Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tjaa, vet ikke helt jeg, andre klubber får det til, MEN MAN MÅ VÆRE VILLIG TIL Å BETALE DET SOM DET KOSTER!

 

Jagielka, Cahill,Parker, Smalling, Jones er noen navn som kunne havnet i Arsenal om man hadde vært dyktige nok på transfermarkedet

Det er sant, man må ofte begynne der. Men, Jones uttalte allerede i fjor at United var målet, Jagielka sa tidlig i sommer at en overgang ikke var aktuelt, Parker vet jeg ingenting om, Smalling har angivelig gått til United for samme sum som Arsenal var villige til å gi. Vi fikk Ramsey fremfor United, vi fikk Walcott foran Liverpool og United, vi fikk Chamberlaine foran flere klubber.. Så det er ikke slik at vi aldri får spillere fremfor andre klubber

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Ja, jeg er klar over at det ikke er lett å kjøpe spillere. Klubben vil ikke selge, spilleren vil ikke forlate klubben. Men er ikke Arsenal en stor klubb? Skal vi ikke ha ambisjoner?

Det er klart at når Wenger går ut å sier at vi er fornøyd med fjerde plass så gir det kanskje dårlig signal.

 

Problemet er at Wenger vil ikke bruke store summer på spillere. Men han kjøper Alex O-Ch. for nesten 15mill pund og vil ikke bruke 15mill for Cahill? Hvor er logikken? Om tre-fire år så forlatter Alex oss for en "større klubb"...også er det på`n igjen.

Akkurat her er det jeg lurer på hva som er realitetene.

Er årsaken til at vi kunne kjøpe han pga at han ikke krever så høy lønn?

Hvis klubben sin policy er lave lønninger,men at en kan bruke f.eks 50 mill pund på en spiller

så er det en mismatch.

Arteta måtte ned i lønn da han kom fra Everton.

Er ikke så sikker på om dette bare er Wenger sin feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte prosjektet til Wenger i begynnelsen. Tenkte at dette var jo spennende og utfordrende.Tenk på hva laget kunne ha fått til! Men det er noe med at når du ser at det laget du elsker går i oppløsning på grunn av en sta trener, da begynner du å tvile...

 

Skulle ønske han hadde lykkes, av hele mitt hjerte. Men det er kanskje på tide å innse at dette ikke fungerer. Når har vi ikke den yngste troppen i serien, det har united. Vi må komme oss videre, før det bli for sent. Har ikke lyst at vi blir Leeds nr to.

 

Jeg skylder ikke bare på Wenger. Som nevnt tidligere i mine innlegg er det mange faktorer som spiller inn. Men det er noen som må ta ansvar for dette. Og det i dette tilfellet må det være Wenger.

Styret har jeg mistet troen på for lenge siden. Jeg kan jo bare spekulere på hva de driver med og hva de mener. Da snakker vi ikke bare om penger, men om ambisjoner, følelsene, "passion for the game"... Jeg tror de er mest opptatt av å tjene penger og ikke bryr seg om hva vi supportere synes. Det er synd... Men det er bare noe jeg tror...

 

La oss alle sammen håpe at Wenger, spillere etc. klarer å snu dette. Og for å si det. Jeg mener ikke at ved å slå shrewsbury er laget friskmeldt. Seier i den kampen er noe jeg forventer...og ikke minst god underholdning. Når Arsenal vinner flere kamper på rad og viser godt spill da kan vi snakke om at det skjer noe positivt.

Selv om jeg har mistet troen på Wenger har jeg ikke mistet troen på "laget".

GO GUNNERS!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel neppe fullt så svart/hvitt som det legges frem, men prioriteringene har vi vel strengt tatt forstått ganske lenge, ja.

 

Jeg kan forstå prioriteringene til Wenger da han kom til klubben all den tid han hadde The Famous Five bak der, men at han ikke nå ser at grep må tas defensivt, ja det er smått ufattelig for en så klok man. Rettelse : Grepene burde vært gjort for lenge siden.

 

Slik jeg ser det, hvis Wenger igjen skal lykkes, må han hente spillere som trenger minimalt med defensiv coaching, da han ikke akter å gi dem det. Og dette gjelder både forsvar og midtbanespillere. I suksessperioden etter The Famous Five hadde vi spillere hvor de nødvendige defensive ferdighetene lå, mer eller mindre, inntakt. Tenker da på Vieira, Campbell, Parlour, Lauren, Keown, Gilberto, Cole, m.fl. Og de som kanskje ikke var så stødige defensivt (Pires, Ljungberg, delvis Cole og Toure) ble løftet, veiledet og styrt av "de som kunne dette". Nå opplever jeg at det meste er kaos. Det er lite kommunikasjon, liten sammhandling og felles forståelse. Spesielt godt husker jeg sammenligningen mellom oss og United når vi spilte mot dem ifjor. Mener det var den kampen hvor Park ble matchvinner.

 

Vi fikk da mange eksempler på hvordan forsvaret og midtbanen jobbet i forhold til hverandre. United, til tross for at de spilte hjemme, lå lavt med forsvaret, hadde en femmer på midtbanen som komprimerte, skyvde` fra side til side, jobbet som en enhet og posisjonerte seg hele kampen korrekt i forhold til forsvaret. De stengte rommene vi liker å spille i, de kontrollerte kampen og fikk målet de trengte. Imponerte gjorde de på ingen måte, men de hadde en gameplan, fulgte den til punkt å prikke og sto igjen som seiersherrene. Til slutt hentet de også hjem PL-trofeet etter å ha spilt på denne måten i store deler av sesongen. De var ikke like skarpe fremover som de var når de hadde Ronaldo, Tevez, osv, og la derfor om taktikken og spilte utifra det spillermaterialet de hadde.

 

Nå ble det mye United. I nevnte kamp kom det også mange eksempler på hvordan vi lå med forsvaret og midtbanen. Vi tømte lagdelene våre i nesten hvert angrep og når United kontret etter å ha brutt vårt forutsigbare angrepsspill så vi at begge backene måtte løpe som bikkjer for å rekke tilbake og midtbanen var "all over the place". Avstanden mellom Song, Rosicky og Wilshere var enorme og det ble, som det ofte er, stor grad av individuell jobbing fremfor kollektiv. Som selvsagt er lite heldig.

 

Og så lenge det fortsetter på den måten og spillerne våre ( hvor de fleste pdd ikke er defensivt stødige nok på egenhånd) ikke får coaching i hvordan de skal posisjonere seg, både individuelt og som lag, så tror jeg ikke vi klarer å bli et topplag igjen. Defensiv trening og terping på struktur og posisjonering mener jeg bestemt hadde gjort underverker for laget vårt. Spesielt for spillere som Kosci, Gibbs, JD, Ramsey, Diaby og Wilshere.

 

1. Wenger henter en defensiv trener og begynner å terpe på det defensive

2. Wenger henter spillere som selv kan "fikse" problemene vi har. Både forsvarere og midt.

 

Hvis hverken "1" eller "2" blir oppfylt er jeg overbevist om at de defensive problemene vil fortsette og da vi heller ikke har den offensiven vi har hatt, skal vi slite fryktelig med å kapre en plass i topp 4. Skulle ingen av de ovennevte punktene oppfylles og vi fortsetter å slite som vi har gjort/gjør i 2011, ønsker jeg Wenger sin avgang ved sesongslutt. Tolmodigheten min er slutt. Det virker muligens litt underlig å poste et slikt innlegg etter en 3-0 seier, men seieren igår visker ikke vekk alle problemene vi har. Det går på flere ting og for meg virker det som Arsenal og Wenger ikke lenger er noen god match. Wenger vil for alltid bli husket og hyllet for hva han har gjort for klubben vår, men hvis ikke han makter/akter å gjøre noe med problemene våres er det etter min mening til klubbens beste å skille veier. Mitt største ønske er så se Wenger lykkes med Arsenal igjen, men jeg kan bare ikke se det skje. Han har, som Fredheim sier, kjørt seg fast i sine verdier og prinsipper, og det er forferdelig trist :(

 

Gooner til` I die

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det finnes den spilleren(e) som kan egenhendig løse forsvarskabalen til Arsenal. Her trengs terping på markering og defensiv taktikk. Jeg tror det er det Wenger jobber med nå, og jeg synes vi er bedre defensivt nå enn vi var på vår-parten. Hadde Vermaelen bært tilgjengelig hele tiden sammen med Mertesacker, så hadde det vært knall. Desverre så har vi nesten ikke samme midtstopperpar på banen 2 kamper etterhverandre, noe ingen andre klubber hadde løst noe særlig bedre enn oss.

 

Jeg tror oppriktig talt at vi har kontroll på det defensive arbeidet som må gjøres, og at det vi trenger mest er:

 

1. Få tilbake "team-spirit" i troppen. Vi så bedring i midtuka nå hvor spillerne smilte og feiret seieren sammen. Dette må vi ha mer av! Mertesacker er en som tok mye ansvar for nettopp dette mot Olympiakos. Veldig godt å se! Og det demonstrerte Eksempelets makt veldig godt, da flere av de andre gjorde fulgte Mertesackers eksempel.

 

2. En spiller som har det lille ekstra offensivt. Jeg tenker da på Götze, Hazard osv. Dette for å ha en spiller som med sin signering vil gi hele organisasjonen Arsenal et løft, samt at det kan gi oss enda et kort å spille på.

 

3. Få mer fighting-spirit i alle ledd. Jeg vil se alle spillere jobbe knallhardt for å vinne tilbake ballen så fort som mulig. Treneren vår hadde en enkel øvelse. 11 mot 11. Mistet man ballen måtte man gå tak i den innen motstanderen hadde gjennomført 7 trekk. Klarte man ikke det var det 10 pushups. Et liknende mål burde Arsenal ha. Jeg vil ikke se at Arsenal rygger tilbake i posisjon og venter på motstanderen, noe vi har gjort for mye av de siste par årene.

 

Dette er jo ingen fasit.,, men jeg mener at det ikke er mye som skal til nå, før mye løser seg. Vi trenger kanskje en sabla god motivatør... Er du ledig for et oppdrag, Ben Elfen?? ;)

Edited by Orakelet
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er det bare meg eller begynner folk å få troen på topp 4 nå? :)

Når jeg så på tabellen var det ikke så dårlig som vi får det til å bli.

Jeg har alltid tro på The Arsenal. Gullet virker å være utenfor rekkevidde, kanskje vi kan klare å være en outsider? Men har full tro på topp fire. Wenger knows!

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller begynner folk å få troen på topp 4 nå? :)

Når jeg så på tabellen var det ikke så dårlig som vi får det til å bli.

 

Det er jo innenfor rekkevidde, men det er et skjelvende korthus fremdeles er jeg redd. Jeg frykter at det trengs mer solid materiale før ristingen slutter og vi kan regne med å være der oppe. Det er alle muligheter til å plukke brukbart med poeng frem til jul selv med en skranglete kortstokk, så får vi se om AW tetter noen flere hull i januar slik at vi kan få en siste puff som gi oss en akseptabel innspurt som skyver oss inn blandt de fire. Hva er egentlig oddsen? Nei, jeg regner oss fortsatt bare som outsidere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har troen på topp 4, men det blir hardt. Akkurat nå virker det som Spurs blir den sterkeste konkurrenten. Hvis vi klarer og holde opp denne formen, så går det. Tror det vil hjelpe stort om vi får inn en klassespiller i januar! Uansett, skal holde troen oppe :)

Edited by Stian96
Link to comment
Share on other sites

Vi er soleklare favoritter til å klare fjerdeplassen. Kanskje, bare kanskje kan vi klare en enda bedre plassering. Slår vi Chelsea til helgen så er ikke avstanden opp til dem avskrekkende lenger. I motsetning til Sir John mener jeg at fundamentet i laget nå er bånnsolid. Vi har en meget god keeper, en solid stopperduo og Vermaelen er på vei til bake. Vårt midtbaneanker er den beste i hele PL og vår kaptein er pure class. Jeg ønsker i utgangspunktet ingen spillere i januar, under forutsetning av at spillere som Diaby, Sagna og Wilshere kommer tilbake i god form. Gutta trenger å spille seg sammen, vokse som lag. Utskiftninger bør komme til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Mostanderne har vært særs effektive mot oss, men vi har vært temmelig ineffektive. Slikt jevner seg gjerne mer utover sesongen. Samspillet begynner å komme mer og mer. Bare se på Man U, nå som Rooney har roet formen sin ned sliter de. City er like avhengige av Silva. Nå skal det dog sies at vi kanskje er den som er mest avhengige av én spiller offensivt (van Persie så klart), men vi er uten tvil laget som har mest å gå på i forhold til det som har blitt prestert. Merker at jeg begynner å bli lei av å snakke om hva laget vårt egentlig har inne, men det er liten tvil om at Arsenal vil styrkes når spillere kommer tilbake og ikke minst de nye spillerne blir vandt med hverandre. Vanligvis når vi snakker om potensialet til laget vårt, er det mer snakk om spillere som skal slå gjennom som spiller. Her er det snakk om samspill mellom spillere og ikke minst selvillit som bare er spørsmål om tid før sitter igjen. Jeg har troen på at Arsenal kan komme i en god periode dersom de vinner mot Chelsea (PS: statisikk mot Chelsea når de er UTEN Drogba: 2 seire og 1 uavgjort!!!). Vi ser ut til å ha fått marginene mer på vår side de siste kampene, og da følger ofte resten fort etter. Tross en fordelig ligastart ligger vi faktisk ikke så langt etter. Jeg er glad jeg inngikk veddemål med flere andre supportere om at Arsenal kommer til å spille i CL neste år også :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...