Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Du må gjerne se målet så mangen ganger du vil, det er ikke det Wenger hisser seg opp for, men frisparket Clichy fekk imot seg i forkant av skåringen. Men det må da være lov å si hva en mener, uten at man skal bli henvist til tribunen og få FA på nakken etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne se målet så mangen ganger du vil, det er ikke det Wenger hisser seg opp for, men frisparket Clichy fekk imot seg i forkant av skåringen. Men det må da være lov å si hva en mener, uten at man skal bli henvist til tribunen og få FA på nakken etterpå.

 

Det er helt korrekt, men jeg syns Wenger syter mye for tida. Han er en vanvittig dårlig taper, noe han også skal være. Men når det gjelder denne episoden, er det helt greit å diskutere med Bennet på vei ut til pause. Da blir det drøyt av F.A. å sette han i søkelyset igjen. Enda mer stoff å fråtse i for tabloidene..

Link to comment
Share on other sites

 

Det er helt korrekt, men jeg syns Wenger syter mye for tida.

 

 

Når Wenger syt, er det fordi han lever under eit stort press. Laget har prestert langt under dei forventningane Wenger og styret hadde, og Mr.Cool maktar ikkje å halde hovudet kaldt. Det er litt skuffande, og eg vonar verkeleg han roar seg litt ned framover. Det er sikkert meir fruktbart å konsentrere seg om det sportslege, enn å bruke tid på dette.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne se målet så mangen ganger du vil, det er ikke det Wenger hisser seg opp for, men frisparket Clichy fekk imot seg i forkant av skåringen. Men det må da være lov å si hva en mener, uten at man skal bli henvist til tribunen og få FA på nakken etterpå.

 

Sorry, men det var det jeg mente. Jeg så ingenting som var galt med det frisparket.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt før.

 

Kanskje det er på tide med manager bytte?

 

Ikke ta meg for det, men er bare et spørsmål. Så ikke bli sure!

Helt enig og det finnes mange bra trenere / managere å ta av i Norge og resten av verden :)

 

Mitt spørsmål er da:

Hvilke managere ville vært en fornuftig løsning for Arsenal FC, og hvorfor?

Hva vil vi oppnå med en ny manager?

Når ikke engang Wenger skal få lov til å bruke tid til å bygge opp et nytt lag, vil vi la andre få bruke tid? (slikt tar tid, så lenge man ikke har £50000000 til spillerkjøp.

Vil vi akseptere kjedeligere fotball, og samme resultater (4.plass evt?) Eller vil det igjen bli rop om ny manager?

 

Vi kan ikke alltid være best, det er ikke mulig i en idrett hvor det er så mange som sloss om akkurat det samme. Ingen lag har klart det før, og ingen vil klare det i fremtiden....dette gjelder ALLE idretter.

 

Tider kommer og tider går, så er det avhengig av hvor flinke og dyktige mennesker man har i klubben på hvor lang tid man må vente på nye titler. (noen klubber venter fortsatt etter mange herrens år, som f.eks Liverpool)

Arsenal føler jeg jobber systematisk og fornuftig med at de skal vippe russisk pengemafia av pinnen, men tror det kan ta 1-2 sesonger før vi er med 100% for tittelen.

 

Det viktigste er at klubben tenker strukturert og jobber 100% på det de tror på. For meg virker det som store ting er igang i klubben, selv om vi ikke kan skylde på at vi har hatt mange tunge stunder/perioder siden Wenger ankom klubben.......

 

Nei, jeg kan ærlig talt ikke se en manager som kan gjøre sakene bedre i Arsenal pr.dags dato. Kan ikke se en manager som tenker bedre og fornuftig både når det gjelder sportslige resultater, fremtidsrettet arbeid, og underholdningsmessig fotball som Wenger gjør.

Link to comment
Share on other sites

Quote: vieira04

 

Flott, som jeg skulle sagt det selv. Wenger er en stor del av Arsenal, og kommer alltid til å bli det. Jeg mener han er verdens beste manager pr. idag. Det er vanskelig å se når man ikke har ordentlige klassespillere. I vårt tilfelle så kommer de fleste til å bli det, takket være Wenger. Hvem tror at noen andre trenere i verden kan lede et lag med elleve(nesten) ukjente spillere til 4.plass i Premier League? Han bærer virkelig en magisk hatt :) Det sier litt at han har fått OBE av Dronningen, gjort Arsenal til et internasjonalt topplag osv. Det dummeste han har gjort er uten tvil salget av Vieira, men før det hadde han ikke dårligere enn 3.plass i Ligaen. 3., 1., 2., 2., 2., 1., 2., 1. og 2.plass om jeg ikke husker helt feil. Jeg, kanskje i motsetning til mange andre, vil ha Wenger på livstid. Han er en strålende manager og ser fram til mange fine år med ham!!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt før.

 

Kanskje det er på tide med manager bytte?

 

Ikke ta meg for det, men er bare et spørsmål. Så ikke bli sure!

Helt enig og det finnes mange bra trenere / managere å ta av i Norge og resten av verden ;)

 

Mitt spørsmål er da:

Hvilke managere ville vært en fornuftig løsning for Arsenal FC, og hvorfor?

Hva vil vi oppnå med en ny manager?

Når ikke engang Wenger skal få lov til å bruke tid til å bygge opp et nytt lag, vil vi la andre få bruke tid? (slikt tar tid, så lenge man ikke har £50000000 til spillerkjøp.

Vil vi akseptere kjedeligere fotball, og samme resultater (4.plass evt?) Eller vil det igjen bli rop om ny manager?

 

Vi kan ikke alltid være best, det er ikke mulig i en idrett hvor det er så mange som sloss om akkurat det samme. Ingen lag har klart det før, og ingen vil klare det i fremtiden....dette gjelder ALLE idretter.

 

Tider kommer og tider går, så er det avhengig av hvor flinke og dyktige mennesker man har i klubben på hvor lang tid man må vente på nye titler. (noen klubber venter fortsatt etter mange herrens år, som f.eks Liverpool)

Arsenal føler jeg jobber systematisk og fornuftig med at de skal vippe russisk pengemafia av pinnen, men tror det kan ta 1-2 sesonger før vi er med 100% for tittelen.

 

Det viktigste er at klubben tenker strukturert og jobber 100% på det de tror på. For meg virker det som store ting er igang i klubben, selv om vi ikke kan skylde på at vi har hatt mange tunge stunder/perioder siden Wenger ankom klubben.......

 

Nei, jeg kan ærlig talt ikke se en manager som kan gjøre sakene bedre i Arsenal pr.dags dato. Kan ikke se en manager som tenker bedre og fornuftig både når det gjelder sportslige resultater, fremtidsrettet arbeid, og underholdningsmessig fotball som Wenger gjør.

meget bra talt, støtter deg fult ut :D

blir for dumt å bytte manager "hver" gang man taper, vi og arsenal må tåle en dårlig periode..

sa igjennom hele fjorårsessongen å iår til kompissa at Arsenal er ikke på høyde med united og chelsea før 2007/2008 sesongen..

å da er jeg overbevist over at Wenger har fått frem det beste av de unggutta som er+ et par spillerkjøp ;)

Link to comment
Share on other sites

Artig liten sak....

 

 

Wenger explains why it's hard to have friends in this game

By Myles Palmer

 

 

ON FRIDAYS, at the training ground, Arsene Wenger talks to the newspapers.

He also talks to TV and radio.

 

Last Friday, before the Portsmouth game, three radio reporters got nine minutes with him.

 

Here is a fragment of that conversation.

 

Arsene, the Football Association fined you ten thousand pounds for your dust-up with Alan Pardew. You called it severe. Is it fair ?

 

"It's fair to be punished because I accept it myself that my behaviour was not appropriate to the situation, and that I over-reacted. So once I say I am guilty, I have to accept to be punished. Is it a lot or not a lot ? I don't know. It's just a punishment that I have to accept.

 

What have you learned from that situation?

 

"Well, what I knew already before. That you should never react to any provocation."

 

One of the things to come out of that is that although your fellow managers have a deep respect for you, there seems distance between you and your colleagues. Is that a fair impression ?

 

"There is quite a distance, yes. Because, first of all, there is a big rotation in the managers, so you have not much time to have a big friendship, and we are in competitive moments always when we see each other, so it's not always the best way to build up a friendship. And some managers as well have a friendship that has not been created during their career as a manager but they played before against each other, they knew each other before, that's not the case for me.

 

"And I feel as well that, on the day of the game, part of the respect for the other manager is to leave him alone when he has lost. Because I like that as well, you know, not to be too intrusive. That's why. Sometimes I feel it's fair to keep the right distance."

 

You've been here ten years, haven't you? Is there any manager who you'd say, Yes, he's a friend, who you would ring up, or share a glass of wine with?

 

"I would share a glass of wine with many, but real friends in this game? Depends on what you would consider friends. People you are happy to meet, yes, they are plenty. But real friends, it's very difficult. Because that means you share every information you have. You know....there's a good player at Coventry, maybe you call all your friends and say 'There's a good player at Coventry, maybe you should have a look at him.' It's impossible."

 

Press officer (ending session) : "OK, guys ?"

 

Radio reporter : "Thanks very much."

 

Second radio reporter : "Arsene, who's the good player at Coventry?"

(laughter)

 

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

Først for å svare på om Wenger har gjort sitt? Ett klart nei. Wenger skal bli.

 

Men noe som jeg synes er verdt å diskutere er rulerings politikken som Wenger har begynt med nå. Normalt har Arsenal hatt en relativt fast 11'er som spiller med mindre det har vært skader eller spesielle årsaker til å endre på dette. I år ser vi at Wenger har begynt å rullere på en helt annen måte enn tidligere, og at resultatene har vært særs ujevne. Wenger forsvarer dette med ett ekstremt tett kamp program. Men ser man på Chelsea og Man U så er det kun CL kvalikken som skiller i antall kamper. Returkampen var jo som en trenings økt å regne i tilegg da dette allerede var avgjort.

 

Uten at jeg har noen som helst statistsik bakgrunn for å mene dette så er min oppfatning at lag som rullerer mye ofte straffes for dette. Liverpool har de seneste årene gjort dette med dårlig resultater, Chelsea begynte med dette for nesten 10 år siden uten hell og Man untd var også innom dette for 2-3 sesonger siden uten hell.

 

Ett annet problem hos Arsenal de siste sesongene er at man har vært ekstremt skadeutsatt iforhold til konkurrentene, spesielt Chelsea. Er dette tilfeldig lenger!?

Link to comment
Share on other sites

Wenger har fortsatt ikke gitt opp tittelhåpet. Det varmer å se at han sier dette:

What makes me positive is the atmosphere in the dressing room, and the motivation of the players.

Han spår også et lysende år for Walcot. Wenger sier at han har forbedret seg mye og at han kommer til å få spille mere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fantastisk hvis Wenger signer ny kontrakt, tror på ingen måte hans storhetstid som Arsenal-manager er over. Flott hvis klubben kunne hentet en forsvarscoach(Kanskje Tony Adams) som kunne dekket over Wengers lille hull når det gjelder defensiv organisering og kynisme.

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal will be stronger next season"

 

For å kommentere det Wenger har sagt så mener jeg at han har helt rett i det. Arsenal har fremstått som et helt annet lag. Eller vi så slike tendenser ifjor også, men det har begynt å blomstre nå. Neste sesong og sesongen etter det igjen tror jeg blomsten vil være full utvokst...

 

Dette blir bare bedre og bedre. Vi hadde en knekk etter Man Utd tapet i FA-Cup finalen (om jeg ikke tar feil) da vi akuratt ikke greide 50 kamper uten tap (men 49). Generasjonsskifte skjedde over natta, men nå blir vi bare sterkere og sterkere..!

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal will be stronger next season"

 

For å kommentere det Wenger har sagt så mener jeg at han har helt rett i det. Arsenal har fremstått som et helt annet lag. Eller vi så slike tendenser ifjor også, men det har begynt å blomstre nå. Neste sesong og sesongen etter det igjen tror jeg blomsten vil være full utvokst...

 

Dette blir bare bedre og bedre. Vi hadde en knekk etter Man Utd tapet i FA-Cup finalen (om jeg ikke tar feil) da vi akuratt ikke greide 50 kamper uten tap (men 49). Generasjonsskifte skjedde over natta, men nå blir vi bare sterkere og sterkere..!

HALLO!!!! Vi vant da den FA cupen da :P

 

Den grufulle kampen du snakket om var ligakamp en trist kveld i Oktober :)

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig å tenke tilbake på hvor stor innvirkning Wenger faktisk har hatt for Arsenal. Et så bra lag, så mange trofeer, ny stadion etc...

 

Enig med innleggene ovenfor. Det vi ser av laget til tider nå om dagen er bare starten og jeg tror at om en sesong eller to så vil blomsten slå ut i full blomst. :blink:

 

Lurer på hvor vi hadde vært i dag uten Wenger, men jaggu er jeg glad for at vi klarte å få tak i han :P

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig å tenke tilbake på hvor stor innvirkning Wenger faktisk har hatt for Arsenal. Et så bra lag, så mange trofeer, ny stadion etc...

 

Enig med innleggene ovenfor. Det vi ser av laget til tider nå om dagen er bare starten og jeg tror at om en sesong eller to så vil blomsten slå ut i full blomst. :)

 

Lurer på hvor vi hadde vært i dag uten Wenger, men jaggu er jeg glad for at vi klarte å få tak i han :D

 

Wenger er en mester. Han har klart å forme Arsenal til et lag som spiller så fint, og er ekstremt farlige på dødballer!

Wenger bygger opp et sikkert lag med unge spillere, og det har jeg sansen for!

Lenge leve Wenger! :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...