Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Her er en fin liten liste over de største kjøpene og salgene til Wenger gjennom de årene han har vært Manager:

 

http://spreadsheets.google.com/pub?key=pir...w9z7KPOQuZ0P6Gg

Jeg trodde virkelig at Eboue og Clichy hadde vært lenger i klubben! Sylvinho er en spiller som Wenger faktisk tapte penger på!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Synes det er så herlig å lese :

 

"What drives me on is to win and if I had a choice I would say cancel the European Championships and the holiday, and start again next season on Monday," Wenger added.

 

"I would not like a break, to go to the beach, I would like next week to start a new championship."

 

 

- Dette er kanskje noe mange managere vil si for å oppildne spillere og supportere, men det er på

langt nær like mange som faktisk mener det. Det gjør 100 % garantert Wenger ! Å fly utpå gressmatta å gi instruksjoner, følge utviklinga til sine håndplukkede unge spillere er livet til Wenger :) Måtte han bli her for evig! :)

Link to comment
Share on other sites

Her er en fin liten liste over de største kjøpene og salgene til Wenger gjennom de årene han har vært Manager:

 

http://spreadsheets.google.com/pub?key=pir...w9z7KPOQuZ0P6Gg

bra link! måtte bare kommentere et par ting. penger er som vi ser ikke alt og mye interessant her i så måte:

 

sammenlign viktigheten av disse i laget etter signingen:

Sylvain Wiltord fra Bordeaux for £13,000,000 vs. Robin Van Persie fra Feyenoord for £2,750,000

Jose Reyes fra Sevilla for £12,500,000 vs. Fredrik Ljungberg fra Halmstads for £3,000,000

Aleksandr Hleb fra VfB Stuttgart for £10,000,000 vs. Patrick Vieira fra AC Milan for £3,500,000

 

Wenger har gjort noen skikkelige scoop, men vi glemmer gjerne floppene:

Kolo Toure fra ASEC Mimosas for £150,000 vs. Francis Jeffers fra Everton for £8,000,000

Jens Lehmann fra Borussia Dortmund for £1,000,000 vs. Richard Wright fra Ipswich Town for £6,000,000

Cesc Fabregas fra Barcelona for £700,000 vs. Kaba Diawara fra Bordeaux for £2,500,000

Mathieu Flamini fra Marseille for £270,000 vs. Giovanni Van Bronckhorst fra Rangers for £8,500,000

 

en soleklar vinner i å takke for en tillittsfull investering:

Thierry Henry fra Juventus for £10,500,000

 

tror vi kan vente oss mer av signingene som er gjort de siste årene, mange gode og billige investeringer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan jo hende han forlenger ytterligere.

Men håper vi forbereder oss på avgangen. En gang må den komme.

Slik jeg ser det måvi enten knytte til oss en kronprins nå, eller vi må skaffe et stort trenernavn.

Dette fordi det må være attraktivt å være spiller hos oss. Blir litt urolig når spillere sier de er hos oss på grunn av fantastiske Wenger og ikke på grunn av storklubben Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis Wenger forsvinner om noen år, håper jeg virkelig at Tony Adams eller Dennis Bergkamp kan ta over.

Dette er noe av det viktigste å ta tak i for styret. Her handler det om å planlegge, noe jeg tror de gjør. Kan ikke vente til noen måneder før Wengers kontrakt går ut. Wenger må gi klare signaler om han fortsetter eller ikke. Gjør han det ikke syntes jeg følgende er en kjempeide.

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Det er på dette nivået vi må være.

Vi trenger en trenerkapasitet med klare meninger og sterke ledelseseevner. Holder kanskje ikke med at man har gått i korridorene.

Link to comment
Share on other sites

Det er få jeg ville akseptert som ny Arsenalmanager etter at Wenger gir seg.

 

Marco van Basten, Dennis Bergkamp, Franck Rijkaard og Dick Advocaat er de eneste som glipper gjennom mitt nåløye. Sistnevnte er riktignok eldre enn Arsene, så det er vel rimelig usannsynlig, men pokker for en fotball han har innført i Zenit!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal skulle tatt inn en trener som ingen kjenner, en ung en, allerede nå. Så skulle han gått i skole hos Wenger. Wenger skulle lært han ALT. Så om et par år var han klar for å lede Arsenal, akkurat sånn som Wenger gjorde det, så hadde vi hatt Wengers ferdigheter i klubben for alltid, for når han blir gammel og grå, skal han gi sine ferdighetene videre igjen. Genialt? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal skulle tatt inn en trener som ingen kjenner, en ung en, allerede nå. Så skulle han gått i skole hos Wenger. Wenger skulle lært han ALT. Så om et par år var han klar for å lede Arsenal, akkurat sånn som Wenger gjorde det, så hadde vi hatt Wengers ferdigheter i klubben for alltid, for når han blir gammel og grå, skal han gi sine ferdighetene videre igjen. Genialt? :P

 

Hahaha... Årets.. :lol: Hvis du tror det er så jevla enkelt å lære noen til å bli en god manager tar du fryktelig feil!! Trenger mange års erfaring som trener selv og ikke som læregutt for å bli en toppmanager. Det er det ikke noe som helst tvil om!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal skulle tatt inn en trener som ingen kjenner, en ung en, allerede nå. Så skulle han gått i skole hos Wenger. Wenger skulle lært han ALT. Så om et par år var han klar for å lede Arsenal, akkurat sånn som Wenger gjorde det, så hadde vi hatt Wengers ferdigheter i klubben for alltid, for når han blir gammel og grå, skal han gi sine ferdighetene videre igjen. Genialt? :P

 

Hahaha... Årets.. :lol: Hvis du tror det er så jevla enkelt å lære noen til å bli en god manager tar du fryktelig feil!! Trenger mange års erfaring som trener selv og ikke som læregutt for å bli en toppmanager. Det er det ikke noe som helst tvil om!! ;)

Det var jo ikke ment 100% realistiskt heller, da. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på følelsen at Wenger drar når Ferguson forlater Man United.

 

Nå vet vi ikke om Wenger drar eller om han forlenger kontrakten om tre år. Vi vet heller ikke om dette er et riktig sitat eller om det er ren spekulasjon. Men uansett hvor mye vi ønsker at Wenger skal fortsette, kanskje det er riktig å begynne å se seg om etter en erstatter allerede nå, og begynne å planlegge for fremtiden?

 

Og siden du først sammenlikner med Ferguson, det er kanskje bra om Wenger ikke blir like lenge som Ferguson har vært i ManU? For uansett hvor mange pokaler AF har skaffet ManU, uansett hvor mye bra han har gjort for klubben, og uansett hvor bra erstatter de finner, de kommer til å få et enormt problem den dagen han gir seg. Det blir det velkjente vakuumet, det blir som å hoppe etter Wirkola, eller ta over RBK etter Nils Arne Eggen om du vil... ManU kommer naturligvis til å forbli en storklubb også etter AF, men hvis den nye manageren ikke leverer i samme stil som sin forgjenger kommer han raskt til å bli kastet til ulvene, akkurat som Tørum og andre i RBK.

 

Og Wenger har jo allerede vært lenge nok i Arsenal til at vi risikerer noe av det samme. Men det er visse grunner til å forvente at effekten IKKE blir like sterk hos oss. For det første; AF har vunnet mer enn AW, og særlig dersom man sammenlikner potensialet kan man med en viss rett hevde at AF har vunnet mer enn man strengt talt har "fortjent" mens AW i for stor grad har vært en evig toer, for å sette det litt på spissen. Så kanskje den som tar over etter Wenger klarer å utnytte det potensialet som Wenger har bygget opp, men ikke selv klart å utnytte fullt ut? Det var jo på sett og vis det som i sin tid skjedde i Liverpool. Shankly bygget opp klubben, men vant ikke SÅ mye, så overtok Paisley og "skummet fløten", og resten er historie som det heter.

 

Og selv om Wenger kanskje har hatt vel så stor innflytelse også utenfor banen i Arsenal, sammenliknet med AF som nesten bare har hatt ansvar for det som skjer på banen - han har hatt andre til å styre butikken ManU - så kan det hende at nettopp det har bidratt til at Wenger ikke har fått så mye ut av Arsenal resultatmessig som han burde. Det blir naturligvis ekstremt vanskelig å overta etter en så dominant figur som Wenger, men de nye manageren vil kanskje ha et mer rendyrket sportslig fokus, og dette kan slå positivt ut, hvis den nye manageren har ryggrad nok til å mestre forventningspresset.

 

En annen faktor som kan og bør slå positivt ut for Arsenal er at med den nye banen er klubben utvilsomt i en oppbyggingsfase. Selv med en ytterligere utbygging av OT er det grenser for hvor mye mer ManU har å hente ut. Arsenal - den største klubben i den største byen i Europa derimot bør fortsatt ha mye å gå på. Og med en gradvis nedbetaling av gjelden på den nye banen bør man i stadig større grad ha mulighet til å konkurrere på merkedet om de største navnene, hvis det er det man ønsker.

 

Nei, basert på disse betraktningene er jeg ikke SÅ bekymret for hva som skjer når Wenger gir seg, som det jeg mener ManU fansen kanskje har grunn til når AF gir seg. Men det som blir en utfordring er prosessen fram til dagen Wenger drar; skal man starte sonderingen nå, og forsøke å la noen gå i "lære", eller skal man vente så lenge som mulig og forsøke å snappe opp en av de store navnene der og da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at han kjøper noen spillere snart selv om jeg tror jeg må vente til etter EM.Jeg bryr meg egentlig ikke om når signeringen kommer til vanlig MEN jeg vil ha en stor spiller FØR Emirates-Cup, siden jeg skal være der så det ville blit litt stas å se en stjerne i sin første kamp. Pluss at jeg skal kjøpe den nye hjemme drakten i Arsenal butikken der og vis det ikke blir et nytt kjøp blir det Denilson 15 bak på den drakten (siden jeg tar ikke samme spilleren på to forsjelige drakter man begge passer og jeg tror han blir stor). Men stoler på at Wenger har planer på hvem han skal kjøpe allerede :)

Link to comment
Share on other sites

piscator, du kommer med mange gode poenger, men synes du ikke også at det er positivt for en klubb som har en manager de kan stole på, og som de har hatt/kommer til å ha i en lang tid. Alle har sin måte å gjøre ting på, og et stadig managerbytte kan jeg på ingen måte se hva som er positivt med. Vi aner ikke hvor heldige vi er som har en dyktig manager som vi har hatt i mange år. Det er virkelig ikke mange klubber som har det så vel. Derfor mener jeg at vi bør gjøre alt vi kan for å beholde Wenger (det var tydelig at Wenger kunne få de fleste tilreteleggelser han ville sist han fornyet kontrakten) så lenge som mulig. Spør du meg, er akkurat Wenger den beste signeringen vi kan få i løpet av de neste tre år.

Link to comment
Share on other sites

piscator, du kommer med mange gode poenger, men synes du ikke også at det er positivt for en klubb som har en manager de kan stole på, og som de har hatt/kommer til å ha i en lang tid. Alle har sin måte å gjøre ting på, og et stadig managerbytte kan jeg på ingen måte se hva som er positivt med. Vi aner ikke hvor heldige vi er som har en dyktig manager som vi har hatt i mange år. Det er virkelig ikke mange klubber som har det så vel. Derfor mener jeg at vi bør gjøre alt vi kan for å beholde Wenger (det var tydelig at Wenger kunne få de fleste tilreteleggelser han ville sist han fornyet kontrakten) så lenge som mulig. Spør du meg, er akkurat Wenger den beste signeringen vi kan få i løpet av de neste tre år.

 

Enig, Wenger er og forblir den viktigste for Arsenal... Kan ikke tenke meg noen andre enn Wenger sitte på benken og gi instrukser til spillerne...

Link to comment
Share on other sites

piscator, du kommer med mange gode poenger, men synes du ikke også at det er positivt for en klubb som har en manager de kan stole på, og som de har hatt/kommer til å ha i en lang tid. Alle har sin måte å gjøre ting på, og et stadig managerbytte kan jeg på ingen måte se hva som er positivt med. Vi aner ikke hvor heldige vi er som har en dyktig manager som vi har hatt i mange år. Det er virkelig ikke mange klubber som har det så vel. Derfor mener jeg at vi bør gjøre alt vi kan for å beholde Wenger (det var tydelig at Wenger kunne få de fleste tilreteleggelser han ville sist han fornyet kontrakten) så lenge som mulig. Spør du meg, er akkurat Wenger den beste signeringen vi kan få i løpet av de neste tre år.

 

Enig, Wenger er og forblir den viktigste for Arsenal... Kan ikke tenke meg noen andre enn Wenger sitte på benken og gi instrukser til spillerne...

Samme tanke hadde jeg da det begynte å butte ordentelig under Graham også. Tiden går og ting endrer seg raskt. Hvem vet kanskje får vi inn en ny manager om noen år som blir enda mer suksessrik. Wenger har i hvertfall sørget for at klubben er meget godt rustet.

Link to comment
Share on other sites

piscator, du kommer med mange gode poenger, men synes du ikke også at det er positivt for en klubb som har en manager de kan stole på, og som de har hatt/kommer til å ha i en lang tid. Alle har sin måte å gjøre ting på, og et stadig managerbytte kan jeg på ingen måte se hva som er positivt med. Vi aner ikke hvor heldige vi er som har en dyktig manager som vi har hatt i mange år. Det er virkelig ikke mange klubber som har det så vel. Derfor mener jeg at vi bør gjøre alt vi kan for å beholde Wenger (det var tydelig at Wenger kunne få de fleste tilreteleggelser han ville sist han fornyet kontrakten) så lenge som mulig. Spør du meg, er akkurat Wenger den beste signeringen vi kan få i løpet av de neste tre år.

 

Enig, Wenger er og forblir den viktigste for Arsenal... Kan ikke tenke meg noen andre enn Wenger sitte på benken og gi instrukser til spillerne...

Vi er vel mange som er enig i akkurat dette dere beskriver.

Men det kommer entid etter Wenger, uansett om vi snakker 2011, 2015 eller 2019. Og det er dette det handler om å være forberedt til. Det er ikke bare bare å overta etter Wenger. Det går kanskje greit om vi får en etablert trener som van Basten for eksempel. Men skal vi lære opp en selv fra nærmest uerfarenhet, for eksempel Adams eller Bergkamp som noen foreslår, trengs det planlegging og utdannelse over lengre tid. Det er liksom ikke nok å ha vært en god fotballspiller selv.

Link to comment
Share on other sites

piscator, du kommer med mange gode poenger, men synes du ikke også at det er positivt for en klubb som har en manager de kan stole på, og som de har hatt/kommer til å ha i en lang tid. Alle har sin måte å gjøre ting på, og et stadig managerbytte kan jeg på ingen måte se hva som er positivt med. Vi aner ikke hvor heldige vi er som har en dyktig manager som vi har hatt i mange år. Det er virkelig ikke mange klubber som har det så vel. Derfor mener jeg at vi bør gjøre alt vi kan for å beholde Wenger (det var tydelig at Wenger kunne få de fleste tilreteleggelser han ville sist han fornyet kontrakten) så lenge som mulig. Spør du meg, er akkurat Wenger den beste signeringen vi kan få i løpet av de neste tre år.

 

Jo, naturligvis er det viktig med en manager man kan stole på, og stadige managerskifter, som er blitt nærmest en slags folkesport i Tippeligaen, er jo helt håpløst. Umulig å få til en kontinuitet da, og dessuten blir det umulig for en manager å bygge opp et lag. Men selv om man ønsker at en manager skal bli sittende i lang tid, kommer det en tid - enten man vil eller ikke - der et skifte er fornuftig. Manageren kan bli sittende FOR lenge, som jeg antydet. Og poenget mitt da er at man alltid må være forberedt på den dagen. Og prosessen rundt skiftet er det da viktig å starte med tidlig, enten gjennom å starte sonderinger ute i markedet, eller å lære opp folk innenfor klubben BEVISST med tanke på en overtagelse. Faktisk var måten dette skjedde på i Liverpool da Paisley overtok for Shankly en fortrinnlig måte å gjøre det på. Shankly gav seg definitivt på topp, men uten å ha fått ut HELE potensialet av mannskapet, og uten noen direkte åpenbar årsak til å gi seg. Men han fant ut at tiden var ideell. Bordet var dekket for etterkommeren, og det ble ikke noe vakuum når Shankly trakk seg tilbake, snarere tvert i mot. Og som sagt det er et slik tomrom som Eggen etterlot seg i RBK, som ManU og tildels Arsenal risikerer når hhv Ferguson og Wenger gir seg.

Link to comment
Share on other sites

Nice one, Wenger. :)

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1304909.ece

 

ARSENE WENGER has told AC Milan to ‘Fax Off’ in their pursuit of Arsenal hitman Emmanuel Adebayor.

 

SunSport can reveal that Gunners boss Wenger sent a message to the Italian club, telling them Adebayor is NOT for sale.

 

Officials at Milan’s head office were shocked when they received a fax personally signed by Wenger.

 

In it, the Frenchman told them exactly what they could do with any bid for his Togo goal ace.

 

A senior source at the San Siro said: “It was quite bizarre. A fax arrived signed by Wenger in which he warned us against any bid for Adebayor.

 

“It went on to say that the player ‘is not for sale — not for money or gold’.”

Link to comment
Share on other sites

Litt morsom tekst hentet fra le-grove.co.uk:

 

Arsene Wenger’s Diary, ghost written by ScubaGooner.

 

Monday 14 April

 

‘Wake up early. I set my alarm clock for later but, naturellement, someone has been in my room during the night and adjusted the time. I will not say who – we will let others judge.

 

I trip over the rug in my bedroom. The rug is not penalised in any way. If furnishings are allowed to keep getting away with these travesties of justice then it is the end for Arsene.

 

I am waiting for a package but my postman – who seemed to get himself in a good position - fails to deliver. Is my postman Emmanuel Eboue?

 

For sure it has not been the best of starts for me but I am working hard to make sure that nothing bothers me anymore but getting on with the job. I have lunch with my friend William at Pizza Express.

 

I have a Pizza a la Noci, but William doesn’t want anything off the children’s menu. I try to tell him he must have something and he goes out the door and sits on a traffic island for the next three hours. He is an excellent role model to my young team.

 

Next I meet Phillipe Senderos on a street corner. It is good to see him. However as soon as we leave that corner I lose him very easily and he spends the rest of the afternoon about ten yards away from me at all times. It is very frustrating.

 

I return to my car to find that a penalty fine has been given against me. Strange how all the other cars on the street have not been given tickets and yet they are all parked too.

 

The traffic warden tells me they are not parked on double yellow lines like mine. I tell him that I know what is going on, I am not stupid. He asks me what I mean and I smile and say ‘Let us think our own thoughts, mon ami.’

 

It takes me an age to get to the training ground. All the traffic lights are against me. Red and yellow lights everywhere, but only for me.

 

Finally I arrive and I’m greeted by my squad of wonderful players. Adebayor and Bendtner are holding hands and laughing and joking as usual.

 

Jens Lehmann is giving everyone fine words of encouragement as befits his status as our senior professional. Young Theo is coming on leaps and bounds with his French A-levels.

 

I call the boys together and tell them they are all winners. They play the best football. Then we play my favourite practising game ‘Twenty Passes Before You Can Score.’

 

Hoyte is terrible at this. Adebayor suggests we practise our free-kicks and corners – then every one falls about laughing! He is a funny guy.

 

It is great that humour can break the tension. I tell them another joke – that Alex Ferguson is going to buy van Persie for 10 million euros. Why does Robin not laugh?

 

Then I get serious with the boys. I tell them not to listen to the voices in their head that tell them to be paranoid. I tell them not to be neurotic – just leave that to me.

 

I tell them not to be concerned for my mental state. I may be a bit wobbly right now but I’m not Tom Hicks. I tell them that we will come back stronger, fitter and better than ever.

 

Cesc, le petit Espagnol, asks if I will be able to buy anyone in the summer to bolster the squad. I smile and nod. He need not worry. I have my eye on two Malian goat-herders as we speak plus a fine central defender from the Finnish second division.

 

In five years, I tell him, they will be football Gods comme Cygan et Stepanovs, especially the girl from Helsinki.

 

During training the boys look sad and tired. Moi aussi. Staying positive in this situation is about as feasible as winning a penalty at Old Trafford.

 

Sometimes, I think to myself that I am the only one who understood Eric Cantona’s sardines and trawler story. I too have been charting new territory in my elegant vessel the SS Arsenal (it would have been a 747 liner but we had to keep Bergkamp with us in the early years.)

 

Many have followed us with delight, but many others have tried to peck out the eyes of my vision. There have been stormy waters and troubled times. We were les Invincibles and maintenant, we are les Miserables.

 

My seagulls are not journalists and reporters. They are the sight-forsaken Rileys and Wileys of this world. These men of selective vision (and I know how that works, believe me!) People accuse me of having a persecution complex but these people are just out to get me.

 

I am a man of principle. There are ways to play le beau jeu but I know only one. I will not change. And we shall not crumble like an Englishman on the last day of a major golf tournament. And if it never succeeds again then it won’t be my fault.

 

Because I tell you this, mes amis:

Non, Je ne regrette rien!*

 

*Except picking Senderos. And moving Toure to right-back. Oh and selling Diarra.’

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...