikke hørt noe. Og attpåtil sier Wenger at han ikke vil kjøpe en ny midtbanespiller fordi vi har "Diaby coming back". Naiv? Jeg vil påstå ja. Statistikken til Diaby og Gibbs tilsier at dette er spillere som vi ikke kan regne med og inntil de har bevist det motsatte burde de ikke være en stor del av førstelagsplanene til Wenger.

 

Dette laget vil få en totalkollaps hvis van Persie blir skadet i en lengre periode. Han er pdd. den eneste grunnen til at Arsenal ligger på 5. plass. Grøsser og gruer meg om hvor vi ville vært/vil ende hvis han ikke hadde vært her nå.

Link to comment
Share on other sites

Med all respekt Stian, men jeg mener du er på jordet!

 

Vi har etter Wengers transferbonanza i slutten av august hengt godt med topplagene, poengtapene vi hadde de 3 første kampene har vært utslagsgivende, de resterende poengtapene frem til i dag har vært mer eller mindre naturlige. Dagens kamp vitnet om flere ting, blant annet at vi har en tropp som er for smal. Men å skrike på Wenger om at han er udugelig om han ikke henter inn 5 spillere som du ønsker blir direkte irrasjonelt. Vi er i den situasjonen at vi har enormt mange spillere ute med skade, når vi da er inne i et ekstremt hardt kampprogram hvor flere må spille to kamper på 3 dager så er det ikke rart det går galt.

 

Om vi liker det eller ei så er Wilshere, Sagna, Diaby, Santos, Gibbs og Vermaelen som nye signeringer å regne. Om vi hadde hatt 3 av disse klare i dag, hadde vi antageligvis vunnet kampen relativt komfertabelt. Problemet ligger første rekke i våre enorme skadeproblemer, en reaksjon på disse må selvsagt komme, noe Wenger har signalisert gjennom å signere Henry og gjort det klart at vi vil hente inn en back i backup. Om dette blir gjort så har vi et lag som fint kan vinne kampen om 4. Plassen i år. Det er heller ikke altfor lenge til Wilshere og Sagna vil returnere, og da har vi plutselig en helt annen bredde.

 

Vi må innse at Wenger har styrt klubben etter de føringene som har blitt lagt av enorme investeringer i stadion, noe som gjorde at det ikke var nok midler til å gjennomføre et generasjonsskifte fra unbeaten49. Wenger landet da på en ungdomssatsning som er nødt til å føre til lavere ambisjoner på kort sikt, men vil føre oss i toppskiktet på langsikt både økonomisk og sportslig. Wenger er en mann som ser langt, han har forutsett mulig økonomiske problemer om man pøste på med spillerkjøp, det har medført i en nøktern politikk, som tross alt har ført oss til CL de siste årene. Fremover er det en videre bygging av laget, målet må være 4. plass i år, noe som er fullt mulig, det tror jeg Wenger har relativt god kontroll på.

 

Det er viktig å skille ut faktorer som fører til tap og de faktoren som i første omgang kan se ut som problemet. I dag var det en blanding mellom ufattelig mye skader og tett kampprogram med noe dårlig taktiske valg av Wenger. Dette ser vi tydelig på at vi ikke har krefter igjen i 2. Omgang til å opprettholde ballinnehav.

 

Se positivt på framtida, den er lys. Wenger må få tid på se nå, han har ambisjoner og visjoner, og vi fikk et glimt i august da han handlet flere spillere med stort hell. Wenger kommer nok til å fortsette å styrke, men jeg tror den virkelige oppryddingen kommer til sommeren. I år får vi være nøkterne og se mot en 4. plass, noe som er innen rekkevidde, også med dagens stall!

 

In Wenger (I) we trust!

 

Interessant lesing, EvenA

Men stallen er for tynn, ja. Grunnet for få toppspillere. Men hadde ting gått galt om Wenger kjøpte 3 toppspillere i januar?

Jeg kan ikke se noe annet enn en positiv virkning. Det gir laget et reportoar på hvilke spillere som er i klubben, og det kan virke godt med tanke på mentaliteten hos enkelte spillere i stallen. Også på motstanderlaget. De unge vil vel kanskje føle seg gode når dem spiller på samme lag med noen som har et kjent navn.

 

Det mentale hos spillerene blir det lite snakkes om, men tenk på deg selv. Når du spiller fotball, så er vel du mer sikker på å vinne om du er på lag med noen gode spillere enn om du er på lag med noen dårlige?

Undervurdert tema, som kanskje er det som spiller den største rollen.

Edited by Gooner For Life
Link to comment
Share on other sites

Med all respekt Stian, men jeg mener du er på jordet!

 

Vi har etter Wengers transferbonanza i slutten av august hengt godt med topplagene, poengtapene vi hadde de 3 første kampene har vært utslagsgivende, de resterende poengtapene frem til i dag har vært mer eller mindre naturlige. Dagens kamp vitnet om flere ting, blant annet at vi har en tropp som er for smal. Men å skrike på Wenger om at han er udugelig om han ikke henter inn 5 spillere som du ønsker blir direkte irrasjonelt. Vi er i den situasjonen at vi har enormt mange spillere ute med skade, når vi da er inne i et ekstremt hardt kampprogram hvor flere må spille to kamper på 3 dager så er det ikke rart det går galt.

 

Om vi liker det eller ei så er Wilshere, Sagna, Diaby, Santos, Gibbs og Vermaelen som nye signeringer å regne. Om vi hadde hatt 3 av disse klare i dag, hadde vi antageligvis vunnet kampen relativt komfertabelt. Problemet ligger første rekke i våre enorme skadeproblemer, en reaksjon på disse må selvsagt komme, noe Wenger har signalisert gjennom å signere Henry og gjort det klart at vi vil hente inn en back i backup. Om dette blir gjort så har vi et lag som fint kan vinne kampen om 4. Plassen i år. Det er heller ikke altfor lenge til Wilshere og Sagna vil returnere, og da har vi plutselig en helt annen bredde.

 

Vi må innse at Wenger har styrt klubben etter de føringene som har blitt lagt av enorme investeringer i stadion, noe som gjorde at det ikke var nok midler til å gjennomføre et generasjonsskifte fra unbeaten49. Wenger landet da på en ungdomssatsning som er nødt til å føre til lavere ambisjoner på kort sikt, men vil føre oss i toppskiktet på langsikt både økonomisk og sportslig. Wenger er en mann som ser langt, han har forutsett mulig økonomiske problemer om man pøste på med spillerkjøp, det har medført i en nøktern politikk, som tross alt har ført oss til CL de siste årene. Fremover er det en videre bygging av laget, målet må være 4. plass i år, noe som er fullt mulig, det tror jeg Wenger har relativt god kontroll på.

 

Det er viktig å skille ut faktorer som fører til tap og de faktoren som i første omgang kan se ut som problemet. I dag var det en blanding mellom ufattelig mye skader og tett kampprogram med noe dårlig taktiske valg av Wenger. Dette ser vi tydelig på at vi ikke har krefter igjen i 2. Omgang til å opprettholde ballinnehav.

 

Se positivt på framtida, den er lys. Wenger må få tid på se nå, han har ambisjoner og visjoner, og vi fikk et glimt i august da han handlet flere spillere med stort hell. Wenger kommer nok til å fortsette å styrke, men jeg tror den virkelige oppryddingen kommer til sommeren. I år får vi være nøkterne og se mot en 4. plass, noe som er innen rekkevidde, også med dagens stall!

 

In Wenger (I) we trust!

 

Jeg har kommet meg over den største skuffelsen fra igår, og angrer litt på NOE jeg har sagt. At Wenger skal gå nå i januar mener jeg ikke, det kommer det ikke noe godt ut av, jeg mener fortsatt at signeringer må inn. Jeg skjønner selv at det jeg skrev er usannsynelig, vi får ikke inn så mange nye nå i januar uansett.

 

Som situasjonen er nå mener jeg vi er avhengig av å hente inn en back, jeg kan ikke skjønne annet. Ja, vi sliter med skader, men det gjør vi hver sesong, da må vi ha en bredere tropp, United har faktisk like mange skader. Problemet er at flere av de spillerne som er skadet er kjeks, som alltid vil være skadeplaget. Så jeg mener spillere må inn uavhengig av om de skadde spillerne kommer tilbake eller ikke.

 

Syns det generasjonsskifte har godt sin tid nå, er du ikke enig? Problemet er jo at vi har blitt en utvikle og selge klubb, virker ikke som vi har veldig stor makt på overgangsmarkedet lenger. Jeg personlig elsker at vi satser ungt, men vi har sett over tid nå at vi må balansere. De unge spillerne får alt for mye ansvar, et eksempel på det er Ramsey denne sesongen. Jeg tror også vi tar 4. plassen, men som jeg har nevnt tidligere, så syns jeg ikke det er godt nok.

 

Som Stefan har nevnt under, tror jeg de kjøpene ble gjort pga. av tapet mot United. Til sommeren krever jeg en stor opprydding, samtidig som at flere spillere kommer inn. Jeg kommer til å gi sommeren på å bevise meg feil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ikke bare en søppelartikkel, men en gammel søppelartikkel fra en søppelside. Sitatene og overskriften henger ikke sammen overhodet.

 

Betyr det at han ikke har sagt dette:

 

“He’s different [to Messi at that age] and I think he’s more,” Wenger said at a press conference on Friday.

 

“If you have to look for a weakness in Messi you would say it is his ability to run without the ball, behind the defender.

 

“When he takes the ball to his feet he’s like a Ferrari. But Theo is more a guy who has the timing to run off the ball and that is something that is difficult to find.

 

“We had Marc Overmars who was especially good at that and I’m a great, great lover of movement off the ball.”

 

Grunnen er jeg poster det er fordi jeg ikke trodde på at Wenget hadde sagt det i diskusjon med er person og han gidde meg linken, ble litt overasket kan du si.

Btw 1+ for Stefan sitt innlegg

 

Wenger went on to credit Walcott's rapid development to a weight training regime they put him on since he first arrived as a very scrawny 16-year-old.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere irriterte jeg meg over all usakligheten vår manager ble utsatt for her inne på dette forumet, nå imidlertid ler jeg meg bortimot skakk av all uvitenheten og kunnskapsløsheten som florerer her inne, etterhvert har jeg forstått at de som står bak dette tullpratet er håpløse guttunger som er utsatt for massesuggesjon.

Anyway, keep up the good work, en god latter forlenger livet :D

Link to comment
Share on other sites

Tidligere irriterte jeg meg over all usakligheten vår manager ble utsatt for her inne på dette forumet, nå imidlertid ler jeg meg bortimot skakk av all uvitenheten og kunnskapsløsheten som florerer her inne, etterhvert har jeg forstått at de som står bak dette tullpratet er håpløse guttunger som er utsatt for massesuggesjon.

Anyway, keep up the good work, en god latter forlenger livet :D

 

Alternativt grinete bedrevitere av noen gamle skall som selv mener de vet mye bedre enn alle andre, men som ikke evner å bruke noe annet argument enn en forlenga versjon av "Wenger knows" til enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere irriterte jeg meg over all usakligheten vår manager ble utsatt for her inne på dette forumet, nå imidlertid ler jeg meg bortimot skakk av all uvitenheten og kunnskapsløsheten som florerer her inne, etterhvert har jeg forstått at de som står bak dette tullpratet er håpløse guttunger som er utsatt for massesuggesjon.

Anyway, keep up the good work, en god latter forlenger livet :D

Du ler av håpløse guttunger som er uvitende og kunnskapsløse? Aiaiai håper du ikke har barn eller en jobb der du omgås barn. Hvis du ler av barn som ikke har samme kunnskapsnivå som deg så har du seriøse problemer

Link to comment
Share on other sites

Tidligere irriterte jeg meg over all usakligheten vår manager ble utsatt for her inne på dette forumet, nå imidlertid ler jeg meg bortimot skakk av all uvitenheten og kunnskapsløsheten som florerer her inne, etterhvert har jeg forstått at de som står bak dette tullpratet er håpløse guttunger som er utsatt for massesuggesjon.

Anyway, keep up the good work, en god latter forlenger livet :D

 

 

Keep it coming, du er forumets høydepunkt.....godt vi har deg med all din kunnskap !!! ha ha, og dine spådommer som slår til gang på gang. Arshavin knows!! (eller kanskje ikke)

Edited by avenell
Link to comment
Share on other sites

Det er jo dette som er høydepunktet, jeg ville være forsiktig med å navngi fjøsnissene, heller la de avsløre seg med dustete svar, keep up the good work, dette forumet når stadig nye høyder, jeg lærer noe nytt om fotball hver gang jeg går inn her, her vasser vi jo i utlærte eksperter som til de grader går Wenger en høy gang:-)))))

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å blande meg inn i diskusjonen om hva Wenger vet og ikke, for det har ikke jeg noe innsikt i å lar klubben ta seg av det.

 

Men for å gi deg et tips arshavin, som jeg har merket er veldig i forsvarsposisjon når noen ikke deler dine meninger rundt Wenger, så ikke klag på de andre medlemmene på forumet her og kall dem "fjøssnisser", "uvitende, kunnskapsløse unggutter" og deres innlegg for dustete svar. Dette blir så feil som det går ann å få det hvis du ønsker å fremstå som den erfarne og kunnskapsrike bedreviteren her inne. Å begynne å "rakke" ned på andres kunnskap løfter i alle fall ikke sakligheten i debattene som pågår, og er helt uinteressant for oss andre lesere å finne i nesten hver tråd her inne. Men hvis dere nå absolutt har en orgasmisk trang etter å diskutere den andres lave sosiale intelligens så ta det over PM.

 

Takk.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å blande meg inn i diskusjonen om hva Wenger vet og ikke, for det har ikke jeg noe innsikt i å lar klubben ta seg av det.

 

Men for å gi deg et tips arshavin, som jeg har merket er veldig i forsvarsposisjon når noen ikke deler dine meninger rundt Wenger, så ikke klag på de andre medlemmene på forumet her og kall dem "fjøssnisser", "uvitende, kunnskapsløse unggutter" og deres innlegg for dustete svar. Dette blir så feil som det går ann å få det hvis du ønsker å fremstå som den erfarne og kunnskapsrike bedreviteren her inne. Å begynne å "rakke" ned på andres kunnskap løfter i alle fall ikke sakligheten i debattene som pågår, og er helt uinteressant for oss andre lesere å finne i nesten hver tråd her inne. Men hvis dere nå absolutt har en orgasmisk trang etter å diskutere den andres lave sosiale intelligens så ta det over PM.

 

Takk.

 

 

Helt ok at du ønsker å stå frem som en saklig bedreviter, men når vi er på tråden om Wenger bør du ha ryggrad nok til å ha meninger om ham etter min mening.

Man trenger ikke være genial fotballmessig for å fatte og forstå at Wenger er en manager i verdensklasse når man kikker på resultatene hans.

Han har vært sjef i Arsenal, en av verdens største klubber i verdens hardeste liga, i rundt 15 år, han har aldri opplevd å falle utenfor den livsviktige 4.plassen som betyr CL-plass, han har oppnådd å lede laget i 49 kamper uten å tape i verdens hardeste liga, har vunnet en hel haug med pokaler i det samme landet, har tatt laget sitt til finalen i CL mot Barcelona og ellers hver sesong kvalifisert seg videre fra gruppespillet i denne turneringen, videre har han skapt flere av verdens beste fotballspillere i løpet av sin tid i Arsenal, trenger vel ikke å nevne flere enn Henry og Fabregas, og sist men ikke minst er han verdenskjent for å stå bak den mest publikumsvennlige og skapende fotballen i England, listen kan selvfølgelig gjøres adskillig lengre men jeg tror du fatter poenget.

Når så enkelte av forumistene her inne karakteriserer denne mannen, som har gitt bl.a meg utallige fotballmessige ut-av-kroppen-opplevelser, som både evneveik, handlingslammet, arrogant og kunnskapsløs, sier det seg egentlig selv at vi snakker om håpløse guttunger og fjøsnisser uten verdi.

Men etterhvert så synes jeg allikevel det er direkte komisk og absolutt underholdende å lese disse kommentarene, det er jo ingenting annet enn latterlig :D

Derfor har jo disse guttungene allikevel en viss verdi, iallefall for meg.

Edited by arshavin
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Helt ok at du ønsker å stå frem som en saklig bedreviter, men når vi er på tråden om Wenger bør du ha ryggrad nok til å ha meninger om ham etter min mening.

Man trenger ikke være genial fotballmessig for å fatte og forstå at Wenger er en manager i verdensklasse når man kikker på resultatene hans.

Han har vært sjef i Arsenal, en av verdens største klubber i verdens hardeste liga, i rundt 15 år, han har aldri opplevd å falle utenfor den livsviktige 4.plassen som betyr CL-plass, han har oppnådd å lede laget i 49 kamper uten å tape i verdens hardeste liga, har vunnet en hel haug med pokaler i det samme landet, har tatt laget sitt til finalen i CL mot Barcelona og ellers hver sesong kvalifisert seg videre fra gruppespillet i denne turneringen, videre har han skapt flere av verdens beste fotballspillere i løpet av sin tid i Arsenal, trenger vel ikke å nevne flere enn Henry og Fabregas, og sist men ikke minst er han verdenskjent for å stå bak den mest publikumsvennlige og skapende fotballen i England, listen kan selvfølgelig gjøres adskillig lengre men jeg tror du fatter poenget.

Når så enkelte av forumistene her inne karakteriserer denne mannen, som har gitt bl.a meg utallige fotballmessige ut-av-kroppen-opplevelser, som både evneveik, handlingslammet, arrogant og kunnskapsløs, sier det seg egentlig selv at vi snakker om håpløse guttunger og fjøsnisser uten verdi.

Men etterhvert så synes jeg allikevel det er direkte komisk og absolutt underholdende å lese disse kommentarene, det er jo ingenting annet enn latterlig :D

Derfor har jo disse guttungene allikevel en viss verdi, iallefall for meg.

 

Selv om du får leve på gamle meritter av kjerring og unger, så skal ikke en fotballtrener nødvendigvis få gjøre det samme.

 

Og det er ingen her inne som har nektet Wenger hyllesten han fortjener av det han har oppnådd.

 

Det eneste som er likt mellom deg og Wenger er alder(?) og det sure trynet så fort Wenger blir kritisert.

Link to comment
Share on other sites

Selv om du får leve på gamle meritter av kjerring og unger, så skal ikke en fotballtrener nødvendigvis få gjøre det samme.

 

Og det er ingen her inne som har nektet Wenger hyllesten han fortjener av det han har oppnådd.

 

Det eneste som er likt mellom deg og Wenger er alder(?) og det sure trynet så fort Wenger blir kritisert.

 

Jeg kan ikke leve på gamle meritter, må prestere hver eneste dag, både i forhold til kjerring og unger, du skulle prøvd det samme, tror garantert du ville hevet deg noen hakk.

Wenger driver prestasjonsbasert ledelse og mannen er ganske enkelt best, men dette kan umulig narrer som deg forstå, gøyalt er det dog :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg kan ikke leve på gamle meritter, må prestere hver eneste dag, både i forhold til kjerring og unger, du skulle prøvd det samme, tror garantert du ville hevet deg noen hakk.

Wenger driver prestasjonsbasert ledelse og mannen er ganske enkelt best, men dette kan umulig narrer som deg forstå, gøyalt er det dog :D

 

Jeg har både kone, barn, jobb og lederrolle i en idrettsklubb, så jeg prøver det hver eneste dag. Hvis det er noen som er narr på dette forumet så er det du som aldri klarer å ta en diskusjon uten å gi Wenger gudestatus, eller rakke ned på folk som er yngre enn deg (noe som ser ut til å være 95% av forumet)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både kone, barn, jobb og lederrolle i en idrettsklubb, så jeg prøver det hver eneste dag. Hvis det er noen som er narr på dette forumet så er det du som aldri klarer å ta en diskusjon uten å gi Wenger gudestatus, eller rakke ned på folk som er yngre enn deg (noe som ser ut til å være 95% av forumet)

 

 

Da er vi rimelig like i privatlivet, dog så ulike her på forumet.

Jeg rakker kun ned på folk som rakker ned på Arsenals manager, as simple as that.

Link to comment
Share on other sites

Wenger må ta sin hatt å gå! Fortsetter dette så evner vi knapt å nå europaleauge neste sesong. De to siste seriekampene (fulham og swansea) er vi så til de grader blitt avkledd! Å skylde på skader, spesielt når vi kjenner skadehistorien til Arsenal de siste årene biter ikke på meg lengre. Ny manager nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Da får du sette deg ned og skrive så fingra blør - for nå er det mange som er mot Wenger - og det med rette.

 

Dette er egentlig et godt eksempel på hva jeg mener, hva i helvete skal Wenger gjøre underveis i en slik kamp?

Og hva kan han egentlig gjøre med at vi mangler over et lag med spillere som alle ville spilt i dag hvis de var tilgjengelige?

Utrolig enkelt og billig å peke på Wenger etter en slik kamp, og selvfølgelig også hodeløst.

Dette var en elendig kamp, ingen tvil om det, men det er en ting å gjøre, komme tilbake mot Manu og slå dem neste helg, Wenger har fortsatt ALDRI hatt ansvaret for Arsenal uten å kommet blant de 4.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...