Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I motsetning til Sir John mener jeg at fundamentet i laget nå er bånnsolid. Vi har en meget god keeper, en solid stopperduo og Vermaelen er på vei til bake. Vårt midtbaneanker er den beste i hele PL og vår kaptein er pure class. Jeg ønsker i utgangspunktet ingen spillere i januar, under forutsetning av at spillere som Diaby, Sagna og Wilshere kommer tilbake i god form. Gutta trenger å spille seg sammen, vokse som lag. Utskiftninger bør komme til sommeren.

 

Jeg er endelig noenlunde fornøyd med keeper situasjonen, og midtstoppersituasjonen er den beste på årevis når jeg teller med Vermaelen. Uten han er vi sårbare her også. Av de nye virker Arteta og Gervinho som gode tilskudd i tillegg til Mertesacker. Så får vi se hvordan venstrebacken utvikler seg. Juryen er fortsatt ute. Wenger spiller også med to vinger, men med et forhåpentlig unntak av Gervinho er det nå ikke så sprekt det han har å velge blandt når en vurderer det opp mot en topp-topp klubb. Arshavin er en klassespiller som er ute av posisjon. Walcott er for å si det forsiktig ikke stabil på toppnivå. Sentrale midtbanespillere med offensivt snitt har vi imidlertid i rikt monn. Alt for rikt, uten at noen av dem som trakterer den delen er i topp-topp klasse. Jeg har imidlertid store forhåpninger til både Wilshere og til dels også Ramsey, så jeg vil la det modne seg.

 

Vi har en meget god høyreback i Sagna. Song er helt ok, van Persie er som oftest klasse. Sagna er allerede ute og er en posisjon vi sliter med å dekke inn. Ennå større problemer vil vi få med å dekke inn Song eller van Persie, og vinger av klasse er det som nevnt knapphet på. Nei, det er fortsatt hull etter min mening. En signering som tetter ett av dem og samtidig gir gruppen et psykologisk løft er ingen dum tanke. Gjerne en vingspiller eller et midtbaneanker, forutsatt at en slik spiller er tilgjengelig selvsagt. Samt en målscorer utenom RvP. Avventer Park, ellers er det syltynnt her. Så får behovene 1. januar bestemme hva som eventuelt prioriteres, men en eller to er det så absolutt rom for.

 

Jeg vurderer dette som relativt skjørt. Det betyr ikke at en fjerdeplass (eller tredje for den saks skyld) er usansynlig, men det betyr at det er minst like sansynlig å mislykkes som å lykkes. Outsider.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

For noen uker siden så var gjennomgangsteamet her og på de fleste andre forum - "Wenger out" og helst øyeblikkelig.

 

Vi har nå 7 seire på de siste 8 kampene, og ting ser absolutt bedre ut. Ting er fremdeles ikke rosenrødt, spesielt på bortebane, og jeg tror ikke vi får med oss noe fra Chelsea-kampen til helga.

 

Mine spørsmål er da: Mener dere som ønsket Wenger ut, det samme nå? Mener dere at vi må hente in erstatter asap, eller ønsker dere å vente til neste tap før knivene slipes? Skal Wenger ut så må det vel skje før Januarvinduet så en ny manager får muligheten for å hente inn nye spillere? Eller?????

 

Jeg er klart av den oppfating av man ikke bytter manager midt i sesongen, men venter på fasiten i mai. Dvs, hvis Wenger ikke klarer CL plass i år, så må iallefall styret diskutere hans rolle i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Det er en etablert standard, topp 4. Det er en standard jeg synes er akseptabel i dagens virkelighet. I det standarden ikke lenger opprettholdes har det en konsekvens. Det er mitt ambisjonsnivå for denne klubben. Hva som er eierens er en helt annen sak, og noe som svært få vet. Kanskje ikke en gang styret i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Håpet om 4 plass er nå tilstede hos meg. Men tror det blir tøft.

Defensivt ser det endelig ut som vi har noe på gang. Vi har iallefall

3 midtstoppere av god klasse. Mertesacker-Vermaelan er et stopperpar

som blir utrolig spennende å få samspilt.

WS har en autoritet baki der vi har mangla lenge.

Så her er det bra.

 

Midtbanen mangler fremdeles en del kreativitet. Arteta tror jeg har mye å

gå på ennå. Ramsay ser endelig ut til å levere med smarte pasninger.

Tar Song seg av det defensive så ser det ok ut.

Wilshere blir en forsterkning kreativt.

 

Offensivt har vi RvP som enslig konge. En skade på han så tror jeg topp 4 fort kan

renne vekk i sanden. Vi er veldig avhengig av han.

Park-Arshavin-Walcott og Gervinho har også mye å gå på.

Ser ut som de begynner å finne formen. Gervinho kan bli en viktig

mann hvis sluttproduktet hans holder seg som mot Stoke.

Arshavin viste lovende takter nå sist,men er fremdeles litt av og på.

 

En forsiktig optimisme har jeg på laget. Så blir neste steg Chelsea på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke bedt Wenger om å "ryke og reise", men jeg var nære på. Kritikken som kom fra meg og andre mot Wenger i starten av denne sesongen står jeg fremdeles på.

Poeng- og resultatmessig så har vi sett en absolutt forbedring, men når det gjelder spill og "spillemateriell" så er jeg ennå ikke så veldig imponert. Vi har i det siste klart å vinne kamper der vi egentlig spiller dårlig, Marseilles-kampen er en av dei, men ikke den eneste.

 

Målvaktsplassen har vår unge polakk gjort seg fortjent til, og selv om det unntaksvis kommer noen småbrølere så er plassen hans sikker. Når det gjelder Fabianski som backup, så har juryen ennå ikke kommet med en avgjørelse.

 

Midtstopperplass er vi brukbart besatt på når Vermalen er klar til fight. På backene er jeg mer usikker, Sagna er sikker når han blir frisk og Jenkinson har vist både godt og dårlig, men kan nok bli en brukbar backup. På venstresiden så har vi to spillere som er bra offensivt, men noe variable defensivt.

Mitt største ankepunkt defensivt (gjelder forsåvidt hele laget) er "Panikken" som oppstår når motstander skifter strategi. I kamper der vi styrer spillet og motstanderen så klarer å legge om til et mer offensivt spill, så sliter vi noe enormt til tider. Dette er ikke et nytt problem for denne sesongen, men ett problem vi har slitt med i flere sesonger. Vi har gitt fra oss for mange solide ledelser når motstander har skiftet strategi. Skylden for dette problemet tillegger jeg helt og holdent Wenger, og hans manglende vilje/evne til å satse på mer/bedre defensiv coaching.

 

Midtbanen er på ingen måte håpløs, men selv om Song som regel gjør en bra jobb her så savner jeg sårt et alternativ/backup til han. Pr. dato er ikke noen våre unge lovende gode nok til å fylle hans sko. Arteta er et godt kjøp, men jeg savner litt "magi" fra hans side. Arshavin har ett stort potensiale, men om det er viljen hans det står på eller at han blir brukt feil er jeg usikker på. Men totalt sett i år så har han vert en skuffelse. Det samme kan jeg si om Theo og Chamack. vP er konge, men vi må ha bedre dekning når han ikke kan spille. Om dette skal gjøres med formasjonsendring eller kjøp er jeg usikker på. Kanskje begge deler.

 

Jeg øyner igjen håpet om topp 4, men det krever også en stor innsats fra Wenger & co og ikke bare fra spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke bedt Wenger om å "ryke og reise", men jeg var nære på. Kritikken som kom fra meg og andre mot Wenger i starten av denne sesongen står jeg fremdeles på. Poeng- og resultatmessig så har vi sett en absolutt forbedring, men når det gjelder spill og "spillemateriell" så er jeg ennå ikke så veldig imponert. Vi har i det siste klart å vinne kamper der vi egentlig spiller dårlig,

 

mye enig i det du her skriver. Jeg har vel heller aldri bedt Wenger om å ryke og reise, han fortjener mer respekt enn som så. Men kritikken står også jeg fast ved, og jeg er fortsatt ikke overbevist om at Wenger er fremtidens løsning. Laget har kommet over det verste sjokket, og ja, muligheten for topp 4 er der. Samtidig er det bare å innrømme at laget rett og slett ikke er godt nok, når det kommer til stykket. Noen gode resultater den siste tiden forandrer ikke på det. Forsvaret har skjerpet seg, men de er fortsatt alt for vaklevorne. Og det handler kanskje mindre om spillerne enn om den defensive organiseringen. Og DET er Wengers ansvar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gratulerer til Wenger for å ta med vår eneste friske venstreback til en totalt meningsløs kamp, godt jobba! Og, hvorfor i granskauen Vermaelen skulle spille den kampen er for meg en gåte. Han ble heldigvis ikke skadd.

 

Merker at jeg skikkelig forbanna på Wenger etter dette.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Miquel har gjort en god figur på venstrebacken så dette var for meg uforståerlig.

 

Det jeg også la merke til var at han begynte å syte etter at Frimpong takla en motspiller med knottene og han kunne fort true karrieren hans.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Miquel har gjort en god figur på venstrebacken så dette var for meg uforståerlig.

 

Det jeg også la merke til var at han begynte å syte etter at Frimpong takla en motspiller med knottene og han kunne fort true karrieren hans.

Ikke så sikker på at du har rett hvis du tenker på episoden i andre omgang på vår venstre side. Det ser for meg ut som om Frimpong kommer inn med foten høyt, men at han står i bakken når motspiller slår unna ballen og faktisk selv sparker i leggen til Frimpong. Han hiver seg veldig teateralskt rundt etter sparket. Dette skjer rett foran boksen til Arsenal så når Wenger reagerer så sterkt som han gjør så tror jeg nok at det var kraftig overspilling fra Olympiakosspilleren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

" Gutta er veldig fornøyde med å være på samme nivå som City gjennom store deler av kampen, men akkurat nå er vi i en situasjon der vi trenger både samme nivå OG poeng, uheldigvis for oss hadde vi kun nivået i dag."

 

Samme nivået kan vi få om det kommer inn 2-3 spillere som er i en klasse for seg selv, slik som flere av City spillerene.

Nivået var ikke høyt nok igår, det viser resultatet. Wenger må se til å klare å blande ungt og uerfarent og eldre erfarne.

Link to comment
Share on other sites

" Gutta er veldig fornøyde med å være på samme nivå som City gjennom store deler av kampen, men akkurat nå er vi i en situasjon der vi trenger både samme nivå OG poeng, uheldigvis for oss hadde vi kun nivået i dag."

 

Samme nivået kan vi få om det kommer inn 2-3 spillere som er i en klasse for seg selv, slik som flere av City spillerene.

Nivået var ikke høyt nok igår, det viser resultatet. Wenger må se til å klare å blande ungt og uerfarent og eldre erfarne.

Enig med at det iallefall bør komme inn 1-2 nye spillere på klassenivå. Det jeg håper mest på(i januar) er en ving som er målkåt på samme nivå som Ljungberg eller Pires var i storhetstiden. Oppimot 15 mål pr sesong. Vi er altfor avhengig av at RvP skal putte, noe som ikke holder helt til toppen.

Gervinho eier ikke skuddfot og sliter veldig med sluttprodukt så fremt han ikke får ballen rettvendt mot en forsvarsspiller. Da er han god.

Walcott kan være en 15+ mål garantist, men han har slitt med å score mål i det siste...

Arshavin tror jeg er over-the-top og på tide å gi slipp på. Rosicky og Benayoun er heller ingen målgarantister...

 

Gjerne også en Verthongen inn som både kan spille stopper, venstreback og defensiv midtbane tror jeg kunne hjulpet veldig. Da har vi 4 gode stoppere + Djourou som på en god dag også er veldig god. I tillegg til ekstra backup på venstrebackplass hvor Gibbs er en gigantisk kjeks, og ekstra backup på DM posisjonen hvor Frimpong og Coquelin fortsatt ikke er gode nok til å utfordre Song om plassen.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Enig med at det iallefall bør komme inn 1-2 nye spillere på klassenivå. Det jeg håper mest på(i januar) er en ving som er målkåt på samme nivå som Ljungberg eller Pires var i storhetstiden. Oppimot 15 mål pr sesong. Vi er altfor avhengig av at RvP skal putte, noe som ikke holder helt til toppen.

Gervinho eier ikke skuddfot og sliter veldig med sluttprodukt så fremt han ikke får ballen rettvendt mot en forsvarsspiller. Da er han god.

Walcott kan være en 15+ mål garantist, men han har slitt med å score mål i det siste...

Arshavin tror jeg er over-the-top og på tide å gi slipp på. Rosicky og Benayoun er heller ingen målgarantister...

Veldig enig, 4-5-1/4-3-3 formasjonen vi bruker er avhengig av at vingene produserer, bare se på United, Barca og de andre lagene som har brukt denne formasjonen. Desverre har vi ingen Messi eller Nani som kan bidra med 15 mål eller 15 assists på en sesong pdd.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo Wenger selv som har lagt lista såpass høyt,gang på gang..Vi skal jo selvfølgelig ikke vente oss å vinne store titler i kamp med City som har ubegrensede med midler men vi har jo sett i flere sesonger utviklingen og da burde Wenger forsterket i takt med utviklingen! Nå er vi igjen i bakleksa selv om jeg er tilfreds med å være en rik klubb med ny stor stadioen og å utvikle spillere på egen måte fremfor å handle dyrt..Forventer meg minimum en 4 plass denne sesongen og det sier seg vel selv att vi skal satse på FA-cupen..Hva som skjer i CL vet vi aldri,husk vi kom til finalen på et mirakuløst vis i 2006,det kan godt skje igjen! Så jeg gjøre som jeg bruker å gjøre,håpe på det beste så får jeg trøste meg med att vi ikke er en kjøpeklubb og alt det der om jeg blir skuffet.......

Link to comment
Share on other sites

Huff det er ikke lett å beuke smarttelefon, i hvrt fall ikke for nybegynnere! Mente selvfølgelig enten topp 4 ELLER CL-finale. Alle er vel enig i det?

 

Det er litt synd at klubbens ambisjoner i det siste har vist seg å være 3. eller 4. plass i PL.

Edited by Hulken
Link to comment
Share on other sites

Huff det er ikke lett å beuke smarttelefon, i hvrt fall ikke for nybegynnere!

 

Mente selvfølgelig enten topp 4 ELLER CL-finale. Alle er vel enig i det?

 

He, he. Skjønte det, men bare for å pirke litt mer:

5. plass og tapt CL finale = Europa League neste år, så finalem må i tilfelle vinnes - ELLERS!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde vært fornøyd dersom vi kom til CL-finalen, uavhengig av om vi vinner eller ikke og klart 5. plass. Før sesongenstart hadde vi aldri trodd at vi skulle klare noe sånt? Tiden vil vise! RvP kan fort reise dersom det skulle være tilfelle dog... :ohno:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...