Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Etter som jeg ser det burde vel det bli klar en overgang idag, ettersom vi spiller mot Twente i morgen?

Wenger gikk vel ut i media og sa noe lignende:

- Vi vil ha klar en spiller før returmøtet med Twente, jeg kommer ikke til å handla før PL opninga, men før returkampen skal jeg få inn en ny spiller i stallen...?

 

Hvor blir det av det Wenger lovet oss?

(Om det jeg nå påstår er riktig da?)

 

Wenger har holdt ord i forhold til det han lovet. Han lovet at det skulle komme inn en rutinert spiller før kampen mot Twente. Han har hentet Silvestre, så sånn sett, kan han si at han har holdt ord.

 

Men det er likevel grunn til å føle seg ført bak lyset hvis det ikke kommer inn en spiller til.

 

 

Silvestre! :rolleyes:

 

We got what we wanted.

Jaja, stemmer det ;D

Men som du sier Kim, er grunn til å føle seg ført bak lyset... Silvestre har spilt i Manure i 10 sesonger, og er 31 år, er ikke det helt store, synes jeg...

Link to comment
Share on other sites

They need a bit of experience, a couple of players,” Adams added. “You are looking at Diaby and Cesc.

 

“He believes in his squad and the talent he has got there. I just think you need a couple more winners who have been there, seen it and done it.

 

“For me they made a big error and the big mistake was not keeping on Sol and Ashley a little bit longer.

 

“I know they had the situation, if you speak to Arsene, Ashley wanted to go and whatever, but I would have got them in my office and handcuffed them! Even though they weren’t performing.

 

“It was just for the transition, all the kids come in and all the kids are there together. Everyone retired together, the back four retired pretty much together, Patrick went, Dennis [bergkamp], all the people who knew the club inside out and knew how to be winners, knew what to do.

 

“All the kids, they are tremendously talented, probably technically better than he has ever had. It is the most technical squad he has ever had but they need to learn to become winners. There is no-one really who has made the transition.

 

“The turnover has been really quick. They say the turnover of squads is five years on average, he has turned it in about two I think.”

 

 

Hør på Tony, Wenger! ;)

Link to comment
Share on other sites

Wenger antyder at vi muligens ikke kommer til å hente flere spillere i dette overgangsvinduet....

 

Det er utrolig. Arsenal vil aldri vinne ligaen eller champions league med dagens stall. For de som tror noe annet... slutt med lykkepillen.

 

Nå håper jeg uttalelsene gitt i dag er ett forsøk på å sikre seg bedre forhandlingskort i eventuelle overgangssaker. Jeg tror faktisk det må være slik. Wenger kan da ikke tro vi er så dumme???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid slått meg til ro med situasjonen i Arsenal, og visst at Wenger vet hva han driver med. Jeg støtter også hans holdninger og måte å gjøre ting på. Nå, derimot, er jeg et eneste stort spørsmålstegn når jeg tenker på hva han driver med. Jeg er ikke nødvendigvis misfornøyd eller i mot det, men jeg forstår det virkelig, virkelig ikke. Det var dette med Senderos som toppet det hele.

 

Wenger knows - men hva i alle dager er planen nå?

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at vi hadde en stinker av en kamp nå sist, men jeg er fortsatt positiv. Tror vi vinner serien i år, noe jeg nesten alltid tror bare ikke i fjor, da var jeg skeptisk.

 

Helt greit at Senderos lånes ut, Silvestre kan være et meget godt kjøp.

 

Jeg ønsker meg i likhet med mange her på forumet en ny DM, hvis ikke Wenger vil prøve Song i rollen. Mye tyder på at han ikke akter å gjøre det.

 

Det vi trenger for å vinne i år er at Almunia får en meget god sesong og at Walcott ikke starter for mange kamper.

Link to comment
Share on other sites

Det er flere årsaker til at så mange nå stiller spørsmålstegn ved Wenger og Arsenal.

 

1. Den utløsende faktoren var tapet mot Fulham. Greit nok at vi taper men vi taper så til de grader fortjent. Spillere vi forventet skulle ha tatt ett skritt videre i karrieren ble regelrett rundspillt... og det er sjelden vi ser.

 

2. Wenger har snakket mye med pressen i sommer og vingler utrolig i uttalelsene sine. Vi blir forespeilet spillerkjøp i ett øyeblikk, i det neste er dette uaktuellt eller lite sannsynlig. I tillegg synes jeg disse Barry-uttalelene var utrolig amatørmessig.

 

3. Det som skjer administrativt i klubben. Ut med David Dein og Keith Edelmann. Inn med ingen, foreløpig. Hva betyr dette for Wengers arbeidsforhold? Forbereder klubben seg på en overtagelse?

 

Spørsmålene er mange. Det som skjer på banen (vet det er tidlig), i kulissene og i Wengers hode er nødt til å skape bekymring. Mye virker så utrolig tilfeldig og nesten amatørmessig for tiden.

 

Jeg er ingen motstander av Wenger, tvert i mot, jeg sikker på at han er rett mann til å ta Arsenal videre men en snikende usikkerhet har begynnt å melde seg. Jeg er rett og slett bekymret. Problemet er at jeg vet ikke helt hva som er problemet. Er det Wenger og hans nesten naive tro på guttunger? Eller er det ett handlingslammet styre som pga økonomien har satt på bremsene?

Link to comment
Share on other sites

Det er flere årsaker til at så mange nå stiller spørsmålstegn ved Wenger og Arsenal.

 

1. Den utløsende faktoren var tapet mot Fulham. Greit nok at vi taper men vi taper så til de grader fortjent. Spillere vi forventet skulle ha tatt ett skritt videre i karrieren ble regelrett rundspillt... og det er sjelden vi ser.

 

2. Wenger har snakket mye med pressen i sommer og vingler utrolig i uttalelsene sine. Vi blir forespeilet spillerkjøp i ett øyeblikk, i det neste er dette uaktuellt eller lite sannsynlig. I tillegg synes jeg disse Barry-uttalelene var utrolig amatørmessig.

 

3. Det som skjer administrativt i klubben. Ut med David Dein og Keith Edelmann. Inn med ingen, foreløpig. Hva betyr dette for Wengers arbeidsforhold? Forbereder klubben seg på en overtagelse?

 

Spørsmålene er mange. Det som skjer på banen (vet det er tidlig), i kulissene og i Wengers hode er nødt til å skape bekymring. Mye virker så utrolig tilfeldig og nesten amatørmessig for tiden.

 

Jeg er ingen motstander av Wenger, tvert i mot, jeg sikker på at han er rett mann til å ta Arsenal videre men en snikende usikkerhet har begynnt å melde seg. Jeg er rett og slett bekymret. Problemet er at jeg vet ikke helt hva som er problemet. Er det Wenger og hans nesten naive tro på guttunger? Eller er det ett handlingslammet styre som pga økonomien har satt på bremsene?

 

 

Jeg mener at spørsmålene har kommet gradvis siden 24.10.2004 Old Trafford. 49 kamper uten tap endte på Old Trafford og vi så for første gang hvordan Wengers menn slo sprekker. Vi fikk en FA cup triumf den sesongen i en av de mest enveiskjørte finalene på mange år.

Sommeren 2005 kom det første sjokket og den første av stjernene forsvant ut døren. siden det har vi mistet enda en kaptein, etablerte landslagsspillere og ALDRI erstattet dem med nye etablerte spillere.

 

Vi har mistet 27 til 30 åringer på rekke og rad, disse har blitt erstattet med 15,16 og 17 åringer.

 

Wengers "tredje rike" har kræsjet og er i ferd med å rakne totalt. Nå er til og med 23-åringer til slags hos oss.

 

Vi er ihverfall ikke noe kjøpelag, den skal vi ha.

Link to comment
Share on other sites

Det er flere årsaker til at så mange nå stiller spørsmålstegn ved Wenger og Arsenal.

 

1. Den utløsende faktoren var tapet mot Fulham. Greit nok at vi taper men vi taper så til de grader fortjent. Spillere vi forventet skulle ha tatt ett skritt videre i karrieren ble regelrett rundspillt... og det er sjelden vi ser.

 

2. Wenger har snakket mye med pressen i sommer og vingler utrolig i uttalelsene sine. Vi blir forespeilet spillerkjøp i ett øyeblikk, i det neste er dette uaktuellt eller lite sannsynlig. I tillegg synes jeg disse Barry-uttalelene var utrolig amatørmessig.

 

3. Det som skjer administrativt i klubben. Ut med David Dein og Keith Edelmann. Inn med ingen, foreløpig. Hva betyr dette for Wengers arbeidsforhold? Forbereder klubben seg på en overtagelse?

 

Spørsmålene er mange. Det som skjer på banen (vet det er tidlig), i kulissene og i Wengers hode er nødt til å skape bekymring. Mye virker så utrolig tilfeldig og nesten amatørmessig for tiden.

 

Jeg er ingen motstander av Wenger, tvert i mot, jeg sikker på at han er rett mann til å ta Arsenal videre men en snikende usikkerhet har begynnt å melde seg. Jeg er rett og slett bekymret. Problemet er at jeg vet ikke helt hva som er problemet. Er det Wenger og hans nesten naive tro på guttunger? Eller er det ett handlingslammet styre som pga økonomien har satt på bremsene?

 

 

Jeg mener at spørsmålene har kommet gradvis siden 24.10.2004 Old Trafford. 49 kamper uten tap endte på Old Trafford og vi så for første gang hvordan Wengers menn slo sprekker. Vi fikk en FA cup triumf den sesongen i en av de mest enveiskjørte finalene på mange år.

Sommeren 2005 kom det første sjokket og den første av stjernene forsvant ut døren. siden det har vi mistet enda en kaptein, etablerte landslagsspillere og ALDRI erstattet dem med nye etablerte spillere.

 

Vi har mistet 27 til 30 åringer på rekke og rad, disse har blitt erstattet med 15,16 og 17 åringer.

 

Wengers "tredje rike" har kræsjet og er i ferd med å rakne totalt. Nå er til og med 23-åringer til slags hos oss.

 

Vi er ihverfall ikke noe kjøpelag, den skal vi ha.

 

 

Kræsje, rakne totalt osv. Det er uttrykk som blir for sterke. Ellers er jeg enig. Tror disse siste dagene inn mot transfer deadline vil gi oss ett svar på om det finnes penger i klubben. Jeg har en mistanke om at dette ikke bare er Wengers motvilje til å kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Wenger: I'll never buy big

 

Wenger har uttalt seg i The Sun, om at han aldri kommer til å kjøpe store navn bare for å tilfredsstille fansen. Og det er forsåvidt greit nok det. Det er ingen av oss som ber om spillere som koster £30 og £40 millioner. Det eneste vi ber om, er at han henter inn en spiller med klasse og erfaring. Og når man ser at man har muligheten til å hente f. eks. Alonso for £16 millioner, så er ikke akkurat det å kaste penger ut av vinduet. Hvis vi ikke har råd til å gjennomføre en slik transfer, kan vi like så godt pakke sammen med en gang.

 

Måtte faktisk le litt når jeg leste følgende sitat:

 

"The squad we have has enough quality and strength to win the Champions League."

 

Det er rett og slett naivt og gå rundt å tro at Arsenal skal være med å kjempe om gull i PL og/eller CL. Stallen har rett og slett ikke kvalitet eller bredde nok til det

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vel sagt i årevis at vi har sterk nok stall til å vinne både PL og Champions League.

Ok, vi var nærme i fjor i ligaen og CL i 2006, men sannheten er at vi ikke sitter igjen med noen ting på 3-4 år. Jeg er ganske tålmodig, men har vanskelig med å skjønne hvor det ikke gjøres noen grep for å unngå samme feilene som tidl. sesonger.

F.eks. forsvar, innkjøp av flere erfarne, dødballer, en plan B i måten å spille på..osv.

 

Ingen tvil om at Wenger er naiv, men samtidig har en genial tendens til å få ut det beste av ungguttene. Det skal ha mye honnør for.

Men vi har mest byttet ut spillere og ikke forsterket nevneverdig.

Link to comment
Share on other sites

synes måten wenger hat utalt seg til pressen etter fulham kampen var meget tilfredstillende :P

 

greit og bli litt forbanna av og til ;) etter årets første skikkelige gode kamp mot twente ser jeg frem til newcasle kampen i helgen :blink:

Link to comment
Share on other sites

At Wenger er naiv, det har han bevist over flere sesonger nå. Jeg skrev et innlegg i preseason for et par-tre år siden der jeg problematiserte dette med å ha ambisjoner om å vinne trofeer samtidig som man ikke erstattet stjernespillere som forsvant fra klubben. Jeg ser nå i ettertid at jeg har fått helt rett. Nå er det gått flere sesonger på rad uten at vi har vunnet noe som helst, og det holder rett og slett ikke for en klubb som Arsenal, som ønsker å være i verdenstoppen.

 

Greit nok - vi var ikke langt unna i fjor. Tapte kun 3 kamper. Det skulle jo strengt tatt vært nok til å vinne ligaen. Men slik har det blitt i PL - det er ikke mange slipups som skal til. Nå har vi allerede tapt en kamp, og det mot Fulham. Bare det er nok til å få følelsen av å bli hengende etter. Sjelden man ser lag som Chelsea og Man U tape slike kamper. Selv på dårlige dager, drar de med seg 3 poeng.

 

Jeg vil påstå at vi hadde vunnet ligaen i fjor dersom vi hadde hatt større bredde. For når skadene satt inn, viste det seg at stallen var for tynn og urutinert og det ble mange unødvendige poengtap. I år har vi enda tynnere stall. På tross av dette hevder Wenger at målet er å vinne CL og PL. Har mest lyst til å skrike "hold kjeft!" Det blir bare irriterende å høre på. Jeg vil delvis innrømme at vi har erstattet Hleb ved å hente Nasri, men thats it. Vi mistet vår midtbanekriger Flamini og hans solide, rutinerte backup Gilberto og har hentet inn 16-17 åringer som erstatninger. Vel og bra, dersom man bygger lag for fremtiden. Men Wenger og Arsenal har mål om å vinne noe NÅ!

 

Har jeg mistet troen på Wenger? Ja og nei. Han har en fantastisk fotballfilosofi og har bragt inn noe i Arsenal som har løftet laget himmelhøyt med tanke på spillestil og stabilitet. Han har også vært fantastisk til å hente talentfulle spillere som på sikt har blitt fast inventar på laget. Så jeg er veldig glad for at Wenger kom til klubben. Men det er utrolig frustrerende at Arsenal som eneste topplag ikke får inn gode, rutinerte spillere som kan styrke laget umiddelbart. Og det står tydeligvis ikke på penger. Hva er det da? Naivitet og stahet, mener jeg! Selv Wenger må forstå at når man bruker Eboue som sentral midtbanespillere, ja da har vi grunnleggende mangler i troppen!!! Og gjennom en lang sesong blir det mye skader, slitasje og suspensjoner. Hvordan har Wenger tenkt å vinne Champions League med Ramsey og Wilshere på midtbanen (f.eks ved skader, etc)???

 

Jeg begynner å tenke at tålmodigheten snart tar slutt - det får være grenser for hvor lenge Arsenalsupportere skal hevde at "Wenger knows". En ny sesong uten troféer vil innebære en smertegrense for oss supportere. Når man år etter år roper ut ambisjoner om å vinne det ene etter det andre, og man like ofte ikke vinner noe... ja, da sier det seg selv at noen må sette foten ned. Hadde målet vært å komme så langt som mulig i CL, og å kjempe blant de 4 beste i PL, skulle jeg ikke klaget i det hele tatt. For da hadde vi hatt et helt annet utgangspunkt.

 

Jeg liker egentlig ikke å være så kritisk, men hadde behov for å få ut litt frustrasjon nå. Men når alt dette er sagt, håper jeg selvsagt at jeg tar feil, selv om de siste sesongene kun bekrefter det jeg sier. Og dersom det i løpet av helgen kommer inn en eller to soilde forsterkninger, skal også jeg ha troen på edelt metall denne sesongen. Hvis ikke de kommer, vinner vi ingenting i år heller. Og det tror jeg til og med Wenger vet, selv om han sier noe annet utad. Han driver et spill for galleriet...

Link to comment
Share on other sites

At Wenger er naiv, det har han bevist over flere sesonger nå. Jeg skrev et innlegg i preseason for et par-tre år siden der jeg problematiserte dette med å ha ambisjoner om å vinne trofeer samtidig som man ikke erstattet stjernespillere som forsvant fra klubben. Jeg ser nå i ettertid at jeg har fått helt rett. Nå er det gått flere sesonger på rad uten at vi har vunnet noe som helst, og det holder rett og slett ikke for en klubb som Arsenal, som ønsker å være i verdenstoppen.

 

Greit nok - vi var ikke langt unna i fjor. Tapte kun 3 kamper. Det skulle jo strengt tatt vært nok til å vinne ligaen. Men slik har det blitt i PL - det er ikke mange slipups som skal til. Nå har vi allerede tapt en kamp, og det mot Fulham. Bare det er nok til å få følelsen av å bli hengende etter. Sjelden man ser lag som Chelsea og Man U tape slike kamper. Selv på dårlige dager, drar de med seg 3 poeng.

 

Jeg vil påstå at vi hadde vunnet ligaen i fjor dersom vi hadde hatt større bredde. For når skadene satt inn, viste det seg at stallen var for tynn og urutinert og det ble mange unødvendige poengtap. I år har vi enda tynnere stall. På tross av dette hevder Wenger at målet er å vinne CL og PL. Har mest lyst til å skrike "hold kjeft!" Det blir bare irriterende å høre på. Jeg vil delvis innrømme at vi har erstattet Hleb ved å hente Nasri, men thats it. Vi mistet vår midtbanekriger Flamini og hans solide, rutinerte backup Gilberto og har hentet inn 16-17 åringer som erstatninger. Vel og bra, dersom man bygger lag for fremtiden. Men Wenger og Arsenal har mål om å vinne noe NÅ!

 

Har jeg mistet troen på Wenger? Ja og nei. Han har en fantastisk fotballfilosofi og har bragt inn noe i Arsenal som har løftet laget himmelhøyt med tanke på spillestil og stabilitet. Han har også vært fantastisk til å hente talentfulle spillere som på sikt har blitt fast inventar på laget. Så jeg er veldig glad for at Wenger kom til klubben. Men det er utrolig frustrerende at Arsenal som eneste topplag ikke får inn gode, rutinerte spillere som kan styrke laget umiddelbart. Og det står tydeligvis ikke på penger. Hva er det da? Naivitet og stahet, mener jeg! Selv Wenger må forstå at når man bruker Eboue som sentral midtbanespillere, ja da har vi grunnleggende mangler i troppen!!! Og gjennom en lang sesong blir det mye skader, slitasje og suspensjoner. Hvordan har Wenger tenkt å vinne Champions League med Ramsey og Wilshere på midtbanen (f.eks ved skader, etc)???

 

Jeg begynner å tenke at tålmodigheten snart tar slutt - det får være grenser for hvor lenge Arsenalsupportere skal hevde at "Wenger knows". En ny sesong uten troféer vil innebære en smertegrense for oss supportere. Når man år etter år roper ut ambisjoner om å vinne det ene etter det andre, og man like ofte ikke vinner noe... ja, da sier det seg selv at noen må sette foten ned. Hadde målet vært å komme så langt som mulig i CL, og å kjempe blant de 4 beste i PL, skulle jeg ikke klaget i det hele tatt. For da hadde vi hatt et helt annet utgangspunkt.

 

Jeg liker egentlig ikke å være så kritisk, men hadde behov for å få ut litt frustrasjon nå. Men når alt dette er sagt, håper jeg selvsagt at jeg tar feil, selv om de siste sesongene kun bekrefter det jeg sier. Og dersom det i løpet av helgen kommer inn en eller to soilde forsterkninger, skal også jeg ha troen på edelt metall denne sesongen. Hvis ikke de kommer, vinner vi ingenting i år heller. Og det tror jeg til og med Wenger vet, selv om han sier noe annet utad. Han driver et spill for galleriet...

 

Veldig godt oppsummert dette. Er enig i det meste, og det er nok flere enn oss som deler denne oppfatningen. Vi tapte gullet i fjor pga tynn stall, og det kan skje igjen. Niaviteten til Wenger går meg noen ganger på nervene. Å tro vi skal kunne konkurrere med stallene til United og Chelsea er i utgangspunktet surrealistisk, men Wenger er et geni når det gjelder å få ut det beste av de han har i troppen. Vi har en bra første 11'er (mangler def.midtbane), men bortsett fra dette er stallen besatt med mye urutinerte folk. Har stor tro på at det kommer en ny def.midtbane før "vinduet" stenger, men holder det? Holder det når vi nærmer oss februar/mars? Neppe, hvis det kommer skader som i fjor. Skal selvfølgelig ikke glemme at vi har Rosicky/Eduardo i bakhånd, det er viktige spillere som kommer til å forsterke oss utover.

Vil så gjerne at Arsenal og Wenger skal lykkes med filosofien og forståelsen de har med å drive en fotballklubb, og vi vet alle hva Wenger kan få ut av "ingenting", og det er nok derfor vi ikke er mer kritiske til Wenger's naivitet og stahet.

Link to comment
Share on other sites

At Wenger er naiv, det har han bevist over flere sesonger nå. Jeg skrev et innlegg i preseason for et par-tre år siden der jeg problematiserte dette med å ha ambisjoner om å vinne trofeer samtidig som man ikke erstattet stjernespillere som forsvant fra klubben. Jeg ser nå i ettertid at jeg har fått helt rett. Nå er det gått flere sesonger på rad uten at vi har vunnet noe som helst, og det holder rett og slett ikke for en klubb som Arsenal, som ønsker å være i verdenstoppen.

 

Greit nok - vi var ikke langt unna i fjor. Tapte kun 3 kamper. Det skulle jo strengt tatt vært nok til å vinne ligaen. Men slik har det blitt i PL - det er ikke mange slipups som skal til. Nå har vi allerede tapt en kamp, og det mot Fulham. Bare det er nok til å få følelsen av å bli hengende etter. Sjelden man ser lag som Chelsea og Man U tape slike kamper. Selv på dårlige dager, drar de med seg 3 poeng.

 

Jeg vil påstå at vi hadde vunnet ligaen i fjor dersom vi hadde hatt større bredde. For når skadene satt inn, viste det seg at stallen var for tynn og urutinert og det ble mange unødvendige poengtap. I år har vi enda tynnere stall. På tross av dette hevder Wenger at målet er å vinne CL og PL. Har mest lyst til å skrike "hold kjeft!" Det blir bare irriterende å høre på. Jeg vil delvis innrømme at vi har erstattet Hleb ved å hente Nasri, men thats it. Vi mistet vår midtbanekriger Flamini og hans solide, rutinerte backup Gilberto og har hentet inn 16-17 åringer som erstatninger. Vel og bra, dersom man bygger lag for fremtiden. Men Wenger og Arsenal har mål om å vinne noe NÅ!

 

Har jeg mistet troen på Wenger? Ja og nei. Han har en fantastisk fotballfilosofi og har bragt inn noe i Arsenal som har løftet laget himmelhøyt med tanke på spillestil og stabilitet. Han har også vært fantastisk til å hente talentfulle spillere som på sikt har blitt fast inventar på laget. Så jeg er veldig glad for at Wenger kom til klubben. Men det er utrolig frustrerende at Arsenal som eneste topplag ikke får inn gode, rutinerte spillere som kan styrke laget umiddelbart. Og det står tydeligvis ikke på penger. Hva er det da? Naivitet og stahet, mener jeg! Selv Wenger må forstå at når man bruker Eboue som sentral midtbanespillere, ja da har vi grunnleggende mangler i troppen!!! Og gjennom en lang sesong blir det mye skader, slitasje og suspensjoner. Hvordan har Wenger tenkt å vinne Champions League med Ramsey og Wilshere på midtbanen (f.eks ved skader, etc)???

 

Jeg begynner å tenke at tålmodigheten snart tar slutt - det får være grenser for hvor lenge Arsenalsupportere skal hevde at "Wenger knows". En ny sesong uten troféer vil innebære en smertegrense for oss supportere. Når man år etter år roper ut ambisjoner om å vinne det ene etter det andre, og man like ofte ikke vinner noe... ja, da sier det seg selv at noen må sette foten ned. Hadde målet vært å komme så langt som mulig i CL, og å kjempe blant de 4 beste i PL, skulle jeg ikke klaget i det hele tatt. For da hadde vi hatt et helt annet utgangspunkt.

 

Jeg liker egentlig ikke å være så kritisk, men hadde behov for å få ut litt frustrasjon nå. Men når alt dette er sagt, håper jeg selvsagt at jeg tar feil, selv om de siste sesongene kun bekrefter det jeg sier. Og dersom det i løpet av helgen kommer inn en eller to soilde forsterkninger, skal også jeg ha troen på edelt metall denne sesongen. Hvis ikke de kommer, vinner vi ingenting i år heller. Og det tror jeg til og med Wenger vet, selv om han sier noe annet utad. Han driver et spill for galleriet...

 

takk for at du endelig hadde tid til å skrive innlegget for meg........!

Link to comment
Share on other sites

Veldig godt oppsumert.

Har egentlig lyst til å legge inn en sammenligning mellom Wenger og Ferguson. For hva er det egentlig som skiller disse 2 managerene?

Selvom jeg ikke tåler trynet på Alex, kan man ikke si annet enn at han faktisk er PL`s beste manager. Tenk på allt han har klart å få til med klubben de siste 20 årene. Men hva er egentlig forskjellen?

Både Wenger og Alex er taktiske genier, men jeg vil påstå at Wenger er bedre enn Alex på treningsfeltet(Det er ikke mange klubber som klarer å spille like fint som Arsenal).

Det eneste stedet Ferguson er bedre enn Wenger på er i transfer vinduet.

Finner Alex en spiller som han vet vil styrke stallen, eller som kan komme til å styrke stallen, så kjøper han! Wenger prøver på det samme, men så fort motparten krever litt mer enn hva han er villig til å betale, så stopper Wenger.(Jeg tenker ikke har på økonomien til klubbene, men prinsipp saken. Jeg tror prinsippet til Wenger om å handle ungt og billig teller for mye.)Ferguson er også flinkere til å holde på spillerene sine, bare se på sagaen mellom Ronaldo og Real, Ronaldo furta i flere uker, allikevel ga Alex godt uttrykk for at det var han som var sjefen og ikke Ronaldo.

Wenger slipper spillerene for tidlig! Vi skulle aldri solgt Diarra før Flamini hadde skrevet under ny kontrakt!

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/7587530.stm

 

Nå må du handle, for søren, Wenger!

 

Når skal folk her inne forstå at det aldri har vært pga mangel av penger at Wenger ikke handler etablerte spillere? Om Wenger hadde hatt tilgang til pengesekken til Abramovich, så hadde han fremdeles ikke kommet til å handle flere etablerte spillere. Det er rett og slett ikke hans måte å gjøre det på.

 

Wenger har en filosofi på hvordan han ønsker å gjøre det, og er ikke villig til å vike fra den filosofien for å vinne trofeer.

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/7587530.stm

 

Nå må du handle, for søren, Wenger!

 

Når skal folk her inne forstå at det aldri har vært pga mangel av penger at Wenger ikke handler etablerte spillere? Om Wenger hadde hatt tilgang til pengesekken til Abramovich, så hadde han fremdeles ikke kommet til å handle flere etablerte spillere. Det er rett og slett ikke hans måte å gjøre det på.

 

Wenger har en filosofi på hvordan han ønsker å gjøre det, og er ikke villig til å vike fra den filosofien for å vinne trofeer.

 

Sol Campbell

Manu Petit

Francis Jeffers

Gio Van Bronckhorst

Richard Wright

Robert Pires

Thierry Henry

Sylvain Wiltord

 

Folk her inne har vel kanskje bare litt bedre hukommelse en deg. Wenger HAR en gang i tiden kjøpt etablerte spillere som hadde prøvd seg på øverste nivå og delvis lyktes der.

 

Mulig det er flere på listen, men disse kommer jeg ikke på nå.

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/7587530.stm

 

Nå må du handle, for søren, Wenger!

 

Når skal folk her inne forstå at det aldri har vært pga mangel av penger at Wenger ikke handler etablerte spillere? Om Wenger hadde hatt tilgang til pengesekken til Abramovich, så hadde han fremdeles ikke kommet til å handle flere etablerte spillere. Det er rett og slett ikke hans måte å gjøre det på.

 

Wenger har en filosofi på hvordan han ønsker å gjøre det, og er ikke villig til å vike fra den filosofien for å vinne trofeer.

 

Sol Campbell

Manu Petit

Francis Jeffers

Gio Van Bronckhorst

Richard Wright

Robert Pires

Thierry Henry

Sylvain Wiltord

 

Folk her inne har vel kanskje bare litt bedre hukommelse en deg. Wenger HAR en gang i tiden kjøpt etablerte spillere som hadde prøvd seg på øverste nivå og delvis lyktes der.

 

Mulig det er flere på listen, men disse kommer jeg ikke på nå.

 

Legger til:

Lehmann

Gallas

 

edit: Overmars

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/7587530.stm

 

Nå må du handle, for søren, Wenger!

 

Når skal folk her inne forstå at det aldri har vært pga mangel av penger at Wenger ikke handler etablerte spillere? Om Wenger hadde hatt tilgang til pengesekken til Abramovich, så hadde han fremdeles ikke kommet til å handle flere etablerte spillere. Det er rett og slett ikke hans måte å gjøre det på.

 

Wenger har en filosofi på hvordan han ønsker å gjøre det, og er ikke villig til å vike fra den filosofien for å vinne trofeer.

 

Sol Campbell

Manu Petit

Francis Jeffers

Gio Van Bronckhorst

Richard Wright

Robert Pires

Thierry Henry

Sylvain Wiltord

 

Folk her inne har vel kanskje bare litt bedre hukommelse en deg. Wenger HAR en gang i tiden kjøpt etablerte spillere som hadde prøvd seg på øverste nivå og delvis lyktes der.

 

Mulig det er flere på listen, men disse kommer jeg ikke på nå.

 

Legger til:

Lehmann

Gallas

 

edit: Overmars

 

Bare for moro skyld...

 

Lehman

 

Garde- Gallas- Campbell- Gio

 

Wiltord- Petit- Pires- Rosicky

 

Overmars- Henry

 

Benk: Cygan, Wright, Jeffers

 

Det ble et helt lag det Kim... :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...