Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Synes det kan være ganske kraftige ord mot tidenes Arsenal manager, når han ikke lykkes med å hente inn en sentral midtbanespiller.

Hva veit vi om hva fremtiden bringer?

 

I fjor ble vi avskrevet av alle, ja til og med store deler av Arsenal fansen mente tiden var forbi. Vi landet på utrolige 83 poeng, og kom 4 poeng bak United.

Hvordan var det mulig?

 

Flamini spilte som en gud i store deler av sist sesong, men hvor mange mente det var galskap å ikke hente inn en spiller som makker til Fabregas?

 

Jeg også mener at det burde ha blitt handlet inn en forsterkning i denne lagdelen, men jeg er forsiktig med hvilke ord jeg skal bruke mot en mann som til stadig viser at han er bedre enn de aller fleste når man ser tilbake på fortiden.

Har han så enorm stor tro på Denilson, Diaby, og Ramsey denne sesongen? Hvorfor gikk han ikke hardere inn for Alonso?

 

Det er masse tanker som svirrer, og jeg er som mange andre forvirret. Likevel føler jeg at vår sjef til stadig overrasker oss, og hvorfor skal det ikke skje igjen? Det er jo egentlig ganske utrolig hvor mye pepper han har fått oppgjennom årene av sine egne supportere, når man ser hvordan Arsenal fremstår (både spillemessig og resultatmessig) i hans lederperiode.

 

Nei, jeg personlig hadde vært mer avslappet om det kom inn et spillerkjøp, men jeg er nå vant til at Wenger gjør det på sin egen måte.

Jeg var nok mer usikker forrige sesong, enn det jeg er pr.d.d. Merkelig, ikke sant?

 

Tiden vil vise hva som skjer, jeg satser på at Wenger nok engang motbeviser kritikken.

Link to comment
Share on other sites

Litt "skummelt" er det å gå i gang sesongen uten en ny midtbanespiller, men jeg tror uansett at Denilson, Eboue, Diaby og Ramsey klarer å dekke opp for plassen ved siden av Cesc. Blir Cesc skadet så vil vi ha et problem, men da er det også mulig å trekke Nasri eller evt en skadefri Rosicky inn på den plassen.

 

Wenger har nok helt sikkert en plan ellers ville han nok gjort alt han kunne for å hente inn en midtbanespiller i går. Det er en sjanse å ta på mange måter, men Wenger vet bedre hva midtbanespillerne som er i klubben står for og hva de kan bidra med så fort de får større tillit enn å komme innpå en gang i blandt.

 

Jeg var mer skeptisk foran forrige sesong når vi egentlig ikke helt visste hvem det var som skulle score målene våre. Midtbanen har vi tross alt mange spillere å velge mellom, selv om vi kanskje ikke kan føle oss helt trygge på de vi har. Ved en fullstendig krise er det også mulig å flytte Toure opp og sette inn Silvestre som midtstopper, så jeg tror vi har erfaringen og bredden til å klare dette - selv om det allikevel føles tynt.

 

Jeg har satt min lit til Wenger tidligere, og jeg velger å gjøre det igjen. Han har pengene til å kunne hente de spillerne han trenger og han har hatt lang tid på det (ettersom Flamini forsvant tidlig i sommer), og når han ikke har satt i gang noe voldsomt kjør for å hente en midtbanespiller (av det vi vet), så velger jeg å tro at han har en god plan og vet hvem han skal satse på. Jeg tror det blir Diaby, med Denilson som en god nummer to. Og da Eboue og Ramsey bak de to igjen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffende at det ikke ble handlet... Før vinduet stengte hadde jeg god tro på gull, OM vi hentet inn en kvalitets DM. Dette gjorde Wenger altså ikke. Ingen kjempeoverraskelse da Wenger har uendelig stor tro på dagens tropp. Men basert på hans uttalelser og det ÅPENBARE behovet det er for en DM, var det her trist.

 

Syns det er utrolig at når vi de siste sesongene har slitt helt utrolig med skader og har hatt PL yngste lag(?), er Wengers respons til dette å gjøre troppen tynnere og yngre -_-

 

Redd Wenger har blitt for oppslukt i tanken av å slå United og Chelsea med kun "ungdom kjøpt med sparebørse". Det nåværende laget + et kjøp av Veloso, Alonso for 12-15 mill pund hadde ikke vært overlegent nok å slå de seneste mestrene med kan det virke som.

 

På hjemmebane er vi as good as anyone. Det er på bortebane, mest trolig hvertfall, vår utfordring til gull ligger.

Da er det mildt sagt optimistisk å selge unna/miste Flamini,Hleb og erstatte med Bischoff,Ramsey,Nasri når vi skal ut på turer til nord og sør og må belage oss på fysiske kamper. Og det er altså på sentral midtbane det blir for lett,tynt og skadeutsatt for meg. Denilson,Diaby,Ramsey,Song.

 

 

Derfor må jeg desverre si jeg har liten tro på gull nå :( Vi spiller hinsides bra fotball til tider, men er stallen vår stor og sterk nok til å gå til topps etter 38 tøffe kamper(+CL og FA)? I think not. Er idmidlertid bombesikker på topp 4 som andre her ikke er.

 

Kan egentlig bare gå en vei i forhold til mine forventinger nå :(

 

Men jeg ønsket ikke disse forventingene, det må sies

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stolt av å ha en manager som står i mot alt press for å tekke supportere og andre, som tror på de spillerne han har, som lar de vokse inn 20-millioners-klassen. En leder som ser det som sin jobb å bygge et slott som ikke er laget av luft eller sand. Som år etter år får fram et lag som kjemper helt til målstreken. Tenk dere at det laget vi har i år er yngre enn det vi hadde i fjor og jeg tror bedre. Det er mulig å vinne trofeer på et slikt fundament. Man må ikke nødvendigvis kjøpe trofeene.

Jeg er stolt av å sitte alene med medgangssupportere, og vite at vi er like gode, men at vi klarer det på vår måte. Det er sunt for fotballen det vi står for. Det Chelsea og ManC representerer er en uting for fotballen. Det vi gjør skaper sjel, det de gjør skaper egoisme og umoral.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stolt av å ha en manager som står i mot alt press for å tekke supportere og andre, som tror på de spillerne han har, som lar de vokse inn 20-millioners-klassen. En leder som ser det som sin jobb å bygge et slott som ikke er laget av luft eller sand. Som år etter år får fram et lag som kjemper helt til målstreken. Tenk dere at det laget vi har i år er yngre enn det vi hadde i fjor og jeg tror bedre. Det er mulig å vinne trofeer på et slikt fundament. Man må ikke nødvendigvis kjøpe trofeene.

Jeg er stolt av å sitte alene med medgangssupportere, og vite at vi er like gode, men at vi klarer det på vår måte. Det er sunt for fotballen det vi står for. Det Chelsea og ManC representerer er en uting for fotballen. Det vi gjør skaper sjel, det de gjør skaper egoisme og umoral.

Beste innlegget jeg har lest på lenge ben lakris!

Har i dag gått fra side til side på nette, hvor folk angriper Wenger som om han skulle ha solgt Cesc, RVP og Ade for en pose peanutter! Blir så j***** sur på alle de som ikke har trua på det Wenger gjør..

Helt enig med ben når det gjelder Chelski og City, det viser bare hvor pengestyrt fotballen i england har blitt. Da liker jeg heller måten vi gjør det på!

Jeg hadde trua på gull før deadline, og jeg har det ennå! Gleder meg til den dagen vi tar gullet og beviser at penger ikke er alt !

 

Proud to be a gunner..

Link to comment
Share on other sites

Det som er det mest fascinerende og beviser hvilken fantastisk manager Wenger er, er at han for det første klarer å holde tritt med pengedopede klubber, og at han for det andre gjør det med en gjeng unggutter.

 

Vi kan klage over ditt, og bekymre oss over datt, men som det blir nevnt ovenfor her. Det Arsenal gjør og står for er noe helt unikt, som ingen av de andre klubbene i toppen av PL kan måle seg med. Hvis Arsenal vinner PL og CL denne sesongen så vil det danne seg en stolthet blandt Arsenal fansen og innad i Arsenal som ingen andre klubber vil være i nærheten av å føle hvis de vinner PL eller CL.

 

For hver sesong som går, så tror jeg bare flere og flere unggutter heller vil til Arsenal, når de ser hvordan vi utvikler spillere og hvilken tillit vi gir de spillerne som hentes inn. (vi har sett det så langt også, men jeg tror det bare blir mer og mer av det fremover).

 

Ta et eksempel. Eboue - han har vært en hoggestabbe for de fleste Arsenal supportere i mange år, og hadde han spilt for Chelsea, United eller Liverpool så kan du være 100% sikker på at han hadde vært vraket og solgt for lenge siden. Gjør Wenger det? Nei, han klarer å se hva som egentlig bor i Eboue som vi supportere og alle andre ikke ser, og selv om det har tatt mange år, så begynner man å se litt av konturene av en spiller som jeg tror snart kan være i ferd med å få et ordentlig gjennombrudd og utvikle seg til å bli en enda bedre spiller. Ingen stor overraskelse om Eboue virkelig slår igjennom denne sesongen - kanskje som sentral midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker heller ikke en utvikling i retning Chelsea. Det saken dreier seg om er at Wenger hadde 30mil. til rådighet som han avsto fra å bruke fordi han mente laget var godt nok. Det gjorde han Januar i år da han hadde penger tilgjengelig også. Da mente jeg han spilte ett høyt spill. Nå synes jeg han spiller enda høyere.

 

Fint at noen her er positive, men slik jeg ser det er det stor sjangs for at vi blir hektet av så fort Fabregas eller andre viktige spillere blir skadet eller kommer ut av form. Og da henter vi oss ikke inn igjen. Til det blir konkuransen for sterk.

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende er mange skuffet over at Arsene Wenger ikke har hentet inn flere (klasse)spillere denne sesongen ettersom vi har mistet en håndfull spillere. Men det er nettopp dette som gjør Arsene Wenger til den han er og hva han står for.

 

Jeg kunne selvsagt skrevet noen ord om våre nedbetalinger av Emirates og lønnsstrukturen i klubben, men det har vært diskutert tidligere (ok, nå skrev jeg noen ord).

 

Men hva er det egentlig Arsene Wenger har gått ut med i forkant av sesongen som har skapt store forventninger til at det skulle hentes inn forsterkninger ? Dersom man styrer unna de mindre seriøse nettsidene og forholder seg kun den offisielle bibelen (altså, www.arsenal.com):

 

12.05.2008 Wenger - I Hope to make signing within weeks

Allerede tidlig i mai måned går han ut og setter standarden for hva vi har i vente foran sesongstart.

 

Wenger is adamant there is little wrong with his side and talks of making only "one or two" signings this summer. His intention is to seal the first deal sooner rather than later.

 

17.05.2008 Wenger - A big player is better than big name

Mindre enn en uke senere dobbler han tallet til tre eller fire nye spillere.

 

The manager intends to bring in "two or three" players over the close season to bolster a squad that went so close to silverware on two fronts last term.

"I think a huge player is better than a huge name," said Wenger speaking last weekend. "You have huge names who produce very little at the moment.

 

Dette er nok ikke tolkes feil uansett hvor god fantasi man måtte ha, og slik vi kjenner Wenger og hans måte å hente inn spillere på.

 

... Fortsettelsen kommer iløpet av kvelden :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker heller ikke en utvikling i retning Chelsea. Det saken dreier seg om er at Wenger hadde 30mil. til rådighet som han avsto fra å bruke fordi han mente laget var godt nok. Det gjorde han Januar i år da han hadde penger tilgjengelig også. Da mente jeg han spilte ett høyt spill. Nå synes jeg han spiller enda høyere.

 

Fint at noen her er positive, men slik jeg ser det er det stor sjangs for at vi blir hektet av så fort Fabregas eller andre viktige spillere blir skadet eller kommer ut av form. Og da henter vi oss ikke inn igjen. Til det blir konkuransen for sterk.

 

 

Ser poenget, men se det fra en annen synsvinkel:

Vi var kun 4 poeng bak Utd ifjor, en klubb som har brukt x-antall millioner på spillerkjøp i flere år

Vi var kun 2 poeng bak Chelsea ifjor, en klubb som har brukt mer enn noen annen klubb på få år.

Dette er klubber med et helt annen spilletropp, om vi skal se på "navn" og dyre spillerkjøp.

 

Dette beviser ikke alltid at det er dyre spillere eller spillere med stort navn som produserer det man kan kreve, men også et spillesystem som passer laget og en filosofi man tror å jobber mot 100%. Har man da spilletyper som er sultne, og gir alt.....kan man faktisk få til store ting.

Nei, vi vant ikke ligaen eller cl, men det gjorde ikke Chelsea heller. Hva er værst av Arsenal og Chelsea? Vi har ikke det presset på oss at vi må vinne, men vi er likevel med helt til siste slutt. Vi har hatt en fantastisk historie med Wenger, og selvfølgelig når fotballen er så sterk så kan man ikke regne med at vi skal vinne noe hvert år. Det er flere sterke klubber, som både har fått rike eiere eller fått store lån, for å være med å vinne pokaler. Vi gjør det på Arsenal sin måte å føre klubben videre på, så kan man da enten glede seg over at vi er med helt i toppen, eller klage over at vi ikke vinner pokaler på noen få sesonger.

Jeg velger det første, siden jeg tror at om få sesonger så vil ting endres for klubber som nå satser for hardt uten gevinstene inn. Tiden vil vise.

 

Med så mye skader på Rosicky og bl.a Persie ifjor, burde vi strengt tatt vært hektet av lenge før julenissene i huset måtte ryddes i esker for så å bli plassert på loftet igjen....og da mener jeg ikke at jula varer til påske, men knapt nok til 4.dag jul :(

 

Men, man kan alltid være uenig med Wenger, men bruk hodet. Mannen er et geni når vi ser fortiden, for vi supportere har lett for å sitte å hakke foran pc´en å tro at vi har mest kunnskaper om alt mulig. Wenger har bevisst gang på gang at han motbeviser skeptismen og kritikken de aller aller fleste gangene, når sesongen skal oppsumeres.

 

Spørsmålet er: gjør han det nok engang?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker heller ikke en utvikling i retning Chelsea. Det saken dreier seg om er at Wenger hadde 30mil. til rådighet som han avsto fra å bruke fordi han mente laget var godt nok. Det gjorde han Januar i år da han hadde penger tilgjengelig også. Da mente jeg han spilte ett høyt spill. Nå synes jeg han spiller enda høyere.

 

Fint at noen her er positive, men slik jeg ser det er det stor sjangs for at vi blir hektet av så fort Fabregas eller andre viktige spillere blir skadet eller kommer ut av form. Og da henter vi oss ikke inn igjen. Til det blir konkuransen for sterk.

 

Støtter meg til denne. Må være lov å være litt småfrustrert. Betyr ikke at man ikke støtter Wenger, hvertfall ikke for mitt vedkomne. Det jeg er frustrert over, er konsekvensene av det en ny tittel-løs sesong vil ha. Vinner vi ikke noe i år, tror jeg neppe vi klarer å holde på noen av de beste spillerene våre enda en sesong. Og da er det litt surt at ikke det satses litt mer når midlene er der... Er så lite som skal til

Link to comment
Share on other sites

(Dette blir kanskje litt off-topic, men velger å legge det her)

 

Det er faktisk ikke mye som kan gjøre oss Goonere mer stolt enn dette! Tenk å sitte igjen og være eneste storklubben i Premier League med litt stolthet og verdighet igjen, dette sier jeg etter at et nytt overgangsmarked endelig er ferdig.

___________________

 

Bare for å få litt orden på uttalelsen, liga-rekkefølgen fra i fjor:

 

1. Man United: Yankees, med Malcolm Glazer i spissen, samt hans 3 sønner som herjer. Bruker hundrevis av millioner av kroner på spillere som ikke er verdt halvparten. Hargreaves, Ferdinand, Anderson, Rooney, Carrick og Nani kostet nærmere 1,5 milliarder kroner, jeg blir kvalm! Og det er så mye annet, bl.a. måten de henta Berba på...

 

2. Chelsea: Chelsea finnes ikke mer, nå er det Chelskij...

 

3. ARSENAL: <3<3<3...

 

4. Liverpool: Hicks and Gillet! Haha, de reddene englene har ødelagt klubben, og fansen drømmer nå om å bli kjøpt opp av sjeiker fra Arabia...

 

5. Everton: Engelske, bruker ikke så mye mer enn de trenger! Og når de først brukte var det på et kjempetalent fra Belgia! Hørt den før? Men når jeg først kommer over dette er klubben for salg, det er ikke vi!

 

6: Aston Villa: Så var det Villa da. Fyren med navn Randy Lerner har tatt kontroll over Villa, og de ble den 3.klubben som "ble amerikansk" i PL. Mannen er tvilsomt en ihuga fotballsupporter og prøvde seg også på Arsenal og Fulham, men nå ble det til slutt Birmingham-klubben han fikk kontroll over, og prøve å tjene penger på...

 

7. Blackburn: Nå er også Rovers til salgs, stakkar supportere...

 

8. Portsmouth: Om han er fransk, russisk, hebraisk eller jøde spiller vel liten rolle her, men Alexandre Gaydamak tok over Pompey januar 06, og til og med Portsmouth mister her sin verdighet...

 

9. Manchester City: Jaja, her har vi kanskje den største grunnen til at jeg satt meg så mye inn i dette innlegget. Fy søren å kvalm jeg er nå. Som om ikke Shinawatra/Sinatra var ille nok! Hvor langt vil de gå? Lengre enn Chelsea? Nei, jeg skjønner overhodet ikke at Shitty-supporterne kan være stolte av dette......

 

10. West Ham: Vive la Island! Haha, denne Gudmundsson! Kan ikke tenke meg noe mer pinlig enn å være styrt av en nærmere 70 år gammel islending...

 

11. Tottenham: De er fremdeles engelske. Men hvis jeg prøver å være nøytral her, vil jeg enkelt kunne si at måten de handler spillere på, står det ikke verdighet av. Lurer på hvor mye penger det ene poenget så langt i år har kosta! Ånei, glemte jo The Unbeatable Pre-Season, den er vel verdt hvert øre :( ...

 

12. Newcastle: Dette kan vel diskuteres, men bør de være så stolte? Å se eieren deres drikke seg full på the Grove, mannen som også allerede har kommet i uenighet med Kevin Keegan ang. nettopp transfermarkedet, sier det seg nesten selv.

 

Lengre ned enn dette går jeg ikke, men Keano og Sunderlands transferpolitikk kan måles med Tottenham's! Og jeg vil si at det bare er Arsenal igjen! Ettersom Everton og Blackburn venter på rette bud. Det er veldig trist for den engelske fotballen og noe MÅ gjøres!

___________________

 

Jeg kan leve med 3. og 4. plasser så lenge vi gjør det med denne verdigheten. Men jeg tror faktumet er at vi fort kan vinne på grunn av dette. Våre ungutter blir mer samspilte enn de fleste andre på samme alderen og de vil vokse. Og husk at dette nesten er håndplukkede juveler fra hele verden, og klarer vi å beholde disse talentene og de leverer som forventet, har alderen svært lite å si. Også med den ryggraden som vi har i klubben med Hill-Wood og co. Økonomien vil trolig være nokså trygg, og målet bør være å ikke miste disse stjernene, hvertfall ikke pga lønna. Nå ser det også ut som engelske talenter kommer gjennom fra Hale End, og det er jo ekstra positivt! Selvom nasjonalitet på spillerne her er mer eller mindre uinterressant.

 

Jeg tror Arsene tenker i andre baner enn de fleste andre, og jeg støtter ham i dette. Og om han virkelig lykkes med dette bør han adles til konge av England. Proffessoren kan så absolutt lykkes med dette berømte tredje laget hans, og det vil være en genistrek. Vi vil da sitte igjen med en stadion med 60 000 sitteplasser, samt Englands "best-spillende" fotballag. Og med trofeene like rundt hjørnet!

 

Vi klarer oss uten denne "million-signeringen", tror jeg. Emmanuel Eboue og Denilson, og kanskje Ramsey eller Diaby har nå fått i oppgave å vise hvor gode de egentlig er og hvorfor Wenger har så klokketro på dem. Bare å be til Gud om at de kan klare det! Nasri blir stjerne, og kan bli forskjellen på i år fra i fjor. Fabregas er selvfølgelig viktig å bygge laget rundt, og håper han viser at han er en av verdens aller beste fotballspillere også denne sesongen. Almunia og Gallas med flere har som oppgave å holde tett bakover, og så får vi håpe Persie og Ade begge for en kjempesesong og scorer mål!

 

Jeg personlig har virkelig troen, og er sjeleglad for at jeg er Gooner og at Usmanov's drøm forhåpentligvis blir knust. Dere bør alle være stolte! Kall meg gjerne optimist, men jeg står for mine ord. Og vet mange andre har nevnt akkurat dette med Wenger... Vår Wenger-æra er definitivt ikke over!

 

Arsene Knows :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar disse utsagnene med hvor mye penger vi har til å bruke på spillere med en klype salt.

Kan godt hende wenger har disse summene å bruke,men at han ønsker å ha beløpet tillgjenngelig vist

en veldig sterkt ønsket spiller dukker opp.

Det som bekymmrer meg mest for tiden er utviklingen med oppkjøp av engelske klubber,hvor lang

tid tar det før city har like sterk tropp som chelsea og united,og kanskje tar plassen vår i championsleague.

Jeg tror faktisk Dein har et godt poeng i at arsenal er avhengig av en investor vist de skal ha muligheten til å følge med de andre toppklubbene,om ikke nå så iløpet av de neste årene :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stolt av å ha en manager som står i mot alt press for å tekke supportere og andre, som tror på de spillerne han har, som lar de vokse inn 20-millioners-klassen. En leder som ser det som sin jobb å bygge et slott som ikke er laget av luft eller sand. Som år etter år får fram et lag som kjemper helt til målstreken. Tenk dere at det laget vi har i år er yngre enn det vi hadde i fjor og jeg tror bedre. Det er mulig å vinne trofeer på et slikt fundament. Man må ikke nødvendigvis kjøpe trofeene.

Jeg er stolt av å sitte alene med medgangssupportere, og vite at vi er like gode, men at vi klarer det på vår måte. Det er sunt for fotballen det vi står for. Det Chelsea og ManC representerer er en uting for fotballen. Det vi gjør skaper sjel, det de gjør skaper egoisme og umoral.

 

jo da, naturligvis har du noen gode poenger her. Og naturligvis fortjener Wenger mye mer ros enn ris for å holde stø kurs, og ikke kaste seg på kjøpekarusellen. Men poenget er jo at man ikke er like gode som rivalene, man er "bare" NESTEN like god. I hvert fall når man ser på det som faktisk teller i denne sammenhengen, nemlig pokaler. Og det er her mange av oss ikke helt forstår Wengers disposisjoner bestandig. Hvorfor "fullfører" han ikke det han har bygget opp? For det er jo en kjensgjerning under hele Wengers ledelse, i forhold til hva man har prestert spillemessig har det blitt alt for mange andreplasser. Og jeg er ikke et sekund i tvil om at dette mer enn noe annet skyldes en form for naivitet i avgjørende situasjoner.

 

Når det er sagt er det som du er inne på mildt sagt imponerende at han med så begrensede midler skaper lag på lag bestående av unggutter som nesten følger vinnerne til døra. Derfor er det ekstra merkelig at han ikke gjør de relativt ENKLE grepene som skal til for å ta laget det siste steget. Det må ikke være en 300-millioners signering, han kunne sikkert fått fullgode alternativer til 1/5 av den prisen, men som hadde tilført laget det lille nødvendige ekstra som skulle til for å gi større tro på gull, og som trolig bare av den grunn ville vært tungen på vektskålen. I mine øyne er det merkelig at Wenger ikke ser det samme, dvs det er jo mulig han ser det, men det kan han naturligvis ikke si utad. Og for ordens skyld, som hovedprinsipp støtter jeg Wengers linje om å satse på talentutvikling istedenfor å øse ut penger i øst og vest, men noen ganger - når situasjonen tilsier det - må man fravike sine prinsipper for å oppnå det man ønsker. Og den situasjonen har vi NÅ!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at Wenger gjør det riktige med å ikke hive seg på kjøpebølgen til United, Chelsea, Tottenham og City. Og det er heller ikke det fansen har bedt om. Fansen har bedt om at det blir hentet inn 1-2 spillere som kan styrke laget, og sørge for en større bredde i troppen.

 

Og dette kunne man ha klart uten å bruke astronomiske summer. Og det perfekte eksempelet på dette, er Alonso. Han var verdsatt til £16 mill, noe jeg mener er en helt grei vurdering, når man ser spillere som er langt fra hans kaliber blir solgt for mer. Og det er her min misnøye til Wenger ligger. Det er rapportert at det var £2 millioner som skilte oss fra å få denne spilleren i stallen vår. Ett tilskudd til stallen som ville tilført oss mye rutine og kvalitet. Mitt syn er at det i dette tilfellet Wenger's egne prinsipper som ødela i denne sammenhengen. Klubben hadde bestått selv om han måtte fire litt på sin valuering av spilleren.

 

Og det er dette jeg mener er Wenger's største svakhet. Han er for lite villig til å vike fra sin filosofi og sine prinsipper, at i enkelte tilfeller fremstår det som han setter seg og sine prinsipper foran hva som er til det beste for klubben.

 

Skulle vi likevel vinne ligaen, blir selvfølgelig Wenger genierklært, og vi som har vært negative må spise i seg ordene sine. Og det gjør jeg gledelig hvis det skulle skje. Men skulle vi ende opp utenfor topp 4, så kan Wenger's manglende vilje tli å legge £2 millioner ekstra på bordet koste klubben flere titalls millioner.

 

Så Wenger kjører ett høyt spill nå, som i utgangspunktet kan slå ut både positivt og negativt. Om forrige sesong var meget viktig, så er denne rett og slett kritisk. Og jeg føler meg overhodet ikke trygg på at Wenger er den som kan le sist ved sesongslutt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært skuffet over Wenger og hans manglende kjøp denne sommeren. Det grenser til galskap å ha så stor tro på unggutter og spillere som Eboue. Nå er vi faktisk avhengige av Eboue nok en sesong. Det nytter ikke å drive å lyve i media om at Eboue er en genial spiller som får mye ufortjent kritikk. Ingen lar seg lure lenger av Wengers løgner.

 

Alle lovnadene i sommer om forsterkninger ble brutt. Vi så ingen spillere før juni, vi fikk aldri en defensiv midtbanespiller før returoppgjøret mot Twente. Arsenals stall er syltynn, vi er faktisk ikke sikre på om vi har en midtbanespiller som duger sammen med Fabregas sentralt ennå. Hva gjør vi om Fabregas ikke holder seg skadefri gjennom hele sesongen (noe det er stor sjanse for at han ikke gjør)?

 

Wenger sparer for mye på pengene, hans sparing kan føre til milliontap og spillerflukt. Hvor lenge gidder Fabregas, og de andre som faktisk duger, å spille for en klubb som i realiteten aldri kan konkurrere med de andre om ligagullet?

 

Nei, denne sommeren har vært den mest skuffende jeg har hatt som Arsenalsupporter. Vi har ofte mistet en eller to gode spillere i løpet av sommeren, men forskjellen denne gangen var at stallen var syltynn fra før. Vi kjøper ikke kvalitet, vi henter inn talent. Det holder rett og slett ikke i en klubb som Arsenal.

 

Til slutt; Jeg har fortsatt tro på at Arsenal kan klare en plass blant de fire beste, noe som egentlig ikke bør være målsetningen for en klubb som Arsenal. Vi vet alle at Wenger har tro på ligagull, men vi må være realistiske. En plass blant de fire første er det beste vi kan klare. Jeg er stygt redd for at en dårlig periode kan knekke dette svinunge laget fullstendig. Får vi ett par tap på rad så blir det svært hardt å reise seg. Og da er det kjørt, spillere forsvinner, inntekter forsvinner og vi sitter igjen som en middels klubb med en gigantisk gjeld som blir ekstremt vanskelig å betale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stygt redd for at en dårlig periode kan knekke dette svinunge laget fullstendig. Får vi ett par tap på rad så blir det svært hardt å reise seg. Og da er det kjørt, spillere forsvinner, inntekter forsvinner og vi sitter igjen som en middels klubb med en gigantisk gjeld som blir ekstremt vanskelig å betale.

 

Selv om det som nå skjer er betenkelig, og Wenger åpenbart spiller et høyt spill skal vi vel være litt forsiktige med å dra krisemaksimeringen helt ut av alle rimelige proporsjoner. Selv om man skulle svikte resultatmessig, og man opplever en flukt av de største stjernene, så er heller ikke det noen umiddelbar krise. Selv de kan erstattes, og laget behøver ikke bli særlig svekket på sikt. Men det største problemet hvis så skulle skje er at man risikerer å måtte betale mye mer i neste omgang for å erstatte de som eventuelt har forsvunnet, samtidig som inntektsgrunnlaget blir noe svekket. Med andre ord, den største faren er ikke at klubben plutselig synker hen i middelmådighet, men at innsparing i dag, genererer økte utgifter i morgen. Og i så fall kan man jo virkelig spørre seg om vi egentlig kan snakke om noen innsparing. At klubben går glipp av noen pokaler på veien og ikke klarer å hente ut sitt potensiale er kanskje det verste i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Sakeen, tror jeg, er at vi som Arsenalsupportere har blitt litt bortskjemte. I allefall i senere år. Men vi må huske at for 5-6 år siden så hadde ikke Tottenham,Chelsea,Liverpool,Man City osv. like stor økonomisk kraft som de har i dag. På bakgrunn av at de har blitt kjøpt opp av utenlandske investorer har de fått penger nok til å kjøpe seg til suksess. Det har ikke vi i Arsenal,selv om også vi har penger nok. Så kommer spørsmålet: Er det akseptabelt å ende på 3-4plass noen år med Englands flotteste stadion, Englands beste framtidige tropp, kjøp av talenter og noen få rutinerte innimellom og verdens beste manager. Eller å vinne PL evt CL et år, ikke vinne noe av delene neste år, bruke milliarder på spillere som kanskje ikke spiller en gang, skifte manager i ett sett og aldri vite om eierne selger neste dag?

 

For min egen del er jeg hjertens glad valget fallt på Arsenal for 15 år siden. Det er klubben i mitt hjerte og det kommer den til å være uavhengig om vi ikke vinner PL før om et par år. For det gjør vi. Garantert. Om vi klarer å holde på den troppen vi har i dag, er det ingen som kommer til å være i nærheten.

 

Legger merke til at mange her inne er skeptiske til Arsenals styre,økonomi og manager. Jeg er ikke i tvil, jeg er overbevist om at de vet hva de holder på med. Og at vi får se fruktene av det i nærmeste fremtid.

 

Jeg mener ikke at man ikke skal være uenige i hva som skjer i Arsenal til en hver tid, men jeg ber dere tenke dere litt om før dere skrive hva dere gjør. Jeg personlig hadde vært mye mer skeptisk om jeg hadde vært supporter av en av de andre topplagene i PL. Deres fremtid derimot ser ikke lys ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært skuffet over Wenger og hans manglende kjøp denne sommeren. Det grenser til galskap å ha så stor tro på unggutter og spillere som Eboue. Nå er vi faktisk avhengige av Eboue nok en sesong. Det nytter ikke å drive å lyve i media om at Eboue er en genial spiller som får mye ufortjent kritikk. Ingen lar seg lure lenger av Wengers løgner.

 

Alle lovnadene i sommer om forsterkninger ble brutt. Vi så ingen spillere før juni, vi fikk aldri en defensiv midtbanespiller før returoppgjøret mot Twente. Arsenals stall er syltynn, vi er faktisk ikke sikre på om vi har en midtbanespiller som duger sammen med Fabregas sentralt ennå. Hva gjør vi om Fabregas ikke holder seg skadefri gjennom hele sesongen (noe det er stor sjanse for at han ikke gjør)?

 

Wenger sparer for mye på pengene, hans sparing kan føre til milliontap og spillerflukt. Hvor lenge gidder Fabregas, og de andre som faktisk duger, å spille for en klubb som i realiteten aldri kan konkurrere med de andre om ligagullet?

 

Nei, denne sommeren har vært den mest skuffende jeg har hatt som Arsenalsupporter. Vi har ofte mistet en eller to gode spillere i løpet av sommeren, men forskjellen denne gangen var at stallen var syltynn fra før. Vi kjøper ikke kvalitet, vi henter inn talent. Det holder rett og slett ikke i en klubb som Arsenal.

 

Til slutt; Jeg har fortsatt tro på at Arsenal kan klare en plass blant de fire beste, noe som egentlig ikke bør være målsetningen for en klubb som Arsenal. Vi vet alle at Wenger har tro på ligagull, men vi må være realistiske. En plass blant de fire første er det beste vi kan klare. Jeg er stygt redd for at en dårlig periode kan knekke dette svinunge laget fullstendig. Får vi ett par tap på rad så blir det svært hardt å reise seg. Og da er det kjørt, spillere forsvinner, inntekter forsvinner og vi sitter igjen som en middels klubb med en gigantisk gjeld som blir ekstremt vanskelig å betale.

tror du virkelig èn spiller er det som gjør forkjellen på om Arsenal kommer til å bli en middels klubb i all fremtid. For et latterlig innlegg. Hvis du begynner å tenke sånn bare en spiller ikke kommer burde du ikke heie på noe fotballag( kanskje Chelsea og nå også Man City da) ;)

Link to comment
Share on other sites

For et latterlig innlegg. Hvis du begynner å tenke sånn bare en spiller ikke kommer burde du ikke heie på noe fotballag( kanskje Chelsea og nå også Man City da) ;)

 

Du må respektere at andre ikke har samme mening som deg. Forskjellen på det innlegget du mener er latterlig, og ditt innlegg, er at det andre innlegget har argumenter for hvorfor vedkommende mener det han mener, mens ditt innlegg ikke har noe innhold i det hele tatt. Så hvis noen av innleggene er latterlig, så er det ditt.

 

Hvis du ikke har noe mer konstruktivt å komme med, kan du heller la være å skrive her inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært skuffet over Wenger og hans manglende kjøp denne sommeren. Det grenser til galskap å ha så stor tro på unggutter og spillere som Eboue. Nå er vi faktisk avhengige av Eboue nok en sesong. Det nytter ikke å drive å lyve i media om at Eboue er en genial spiller som får mye ufortjent kritikk. Ingen lar seg lure lenger av Wengers løgner.

 

Alle lovnadene i sommer om forsterkninger ble brutt. Vi så ingen spillere før juni, vi fikk aldri en defensiv midtbanespiller før returoppgjøret mot Twente. Arsenals stall er syltynn, vi er faktisk ikke sikre på om vi har en midtbanespiller som duger sammen med Fabregas sentralt ennå. Hva gjør vi om Fabregas ikke holder seg skadefri gjennom hele sesongen (noe det er stor sjanse for at han ikke gjør)?

 

Wenger sparer for mye på pengene, hans sparing kan føre til milliontap og spillerflukt. Hvor lenge gidder Fabregas, og de andre som faktisk duger, å spille for en klubb som i realiteten aldri kan konkurrere med de andre om ligagullet?

 

Nei, denne sommeren har vært den mest skuffende jeg har hatt som Arsenalsupporter. Vi har ofte mistet en eller to gode spillere i løpet av sommeren, men forskjellen denne gangen var at stallen var syltynn fra før. Vi kjøper ikke kvalitet, vi henter inn talent. Det holder rett og slett ikke i en klubb som Arsenal.

 

Til slutt; Jeg har fortsatt tro på at Arsenal kan klare en plass blant de fire beste, noe som egentlig ikke bør være målsetningen for en klubb som Arsenal. Vi vet alle at Wenger har tro på ligagull, men vi må være realistiske. En plass blant de fire første er det beste vi kan klare. Jeg er stygt redd for at en dårlig periode kan knekke dette svinunge laget fullstendig. Får vi ett par tap på rad så blir det svært hardt å reise seg. Og da er det kjørt, spillere forsvinner, inntekter forsvinner og vi sitter igjen som en middels klubb med en gigantisk gjeld som blir ekstremt vanskelig å betale.

tror du virkelig èn spiller er det som gjør forkjellen på om Arsenal kommer til å bli en middels klubb i all fremtid. For et latterlig innlegg. Hvis du begynner å tenke sånn bare en spiller ikke kommer burde du ikke heie på noe fotballag( kanskje Chelsea og nå også Man City da) ;)

 

Ikke i alle fremtid. Men kun en midtbanespiller ekstra denne sommeren kan bli svært avgjørende tror jeg, ja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er svært skuffet over Wenger og hans manglende kjøp denne sommeren. Det grenser til galskap å ha så stor tro på unggutter og spillere som Eboue. Nå er vi faktisk avhengige av Eboue nok en sesong. Det nytter ikke å drive å lyve i media om at Eboue er en genial spiller som får mye ufortjent kritikk. Ingen lar seg lure lenger av Wengers løgner.

 

Alle lovnadene i sommer om forsterkninger ble brutt. Vi så ingen spillere før juni, vi fikk aldri en defensiv midtbanespiller før returoppgjøret mot Twente. Arsenals stall er syltynn, vi er faktisk ikke sikre på om vi har en midtbanespiller som duger sammen med Fabregas sentralt ennå. Hva gjør vi om Fabregas ikke holder seg skadefri gjennom hele sesongen (noe det er stor sjanse for at han ikke gjør)?

 

Wenger sparer for mye på pengene, hans sparing kan føre til milliontap og spillerflukt. Hvor lenge gidder Fabregas, og de andre som faktisk duger, å spille for en klubb som i realiteten aldri kan konkurrere med de andre om ligagullet?

 

Nei, denne sommeren har vært den mest skuffende jeg har hatt som Arsenalsupporter. Vi har ofte mistet en eller to gode spillere i løpet av sommeren, men forskjellen denne gangen var at stallen var syltynn fra før. Vi kjøper ikke kvalitet, vi henter inn talent. Det holder rett og slett ikke i en klubb som Arsenal.

 

Til slutt; Jeg har fortsatt tro på at Arsenal kan klare en plass blant de fire beste, noe som egentlig ikke bør være målsetningen for en klubb som Arsenal. Vi vet alle at Wenger har tro på ligagull, men vi må være realistiske. En plass blant de fire første er det beste vi kan klare. Jeg er stygt redd for at en dårlig periode kan knekke dette svinunge laget fullstendig. Får vi ett par tap på rad så blir det svært hardt å reise seg. Og da er det kjørt, spillere forsvinner, inntekter forsvinner og vi sitter igjen som en middels klubb med en gigantisk gjeld som blir ekstremt vanskelig å betale.

tror du virkelig èn spiller er det som gjør forkjellen på om Arsenal kommer til å bli en middels klubb i all fremtid. For et latterlig innlegg. Hvis du begynner å tenke sånn bare en spiller ikke kommer burde du ikke heie på noe fotballag( kanskje Chelsea og nå også Man City da) ;)

 

Ikke i alle fremtid. Men kun en midtbanespiller ekstra denne sommeren kan bli svært avgjørende tror jeg, ja.

Glad ingen her inne er regnskapsføreren min, eller psykologen min, da hadde jeg vært personlig konkurs og på selvmordsranden..

Selv om sannheten kanskje er noe helt annet ;) ..

blir bare litt mye dommedags-greier her inne for meg iallfall!!

 

men tror faktisk den spilleren som slår igjennom i år er Song, som defensiv midt sammen med Cesc, men vi får se..

 

 

Jeg er iallfall glad for at wenger har Stålkontroll på hvordan pengene skal brukes, på hvem han skal kjøpe osv..

At han ikke holder på som spesielt chelsea og city og totten, men også pool og united(Kjøpekjøpekjøpe)...

 

Heia Arsenal, klubben i mitt hjerte, måtte andre her inne støtte laget også :D

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at Wenger har vist seg fra en svært amatørmessig side denne sommeren.

 

Vi burde ha handlet inn flere spillere enn det vi har gjort, noe også Wenger hele tiden har signalisert.

 

Dersom det stemmer at Wenger har vært ute etter en sentral midtbanemann og ikke klart å dra i land avtaler med Alonso og/eller Veloso så har han jo rett og slett driti seg ut.

 

Vi kommer greit blant de 4 beste i år, men jeg tviler på at vi vinner noe som helst (med mindre vi begynner å satse på ligacupen).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Veldig mange gode innlegg her, så de fleste av momentene jeg skulle bruke er allerede brukt ;). Ingen tvil om at Wenger spiller et risikofyllt spill. Nok et år uten trofëer, vil garantert få nøkkelspillere (særlig Fabregas og RvP) til å vurdere framtiden sin i klubben. Å være såpass gode fotballspillere uten at man vinner ligaen, må være tøft å takle. De har ambisjoner og blir garantert skuffet hvis man ser at treneren ikke er villig til å hente inn den ene spilleren for at laget skal bli komplett. Vieira nevnte dette som hovedgrunnen til at han dro, og det ble også ryktet om at Henry dro av samme grunn. Å være verdens mest fintspillende lag hjelper lite hvis man ikke vinner trofëer. En viss spillerflukt må vi desverre være forberedt på dersom vi ikke vinner noe i år heller, men tenk på alle pengene vi får! Trofaste spillere som Rosicky, Clichy, Sagna og Toure, samt mange talenter som ikke vil ha noe nytte av å dra fra klubben, vil garantert være igjen etter en eventuel fiaskosesong. RvP og Ade signerte nettopp nye kontrakter, og begge unge og talentfulle, noe som vil bety mye penger for Wenger. I tilegg har klubben mye penger å bruke som f.eks. ikke ble brukt i dette transfervinduet.

 

Klubben er spekket av talent på midten og stoler på det han ser på treningene, vil være noe han får bruk for i kampen for pokaler. I likhet med Frank, så var jeg mer redd sist sesong. Hverken Ade eller Flamini hadde slått igjennom, og vi var usikker på om Fab kunne holde laget sammen, samt at RvP (som ble sett på som vår nye storscorer før sesongen) og Mozart skulle holde seg skadefrie. I tillegg hadde vi, il ikhet med i år stor usikkerhet på den sentrale midtbanen. Ute av det blå steppet Flamini inn og gjorde en kjempesesong. Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde mye større tro på andre talenter som Diaby, Diarra og Denilson. Så hvorfor kan ikke Diaby, Denilson, Song eller Djourou slå gjennom på midten, når Flamini gjorde det? Flamini var verken en glimrende teknikker, pasningslegger eller hodespiller. Gode taklinger og enorm arbeidskapasitet var det eneste som skulle til. Jeg skal fint innrømme at jeg er litt skuffet over at hverken Barry, Veleso, lillebror Tourê eller Alonso, men det er ikke jordas undergang. For hver gang en plass er åpen, betyr det muligheter for at et talent slår gjennom der.

 

Dersom det viser seg at midtbanen ikke går, er det alltids et nytt transfervindu før sesongslutt. Slapp av, det skal gå bra. Det kan hende at vi rakner totalt og opplever spillerflukt, men det kan også hende at vi plutselig Mozart og RvP holder seg skadefrie og gode gjennom hele sesongen, samt at spillere som Almunia og Denilson / Diaby / Song / sett-inn-navn får sine virkelige gjennombrudd. Jeg har fortsatt troen på gull, og kan ikke tenke meg at vi kommer lavere ned enn en 4. plass. Slikt spill som vi viste mot Twente og Newcastle, samt det faktum at vi er ligaen nest sterkeste hjemmelag og har ligaens beste trener gjør meg overbevist om at dette skal gå fint! Hvor mange ganger har ikke vi blitt dømt nord og ned og likevel levert? Ingen vits med krisemaksimering før vi ligger minst 15 poeng bak toppen før halvspilt sesong eller lignende! VI er langt bedre rustet offensivt på vingene og spissplassene. I tilegg får vi garantert gode prestasjoner av Clichy, Sagna og Fab. Det største spørsmålet, er så klart om vi klarer å holde kjernen skadefri, for jeg skal ikke komme og si at vi har en bred stall. In Arsene I trust !

Link to comment
Share on other sites

Nok et år uten trofëer, vil garantert få nøkkelspillere (særlig Fabregas og RvP) til å vurdere framtiden sin i klubben. Å være såpass gode fotballspillere uten at man vinner ligaen, må være tøft å takle. De har ambisjoner og blir garantert skuffet hvis man ser at treneren ikke er villig til å hente inn den ene spilleren for at laget skal bli komplett. Vieira nevnte dette som hovedgrunnen til at han dro, og det ble også ryktet om at Henry dro av samme grunn. Å være verdens mest fintspillende lag hjelper lite hvis man ikke vinner trofëer. En viss spillerflukt må vi desverre være forberedt på dersom vi ikke vinner noe i år heller, men tenk på alle pengene vi får! Trofaste spillere som Rosicky, Clichy, Sagna og Toure, samt mange talenter som ikke vil ha noe nytte av å dra fra klubben, vil garantert være igjen etter en eventuel fiaskosesong. RvP og Ade signerte nettopp nye kontrakter, og begge unge og talentfulle, noe som vil bety mye penger for Wenger. I tilegg har klubben mye penger å bruke som f.eks. ikke ble brukt i dette transfervinduet.

 

Er ikke enig i alt du sier, og vil spørre deg:

Mener du at Arsenal hadde en fiaskosesong ifjor? Evt, hva vil være en fiaskosesong?

Hvorfor er ikke Fabregas og RvP med i samme åndedrag på trofaste spillere, når du remser opp Sagna, Toure, Rosicky, og Clichy? Og; hva får deg til å si at de evt ikke vil ha noe nytte av å dra fra klubben??

 

Slik jeg ser det er jo blandt annet Sagna og Clichy backer som hadde nesten gått inn på alle lag i Europa, og du snakket jo om at spillere med ambisjoner ville være skuffet om de ser at manageren (Wenger i dette tilfellet) ikke var villig til å satse på pokaler.

 

I fjor skreik alle etter en ny midtbanespiller, men hadde vi hatt noe garanti mot at laget hadde spilt bedre da? Jeg tenker da på Flamini sine prestasjoner ifjor, som var av ypperste klasse. Ingen trodde på dette før sesongen, men Wenger så nok noe mer enn vi. Kanskje det skjer noe i år også?

Jeg tror ikke vi skal krisemaksimere totalt her, for om noen mnd åpner transfervinduet igjen...........om det skulle vise seg at ting gikk helt galt den første halvdelen.

Jeg tror vi skal bite nok fra oss denne sesongen også, og som jeg skrev tidligere: jeg har mer tro pr.d.d enn det jeg hadde for 1 år siden.

 

Om det at pokaler er å styre toppspillere sine valg, er jeg ganske uenig i. Lønna, sportslige utfordringer (at klubben kjemper i toppen), spillestil, lederstil, osv osv er faktorer som kan spille inn. Det er naivt å tro at pokalene er den største faktoren for spillere, som kanskje også er jobbet inn i klubben siden de slo igjennom (f.eks Fabregas)

Chelsea har ikke vunnet på 2 sesonger, hvorfor får de hentet inn den ene klassespilleren etter den andre samt beholde mange av de aller beste? MÅ jo være tidenes nedtur med tanke på pengebruk på £350 millioner i spillerkjøp?

Hvorfor skal ikke Arsenal klare det samme, når de i tillegg fører en helt annen politikk som f.eks: spiller man bra, ja så er du med. Er du motivert, så er du med. Jobber du for laget, så er du med.

Chelsea har 25 klassespillere, og må rulere for å blidgjøre flere. Det viser seg også at enkelte ikke trives i en slik rolle, med for mange superstjerner i en og samme klubb.

Nei, jeg forstår ikke helt denne tankegangen.

Link to comment
Share on other sites

wenger har motbevist mange før, i år kommer han til og gjøre det igjen ;)

 

hvis flamini plutselig kunne bli så god som han var så må nå enten denilson, song, diaby eller ramsey kunne gjenta det eller??

 

hvis vi hadde kjøpt inler eller alonso ka hadde da skjedd med disse?? hadde sikkert blitt begrenset spilletid

 

time to get positive :D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...