Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig å tenke tilbake på hvor stor innvirkning Wenger faktisk har hatt for Arsenal. Et så bra lag, så mange trofeer, ny stadion etc...

 

Enig med innleggene ovenfor. Det vi ser av laget til tider nå om dagen er bare starten og jeg tror at om en sesong eller to så vil blomsten slå ut i full blomst. :D

 

Lurer på hvor vi hadde vært i dag uten Wenger, men jaggu er jeg glad for at vi klarte å få tak i han :D

 

Wenger er en mester. Han har klart å forme Arsenal til et lag som spiller så fint, og er ekstremt farlige på dødballer!

Wenger bygger opp et sikkert lag med unge spillere, og det har jeg sansen for!

Lenge leve Wenger! :blink:

Arsenal ekstremt farlig på dødballer?? Hvilket lag er det vi snakker om? Dagens Arsenal lag som kan ha 15 cornere i en kamp uten å skape en eneste farlighet? Kun ekstreme frispar ferdigheter fra Henry og nå i det siste Van Persie som redder oss fra å være helt tannløse på dødball. For de som husker tilbake til Grahams lag tidlig på nittitallet så er dagens dødballer en skandale. Hvem kan vel glemme de utallige målene på corner hvor Bould stusset på første stolpe til Adams eller noen andre som kom på bakre. Da snakker vi ekstremt gode på dødball.

 

Men ellers stort sett enig i det du skriver, blant annet hvor vi hadde vært i dag uten Wenger??

Også godt å se at hylekoret som mente Wenger hadde gjort sitt ifjor har forsvunnet. Virker som Wenger knows fremdeles lever. (Dette er skrevet før Bolton kampen ikveld ;) )

Link to comment
Share on other sites

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...'&channel=&

 

Wenger vurderer et kjøp? Jeg tviler på at det blir noe nå, men muligheten er åpen.

 

Wenger ponders transfer swoop as injuries mount up

 

"That's a good question but I cannot give you an answer. I don't think so," replied the Frenchman. "We have lost Van Persie and now we will see what Baptista has.

 

"At the moment for us it is important not to lose too many players. First of all you want your good players to be with you and we have important games coming up.

 

"If we continue to lose players I will have to choose what we go for. We will check Baptista now, he has a groin problem, but we hope it's not too bad and he can play on Wednesday."

 

 

"I don't think so," er vel det som oppsumerer artikkelen. Tror definitivt ikke Wenger kaster seg ut i overgenagsmarkedet i 12. time. Nødløsninger har vel heller aldri vært Wengers greie. Tror det er mer sansynlig at han henter hjem en som er på utlån (Bendtner/Lupoli), selv om jeg heller ikke tror noe særlig på at det kommer til å skje.

 

Håper bare vi kommer oss gjennom denne perioden uten å ha tapt for mange poeng. Etter mitt syn er stallen så stor som den skal være, i og med at ungguttene har vist seg verdig spill på førstelaget. Så ektreme skadeproblemer vi har hatt denne sessongen, og til dels den forrige sessong, er ikke akkurat hverdagskost.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan jo evt kalle tilbake Muamba og Bendtner, men de har kanskje en klausul i lånekontrakten om at den ikke kan kanselleres før til sommeren...? Kunne vært et perfekt tidspunkt for dem å spille seg inn i varmen for fullt.

 

Klausul eller ei, jeg tror verken Muamba eller Bendtner ville fått sjansen til å spille seg varm. På topp ville Bendtner i beste fall vært 4. valg (etter Henry, Ade og Baptista) og kanskje også etter "El kjeks". Muamba er en spiller som kunne gått inn i Gilberto rollen, hvor jeg mener vi har god nok dekning fra før (Gilberto, Denilson, Diaby og Song).

 

Den eneste plassen vi er svake på, det er på kantene. Freddy er over toppen (ble det da Bergkamp la opp), og Walcott har enda en lang vei å gå. Rosicky og Hleb som førstevalg er klasse, men jeg kunne muligens tenkt meg en spiller i backup, som kan spille på begge kantene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke få sagt det nok. Jeg er bare så imponert over den jobben Wenger gjør i klubben. Han overrasker gang på gang. Enten det er ved å få frem nye stjerner eller med gode resultater.

 

Laget fortjener finale plassen i Ligacupen etter det spillet vi hele veien har vist. Støtter Wenger fullt og helt på at vi skal spille med en lignende tropp i finalen også, som vi har gjort i de tidligere rundene. Noe annet ville vært dårlig gjort ovenfor de spillerne som har fått oss dit.

 

Chelsea topper garantert laget, men det er absolutt mulig at vi kan stikke av med seieren. Spillerne har samme hva all grunn til å være stolte av seg selv og hvilket annet lag i verden kan gi sine yngre spillere slike erfaringer...? Det står respekt av det! Tror også at mange andre unge talenter kommer til å velge oss fremfor andre klubber i fremtiden når de ser hvordan Arsenal utvikler unge talenter og når man ser på hvilke muligheter Wenger gir dem. Ikke akkurat mange managere som ville sendt et "b-lag" ut mot et toppet Chelsea-lag i en finale.

 

Vi kan jo nesten ikke kalle dem b-lag heller, med tanke på hvordan de spiller :) Skulle vi slå Chelsea så foreslår jeg "The Young Unbeatables" :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger snakker om: Hvorfor vi har ein dårlig statestikk mot Bolton på Reebok stadium.

 

"I don't think we are a reactive side at all. I just think we lack a little bit of maturity but we have a lot of spirit, mental strength and quality."

 

Arsène Wenger før kampen i kveld.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://arsenal-mania.com/news/3103758/Weng...disrespect.html

 

http://arsenal-mania.com/articles/3103756/...mediocrity.html

 

Disse linkene og mange, mange flere av Wenger mot FA. Å Gud jeg elsker denne mannen! Arsene Wenger er den eneste som våger å si ifra til et av verdens dårligste fotballforbund. Stå på sjef!

 

Nå støtter også fat-frank Adebayor og le Boss!

Link to comment
Share on other sites

http://arsenal-mania.com/news/3103758/Weng...disrespect.html

 

http://arsenal-mania.com/articles/3103756/...mediocrity.html

 

Disse linkene og mange, mange flere av Wenger mot FA. Å Gud jeg elsker denne mannen! Arsene Wenger er den eneste som våger å si ifra til et av verdens dårligste fotballforbund. Stå på sjef!

 

Nå støtter også fat-frank Adebayor og le Boss!

 

Dette liker vi! Men hvis han får karantener for dette er en annen sak.. Men FA må tåle litt kritikk!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Englands Fotballforbund opplyste torsdag at de har tatt ut tiltale mot Wenger for å ha brakt sporten i vanry.

Forsåvidt ikke så overraskende, ei eller har jeg så mye å si på det isolert sett. Men når en vet at Jose Mourinho helt slapp unna etter å ha kalt dommer Mike Riley "son of a whore" nylig, så skjønner jeg ingenting. Når ble det egentlig verre å kalle noen en løgner enn horesønn?

 

For meg blir disse to avgjørelsene, satt opp mot hverandre, helt uforståelige..

Link to comment
Share on other sites

Men når en vet at Jose Mourinho helt slapp unna etter å ha kalt dommer Mike Riley "son of a whore" nylig, så skjønner jeg ingenting. Når ble det egentlig verre å kalle noen en løgner enn horesønn?

 

For meg blir disse to avgjørelsene, satt opp mot hverandre, helt uforståelige..

 

Nå vet vi vel egentlig ikke at Mourinho sa dette. Så vidt jeg forsto, rapporterte aldri Riley noe som helst til FA, og da har vel strengt tatt ikke FA noe å gå på? Frustrerende dog at Wenger straffes for dette, når det ser ut som om han har fullstendig rett...

Link to comment
Share on other sites

Englands Fotballforbund opplyste torsdag at de har tatt ut tiltale mot Wenger for å ha brakt sporten i vanry.

Forsåvidt ikke så overraskende, ei eller har jeg så mye å si på det isolert sett. Men når en vet at Jose Mourinho helt slapp unna etter å ha kalt dommer Mike Riley "son of a whore" nylig, så skjønner jeg ingenting. Når ble det egentlig verre å kalle noen en løgner enn horesønn?

 

For meg blir disse to avgjørelsene, satt opp mot hverandre, helt uforståelige..

 

Sånn er det alltid.. Alt Wenger sier blir straffet av FA fordi de er totalt udugelig og ikke tåler kritikk.

Hva skal vi med et FA-panel som bare gir bare bøter og karantene uansett hva noen prøver å si??

Og hvis Wenger ikke godtar straffen blir det vel kampkarantene...som vanlig.

 

Syns det er bra Wenger har guts til å si i mot FA, noe mange andre managere sjelden tør.

Noen må jo ta et oppgjør med det et ensporet FA som ikke eier forståelse for noen ting.

 

Og dommerne....som jeg ikke akkurat anser som spesielt gode i Premier League beskyttes nærmest til døden :)

Jeg kan umulig tenke meg at alle kampene de tabber seg ut i løpet av en sesong ikke blir oppfanget av FA??

No matter what....de blir ALLTID forsvart av FA.

 

Hårsår kaller jeg det der... :P

Link to comment
Share on other sites

Fotballens måte å begrense ytringsfriheten, og frita seg selv for kritikk er ytterst pinlig, og gjennomføres på en måte man mer forbinder med totalitære regimer. Dette undergraver fotballens troverdighet på sikt. At de ikke forstår det er for meg komplett ubegripelig. Målet, å beskytte dommerstanden, kan jeg forstå, men dette er nok et eksempel på at målet ikke alltid helliger midlet. Hvorfor skal man ikke kunne hevde at en linjemann lyver hvis man mener det? Hvorfor skal man stole blindt på at linjemannen snakker sant? Han har jo alt å vinne på å stå fast på sin beslutning. Ser man ikke at dette er en bukken-passer-havresekken-situasjon? Det får være grenser hvor naiv tiltro man skal ha til dommerstanden. Å behandle dem som ufeilbarlige guder som i enhver situasjon har full integritet er ingen tjent med. Det burde jo være opp til et uavhengig utvalg å vurdere slike episoder; så må gjerne alle parter, managere, spillere og dommere komme med sine versjoner. Men det er ingen grunn til å stole noe MER på den parten enn den andre. Og selv om man kanskje velger å stole mer på dommerne, så betyr ikke dette at motparten ikke har rett til å komme med sin versjon.

Link to comment
Share on other sites

Det kom opp ein svært interessant artikkel på Arsenal.com der Arsene Wenger kjem inn på framtida til somme av spelarane på utlån.

 

Nicklas Bendtner kjem attende . Ei grei avgjerd, og han fortener sjansen.

 

Fabrice Muamba kjem etter alt å døme til å ta ein ny sesong på lån i Birmingham. Tydeleg at Wenger er usikker, og treng meir tid.

 

Kerrea Gilbert kan komme attende, men avgjerda er enda ikkje teken. Litt rart om det ikkje skjer, for korkje Eboue eller Hoyte hadde hatt vondt av litt konkurranse på høgre back.

 

Alex Song kjem attende. Forståeleg , for han har vist gode takter hjå Charlton. Men sanneleg kjem det til å verte trangt på sentral midtbane med Gilberto, Fabregas, Diaby, Denilson, Song og kanskje til og med Merida til å kjempe om plassane (og då har eg ikkje ei gong nemnt Flamini). Det ligg i korta at nokon forlet klubben.

 

Når det gjeld Baptista er tinga litt i det blå, men dei resterande kampane vert avgjerande, til likes med kva som skjer med Reyes i Real Madrid.

 

Arsenal's stall tel per i dag 32 mann (inkludert spelarar på lån), og er med det ein av dei største i P.L.

Eg vert ikkje overraska om det vert ei større opprydding etter sesongslutt, ikkje minst med tanke på alle dei talentfulle spelarane på juniorlaget samt det faktum at Wenger har lova å handla inn eit par klassespelarar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er ikke uenig i at kanskje Ali og Baptista bør finne nye klubber,men det blir litt ensidig bare å skylde på spissene.

Bortsett fra Gilberto har vel resten av midtbanen 3 mål mellom seg.

Det holder ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ja og når Fabregas bare scorer 3 mål iløpet av en hel sesong (2 mot Zagreb i kvalikken) er det ikke bra..synes også at Denilson burde fått litt mer tid på reservelaget, men eg synes at Diaby har kommet seg virkelig etter den skaden Dan Smith pådro han, bra..ellers har Hleb vært litt ujevn og Rosicky mener eg har spilt ganske bra utifra at det er hans første sesong i PL..MEN i utgangspunktet er det for dårlig at det som du sier her mmaelan at midtbane spillerene scorer for lite..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...