Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger er kanskje ikkje verdens beste manager. Men han er god.. Veldig god. Men Wenger er så mykje meir enn ein manager for Arsenal. Han er veldig engasjert i alle aspekter av klubbens drift. Der andre managere kun ser det sportslige, så ser Wenger heilheten. Han kjører ikkje skuta på kjøl for kortvarig suksess. Han er den viktigste enkeltperson for at engelsk fotball dominerer Europeisk fotball idag. Han revulusjonerte den engelske fotballen med tanke på holdninger, treningsmetoder og kosthold. Og banet vei for utenlandske managere.

 

Og nei.. Er ikkje enig i alle taktiske valg han gjør. Eksempelvis å sette inn Senderos mot slutten i de siste kampene... Er heller ikkje enig i alle spillervalg.. Men selv om der kanske er bedre managere tilgjengelig ville jeg ikkje hatt andre ved roret. Og i hvertfall ikkje nå som klubben er i både en sportslig (ungt ferskt lag) og økonomisk (flytting til ny stadion og det det medfører med lån, økte inntekter etc) overgangsfase. Wenger har vist ein evne til å lede gjennom slike overganger, og det vil han nok vise igjen. Så kan han heller gi seg om noen år når det er mer ro rundt og i klubben!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger er fatastisk og klarer å holde laget i toppen.

Han Blir heldigvis ut sesongen 2007/2008, så får vi se da, hvordan laget gjør det. De har nå tilpasset seg Emirates og da blir det bra. Hvis vi ser klubben i en fare for å ikke klare seg i toppen, ja da må nok noen andre ta over.

Men jeg har tro på Wenger, og at vi kommer sterkt tilbake neste år, men målfarlige spisser, en solid forsvarsfirer rekke, og en Midtbane som er gode offensivt og defansivt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wenger er kanskje ikkje verdens beste manager. Men han er god.. Veldig god. Men Wenger er så mykje meir enn ein manager for Arsenal. Han er veldig engasjert i alle aspekter av klubbens drift. Der andre managere kun ser det sportslige, så ser Wenger heilheten. Han kjører ikkje skuta på kjøl for kortvarig suksess. Han er den viktigste enkeltperson for at engelsk fotball dominerer Europeisk fotball idag. Han revulusjonerte den engelske fotballen med tanke på holdninger, treningsmetoder og kosthold. Og banet vei for utenlandske managere.

 

Og nei.. Er ikkje enig i alle taktiske valg han gjør. Eksempelvis å sette inn Senderos mot slutten i de siste kampene... Er heller ikkje enig i alle spillervalg.. Men selv om der kanske er bedre managere tilgjengelig ville jeg ikkje hatt andre ved roret. Og i hvertfall ikkje nå som klubben er i både en sportslig (ungt ferskt lag) og økonomisk (flytting til ny stadion og det det medfører med lån, økte inntekter etc) overgangsfase. Wenger har vist ein evne til å lede gjennom slike overganger, og det vil han nok vise igjen. Så kan han heller gi seg om noen år når det er mer ro rundt og i klubben!!

 

Enig med mye av det du skriver Sandis. Og ja, jeg ønsker da ikke at Wenger skal slutte. Men jeg er overrasket at Wenger ikke gjør noe med de tingene som for omverdenen virker så opplagt, og så enkelt å gjøre noe med (småguttefeil i forsvaret og bedre taktiske bytter), når han er så dyktig på ting som er så vanskelige.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

WENGER BESTEMMER SEG SNART!

Avgjør fremtiden i løpet av noen uker.

 

 

"Snart, to eller tre uker," svarer Wenger på spørsmål om når han vil avgjøre fremtiden.

 

"Det er et behov for å klarere det før utgangen av August, for jeg vil ikke det skal være et handikap for laget. Det kan benyttes til å stille noen spørsmålstegn.

 

Jeg vil ikke at spillerne mine skal ha slike unnskyldninger. Jeg har et ansvar overfor fans, spillerne og klubben. Jeg har vært her i over 10 år, og vil stå for det. Jeg vet det er en viktig sak."

 

I følge Wenger handler det nå bare om gangen i kontraktsforhandlingene.

 

"Det er bestandig to sider, og man kan ikke alltid bestemme selv. Og noen ganger er en advokat på ferie, så man må vente en uke til.

 

Men for meg er ikke det noe problem."

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå får vi håpe at det ordner seg snart, både med Wenger og en ny "sportsdirektør".

Han trenger avlastning

 

Wenger har vel 12-14 timers arbeisdager, og mannen er 59(?) år gammel. Vi får håpe at han ikke blir utbrent, sjansen kan jo være der. Men til hans forsvar, har han vel aldri misset en kamp fra sidelinja på grunn av sykdom eller noe som helst?

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå får vi håpe at det ordner seg snart, både med Wenger og en ny "sportsdirektør".

Han trenger avlastning

 

Wenger har vel 12-14 timers arbeisdager, og mannen er 59(?) år gammel. Vi får håpe at han ikke blir utbrent, sjansen kan jo være der. Men til hans forsvar, har han vel aldri misset en kamp fra sidelinja på grunn av sykdom eller noe som helst?

deler bekymringene om for mye arbeidspress på Wenger, men det kommer ikke noe ny sportsdirektør før etter overgangsvinduet. det ble bestemt på forsommeren. håper han vet hva han gjør (ja ja, vet: "Arsene knows")

Link to comment
Share on other sites

Synes Arseblogger avskrev dette "problemet" ganske greit.

 

The Grimster has called Arsene’s workload since David Dein apparently quit (at least that’s the Guardian’s stance on it) ‘frightening’ and said that Dein is ‘irreplaceable’. Now, he obviously isn’t irreplaceable but if Arsene’s workload is frightening then he’s got nobody else to blame but himself. Dein was fired (that’s the real stance) in April and he has had since then to make an appointment - and let’s remember it’s Arsene who said he would take on that responsibility. Ken Friar, as we know, has been doing a lot of the negotiations and contract stuff but if there’s too much work the simple solution is to appoint somebody to do Dein’s work on a full time basis. And considering how quiet we’ve been in the transfer market this summer (from an incoming transfer point of view) then I can’t imagine how much extra Arsene has to be doing.
Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=78671

 

Before Wenger's red and white army took to the pitch to clinch a vital 2-0 first leg advantage in the third round Champions League qualifier, the Arsenal gaffer revealed that he's only a matter of days away from signing a new contract with the Gunners.

 

Many had speculated that Wenger would leave Arsenal after over ten years at the helm when his current contract expires next summer. However the Arsenal boss believes he is building something exciting in North London, and will see his new project through to the end.

 

While no official quotes have appeared on the interweb this evening, I can reveal that in an interview with Setanta sports channel Le Boss spoke of his pride for his young team, and when pressed on the subject of whether he would sign his new contract he stated 'Soon'. He then went on to quip that the English language meant the word 'soon' could be days, weeks or even months, however on this ocasion he says an announcement will be made in a matter of days.

 

Great start to the season, Man Utd & Spurs spluttering away, and now Arsene Wenger to commit his future to our club.

 

Happy Days!

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=78671

 

Before Wenger's red and white army took to the pitch to clinch a vital 2-0 first leg advantage in the third round Champions League qualifier, the Arsenal gaffer revealed that he's only a matter of days away from signing a new contract with the Gunners.

 

Many had speculated that Wenger would leave Arsenal after over ten years at the helm when his current contract expires next summer. However the Arsenal boss believes he is building something exciting in North London, and will see his new project through to the end.

 

While no official quotes have appeared on the interweb this evening, I can reveal that in an interview with Setanta sports channel Le Boss spoke of his pride for his young team, and when pressed on the subject of whether he would sign his new contract he stated 'Soon'. He then went on to quip that the English language meant the word 'soon' could be days, weeks or even months, however on this ocasion he says an announcement will be made in a matter of days.

 

Great start to the season, Man Utd & Spurs spluttering away, and now Arsene Wenger to commit his future to our club.

 

Happy Days!

i intervju på AOTV sier Wenger at der er snakk om 1-2-3 uker. det er altså done deal mao

 

han lo forøvrig bare av skriveriene om at han skal være overarbeidet i pre-match intervjuet før Sparta-kampen, så da er det også i orden. uansett blir det vel ny sportsdirektør når transfer deadline er krysset.

Link to comment
Share on other sites

http://www.sportinglife.com/football/news/...l&TEAMHD=soccer

 

Denne mannen er jeg bare så uendlig glad for å ha som manager i Arsenal.

Helt fantastisk innstilling!

Ja den innstillingen har smittet godt over på spilleren også. En flott innstilling og atmosfære rundt alle i klubben. Når Wenger skriver under ny kontrakt roer det seg enda mere skal dere se. Tenk vorr sterk dette laget er om enda et år?

Link to comment
Share on other sites

http://www.sportinglife.com/football/news/...l&TEAMHD=soccer

 

Denne mannen er jeg bare så uendlig glad for å ha som manager i Arsenal.

Helt fantastisk innstilling!

Ja den innstillingen har smittet godt over på spilleren også. En flott innstilling og atmosfære rundt alle i klubben. Når Wenger skriver under ny kontrakt roer det seg enda mere skal dere se. Tenk vorr sterk dette laget er om enda et år?

 

For ikke å si om to eller tre år :rolleyes: etter å ha lest intervjuet er jeg nesten sikker på at Wenger blir i klubben i mange år til, og at vi vinner PL, om ikke i år eller neste år, så i hvertfall om tre :P fremtiden er lys for oss Gooners

Link to comment
Share on other sites

Wenger forlengelse rett rundt hjørnet! :rolleyes:

 

 

Wengers kontrakt går ut etter denne sesongen, og franskmannen har foreløpig kun gitt kryptiske svar på spørsmål om han blir værende som manager i London-klubben.

 

Nå skal imidlertid en forlengelse av Wengers kontrakt være like rundt hjørnet.

 

- Forhåpentligvis kommer vi til å ha noe å si om denne saken neste uken, sier Arsenal-formann Peter Hill-Wood.

 

Etter at viseformann og Wengers kamerat David Bein sluttet i fjor har det blitt spekulert i om manageren vil gi seg etter årets sesong.

 

Men ifølge Arsenals formann blir en ny kontrakt undertregnet i løpet av kort tid. Kanskje allerede neste uke.

 

- Lengden på kontrakten er opp til ham, men forhåpentligvis kommer det til å dreie seg om en to- eller treårsavtale, sier Hill-Wood til Daily Star.

 

- Vi ønsker virkelig å beholde ham. Penger er ikke problemet - det gjenstår kun noen andre småsaker vi må løse, sier han om forhandlingene.

 

(Nettavisen)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...