Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette var veldig gode nyheter. Tror også denne signeringen var viktig for spillergruppen. Nå kan vi konsentrere oss om det som skal skje på banen, og kun det. I allefall frem til januar.

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare snakk fra Dein. Hva faen har han å gjøre med dette? Fyren burde holde seg langt unna. Han har ingenting med Arsenal FC å gjøre. Han har solgt aksjene sine, og jobber ikke for klubben. Han sitter heller ikke i styret. Kanskje han er supporter,men da er han akkurat som deg og meg. 1 av flere millioner.

Link to comment
Share on other sites

Om Wenger var usikker på ny kontrakt, hvem vet? Ikke jeg, og ikke bryr jeg meg.

Det viktige er at kontrakten er på plass.

 

Når det gjelder D.D. så virker det som han har mistet litt av "bakkekontakten", og kanskje er ute etter å fremheve seg og sin person.

 

Hvis Wenger hadde fortalt Dein, at han vurderte å forlate klubben. Så virker det som at DD "sviker" AW ved å gå ut i pressen med det. Hva sier det om vennskapet?

 

Det andre alternativet, slik jeg ser det, er at AW ikke har uttrykt noen tvil til DD. Så da virker det som at DD er en løgner. Hva sier det om vennskapet?

 

Spørsmålene er lette å stille, men svarene har jeg dessverre ikke. Men mitt tidligere så gode syn på DD, har de siste månedene blitt litt skjemmet. Men det er lov til å håpe at han snart setter klubben foran sitt egen person, selv om han (i allefall foreløpig) er utenfor Arsenal styrende organer.

Link to comment
Share on other sites

Del 1 av et langt og godt intervju med Wenger m.fl. fra The Times:

 

Why Wenger fears his dark side

 

 

The Arsenal Opus

 

- The Arsène Wenger and Ian Wright interviews on these pages come from the Arsenal Opus, published next week by Kraken Sport & Media. It has also published a similar tome on American football’s Super Bowl and Manchester United. Taking more than two years to produce, its 850 pages contain more than 400,000 words detailing the story of the club and exclusive interviews with the personalities who have defi ned it written by leading sports journalists

 

- The Opus, which measures half a metre square and weighs in at 37kg, boasts more than 2,000 photographs. It is a limited edition with a print run of 1,500 and retails for £3,000. Each copy is signed by Wenger. In addition, 500 copies of the Icons edition are available for £4,250 each, additionally signed by various legendary Gunners including Tony Adams, Patrick Vieira, Dennis Bergkamp and Charlie George among others. For further information visit www.krakenopus.com

Link to comment
Share on other sites

I'll never leave Arsenal for another club, insists Wenger

 

Slett ingen dårlig kommentar. Etter signinga av den nye kontrakten er vi sikra at Wenger blir i den vanskelige overgangsfasen vi er inne i (økonomisk og lagmessig). Det var alt e ønska. Etter det kan det hende Wenger vil påta seg eit landslag? Men Arsenal vil då trulig vere mykje bedre rusta til å la andre ta over.

 

Arsene knows, Arsene rules!!!

Link to comment
Share on other sites

Del 1 av et langt og godt intervju med Wenger m.fl. fra The Times:

 

Why Wenger fears his dark side

 

Og her er del 2!

 

Dette må bare leses!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
I et intervju med France Fotball uttrykker Arsène Wenger en bekymring over fotballens framtid i England. Han mener utenlandske eiere og overeksponering i media truer fotballens eksistens

 

Helt enig, det er derfor vi ikke har store eiere med masse gryn og makt.

 

Wenger frykter overdose

Må si meg enig i masse av det står der. Sjelen forsvinner når mektige folk tar over.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

På tide å blåse liv i denne tråden igjen. For det er bemerkelsesverdig å se hvordan argumentasjonen mot Arsenal hele tiden endres.

 

Først tippet Dagbladet, med flere, Arsenal utenfor topp 4. Borte var målgarantistene Henry og Ljungberg, igjen stod en urokråke av en kaptein, en brukbar nederlender, en strålende dog scorings-impotent spanjol og en helg haug av guttunger. Det var det. Efter syvogtyve ligaskåringer, null tap og til dels briljant angrepsspill har flere og flere innsett at Wenger faktisk hadde erstattere klare, og at hans vegring mot å gå amok i transfervinduet ikke var så dum.

 

Neste innvending var at Arsenal ikke hadde hatt noen skikkelig test ennå. (Tottenham borte regnes tydeligvis ikke som noen test lengre). Glemt var det faktum at det var mot de antatt svakeste lagene Arsenal feilet i fjor, mens de kom best ut av alle de fire store i deres innbyrdes oppgjør. Efter solide comeback på Anfield og mot United har dette argumentet også mistet sin kraft.

 

Steven Gerrard var nestemann ut. "Arsenal kommer til å slite når nøkkelspillere blir skadet". Han må mene Fabregas og Fabregas alene. For kaptein Gallas har vært skadet. Van Persie er skadet. Rosicky har vært skadet. Og klare førstevalg før sesongen Lehmann og Gilberto er begge ute i kulden. Og hva gjelder Fabregas, naturligvis vil han bli savnet skulle han bli skadet. Hvilket lag ville ikke savnet en slik kapasitet? Men når en ser hvordan strålende talenter som Diarra, Denilson, Diaby m.fl. tar for seg PL-motstand i ligacupen år efter år, så synes ikke bredden å være noe problem. At Arsenal skulle stå å falle med én enkelt spiller er en myte som burde vært lagt død for lengst, jfr. punkt 1.

 

Det siste halmstrået skeptikerne nå klamrer seg til er at Arsenal ikke holder sesongen ut. Det kan de naturligvis få rett i. I fotball har man ingen garantier. Men det er i øyeblikket ingenting som tyder på at Arsenal står overfor en snarlig formsvikt. Snarere tvert i mot. Dette Arsenal-laget har en stadig voksende selvtillit og er over halvveis i det som tradisjonelt sett alltid er deres svakeste måned, November. Black November. De har målskårere over alt på banen, og har i år også blitt farlige på dødball og langskudd. De har sin fremste målskårer snart tilbake fra skade. De har et forsvar som efterhvert har blitt et av de gjerrigste i PL og de har et samhold og en lagmoral som ytterst få kan matche.

 

Noen hevder vi prester for bra for tidlig. Det er et argument jeg ikke skjønner stort av. Det er langt lettere å bevare den gode formen hvis man er med i gullkampen, enn det er å finne tilbake til den hvis en er på halvdistanse. Og endelig, når en ser på antall poeng vinneren av PL har akkumulert siden Arsenal vant i 2004, skjønner man at det ikke holder med en god finish. For å vinne må en prestere godt i høstsesongen, gjennom vinteren óg på vårparten. Faktum er at vi har prestert meget godt denne høsten. Men at det skulle være et argument i mot at vi vinner PL, er meningsløst.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk FireFireTo i posten i dag, et herlig intervju med Arsene Wenger ;) Anbefales å kjøpe bladet, bare pga Wengers intervju.

 

Men likte spesielt denne, da han ble spurt om engelske talenter, og sa slik om spillere på U-17 og 19 landslagene: "Et par av spillerne der er Englands framtidige superstjerner. Navnene deres vil jeg holde for meg selv inntil videre, for jeg vil ikke ødelegge sjansene for å få dem hit i Arsenal."

 

Tenker han på Chelsea og United nå også, selv om spillerne er fra England? Han vet nok hvem han skal handle, og som han sier det, holder ham det hemlig vil det trolig bli billig også ;) For en mann!...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk en snodig telefon mens jeg var på arbeid i dag. En kamerat av meg hadde blitt mobbet på sin arbeidsplass i forkant av oppgjøret i kveld (Tottenham). Noen hevdet at Wenger ikke hadde noe familieliv. Så jeg ble ringt opp som ekspert. Men jeg kunne ikke huske riktig. Tror han er gift?

Han er gift ja.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Her er grunnen til at Wenger er ligaens beste manager:

http://www.sportingo.com/Football/a7290_Wh...astle-be-bottom

 

Over de 5 siste årene har vi faktisk tjent £1,6 mill, og er med det den klubben som har "brukt" 18. mest i ligaen på spillere. Likevel ligger vi på the number one spot. Lurer på hvor mye penger vi hadde tapt ved å kjøpe engelske spillere dyrt, for så å selge dem billig videre (som de ofte gjør etter å ha floppet).

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...