Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

WENGER OUT:

På tide nå, men problemet er jeg redd er det tafatte styret som verner om Wenger. Fossilene som sitter der har ingen gøts, har ikke ryggrad og heller ikke noe ønske om å finne en erstatter.

Kroenke, denne frelseren i forhold til russeren???, ser ut til å gi blanke f..., han eier ingen følelse hverken for Arsenal eller fotballen.

 

Wenger er jo verdens største stabukk, og han trekker seg ikke. Geniet ser ikke sine egne feil, han ser heller ikke lagets feil.

Hva skal Arsenal med en slik manager?

 

Vi trenger en ny manager, en ny trenerstab, og et nytt styre.

Gjerne O`Neill, Keown, Bergkamp.....og Usmanov.

Link to comment
Share on other sites

Som dere andre påpeker her så har Wenger utspilt sin rolle som manager.

Han er gått ut på dato og tidligere suksess osv. kan ikke være med på å beholde han her eller ikke sparke han. Han har nådd toppen og bare synker for hver dag som går. Det har vi nå sett de siste 4-5 årene.

 

Wenger out, en ny (gjerne ung) trener inn :)

Link to comment
Share on other sites

Ferguson har jo sagt at han ville aldri tillatt det som har skjedd i arsenal.Ferguson tilpasser spillerstill i forhold til laget han møter, gjør taktiske forandringer underveis og tillatter aldri slurv. Det gjør Wenger.

I første kamp når Song stemplet Barton. Ferguson hadde gitt Song en ukes bot, hva gjorde Wenger? Ingenting.

Dette vises ikke, kan godt hende at Alex har fått en internstraff

 

Ferguson erstatter spillere; f.eks.Ronaldo solgt, Valencia inn.

Fabregas ut, Arteta inn. Vil ikke si at det er et dårligere bytte enn Uniteds, det dårlige var prisen vi fikk for Cesc og hvor sent vi hentet inn en erstatter

 

Hva gjør Wenger?

Han venter til overgangsvinduet stenger og henter spillere da. Og det som er det verste med det, at i 2 mnd. lurer han oss med å fortelle at 20 stk jobber med å bringe nye spillere til klubben, at laget skal forsterkes. Løgn!!!

Virker som om vi jobbet med å hente spillere, men at det ble komplikasjoner, men jeg er enig i at det var for svakt. Løgn? Tviler en del på at Wenger løy til oss om akkurat det.

 

Jeg har stor respekt for Wenger og alt han har gjort for klubben. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta det. Men det er på tide å komme seg videre. Det er arsenal footballklubb vi skal støtte ikke Wenger.

 

WENGER OUT!!!

Wenger må få sitte ut sesongen i det minste, jeg er overbevist om at han klarer gjenreise klubben.

Link to comment
Share on other sites

Som dere andre påpeker her så har Wenger utspilt sin rolle som manager.

Han er gått ut på dato og tidligere suksess osv. kan ikke være med på å beholde han her eller ikke sparke han. Han har nådd toppen og bare synker for hver dag som går. Det har vi nå sett de siste 4-5 årene.

 

Wenger out, en ny (gjerne ung) trener inn :)

 

Lurer på ka faen han tror han holder på med? Men ok han sa nå at vi ikke kunne regnes som en stor klubb om vi solgte Cesc og Nasri, har har nå fått rett i det i allefall

 

Tar omtrent imot hvem som helst nå.

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Vi er i alle fall på riktig side av streken :)

Nei, vi er på feil side av streken. Strekken strekker seg mellom fjerde- og femteplass på tabellen.

 

Wenger har etter mitt syn utspilt sin rolle. Han revolusjonerte fotballen ved å bringe inn kvikke, tekniske atleter på slutten av 1990-tallet, men når andre klubber henter samme spillertyper faller vi igjennom. Alle motstanderes forsvar vet hvordan man skal håndteres Arsenal, fordi våre angrepsspillere ikke lenger er unik. Når vi i tillegg ikke klarer å etablere et effektivt ballspill og at vi vegrer oss for duellspill, så er det vannvittig lett å forsvare seg mot oss. Også har vi forsvarsspillet. Enten nedprioriterer Wenger - og trenerapparatet - det defensive aspektet av fotball på treningsfeltet, eller så mangler han - og/eller trenerapparatet - defensiv klokskap.

 

Jeg registrerer videre at "mange" benytter seg av argumentet om at Arsenal ikke ville vært der vi er i dag uten Wenger. Det er en påstand jeg er helt enig i. Likevel er jeg ikke villig til å bruke det som argument for at Wenger skal fortsette. Ingen er større enn klubben. Selv ikke Wenger. Arsenal er Wengers arbeidsgiver. Wenger er ansvarlig for Arsenals sportslige resultater. Dette er fakta. Wenger har sine styrker og svakheter. Slik fotballen har utviklet seg den dag i dag er hans styrker blitt relativt mindre, og svakheter desto relativt tydeligere. Wengerball er historie og vi behøver en ny manager som bedre kan håndtere dagens fotball.

Link to comment
Share on other sites

Wenger kjøpte min tillit til han 31. August. Derfor blir det feil av meg å igjen gå imot han etter så kort tid. Det blir feil når noen den ene uken har tillit til Wenger og alt er i beste velstand. Så kommer et tap eller to, og plutselig skal Wenger ut igjen. Ingen kan komme å si at sesongstarten har vært akseptabel, det er ikke det jeg prøver å poengtere. Det finnes mange eksempler på humør-spillere. Jeg mener humør-supportere er hakket verre.

 

Fortsetter det slik som nå, og alt går nedover, så tror jeg at Wenger, til tross for sin stahet vil gå av. Kanskje ikke midt inni stormen, men etter sesongen. Det vil bli tungt for styret å sparke en mann som har VÆRT Arsenal siden tidlig på 90-tallet. Det virker som at ambisjonene våre er å bli topp 4. Klarer ikke vi det så vil han nok få sparken, om han ikke går av selv. Men hvem i helvette skal ta over?

 

Kanskje Guardiola vil ha nye utfordringer etter å ha vunnet alt som kan vinnes opptil flere ganger? Kanskje han vil motbevise skeptikerne om at det ikke bare er det fantastiske laget han styrer over som er uslåelige? Martin O'Neill?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må svare deg wojciech:)

Du har rett, kanskje Song fikk en form for straff. Jeg kan godt ta det tilbake.

Fabregas ut, Arteta inn. Ja vel, men det tok sin tid. Hadde Rosicky vært friskmeldt og Wilsher så tviler jeg sterkt på at Wenger hadde hentet han.

Et spørsmål; hvorfor er det bare Arsenal som for komplikasjoner når de skal hente spillere? Det virker ikke som andre lag sliter. Wenger hadde mer enn god tid til å sikre flere kjøp i god tid før sesongen. Han gjorde ikke det.

 

Vente til sesongen er over??? Ja, det kan vi godt. Men fortsetter det på denne måten så rykker vi ned. Jeg tviler sterkt på at vi gjør det, men synes du ikke at vi kjører i en ring nå? Skal vi være fornøyd med det som skjer i klubben? Skal vi bare godta at vi spiller dårlig, klarer ikke å beholde de beste spillere vi har etc.

 

Hva er det vi vil for Arsenal? Eller hva er det Wenger vil for klubben? Jeg har skrevet det før. For meg er det samme om det er Wenger eller noen andre som tar over. Jeg vil ha gamle Arsenal tilbake!!!

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mange alternativer til Wenger etter min mening. Selv er jeg av den oppfatning av at Wengers kvaliteter er visket ut per dags dato og at det er hans tidligere meritter som holder han (kunstig) i livet. O'Neill er en knallgod kandidat, David Moyes en annen. Ottmar Hitzfeld tasser for tiden rundt med det sveitsiske landslaget. Mourinho har trøbbel i Madrid og kan muligens fristes av Arsenal-utfordringen. Listen er lang. Kjempelang! Slik Wenger har operert de siste årene, spillerstall generelt og taktikk spesielt, så er han langt-langt-laaaaaangt fra uerstattelig.

 

Wenger-begeret mitt rant for øvrig over i januarvindet 2010. Måten Wenger håndterte det på var intet annet enn en skam og jeg har helt fra den tiden av - 1 3/4 år - ønsket meg en erstatter.

Link to comment
Share on other sites

WENGER OUT:

På tide nå, men problemet er jeg redd er det tafatte styret som verner om Wenger. Fossilene som sitter der har ingen gøts, har ikke ryggrad og heller ikke noe ønske om å finne en erstatter.

Kroenke, denne frelseren i forhold til russeren???, ser ut til å gi blanke f..., han eier ingen følelse hverken for Arsenal eller fotballen.

 

Wenger er jo verdens største stabukk, og han trekker seg ikke. Geniet ser ikke sine egne feil, han ser heller ikke lagets feil.

Hva skal Arsenal med en slik manager?

 

Vi trenger en ny manager, en ny trenerstab, og et nytt styre.

Gjerne O`Neill, Keown, Bergkamp.....og Usmanov.

Det er vel ikke helt usannsynlig at Wenger er en manager som går om ikke lenge. Han er nok avhengig av at det snur ganske raskt.

Hadde han ikke hatt den fortiden han har, hvor storheten ligger snart ti år tilbake i tid, så hadde han ikke hatt jobben hos oss. Tror mange klubber hadde avssluttet samarebeidet om de hadde værrt i vår situasjon.

Liker Wenger kjempegodt, men forundrer meg ikke om avgangen blir en nyhet på Arsenal.com om ikke så lenge.

Men vi får jo håpe han og laget snur trenden kjemperaskt.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

Ganske sprøtt å lese tabellen. Ganske vondt også..

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene, tro eller håpe på hva gjelder Wenger akkurat nå. Alle gjør feil og Wenger har gjort mange av dem de seneste årene. Jeg kan tåle og tolerere mye når det kommer til AW, men det som rett og slett er utilgivelig, slik jeg ser det, er hans manglende evne og vilje til å forandre/forbedre det defensive og strukturelle.

 

Jeg tror vi kommer til å løfte oss så fort vi får TV5 tilbake og vårt "nye" forsvar/lag får flere kamper sammen og ser ikke bort ifra at vi kan være med å kjempe om 4-plassen. Men om ikke Wenger tar grep og gjør noe med svakhetene våres, noe jeg desverre ikke ser skje, mener jeg han bør pakke sekken til sommeren, uansett om vi skulle kapre Wengers kjære 4-plass. Det handler om å gjøre hva som er best for Arsenal og nå virker det som om Arsenal og Wenger ikke lenger er noen god match. Det er forferdelig trist å si det, men som sagt handler det om å gjøre hva som er best for Arsenal og vår lengssittende manager ser ikke ut til å inneha de kvalitetene vi trenger for å igjen bli det laget Arsenal skal være. Han har gjort fantastisk mye bra som for alltid vil bli husket og elsket, men måten vi har fremstått dette året er ikke respektabelt, og det går ikke bare på resultater, det går på hvordan vi opptrer på banen, hvordan dagens "team" representerer Arsenal FC. Og til syvende og sist er dette Wenger sitt ansvar.

 

God natt

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Det som bekymrer meg mest er den manglende coachingen fra siden de siste årene, vi har jo faktisk en plan B for tiden som fungerer helt okei, greia er at vi mangler den detaljstyringen fra siden som f.eks Guardiola er god på.

Helt enig med deg.Det Arsenal og ikke minst Wenger mangler er noen som sier til han; Arsen...dette fungerer ikke. Skal vi prøve noe annet. Hva med å trene litt på den defensive organiseringen? Hva med å spørre Bould om han kan gi oss noen tips? Hva med Keown?

Skal vi kanskje bruke litt penger å kjøpe noe "engelsk", noe rått som f.eks. Cahill/Jagielka som kan gi oss litt av den gamle Adams/Keown/Bould typen?"

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg.Det Arsenal og ikke minst Wenger mangler er noen som sier til han; Arsen...dette fungerer ikke. Skal vi prøve noe annet. Hva med å trene litt på den defensive organiseringen? Hva med å spørre Bould om han kan gi oss noen tips? Hva med Keown?

Skal vi kanskje bruke litt penger å kjøpe noe "engelsk", noe rått som f.eks. Cahill/Jagielka som kan gi oss litt av den gamle Adams/Keown/Bould typen?"

Hmm, det var en ny tanke.. Man kan dessverre ikke kjøpe spillere uten at den andre klubben eller spillerene selv ønsker en overgang

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg.Det Arsenal og ikke minst Wenger mangler er noen som sier til han; Arsen...dette fungerer ikke. Skal vi prøve noe annet. Hva med å trene litt på den defensive organiseringen? Hva med å spørre Bould om han kan gi oss noen tips? Hva med Keown?

Skal vi kanskje bruke litt penger å kjøpe noe "engelsk", noe rått som f.eks. Cahill/Jagielka som kan gi oss litt av den gamle Adams/Keown/Bould typen?"

Er det noen som vet hvem som stod på sidelinja og instruerte Santos på lørdag?

- Attack the ball in the air

- Fall in deep

etc.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det var en ny tanke.. Man kan dessverre ikke kjøpe spillere uten at den andre klubben eller spillerene selv ønsker en overgang

Jepp. Tviler på Chaill og Jagielka vil til oss når vi ligger og kjemper mot nedrykk. De spiller tross alt i klubber som har for vane å havne høyere på tabellen

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Hmm, det var en ny tanke.. Man kan dessverre ikke kjøpe spillere uten at den andre klubben eller spillerene selv ønsker en overgang

 

 

Tjaa, vet ikke helt jeg, andre klubber får det til, MEN MAN MÅ VÆRE VILLIG TIL Å BETALE DET SOM DET KOSTER!

 

Jagielka, Cahill,Parker, Smalling, Jones er noen navn som kunne havnet i Arsenal om man hadde vært dyktige nok på transfermarkedet

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er klar over at det ikke er lett å kjøpe spillere. Klubben vil ikke selge, spilleren vil ikke forlate klubben. Men er ikke Arsenal en stor klubb? Skal vi ikke ha ambisjoner?

Det er klart at når Wenger går ut å sier at vi er fornøyd med fjerde plass så gir det kanskje dårlig signal.

 

Problemet er at Wenger vil ikke bruke store summer på spillere. Men han kjøper Alex O-Ch. for nesten 15mill pund og vil ikke bruke 15mill for Cahill? Hvor er logikken? Om tre-fire år så forlatter Alex oss for en "større klubb"...også er det på`n igjen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...