Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_4065632,00.html

 

Og ikke uventet kommer det muligens 1-2 signeringer før vinduet stenger...

 

Kommer det 2 før mandag skal jeg møte opp på jobb kun iført fotballsko og en caps med teksten "Wenger knows".

 

Nå har vel Wenger hele mandagen på seg også, så det må vel bli tirsdag du gjør det da :)

Vinduet stenger ved midnatt, natt til tirsdag etter hva jeg husker. Ettersom mnd-skiftet havnet på en helg.

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/7587530.stm

 

Nå må du handle, for søren, Wenger!

 

Når skal folk her inne forstå at det aldri har vært pga mangel av penger at Wenger ikke handler etablerte spillere? Om Wenger hadde hatt tilgang til pengesekken til Abramovich, så hadde han fremdeles ikke kommet til å handle flere etablerte spillere. Det er rett og slett ikke hans måte å gjøre det på.

 

Wenger har en filosofi på hvordan han ønsker å gjøre det, og er ikke villig til å vike fra den filosofien for å vinne trofeer.

 

Sol Campbell

Manu Petit

Francis Jeffers

Gio Van Bronckhorst

Richard Wright

Robert Pires

Thierry Henry

Sylvain Wiltord

 

Folk her inne har vel kanskje bare litt bedre hukommelse en deg. Wenger HAR en gang i tiden kjøpt etablerte spillere som hadde prøvd seg på øverste nivå og delvis lyktes der.

 

Mulig det er flere på listen, men disse kommer jeg ikke på nå.

 

Legger til:

Lehmann

Gallas

 

edit: Overmars

 

Bare for moro skyld...

 

Lehman

 

Garde- Gallas- Campbell- Gio

 

Wiltord- Petit- Pires- Rosicky

 

Overmars- Henry

 

Benk: Cygan, Wright, Jeffers

 

Det ble et helt lag det Kim... :)

 

Av de spillerne dere nevner, er det vel bare Gallas, Lehmann og Campbell som kan sies å være virkelig etablerte spillere når de ble hentet. Campbell kom gratis, så det blir ett dårlig eksempel. Gallas kom i bytte med Cole, pluss at vi fikk penger. Lehmann kostet heller ikke alt for mye penger.

 

Rosicky kan også muligens nevnes der, med tanke på at han hadde spillt noen sesonger i tysk fotball.

 

Overmars var muligens en etablert spiller, men hadde slitt med store skadeproblemer, og det er ingen tvil om at nivået på Nederlandsk fotball er lavere enn Premier Leauge.

 

Henry var overhodet ingen etablert spiller. Henry var ett talent. Det samme gjelder Wright og Jeffers.

 

Gio hadde greit med erfaring, som flere av de nevnte i dette innlegget, men han var på ingen måte en etablert klassespiller

 

Wiltord, Petit og Garde var heller ikke noen etablerte spillere slik jeg ser det. De var spillere med grei erfaring fra en noenlunde middelmådig liga. Det var iallefall det på den tiden. Og Cygan var ett temmelig ubeskrevet blad da han kom til Arsenal. Pires hadde noen år bak seg fra fransk fotball, men det var først etter at han kom til Arsenal at han fikk etablert seg som en klassespiler.

 

Og det er det det er snakk om her. Etablerte klassespillere. Da sitter vi igjen med bare ett fåtall spillere som Wenger har hentet i sin tid som manager. Han har hentet flere spillere med erfaring selvfølgelig, men kun få som på det tidspunktet de ble hentet hadde erfaring fra de virkelig store ligaene, og som kunne klassifiseres som klassespillere

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/7587530.stm

 

Nå må du handle, for søren, Wenger!

 

Når skal folk her inne forstå at det aldri har vært pga mangel av penger at Wenger ikke handler etablerte spillere? Om Wenger hadde hatt tilgang til pengesekken til Abramovich, så hadde han fremdeles ikke kommet til å handle flere etablerte spillere. Det er rett og slett ikke hans måte å gjøre det på.

 

Wenger har en filosofi på hvordan han ønsker å gjøre det, og er ikke villig til å vike fra den filosofien for å vinne trofeer.

 

Sol Campbell

Manu Petit

Francis Jeffers

Gio Van Bronckhorst

Richard Wright

Robert Pires

Thierry Henry

Sylvain Wiltord

 

Folk her inne har vel kanskje bare litt bedre hukommelse en deg. Wenger HAR en gang i tiden kjøpt etablerte spillere som hadde prøvd seg på øverste nivå og delvis lyktes der.

 

Mulig det er flere på listen, men disse kommer jeg ikke på nå.

 

Legger til:

Lehmann

Gallas

 

edit: Overmars

 

Bare for moro skyld...

 

Lehman

 

Garde- Gallas- Campbell- Gio

 

Wiltord- Petit- Pires- Rosicky

 

Overmars- Henry

 

Benk: Cygan, Wright, Jeffers

 

Det ble et helt lag det Kim... :)

 

Av de spillerne dere nevner, er det vel bare Gallas, Lehmann og Campbell som kan sies å være virkelig etablerte spillere når de ble hentet. Campbell kom gratis, så det blir ett dårlig eksempel. Gallas kom i bytte med Cole, pluss at vi fikk penger. Lehmann kostet heller ikke alt for mye penger.

 

Rosicky kan også muligens nevnes der, med tanke på at han hadde spillt noen sesonger i tysk fotball.

 

Overmars var muligens en etablert spiller, men hadde slitt med store skadeproblemer, og det er ingen tvil om at nivået på Nederlandsk fotball er lavere enn Premier Leauge.

 

Henry var overhodet ingen etablert spiller. Henry var ett talent. Det samme gjelder Wright og Jeffers.

 

Gio hadde greit med erfaring, som flere av de nevnte i dette innlegget, men han var på ingen måte en etablert klassespiller

 

Wiltord, Petit og Garde var heller ikke noen etablerte spillere slik jeg ser det. De var spillere med grei erfaring fra en noenlunde middelmådig liga. Det var iallefall det på den tiden. Og Cygan var ett temmelig ubeskrevet blad da han kom til Arsenal. Pires hadde noen år bak seg fra fransk fotball, men det var først etter at han kom til Arsenal at han fikk etablert seg som en klassespiler.

 

Og det er det det er snakk om her. Etablerte klassespillere. Da sitter vi igjen med bare ett fåtall spillere som Wenger har hentet i sin tid som manager. Han har hentet flere spillere med erfaring selvfølgelig, men kun få som på det tidspunktet de ble hentet hadde erfaring fra de virkelig store ligaene, og som kunne klassifiseres som klassespillere

 

 

Dette er jeg helt uenig i!

 

Etablert spiller= 23-25+, Landskamper, CL/PL/UEFA-cup kamper osv.

 

Gallas, Rosicky, Overmars, Campbell, Lehman, Henry, Pires, Gio, Petit kommer definitivt inn i denne kategorien. Felles for alle er at de har en rekke landskamper, de har spillt CL og flere er allerede Europamester før de kommer til Arsenal.

 

"Campbell kom gratis, så det blir ett dårlig eksempel. Gallas kom i bytte med Cole, pluss at vi fikk penger. Lehmann kostet heller ikke alt for mye penger." Pris har jo OVERHODET ingenting med denne saken å gjøre :P

Link to comment
Share on other sites

Dette er jeg helt uenig i!

 

Etablert spiller= 23-25+, Landskamper, CL/PL/UEFA-cup kamper osv.

 

Gallas, Rosicky, Overmars, Campbell, Lehman, Henry, Pires, Gio, Petit kommer definitivt inn i denne kategorien. Felles for alle er at de har en rekke landskamper, de har spillt CL og flere er allerede Europamester før de kommer til Arsenal.

 

"Campbell kom gratis, så det blir ett dårlig eksempel. Gallas kom i bytte med Cole, pluss at vi fikk penger. Lehmann kostet heller ikke alt for mye penger." Pris har jo OVERHODET ingenting med denne saken å gjøre :)

 

Jeg snakker ikke om etablerte spillere, jeg snakker om etablerte klassespillere.

 

Som sagt, så er jeg enig i at Campbell, Lehmann og Gallas var etablerte klassespillere før de kom til Arsenal.

 

Henry var ett megatalent, men absolutt ingen etablert klassespiller når han kom til Arsenal. Vi snakker om en spiller som faktisk ikke klarte å spille seg til fast plass på Juventus.

 

Gio var en etablert spiller, med tanke på at han hadde landskamper, samt at han hadde spillt i Europacupen. Men han var langt fra noen etablert klassespiller da han kom til Arsenal.

 

Petit hadde vel knapt landskamper da han ble kjøpt. Var etablert i Monaco som spillte i den gangen en middelmådig liga. Langt fra noen etablert klassespiller da vi hentet han.

 

Pires var en etablert spiller i fransk fotball. Ja han hadde landskamper, men i mine øyne var det først etter sine første to sesonger i Arsenal at han kunne klassifiseres som etablert klassespiller.

 

Overmars var etablert på ett Ajax som hadde tatt Europa med storm. Hadde vært lenge ute med en skade som holdt på å sette en stopper for karrieren hans. Er derfor usikker på om jeg vil klassifisere han som en etablert klassespiller.

 

Rosicky er jeg også litt usikker på. Han hadde 3-4 sesonger i Dortmund, som forsåvidt er en klubb i en sterk liga.

 

Så hvis vi da regner Overmars og Rosicky som etablerte klassespillere, så er vi oppe i 5 spillere slik jeg ser det. 5 spillere på 11-12 år er ikke akkurat mye å hoppe i taket for.

 

Når det gjaldt det med at Campbell kom gratis, og Gallas i bytte, så var det for å påpeke at dette er spillere som Wenger aldri hadde kommet til å kjøpe. Da ville de hatt alt for høye transfersummer i forhold til hva Wenger ville vært interessert i å kjøpe. Og det faktum at Lehmann kom for en noenlunde billig penge, var nok en av årsakene til at han ble hentet inn.

 

Du må gjerne være uenig i mine meninger. Mitt poeng med det jeg skrev, var å påpeke at det ikke er gitt at vi får inn noen klassespiller før vinduet stenger, bare fordi Wenger eventuelt har £30 millioner å handle for. Og i forhold tli mitt syn, mener jeg historien bekrefter dette. Det skal også sies at de fleste av spillerne vi har diskutert i denne saken, ble hentet inn tidlig i Wenger's Arsenalkarriere.

Link to comment
Share on other sites

"We are out to look, if we find the right players we will do it, one or two.

 

"However, I believe it's more interesting for us to focus on our strengths and quality rather than looking outside. I know it makes headlines, but it doesn't make you win games."

 

Dette er vel akkurat det Wenger har sagt i heile sommar. Kva med å sjå svakheitene i stallen for ein gong skyld Wenger, og handle inn rutine?? :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig rar oppsummering og argumetasjon for hva som er kjente spillere og ikke. Hvis man er verdensmester og/eller Europamester før ankomst klubben må det vel spilleren anses å være etablert på toppnivå. Hva er elles kriteriene?

En annen ting er at den franske serien blir vurdert som middels. Faktum er vel heller at den franske serien frem til ca 2000 var langt bedre og jevnere enn PL. Lag som Marseille, Auxerre, PSG og Bordeaux holdt et meget høyt nivå gjennom 80- og 90-tallet. Frankrike eksportere enormt mange spillere til Spania, Italia og dels Storbritania hvert år.

 

 

Forøvrig mange glemte og i mine øyne etablerte spillere hentet av Wenger:

 

Vieira: to sesonger i Ligue 1 før han som 18! åring gikk til AC Milan da de var det ubestridt beste laget i verden. Fikk sesongen ødelagt av skader før han gikk videre til Arsenal. Hadde tilbud fra bla Real M og Barcelona da han gikk til Arsenal. Ansett som et av de største talentene i fransk fotball.

 

Davor Suker: Mange gode sesonger i Real Madrid før han kom til Arsenal. Vinne av La liga, CL, toppscorer i VM, toppscorer i La liga

 

Nelson Vivas: Mange landskamper for Argentina og en karriere for Boca Juniors og Celta Vigo?? før han kom til Arsenal

 

Gilberto: Verdensmester og fast sentral midtbane for Brasil før han kom til klubben

 

Edu: Meget ettertraktet etter å ha blitt kåret til beste midtbanespiller i den brasilianske serien før ankomst Arsenal. Vant ligaen to år på rad samt verdensmesterskapet for klubblag et år.

 

Silvinho: Tror han hadde debutert på landslaget før ankomst. Litt usikker på denne karen, men ukjent var han ikke.

 

Så kan man si at ikke alle har hatt en like strålende karriere i Arsenal, men de var uansett etablerte og kjente spiller før de ankom.

Link to comment
Share on other sites

Veldig rar oppsummering og argumetasjon for hva som er kjente spillere og ikke. Hvis man er verdensmester og/eller Europamester før ankomst klubben må det vel spilleren anses å være etablert på toppnivå. Hva er elles kriteriene.

En annen ting er at den franske serien blir vurdert som middels. Faktum er vel heller at den franske serien frem til ca 2000 var langt bedre og jevnere enn PL. Lag som Marseille, Auxerre, PSG og Bordeaux holdt et meget høyt nivå gjennom 80- og 90-tallet. Frankrike eksportere enormt mange spillere til Spania, Italia og dels Storbritania hvert år.

 

 

Forøvrig mange glemte og i mine øyne etablerte spillere hentet av Wenger:

 

Vieira: to sesonger i Ligue 1 før han som 18! åring gikk til AC Milan da de var det ubestridt beste laget i verden. Fikk sesongen ødelagt av skader før han gikk videre til Arsenal. Hadde tilbud fra bla Real M og Barcelona da han gikk til Arsenal. Ansett som et av de største talentene i fransk fotball.

 

Davor Suker: Mange gode sesonger i Real Madrid før han kom til Arsenal. Vinne av La liga, CL, toppscorer i VM, toppscorer i La liga

 

Nelson Vivas: Mange landskamper for Argentina og en karriere for Boca Juniors og Celta Vigo?? før han kom til Arsenal

 

Gilberto: Verdensmester og fast sentral midtbane for Brasil før han kom til klubben

 

Edu: Meget ettertraktet etter å ha blitt kåret til beste midtbanespiller i den brasilianske serien før ankomst Arsenal. Vant ligaen to år på rad samt verdensmesterskapet for klubblag et år.

 

Silvinho: Tror han hadde debutert på landslaget før ankomst. Litt usikker på denne karen, men ukjent var han ikke.

 

Så kan man si at ikke alle har hatt en like strålende karriere i Arsenal, men de var uansett etablerte og kjente spiller før de ankom.

 

En liten feil med innlegget ditt. Gilberto ar ikke fast på Brasils midtbane. Han spilte bare fordi Emerson skadet armen da han lekte keeper..

Link to comment
Share on other sites

Veldig rar oppsummering og argumetasjon for hva som er kjente spillere og ikke. Hvis man er verdensmester og/eller Europamester før ankomst klubben må det vel spilleren anses å være etablert på toppnivå. Hva er elles kriteriene.

En annen ting er at den franske serien blir vurdert som middels. Faktum er vel heller at den franske serien frem til ca 2000 var langt bedre og jevnere enn PL. Lag som Marseille, Auxerre, PSG og Bordeaux holdt et meget høyt nivå gjennom 80- og 90-tallet. Frankrike eksportere enormt mange spillere til Spania, Italia og dels Storbritania hvert år.

 

 

Forøvrig mange glemte og i mine øyne etablerte spillere hentet av Wenger:

 

Vieira: to sesonger i Ligue 1 før han som 18! åring gikk til AC Milan da de var det ubestridt beste laget i verden. Fikk sesongen ødelagt av skader før han gikk videre til Arsenal. Hadde tilbud fra bla Real M og Barcelona da han gikk til Arsenal. Ansett som et av de største talentene i fransk fotball.

 

Davor Suker: Mange gode sesonger i Real Madrid før han kom til Arsenal. Vinne av La liga, CL, toppscorer i VM, toppscorer i La liga

 

Nelson Vivas: Mange landskamper for Argentina og en karriere for Boca Juniors og Celta Vigo?? før han kom til Arsenal

 

Gilberto: Verdensmester og fast sentral midtbane for Brasil før han kom til klubben

 

Edu: Meget ettertraktet etter å ha blitt kåret til beste midtbanespiller i den brasilianske serien før ankomst Arsenal. Vant ligaen to år på rad samt verdensmesterskapet for klubblag et år.

 

Silvinho: Tror han hadde debutert på landslaget før ankomst. Litt usikker på denne karen, men ukjent var han ikke.

 

Så kan man si at ikke alle har hatt en like strålende karriere i Arsenal, men de var uansett etablerte og kjente spiller før de ankom.

 

En liten feil med innlegget ditt. Gilberto ar ikke fast på Brasils midtbane. Han spilte bare fordi Emerson skadet armen da han lekte keeper..

 

Greit nok, men spiller du fast så spiller du fast. At andre spillere kunne ha spilt hvis de ikke var skadet endrer ingenting i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

For meg trenger ikkje spelarane ha mykje rutine, men dei må holde høg kvalitet. (Dette har jo sjølvsagt ein samanheng) Dagens stall har klare manglar, og dette må Wenger ta sjølvkritikk på.

 

Uttalelsane frå Wenger til pressa har vore meir irriterande enn vanleg. Han lovte tidleg at han skulle få på plass to spelarar FØR EM (!) og at av desse, skulle det vere ein etablert midtstoppar. Det kom ingen før EM. Faktisk måtte med vente nærmare august før Nasri dukka opp, og denne sårt tiltrengte stopparen såg me aldri noko til. Bischoff er ei merkeleg signering, men i slike tilfeller har Wenger funne gull før, så eg skal ikkje vera alt for kritisk. Til slutt presterer han å gjere farsen komplett ved å hente inn Silvestre. I og for seg greit med tanke på at Traore og Senderos forsvann, men han blir ingen spelar som avgjer om det vert gull eller gråstein på oss denne sesongen.

 

Hvis ein summerer opp tranfervinduet så langt er Nasri/Hleb i beste fall even steven. Same goes for Silvestre/Senderos. Og Flamini ut og Bischoff inn(?) er ein klar svekkelse.

 

Almunia holder på ingen måte Arsenal nivå. Han er ein god keeper, og hadde gått inn på mange lag i PL, men berre ikkje dei fire store. Han gjer få feil og er god med beina, men han er alt for feig i spelet sitt. Han har lita rekkevidde, og tør aldri komme ut å plukke innlegg. Der Lehmann kasta seg ut i feltet for å plukke ein cross, og deretter kaste ballen presist opp på banen, for å starte ei kontring, blir Almunia ståande fint i ro på streken. Eg har uansett gitt opp kjøp av ny keeper og det er uansett andre plassar det står verre til.

 

Stopperparet vårt er ein gigantisk katastrofe. Eg vil faktisk seie at me kanskje har det 7-8 beste stopparparet i PL, og det held verkeleg ikkje når ein skal vinne ligaen. Gallas gjer så mange feil at eg har mista tellinga og Toure trenger ein Campbell i storslag til å dirigere han rundt. Sjølv syns eg Song viser enormt potensial og om me hadde kjørt inn han med ein virkelig hovudsterk stoppar ala Vidic, Terry, trur eg me hadde fått eit glimrande stopparpar. Me har ligaens beste backpar, så forsvarsrekka er ikkje heilsvart.

 

På midtbanen syns eg det er flaut at me brukar ein spelar som Eboue. Denilson er eit talent, men han har ikkje funne tilbake til det fantastiske nivået han holdt første sesongen. Fabregas er blandt verdas beste, men med dei alternativa me har i dagens stall, for han ikkje utløyst potensialet sitt til fulle, slik han fekk med Flamini og Xavi/Senna i EM.

 

"Kantane" har vore ein problemposisjon i fleire år. Diaby og Walcott held verkeleg ikkje som backup for ein førstereisegutt og ei tjekkisk mariekjeks.

 

Spissplassen er vel einaste posisjonen der me er godt nok besatt pr dags dato. Adebayor er nokon gonger til å irritere seg grønn over, men han har eit stort potenisal og eg håpar me får han i gong utover sesongen. Bendtner kommer til å bli ein klassespiss, men blir det for Arsenal? Uansett ein viktig mann å ha i stallen. Eduardo er klasse og det blir godt å få han tilbake. Vela og Walcott er veldig spennande og her har me nok ein del i vente, særleg frå førstnevnte. Den einaste her eg er skuffa over er Van Persie. Mannen har ikkje spelt på eit høgt nivå sidan før skadeproblema inntraff i fjor høst. Eg har trua på at han kjem tilbake i godt gammalt slag, men i og med at han har fullført ein skadefri preseason, er dette bekymringsverdig.

 

Om Wenger mot alle odds skulle hente ein DM og ein klassestoppar dei nærmaste dagane, kan dette innlegg like greit slettast. Om ikkje, så gjeld det i aller høgaste grad. Ein DM er uansett minstekrav

Link to comment
Share on other sites

Veldig rar oppsummering og argumetasjon for hva som er kjente spillere og ikke. Hvis man er verdensmester og/eller Europamester før ankomst klubben må det vel spilleren anses å være etablert på toppnivå. Hva er elles kriteriene?

En annen ting er at den franske serien blir vurdert som middels. Faktum er vel heller at den franske serien frem til ca 2000 var langt bedre og jevnere enn PL. Lag som Marseille, Auxerre, PSG og Bordeaux holdt et meget høyt nivå gjennom 80- og 90-tallet. Frankrike eksportere enormt mange spillere til Spania, Italia og dels Storbritania hvert år.

 

 

Forøvrig mange glemte og i mine øyne etablerte spillere hentet av Wenger:

 

Vieira: to sesonger i Ligue 1 før han som 18! åring gikk til AC Milan da de var det ubestridt beste laget i verden. Fikk sesongen ødelagt av skader før han gikk videre til Arsenal. Hadde tilbud fra bla Real M og Barcelona da han gikk til Arsenal. Ansett som et av de største talentene i fransk fotball.

 

Davor Suker: Mange gode sesonger i Real Madrid før han kom til Arsenal. Vinne av La liga, CL, toppscorer i VM, toppscorer i La liga

 

Nelson Vivas: Mange landskamper for Argentina og en karriere for Boca Juniors og Celta Vigo?? før han kom til Arsenal

 

Gilberto: Verdensmester og fast sentral midtbane for Brasil før han kom til klubben

 

Edu: Meget ettertraktet etter å ha blitt kåret til beste midtbanespiller i den brasilianske serien før ankomst Arsenal. Vant ligaen to år på rad samt verdensmesterskapet for klubblag et år.

 

Silvinho: Tror han hadde debutert på landslaget før ankomst. Litt usikker på denne karen, men ukjent var han ikke.

 

Så kan man si at ikke alle har hatt en like strålende karriere i Arsenal, men de var uansett etablerte og kjente spiller før de ankom.

 

Vi får bare være enig om at vi har forskjellige syn på hva som beskriver en etablert klassespiller :)

 

Av de spillerne du nevner der, kan jeg være enig i at Suker var en etablert klassespiller når vi hentet han. Hadde faktisk helt glemt han. Men Suker var vel ett resultat av salget av Anelka. Husker ikke om han var en del av avtalen eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Veldig rar oppsummering og argumetasjon for hva som er kjente spillere og ikke. Hvis man er verdensmester og/eller Europamester før ankomst klubben må det vel spilleren anses å være etablert på toppnivå. Hva er elles kriteriene?

En annen ting er at den franske serien blir vurdert som middels. Faktum er vel heller at den franske serien frem til ca 2000 var langt bedre og jevnere enn PL. Lag som Marseille, Auxerre, PSG og Bordeaux holdt et meget høyt nivå gjennom 80- og 90-tallet. Frankrike eksportere enormt mange spillere til Spania, Italia og dels Storbritania hvert år.

 

 

Forøvrig mange glemte og i mine øyne etablerte spillere hentet av Wenger:

 

Vieira: to sesonger i Ligue 1 før han som 18! åring gikk til AC Milan da de var det ubestridt beste laget i verden. Fikk sesongen ødelagt av skader før han gikk videre til Arsenal. Hadde tilbud fra bla Real M og Barcelona da han gikk til Arsenal. Ansett som et av de største talentene i fransk fotball.

 

Davor Suker: Mange gode sesonger i Real Madrid før han kom til Arsenal. Vinne av La liga, CL, toppscorer i VM, toppscorer i La liga

 

Nelson Vivas: Mange landskamper for Argentina og en karriere for Boca Juniors og Celta Vigo?? før han kom til Arsenal

 

Gilberto: Verdensmester og fast sentral midtbane for Brasil før han kom til klubben

 

Edu: Meget ettertraktet etter å ha blitt kåret til beste midtbanespiller i den brasilianske serien før ankomst Arsenal. Vant ligaen to år på rad samt verdensmesterskapet for klubblag et år.

 

Silvinho: Tror han hadde debutert på landslaget før ankomst. Litt usikker på denne karen, men ukjent var han ikke.

 

Så kan man si at ikke alle har hatt en like strålende karriere i Arsenal, men de var uansett etablerte og kjente spiller før de ankom.

 

Vi får bare være enig om at vi har forskjellige syn på hva som beskriver en etablert klassespiller :)

 

Av de spillerne du nevner der, kan jeg være enig i at Suker var en etablert klassespiller når vi hentet han. Hadde faktisk helt glemt han. Men Suker var vel ett resultat av salget av Anelka. Husker ikke om han var en del av avtalen eller ikke.

 

 

Om han var en del av avtalen eller ikke har jeg ingen peiling på. Men, det var jo samme sommeren så det er godt mulig.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Når det gjelder klassespillere som Wenger henter inn så er det store problemet at når Wenger hentet inn etablerte/kassespillere før i tiden til klubben så hadde han allerede meget rutinerte og flere klassespillere på laget. Det skadet heller ikke at de atablerte spillerne han hentet inn slo til ganske fort.. Så vi hadde ikke så stort behov for etablerte klassespillere som kom inn da vi hadde nok av det i klubben på de tider. Problemet i dag er at vi ikke har nok klassespillere og den rutinen til å "beskytte" de talentene som kommer til klubben. I dag så har vi etter min mening 3 klassespillere, MANGE talenter og ytterst få erfarne klassespillere. Desto blir behovet for atablerte spillere med erfaring og klassespillere mer ønsket enn før. Og det er da det har slått tilbake på Wenger at han holder samme linje som for et tiår siden.

Vi har selvfølgelig holdt et meget høyt nivå de siste årene og skal se oss meget stolt over det. Men den balansen vi hadde i laget før i tiden har sklid mer og mer ut og til følge av dette så står vi fortsatt uten trofeer på flere år.

Det som er så synd er disse skadene på spillere som fort kunne gjort den balansen mer gjevn. Og de som har det forlater klubben for tidlig slik at vi må begynne på nytt igjen. Men dette er vanskelig når de som kommer inn bare går bakover og ikke fremover slik vi fikk med spillere som Campbell, Henry, Vieira, Pires, Overmars, Gilberto osv. Så i år trenger vi en markant økning i spillere som tar steget opp.

Adebayor er på vei men har snublet i sommer og sliter litt per dags dato. Van Persie er litt av en skrue. Etter å ha vært i klubben i 4/5 år så har han enda ikke slått fullt til og har enda til gode å ha en full sesong som en av de beste på laget. Rosicky er nok det største tapet da han har erfaring og er en skikkelig god spiller. Hjelper lite når han ikke får tatt del og gjort slik som Pires, Ljunberg og Overmars har gjort før han.

Fabregas, Clichy og Sagna er der de skal være! Gallas og Toure har erfaringen men sliter med å prestere. Talenetene er det nok av og de vil bli bedre med årene og noen få av dem vil ta steget opp slik som Clichy og Fabregas.

Så hvis Adebayor får litt futt igjen og at Van Persie kan ta steget opp så stiller vi veldig godt til på topp + at talentene Bendtner og Vela(Eduardo også) gjør dette til den sterkeste possisjonen på banen.

På midtbanen har vi sjefen selv i Fabregas, men på midtbanen har vi store mangler og mye gambling! Skal vi få en like god midtbane som ifjor så blir Nasri nødt til å slå til med en gang(noe jeg tror han gjør) Walcott må det samme(noe jeg ikke tror han gjør..i år) Rosicky er nok den viktigste spilleren vi må få tilbake får å holde nivået oppe og stabilt. DM rollen er det største problemet da Denilson ikke er klar enda og Eboue er ikke en spesielt god spiller. Kan hende at det blir Song eller Djourou som kan gjøre denne jobben tilfredstillende..Diaby kan kanskje gjøre det, men det ser mørkt ut for franskmannen. Så midtbanen er meget urolig og vi er da avhengi av å få Rosicky tilbake og at de andre tar steget opp.

I forsvar så har vi Clichy og Sagna som er skikkelig klassespilllere og jeg bryr meg fint lite om at de ikke spiller fast på landslaget. Gallas og Toure er et problem! De spiller ikke bra sammen, og gjør mange feil!

 

Så for å oppsumere så vil vi gjøre det like bra i år hvis Wenger får satt sammen en midtbane i samme kaliber som sist sesong. Skal vi vinne noe i år så må ganske så mye klaffe!

1:Forsvaret må bli tett.

2:Almunia må bli en skikkelig topp keeper.

3:Midtbanen må holde samme nivå som ifjor.

4:Adebayor må holde samme nivå + en spisspartner som kan gjøre det samme.

5:Unngå skader.

6:Cover spillere må holde et høyt nivå.

7:Unngå udugelige dommere i viktige deler av sesongen.

8:En fin dose flaks.

Punkt 2 og 6 er nok de viktigste og de punktene som ser svakest ut per dags dato. Det beste hadde jo vært hvis Wenger forsterket laget for slik det ser ut nå så er det kanskje bare Nasri signeringen som ser ut til å lykkes mens vi har mistet veldig mange spillere.

Link to comment
Share on other sites

Fint innlegg Kellex! Enig i at vi har for få som virkelig presterer for klubben. Clichy, Fabregas og Sagna er alle 3 spillere vi vet kommer til å prestere i år. Ellers er det som sagt usikkert om Ade klarer å prestere like bra som i fjor, mens RvP har fortsatt ikke kommet i den gode gamle formen - til tross for at han nå har en av sine lengste skadefrie perioder i klubben! Det er veldig synd, ettersom i skikkelig form er en av PL's absolutt beste angripere. Når foten er innstilt, er det få som kan gjøre det samme. Kan vi se han i god gammelt slag, der han har goal of the month competition med seg selv ;) ?

 

I fjor ble vi til tider reddet av Fab og Ade som på egenhånd i flere kamper reddet poeng for oss. Vi er avhengig av noen spillere også klarer det i år. Nasri har vist fine takter, mens Gallas alltid scorer viktige mål. Klarer Fav å score like mange mål? Rosicky og Hleb var mye bedre på samspill enn Nasri og Walcott, men de to sistnevnte vil skape flere mål dem i mellom. Mozart er en fantastisk god spiller som har en eleganse som få andre kan måle seg med. Problemet hans er, foruten at han hele tiden er skadet, at han rett og slett ikke scorer viktige mål. Målene mot Liverpool i FA-cupen er vel de eneste? Nasri har ved begge målene sine vært den første målscoreren i kampen - det er mer enn Rosicky har klart gjennom hele sin Arsenal-karriere! Nå er jeg helt sikker på at Mozart vil ha en fantastisk sesong dersom han forblir skadefri, men vi har ingen garanti mot dette, og må derfor ha stort fokus på ersatterne på plassen hans. Sammenlignet med i fjor er vi styrket i denne plassen. Dessuten tror jeg vi vil få flere kontringsmål i år med Hleb ut av døren og en Almunia som tydligvis har øvd seg litt på igangsettinger!

 

Så det store problemet. Sentralt defensivt (begge midtstoppern + defensiv midtbane) er ikke bra nok. Samspillet stemmer ikke, og vi henger ofte etter i markeringene. Presset på ballfører er går alt for tregt, noe som fører til at motstanderne ofte får skutt fra agunstige posisjoner / tredd baller gjennom uten så mye press. Dødballer er ikke like farlig som før. Ade og Sagna plukker opp ekstremt mange, og vi slipper inn mye færre mål på dødballer enn de fleste. Man U er faktisk det laget som slipper inn flest mål på dødballer, så det beviser at gode hodespiller på midtstopperplassen ikke er alt. Toure og Gallas blir etter all sannsynlighet midtstopperparet, og vi blir dermed avhengig av en DM som plukker opp mange andreballer, presset mostandere i skuddposisjoner og som kan komme reddende inn når en av de mange markeringene glipper,

 

DIaby er hverken en god takler, langsdistanseløper eller hodespiller. Med andre ord er det bare tull å la han spille som DM, selv om han har et stort potensial. Hvor skal Song og DJ spille? Begge kan både spille DM og midtstopper, og har en god ro i spillet sitt og god duellstyrke. Jeg ser på begge som bedre alternativer enn Eboue, som sliter stort med pasningsspillet. Ivorianeren jobber bra og har flere fine ballerobringer, men er katastrofal i avleveringer - går Gilberto en høy gang. Ingen tvil om at det kan bedres, i likhet med skuddene, men det er begrenset hvor mye en gang forbedre seg når man har kommet over en viss alder. Til slutt har vi Denilson og Bischoff. Sistnevnte kan være bra på ølang sikt, men er ikke aktuell enda. Denilson er ekstremt variabel. Mot Twente hjemme og WBA hadde han assist, mens mot Fulham var han helt katastrofal. Dessuten har Denilson iblant hodeløse taklinger når spillet ikke går helt hans vei. Jeg synes han fortjener å få 3/4 kamp på rad på midten sammen med Fab og så ser vi hvordan det fungerer (sett at vi ikke kjøper inn en ny DM).

 

Oppsummert kan vi si at jeg er mer urolig for det defensive spillet enn det offensive. Vi er er avhengige av at spissene kommer i form (noe jeg tror skal gå greit), mens midtbanen mest sannsynlig kommer til å lage flere mål i år: Nasri/Walcott er mye mer målfarlige enn Diaby/Eboue/Hleb. Hele sesongen avhenger mest av DM-plassen (foruten de andre momentene Kellex nevnte). Alt fra flere pokaler til 4. plass uten noen pokaler kan bli utfallet av Wenger avgjørelse. Få dager til transfervinduet stenger., hva blir utfallet?

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært gøy å vite hva Wenger driver med akkurat nå bare ca et døgn før overgangsvinduet stenger. Det skal bli spennende å følge med på hva som skjer, men jeg hopper ikke i taket om vi har en storsignering i morgen kveld klokken 23.58!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært gøy å vite hva Wenger driver med akkurat nå bare ca et døgn før overgangsvinduet stenger. Det skal bli spennende å følge med på hva som skjer, men jeg hopper ikke i taket om vi har en storsignering i morgen kveld klokken 23.58!

 

00:01 hadde vært fett og FA hadde godkjent signeringen vår :)

 

Fra spøk til revolver, tipper vi får oss en overraskelse i morgen

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært gøy å vite hva Wenger driver med akkurat nå bare ca et døgn før overgangsvinduet stenger. Det skal bli spennende å følge med på hva som skjer, men jeg hopper ikke i taket om vi har en storsignering i morgen kveld klokken 23.58!

 

00:01 hadde vært fett og FA hadde godkjent signeringen vår :)

 

Fra spøk til revolver, tipper vi får oss en overraskelse i morgen

 

Håper og tror jeg også. Vis ikke blir jeg veldig skuffet. Sjekker Arsenal.com veldig ofte nå, for å se om det står noe nytt. Men får vente å se i løpet av morgen dagen/kvelden. Har en liten mage følelse at Vieira er mannen. Med tanke på at det var litt rart han satt på Emirates bare noen få timer før Inter spilte sin kamp. Selv om han ikke er første valget i Inter, eller skadet så er det litt merkeligt at han satt på Emirates. Og han gikk ut til media noen timer før å sa Arsenal trenger en leder. Mhm.. Jeg tror det er Vieira som kommer tilbake til Emirates. Vet ikke helt om det er det jeg håpet på tideligere når Wenger gikk ut å sa han var ute etter en midtbane spiller, men en Vieira i Arsenal laget i dag vil iallefall ikke svekke oss, tror faktisk det ville vært veldig positivt.

Som sagt er jeg veldig spent! Kan nesten ikke vente. Uansett Wenger vet hva han gjør!

Link to comment
Share on other sites

Råder alle til og lese biografien om Arsene Wenger skrevet av Xavier Rivoire. Kjøpte den i London for noen uker siden og det er absolutt noe alle arsenal-supportere burde lese. Jeg fikk hvert fall enda mer respekt for mannen etter å ha lest boken.

Link to comment
Share on other sites

Råder alle til og lese biografien om Arsene Wenger skrevet av Xavier Rivoire. Kjøpte den i London for noen uker siden og det er absolutt noe alle arsenal-supportere burde lese. Jeg fikk hvert fall enda mer respekt for mannen etter å ha lest boken.

 

 

Har bestilt boken selv og gleder meg veldig! Kanskje jeg kan bli litt mer klok på mannen :) Uansett så med hensyn til problemene arsenal har så er det langt ifra en mann som har skylden som så mange skriker i media i disse dager! Stoler på at Wenger kan snu dette bare han har midlene til det..

Link to comment
Share on other sites

Ingen defensiv midtbanespiller inn.... :(

Dette kan bli farlig for franskmannen. De fleste, supportere, eksperter og journalister er enige om at Arsenals sentrale midtbane ikke holder mål. Wenger derimot, sitter på sin høye hest og vurderer oss som sterke nok til å kjempe om heder og ære.

Framtida vil vise hvem som har rett. Enten blir Wenger helgenerklært eller så havner han i trøbbel. Gud forby men jeg frykter det siste. Hvor mange år til vil fansen fortsette å kjøpe Wenger og Arsenal-ledelsens prat med lite innhold? :) Heller ikke Wenger kan leve evig på tidligere meritter...

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli farlig for franskmannen. De fleste, supportere, eksperter og journalister er enige om at Arsenals sentrale midtbane ikke holder mål. Wenger derimot, sitter på sin høye hest og vurderer oss som sterke nok til å kjempe om heder og ære.

Framtida vil vise hvem som har rett. Enten blir Wenger helgenerklært eller så havner han i trøbbel. Gud forby men jeg frykter det siste. Hvor mange år til vil fansen fortsette å kjøpe Wenger og Arsenal-ledelsens prat med lite innhold? Heller ikke Wenger kan leve evig på tidligere meritter...

 

Tja, hvorvidt det er "farlig" for ham kan jo diskuteres. Men at han spiller et høyt spill er det liten tvil om. Ja, alle er enige om at Arsenal har et supertalentfullt lag, men som du skriver er de fleste eksperter også enige om at laget er for lett og urutinert, og at de derfor neppe kommer til å kjempe om trofeene denne sesongen. Og jeg må innrømme at jeg deler noe av denne skepsisen. Det er naturligvis beundringsverdig av Wenger å ha så klokketro på sitt opplegg, og ikke minst, å satse så hardt på unge spillere, men når går man over fra å være beundringsverdig til å bli naiv, ihvertfall hvis det å vinne trofeer er første prioritet? Som du skriver, enten kommer han til å bli geniforklart og vise at vår skepsis er fullstendig ubegrunnet, eller så kommer han til å få et forklaringsproblem. Per i dag er jeg litt usikker på hva oddsen er for de ulike alternativene...

 

Og det vi har sett til nå gir vel en viss grunn til bekymring. Nå har jeg kun sett et par kamper denne sesongen, men etter rapportene å dømme har laget mye å gå på. Arbeidsulykken mot Fulham alene gir ikke særlig grunn til bekymring, men selv om resultatene i de øvrige kampene har vært utmerkede, virker laget likefullt uferdig og umodent. Nå er det vel slik at ethvert godt turneringslag vokser etter hvert som sesongen eller turneringen skrider frem, men likevel er det for mye som skurrer til at man kan føle seg særlig betrygget per i dag. Og mesteparten av bekymringen er knyttet til de områdene Wenger burde ha gjort noe med; rutine og bredde i troppen.

 

Så får vi håpe at min bekymring blir gjort til skamme...!

Link to comment
Share on other sites

Nå spørs det om Wenger vet hva han har gjort ved å sitte på gjerdet. Er Diaby god nok til å ta plassen, eller vil noen andre i klubben gjøre det? Enten det eller så kan vi glemme CL plass til neste sesong, for svikter det i sentrallinja så blir vi nailed...

Link to comment
Share on other sites

Jeg må jo si at jeg er en smule skuffet at det ikke ble en ny DM,men at han ikke kjøpte noe nå i slutten kan vel ikke sies var noen stor overaskelse.

At ikke Arsenal hiver seg på 300 mill kjøpene til Manchesterklubbene er jeg glad for.

Wenger har en urokkelig tro på disse ungguttene...og det er også en årsak til at de kommer til Arsenal.

 

Hva Wenger tenker nå vet ikke jeg,men at han har en plan er jeg rimelig sikker på.

Vi har sett framgangene til spillere som Eboue,Denilson,Wilshere for å nevne noen. Den hadde de ikke fått uten Wengers klokketro på dem.

Vi har sett utviklingen til Fabregas,Flamini,Clichy som alle har fått sjansen.

Ser Wenger en ny spiller av det formatet på treningsfeltet i Song,Denilson,Djorou,Vela osv så må de spille. Så enkelt er det.

 

I mine øyne tar Wenger en risiko denne sesongen. Og jeg har sansen for måten det gjørs på. Den vanskelige veien.

Nå er det opp til Wenger å bevise at jeg tar feil ang kjøp av DM midtbane.

Og det håper jeg virkelig han gjør ,for troen på pokaler og PL vakreste fotball. Den troen har jeg.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ikke hadde noen tro på at det skulle bli hentet inn flere spillere, er det stor grunn til å føle seg lurt av Wenger denne sommeren. Denne sommeren har han mer eller mindre gått ut i media og lovet spillere. Dette er noe han ikke har gjort på samme måte tidligere, og resultatet er i mine øyne at han ikke har holdt sitt ord.

 

Det som har kommet inn i klubben står ikke i samsvar med det han har lovet. Med tanke på hvor skadeutsatt troppen vår har vært og er, så blir det nok å belage seg på nok en sesong der vi kjemper om å klare en plass blant topp 4.

 

Vi er rett og slett ikke gode nok til å vinne gull, og det er latterlig naivt og tro noe annet. Det handler ikke om å være pessimistisk eller optimistisk, det handler rett og slett om å være realistisk.

 

Skulle man mot formodning stå igjen som seierherre ved sesongslutt, så vil det rett og slett være ett mirakel fotballverden aldri har sett maken til.

 

Skulle vi ende opp uten trofeer nok en gang, og i verste fall havne utenfor topp 4, ja da har vi spart oss til store problemer. Vi går da eventuelt glipp av viktige inntekter som CL-spill fører med seg, og vi vil stå i fare for å miste flere av de få stjernespillerne vi har igjen.

 

Det eneste som er sikkert, er at vi går en kritisk sesong i møte. Er spent på hva Wenger har i ermet, etter som han faktisk mener at denne troppen er god nok til å vinne både PL og CL

Link to comment
Share on other sites

Seier meg enig med Kim. Wenger har rett og slett holdt fansen for narr denne sommaren.

 

Det er lett å sjå positivt på ting etter at me banka Newcastle, men det kjem til å komme fleire kampar som den mot Fulham. Då kan det fort bli veldig vanskeleg.

 

Den sentrale midtbanen, som på same tid i fjor var totalt overbefolka, har plutseleg blitt lagets akilleshæl. Om me får ein skade på Fabregas, trur eg me går ein svært tung sesong i møte. Denilson - Eboue er ein midtbaneduo sjølv Hull greit kan matche.

 

Om Fabregas får ein god og skadefri sesong kjem me nok til å hevde oss bra, men eg er livredd me har skyte oss sjølve kraftig i foten denne sommaren.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...