Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Litt morsom tekst hentet fra le-grove.co.uk:

 

Arsene Wenger’s Diary, ghost written by ScubaGooner.

 

Monday 14 April

 

‘Wake up early. I set my alarm clock for later but, naturellement, someone has been in my room during the night and adjusted the time. I will not say who – we will let others judge.

 

I trip over the rug in my bedroom. The rug is not penalised in any way. If furnishings are allowed to keep getting away with these travesties of justice then it is the end for Arsene.

 

I am waiting for a package but my postman – who seemed to get himself in a good position - fails to deliver. Is my postman Emmanuel Eboue?

 

For sure it has not been the best of starts for me but I am working hard to make sure that nothing bothers me anymore but getting on with the job. I have lunch with my friend William at Pizza Express.

 

I have a Pizza a la Noci, but William doesn’t want anything off the children’s menu. I try to tell him he must have something and he goes out the door and sits on a traffic island for the next three hours. He is an excellent role model to my young team.

 

Next I meet Phillipe Senderos on a street corner. It is good to see him. However as soon as we leave that corner I lose him very easily and he spends the rest of the afternoon about ten yards away from me at all times. It is very frustrating.

 

I return to my car to find that a penalty fine has been given against me. Strange how all the other cars on the street have not been given tickets and yet they are all parked too.

 

The traffic warden tells me they are not parked on double yellow lines like mine. I tell him that I know what is going on, I am not stupid. He asks me what I mean and I smile and say ‘Let us think our own thoughts, mon ami.’

 

It takes me an age to get to the training ground. All the traffic lights are against me. Red and yellow lights everywhere, but only for me.

 

Finally I arrive and I’m greeted by my squad of wonderful players. Adebayor and Bendtner are holding hands and laughing and joking as usual.

 

Jens Lehmann is giving everyone fine words of encouragement as befits his status as our senior professional. Young Theo is coming on leaps and bounds with his French A-levels.

 

I call the boys together and tell them they are all winners. They play the best football. Then we play my favourite practising game ‘Twenty Passes Before You Can Score.’

 

Hoyte is terrible at this. Adebayor suggests we practise our free-kicks and corners – then every one falls about laughing! He is a funny guy.

 

It is great that humour can break the tension. I tell them another joke – that Alex Ferguson is going to buy van Persie for 10 million euros. Why does Robin not laugh?

 

Then I get serious with the boys. I tell them not to listen to the voices in their head that tell them to be paranoid. I tell them not to be neurotic – just leave that to me.

 

I tell them not to be concerned for my mental state. I may be a bit wobbly right now but I’m not Tom Hicks. I tell them that we will come back stronger, fitter and better than ever.

 

Cesc, le petit Espagnol, asks if I will be able to buy anyone in the summer to bolster the squad. I smile and nod. He need not worry. I have my eye on two Malian goat-herders as we speak plus a fine central defender from the Finnish second division.

 

In five years, I tell him, they will be football Gods comme Cygan et Stepanovs, especially the girl from Helsinki.

 

During training the boys look sad and tired. Moi aussi. Staying positive in this situation is about as feasible as winning a penalty at Old Trafford.

 

Sometimes, I think to myself that I am the only one who understood Eric Cantona’s sardines and trawler story. I too have been charting new territory in my elegant vessel the SS Arsenal (it would have been a 747 liner but we had to keep Bergkamp with us in the early years.)

 

Many have followed us with delight, but many others have tried to peck out the eyes of my vision. There have been stormy waters and troubled times. We were les Invincibles and maintenant, we are les Miserables.

 

My seagulls are not journalists and reporters. They are the sight-forsaken Rileys and Wileys of this world. These men of selective vision (and I know how that works, believe me!) People accuse me of having a persecution complex but these people are just out to get me.

 

I am a man of principle. There are ways to play le beau jeu but I know only one. I will not change. And we shall not crumble like an Englishman on the last day of a major golf tournament. And if it never succeeds again then it won’t be my fault.

 

Because I tell you this, mes amis:

Non, Je ne regrette rien!*

 

*Except picking Senderos. And moving Toure to right-back. Oh and selling Diarra.’

Hehe det 17 avsnittet er jo akkuratt som wenger skulle sagt det selv det :D

Link to comment
Share on other sites

Slike linker som dette er litt skumle syntes jeg.

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=746864

 

Vi har ikke denne sjefen evig. Dette vil jeg tro er en jobbe Wenger kunne ofre oss for. Overta sitt eget fedreland.

Uansett jeg har skrevet her før om å planlegge hans avgang.Kanskje kunne Hiddink være mannen. Hans Russland spiller en fotball som minner mye om vår type fotball.

Link to comment
Share on other sites

Slike linker som dette er litt skumle syntes jeg.

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=746864

 

Vi har ikke denne sjefen evig. Dette vil jeg tro er en jobbe Wenger kunne ofre oss for. Overta sitt eget fedreland.

Uansett jeg har skrevet her før om å planlegge hans avgang.Kanskje kunne Hiddink være mannen. Hans Russland spiller en fotball som minner mye om vår type fotball.

Aldri i livet om Wenger stikker fra oss. Han er i ferd med å bygge en ny fantastisk generasjon i Arsenal nå, kanskje på et senere tidspunkt, men han har mye ugjort han vil fullføre før den tid eventuelt kommer :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Det er troøig mye riktig i det dere skriver om hans lojalitet til kontrakter og det han har mye ugjort i klubben. Men syntes allikevel at slike oppslag er litt foruroligende.

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtm...2/sfnwee122.xml

Dette må påvirke hvem som helst, men dere som tror det ikke blir noe av har sikkert rett, får vi håpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wenger er visstnok den manageren som tjener mest i PL med en årslønn på £4.5m.

 

listen kan dere se her:

 

Arsene Wenger (Arsenal) £4.5m

Kevin Keegan (Newcastle) £4m

Alex Ferguson (Man Utd) £3m

Harry Redknapp (Portsmouth) £3m

Mark Hughes (Man City) £3m

Roy Keane (Sunderland) £3m

Rafael Benitez (Liverpool) £2.5m

David Moyes (Everton) £2.5m

Alan Curbishley (West Ham) £2m

Alex McLeish (Birmingham) £1.6m

Steve Bruce (Wigan) £1.6m)

Paul Jewell (Derby) £1m

Steve Coppell (Reading) £1.5m

 

http://thegoonerforum.wordpress.com/2008/0...million-a-year/

Link to comment
Share on other sites

Geniet!

 

Funker fett å være "a selling club", så lenge vi slipper å selge ;)

 

Smart med slik klausul :)

 

he he, særlig gledelig er det jo hvis Tottenham må blø litt ekstra for å sikre seg Bentley! ;) For øvrig synes jeg slike klausuler er en god måte å gjennomføre ting på. Det betyr jo at spillere i første omgang kan selges billigere, men at moderklubben får en del av verdiøkningen dersom spilleren øker sin markedsverdi gjennom prestasjoner. Bare rett og rimelig spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

I overgangsmarkedet svikter ikke Wenger sin sedvanlige filosofi. Vi selger ut tre av våre eldste spillere og handler inn svært mye ungt. Vi har hatt dette som et slags varemerke. Gjennomsnittsalderen vår vil bli lavere enn i fjor. Utrolig.

Men det er som mange her inne har sagt; vi har et lag for fremtiden.

Mitt tips er at dette ser Wenger på som sitt store prosjekt, et lag med Wilshire, Nordtvedt, Fabregas, van Persie, Ramsey, Barazite med mer, og det må bety at vi har han, Wenger, som manager langt ut over 2011.

Link to comment
Share on other sites

johan kaggestad, komentatoren i tour de france, fortalte noe om at wenger hadde sagt at noen spillere han har hatt på prøvespill fra utlandet har vært dopa, å at det engelske fotballforbundet er dårlige på doptester..(Fikk ikke med meg alt han sa)

aner vi skandaler i fremtiden i engelske klubber med dopa spillere??

Link to comment
Share on other sites

johan kaggestad, komentatoren i tour de france, fortalte noe om at wenger hadde sagt at noen spillere han har hatt på prøvespill fra utlandet har vært dopa, å at det engelske fotballforbundet er dårlige på doptester..(Fikk ikke med meg alt han sa)

aner vi skandaler i fremtiden i engelske klubber med dopa spillere??

 

Jeg hørte deg jeg også. Han sa at Wenger mistenkte noen utenladske spillere for å være dopet på EPO, men at FA ikke testet for det. Han antydet vel også er det er dårlig med testing generelt i fotball.

 

Han har nok rett, for det er mistenkelig få som blir tatt. Av de som blir utestengt så er det jo sånne som "glemmer" testene som Rio Ferdinand...

Link to comment
Share on other sites

Ja hadde det vært en spiller fra en annen Premier Leauge klubb har han vel blitt utestengt og straffet på lik linje med Mutu.Men slik er det vel i England når Alex Ferguson har den innflytelsen han har.Hørte ikke så altfor mye om den Ferdinand-saken,han fikk vel noen kampers utestengelse var det ikke slik...???

Link to comment
Share on other sites

Det meste Kaggestad sier skal man ta med en stor klype salt. Hvordan han har fått rykte på seg å være Norges sykkel ekspert er for meg en gåte. Ikke er de gutta på TV2 morsomme heller, blir ofte pinlig berørt av å høre på de.

 

Lactatverdier er han derimot er jævel på, det skal dere væreklar over folkens, for å bruke ett mye brukt Kaggestad utrykk.

Link to comment
Share on other sites

Det meste Kaggestad sier skal man ta med en stor klype salt. Hvordan han har fått rykte på seg å være Norges sykkel ekspert er for meg en gåte. Ikke er de gutta på TV2 morsomme heller, blir ofte pinlig berørt av å høre på de.

 

Lactatverdier er han derimot er jævel på, det skal dere væreklar over folkens, for å bruke ett mye brukt Kaggestad utrykk.

 

Ikke for å bli off topic, men det er da ingenting i veien med disse gutta? Syns de er meget dyktige

alle sammen, engasjerte, profesjonelle og de formidler syklingen på en bra måte. Dette klippet

her er fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Ja hadde det vært en spiller fra en annen Premier Leauge klubb har han vel blitt utestengt og straffet på lik linje med Mutu.Men slik er det vel i England når Alex Ferguson har den innflytelsen han har.Hørte ikke så altfor mye om den Ferdinand-saken,han fikk vel noen kampers utestengelse var det ikke slik...???

 

Tror han fikk hele 8 måneder faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Det må jo være vanskelig for Wenger med tanke på spillerkjøp, når han ser flere av talentene i klubben med ekstreme ferdigheter soms tadig utvikler seg. Må jo være veldig vanskelig å se for seg spørsmål som:

 

*Vil de/denne spilleren ta steget denne sesongen?

 

*Hvordan vil utviklingen fortsette med tanke på et lån, eller evt en benketilværelse for Arsenal? (vil de klare å ta sjansen når den dukker opp ved skader o.l?)

 

*Hva skjer om jeg henter en etablert spiller i samme posisjon, vil jeg stoppe muligheten for denne spilleren til å slå igjennom hos Arsenal da? (vil neppe vente 3-4 år?)

 

Wenger har gjerne brukt masse ressurser med speidere og alt annet, for å kvalitetsikre talentet til spillerene som ankommer klubben som. Når de ser en utvikling, og samtidig føler at denne spilleren kan være en spiller som tar steget til å bli en viktig brikke for laget, så er det sikkert vanskelig å gjøre kortsiktige kjøp som bremser muligheten.

 

Vi så alle hvordan Flamini virkelig slo til, selv om vi skrek etter at en stor stjerne i den posisjonen skulle bli kjøpt. Med så enormt mange store talenter i stallen pr.d.d, så er det nesten et luksusproblem.

 

Jeg tror og mener at selv uten flere spillerkjøp, så vil vi være med helt i toppen også neste sesong. Vi vil klare topp 4, men hvordan det ender er vanskelig å si.

Ingen trodde på oss ifjor, men vi var med om gullet helt til siste slutt.

 

På kort sikt hadde nok kvaliteten på laget økt med et par store kjøp, men det kan gå på bekostning av formelen Arsenal FC viser utad. Det er en klubb som har gitt sjansen til unge spillere, og er en attraktiv klubb for store talenter på vei frem i karrieren.

Vi hadde aldri fått hverken Vela, Fabregas, Walcott, eller bl.a Nasri, hadde det ikke vært for det ryktet klubben har fått. Det er ikke noe negativt at klubben er helt i øverste nivå i europeisk fotball, samt at de spiller offensiv og underholdende fotball B)

 

Jeg håper vi fortsetter med samme utvikling, for gud bedre å morsom fotball vi spiller uten å kjøpe inn spillere for £100mill.

Jeg tror at flere av de spillerene som nå er rett rundt hjørnet, kan prestere langt bedre enn det vi tror. Jeg tror at vi kan få et par spillere som tar steget denne sesongen, men hvem de er.......ja, det tror jeg Wenger sitter med en følelse for. Kanskje derfor spillerkjøp ikke har kommet enda, før han har fått noen svar etter noen treningsuker og treningskamper?

 

Gud å deilig det er å være Gooner :-|

Takk Wenger!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter som jeg ser det burde vel det bli klar en overgang idag, ettersom vi spiller mot Twente i morgen?

Wenger gikk vel ut i media og sa noe lignende:

- Vi vil ha klar en spiller før returmøtet med Twente, jeg kommer ikke til å handla før PL opninga, men før returkampen skal jeg få inn en ny spiller i stallen...?

 

Hvor blir det av det Wenger lovet oss?

(Om det jeg nå påstår er riktig da?)

Link to comment
Share on other sites

Etter som jeg ser det burde vel det bli klar en overgang idag, ettersom vi spiller mot Twente i morgen?

Wenger gikk vel ut i media og sa noe lignende:

- Vi vil ha klar en spiller før returmøtet med Twente, jeg kommer ikke til å handla før PL opninga, men før returkampen skal jeg få inn en ny spiller i stallen...?

 

Hvor blir det av det Wenger lovet oss?

(Om det jeg nå påstår er riktig da?)

 

Wenger har holdt ord i forhold til det han lovet. Han lovet at det skulle komme inn en rutinert spiller før kampen mot Twente. Han har hentet Silvestre, så sånn sett, kan han si at han har holdt ord.

 

Men det er likevel grunn til å føle seg ført bak lyset hvis det ikke kommer inn en spiller til.

 

Wenger har egentlig tabbet seg ut kraftig denne sommeren, med å gå ut i media å love nye spillere inn. Han burde gjort som han bestandig har gjort, nemmeli å holde kortene tett inntil brystet, og ikke gå ut med slik informasjon. Det eneste det fører til, er å irritere fansen, når nye spillere uteblir. Wenger må huske på at det er fansen som sørger for at det er penger i kassa. Hvis fansen snur ryggen til, kan konsekvensene bli større enn om han tar en sjanse på å åpne opp lommeboken og hente inn en klassespiller.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...