Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Jeg har alltid følt at man kan være stolte av sine med-goonere ettersom det ikke er ofte det er noe tull med Arsenal-supporterne. Det er som regel andre lag sine supportere som skaper overskrifter, men i går ble det bevist at supportere av Arsenal ikke er noe bedre enn andres lag.

 

En skammelig oppførsel av fansen. Vi skal støtte spillerne i tykt og tynt, samme hvor mange rare ting de gjør. Tidligere i sesongen har Eboue gjort det veldig bra. I dag fikk han sjansen igjen etter 9 kamper ute, og han måtte innpå banen mye tidligere enn hva han selv og Wenger helt sikkert hadde planer om. En spiller som kommer tilbake fra skade er stort sett alltid rusten, men det blir i alle fall ikke bedre hvis hans egne supportere hetser han på tribunen.

 

Det er i alle fall en ting som "gleder" meg i en slik stund og det er at alle innpå forumet her i alle fall har tatt avstand fra dette. Det er egentlig en selvfølge, men allikevel godt å lese og se at alle tar avstand fra det. Uansett, det har vært mye stygg hetsing her til tider også, og jeg syns dette er noe vi bør slutte med. Vi får diskutere spillerne med saklig innhold, og slutte med all hetsing. Vi skal være et godt eksempel for Arsenal-supportere som kommer etter oss, og da er det viktig å vise at man støtter de spillerne som trer på seg Arsenal-drakten, samme om det er på et forum, Emirates eller andre steder i verden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har alltid følt at man kan være stolte av sine med-goonere ettersom det ikke er ofte det er noe tull med Arsenal-supporterne. Det er som regel andre lag sine supportere som skaper overskrifter, men i går ble det bevist at supportere av Arsenal ikke er noe bedre enn andres lag.

 

En skammelig oppførsel av fansen. Vi skal støtte spillerne i tykt og tynt, samme hvor mange rare ting de gjør. Tidligere i sesongen har Eboue gjort det veldig bra. I dag fikk han sjansen igjen etter 9 kamper ute, og han måtte innpå banen mye tidligere enn hva han selv og Wenger helt sikkert hadde planer om. En spiller som kommer tilbake fra skade er stort sett alltid rusten, men det blir i alle fall ikke bedre hvis hans egne supportere hetser han på tribunen.

 

Det er i alle fall en ting som "gleder" meg i en slik stund og det er at alle innpå forumet her i alle fall har tatt avstand fra dette. Det er egentlig en selvfølge, men allikevel godt å lese og se at alle tar avstand fra det. Uansett, det har vært mye stygg hetsing her til tider også, og jeg syns dette er noe vi bør slutte med. Vi får diskutere spillerne med saklig innhold, og slutte med all hetsing. Vi skal være et godt eksempel for Arsenal-supportere som kommer etter oss, og da er det viktig å vise at man støtter de spillerne som trer på seg Arsenal-drakten, samme om det er på et forum, Emirates eller andre steder i verden.

Dette merker jeg er et følelsesladet innlegg Frank.

Jeg trodde faktisk også at vi var litt bedre enn mange andre, eller rettere skrevet alle andre, supportergrupper. Dette har jeg vært stolt av å tro. Selv om man også på forumet vårt har hatt utsagn som minner om steinkasting.

Skammelig er et riktig ord. Overfor en spiller som alltid har vært lojal mot laget, og derved oss, dog med noen manøvrer som har vært uttrykk for et litt het hode. Og det er som du sier en spiller som har vært borte en stund og som tilskuerne burde reist seg og ønsket velkommen tilbake.

Så hvordan betale tilbake, eller gjøre opp for oppførselen? Hadde ønsket meg et kjempebanner, som blir zoomet inn av TV-kameraet og hvor det står noe sånt som, Sorry Eboue.

Og vi kan betale tilbake ved å oppføre oss her inne på forumet. Det vil si ikke ha så stor takhøyde på drittslenging av tredjeperson, dette ville i så fall være moderatorenes jobb.Selv små bidrag på en arena som dette forumet er ville være til hjelp, selv om Eboue ikke leser akkurat hva vi skriver. Det å spre gode holdninger kan aldri undervurderes.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvor mange støtte innlegg Eboue hadde fåt vist en av de tullete tingene han gjorde hadde resultert i skåring og poengdeling.

Slik jeg kjenner dette forumet så hadde det kommet til å stått møkkaspiller på flere innlegg.

 

Ellers så er det helt klart trist at fansen vender seg mot spillere som ikke klarer å prestere ,hadde vært mye bedre med litt støtte når ting går tungt.

Link to comment
Share on other sites

Eboue kan i det ene øyeblikket prestere utrolig bra, før han kort tid etter kan virke helt håpløs. Det han er best på som vi til dels sliter med, er gode inlegg fra kantene.

 

Og, vi glemmer aldri denne:

 

http://www.zshare.net/video/5238255676e26cf2/

 

og... det var Eboue som la inn før det utrolige "karate" sparket til Van Persie :)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvor mange støtte innlegg Eboue hadde fåt vist en av de tullete tingene han gjorde hadde resultert i skåring og poengdeling.

Slik jeg kjenner dette forumet så hadde det kommet til å stått møkkaspiller på flere innlegg.

Det er akkurat dette som er problemet. Nyansefattigdommen.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvor mange støtte innlegg Eboue hadde fåt vist en av de tullete tingene han gjorde hadde resultert i skåring og poengdeling.

Slik jeg kjenner dette forumet så hadde det kommet til å stått møkkaspiller på flere innlegg.

Det er akkurat dette som er problemet. Nyansefattigdommen.

Jepp, og som sagt gjelder ikke dette kun Eboue, men flere av våre spillere som burde få mer støtte enn de har fått. I følge Anelka, om vi hadde støttet han mye mer i den perioden han slet som ung hadde han blitt og ikke stukket til Real...

Link to comment
Share on other sites

Eboue kan i det ene øyeblikket prestere utrolig bra, før han kort tid etter kan virke helt håpløs. Det han er best på som vi til dels sliter med, er gode inlegg fra kantene.

 

Og, vi glemmer aldri denne:

 

http://www.zshare.net/video/5238255676e26cf2/

 

og... det var Eboue som la inn før det utrolige "karate" sparket til Van Persie :)

 

Kjempegøy å se. Hender jeg drar fram sesong-DVDen bare for å se klippene fra den kampen (og bortekampen der Adebayor satt inn 1-0 rett før full tid). Håper Eboue i en slik situasjon en gang kan være den som er sist på ballen.

Link to comment
Share on other sites

Har sagt det tidligere, men jeg gjentar det gjerne. Ebou er en god back. Derfor er det fryktelig dumt å bruke han på midten. Og i alle fall på venstre side. Der trives han slettes ikke. Selv om han har spilt mange svake kamper, og ikke er min favorittspiller, kune jeg aldri funnet på å bue han ut på stadion under kamp. Det går ikke bare utover han som enkeltperson. Det er demoralisernde for hele laget. Jeg håper han hever seg, og klarer å spill op mot sitt beste snarest. Og da i en posisjon han er komfortabel med.

Link to comment
Share on other sites

Vel, kanskje publikum var brutal mot Eboue og jeg er enig i at det ikke bra at fansen oppfører seg sånn. Men, jeg tror det er et utbrudd på en frustrasjon over lengre tid mot en spiller jeg tror mange Arsenal-fans mener ikke er god nok og antagelig ikke liker spesielt godt. Jeg må innrømme jeg er en av dem som mener han ikke spiller særlig bra. Han er ikke den eneste på laget, men en av dem.

Jeg syns ikke han har prestert på lang tid og syns ikke det å løpe fort og ha noen få assist i løpet av 3-4 sesonger er imponerende. I tillegg scorer han jo aldri mål :blink:

Så har vi de uendelige usportslighetene han aldri slutter med. Det har blitt LITT bedre, men ikke mye

Senest i kampen mot Wigan flimet han seg til et frispark. Nå var det kanskje litt dårlig gjort av Wenger å plassere en kamprusten Eboue på venstrekant og han gjorde helt sikkert sitt beste denne kampen, men jeg snakker mer på generelt grunnlag.

 

Skjønner jo at mange her på forumet syns han har gjort det så veldig bra og at jeg sikkert får en del kritikk for det jeg sier, men jeg har rett og slett en annen oppfatning om Eboues kvaliteter på banen enn flere andre her.

Han kan godt fungere som en backup på høyreback, men som høyrekant er han etter min mening langt fra god nok og jeg har vanskelig for å forstå at han får tilnærmet fast plass på laget til tider.

Link to comment
Share on other sites

Vel, kanskje publikum var brutal mot Eboue og jeg er enig i at det ikke bra at fansen oppfører seg sånn. Men, jeg tror det er et utbrudd på en frustrasjon over lengre tid mot en spiller jeg tror mange Arsenal-fans mener ikke er god nok og antagelig ikke liker spesielt godt. Jeg må innrømme jeg er en av dem som mener han ikke spiller særlig bra. Han er ikke den eneste på laget, men en av dem.

Jeg syns ikke han har prestert på lang tid og syns ikke det å løpe fort og ha noen få assist i løpet av 3-4 sesonger er imponerende. I tillegg scorer han jo aldri mål :blink:

Så har vi de uendelige usportslighetene han aldri slutter med. Det har blitt LITT bedre, men ikke mye

Senest i kampen mot Wigan flimet han seg til et frispark. Nå var det kanskje litt dårlig gjort av Wenger å plassere en kamprusten Eboue på venstrekant og han gjorde helt sikkert sitt beste denne kampen, men jeg snakker mer på generelt grunnlag.

 

Skjønner jo at mange her på forumet syns han har gjort det så veldig bra og at jeg sikkert får en del kritikk for det jeg sier, men jeg har rett og slett en annen oppfatning om Eboues kvaliteter på banen enn flere andre her.

Han kan godt fungere som en backup på høyreback, men som høyrekant er han etter min mening langt fra god nok og jeg har vanskelig for å forstå at han får tilnærmet fast plass på laget til tider.

 

 

Hiver meg på denne.

Har aldri vært, og kommer aldri til å bli fan av Eboue, Men mobbing i det hele og store er jeg helt imot.

 

Hans første sesong da han slo ut Lauren av troppen, så va han et friskt pust, men etterhvert har hans usportslige opptredener overskygget hans prestasjoner på banen, og som ving har han dsv ikke levert i mine øyne.

 

Men atter en gang, mobbing er jeg totalt imot, og spessielt hån av våre egne spillere.

Link to comment
Share on other sites

Så ikke kampen, Eboue spillte kanskje ikke trygt, MEN:

Eboue spiller høyre bekk og har delvis blitt omskolert til høyre ving.

Hvordan kan vi da forvente at han skal klare seg bra på venstre ving?

Når han er det beste alternativet å sette inn for en skadet venstre ving, kan vi snu oss mot Wenger, igjen ser vi hvor smal stallen vår er!

Link to comment
Share on other sites

Vel, kanskje publikum var brutal mot Eboue og jeg er enig i at det ikke bra at fansen oppfører seg sånn. Men, jeg tror det er et utbrudd på en frustrasjon over lengre tid mot en spiller jeg tror mange Arsenal-fans mener ikke er god nok og antagelig ikke liker spesielt godt. Jeg må innrømme jeg er en av dem som mener han ikke spiller særlig bra. Han er ikke den eneste på laget, men en av dem.

Jeg syns ikke han har prestert på lang tid og syns ikke det å løpe fort og ha noen få assist i løpet av 3-4 sesonger er imponerende. I tillegg scorer han jo aldri mål :blink:

Så har vi de uendelige usportslighetene han aldri slutter med. Det har blitt LITT bedre, men ikke mye

Senest i kampen mot Wigan flimet han seg til et frispark. Nå var det kanskje litt dårlig gjort av Wenger å plassere en kamprusten Eboue på venstrekant og han gjorde helt sikkert sitt beste denne kampen, men jeg snakker mer på generelt grunnlag.

 

Skjønner jo at mange her på forumet syns han har gjort det så veldig bra og at jeg sikkert får en del kritikk for det jeg sier, men jeg har rett og slett en annen oppfatning om Eboues kvaliteter på banen enn flere andre her.

Han kan godt fungere som en backup på høyreback, men som høyrekant er han etter min mening langt fra god nok og jeg har vanskelig for å forstå at han får tilnærmet fast plass på laget til tider.

 

Stort sett enig her. Var selv på kampen, og fikk smake temperaturen blant fansen. Han var muligens på feil sted til feil tid, selv om han ikke kan klandres for det. Men måten han har oppført seg tidligere, og prestert, så er det ikke vanskelig å forstå hvorfor man får ett slik trykk mot seg. I en kamp hvor vi burde ha vunnet med 4 eller 5-1 hvor vi kjemper om å holde nullen i slutten, der Eboue er Wigans farligeste spiller. 1-1 hadde poengmessig ikke fratatt oss noe ligagull, om vi kan snakke om det, men mentalt sett, så hadde klubben fått en smell de kunne fått problemer med å snu.

 

Har også diskutert om hvorvidt Eboue forsvinner;

 

Godt mulig Eboue forlater oss, og per dags dato så er det ikke trist.

 

Men kan godt tenke meg å ha han med oss videre, om han kommer tilbake på det nivået han var, og oppfører seg prikkfritt. Han er en kar som de fleste liker i stallen, og sprer humør.

 

Men vi kan ikke betale så mye for å ha en klovn i garderoben.

Link to comment
Share on other sites

Vel, kanskje publikum var brutal mot Eboue og jeg er enig i at det ikke bra at fansen oppfører seg sånn. Men, jeg tror det er et utbrudd på en frustrasjon over lengre tid mot en spiller jeg tror mange Arsenal-fans mener ikke er god nok og antagelig ikke liker spesielt godt. Jeg må innrømme jeg er en av dem som mener han ikke spiller særlig bra. Han er ikke den eneste på laget, men en av dem.

Jeg syns ikke han har prestert på lang tid og syns ikke det å løpe fort og ha noen få assist i løpet av 3-4 sesonger er imponerende. I tillegg scorer han jo aldri mål :blink:

Så har vi de uendelige usportslighetene han aldri slutter med. Det har blitt LITT bedre, men ikke mye

Senest i kampen mot Wigan flimet han seg til et frispark. Nå var det kanskje litt dårlig gjort av Wenger å plassere en kamprusten Eboue på venstrekant og han gjorde helt sikkert sitt beste denne kampen, men jeg snakker mer på generelt grunnlag.

 

Skjønner jo at mange her på forumet syns han har gjort det så veldig bra og at jeg sikkert får en del kritikk for det jeg sier, men jeg har rett og slett en annen oppfatning om Eboues kvaliteter på banen enn flere andre her.

Han kan godt fungere som en backup på høyreback, men som høyrekant er han etter min mening langt fra god nok og jeg har vanskelig for å forstå at han får tilnærmet fast plass på laget til tider.

 

Stort sett enig her. Var selv på kampen, og fikk smake temperaturen blant fansen. Han var muligens på feil sted til feil tid, selv om han ikke kan klandres for det. Men måten han har oppført seg tidligere, og prestert, så er det ikke vanskelig å forstå hvorfor man får ett slik trykk mot seg. I en kamp hvor vi burde ha vunnet med 4 eller 5-1 hvor vi kjemper om å holde nullen i slutten, der Eboue er Wigans farligeste spiller. 1-1 hadde poengmessig ikke fratatt oss noe ligagull, om vi kan snakke om det, men mentalt sett, så hadde klubben fått en smell de kunne fått problemer med å snu.

 

Har også diskutert om hvorvidt Eboue forsvinner;

 

Godt mulig Eboue forlater oss, og per dags dato så er det ikke trist.

 

Men kan godt tenke meg å ha han med oss videre, om han kommer tilbake på det nivået han var, og oppfører seg prikkfritt. Han er en kar som de fleste liker i stallen, og sprer humør.

 

Men vi kan ikke betale så mye for å ha en klovn i garderoben.

 

Nå vil det vel ikke komme som et sjokk på noen hvilken side jeg er på i denne saken:

Man hetser ikke egne spillere uansett hvor dårlig de måtte spille- det er et hån og så skammelig at jeg ikke finner ord. Dette er faktisk det verste eksemplet jeg har sett på at våre med goonere begynner å nærme seg spursfansen i oppførsel. Vi ser det på forumet og vi ser det nå på Emirates.

 

Flere her inne som mener det er greit å hetse spillere på nettet, men ikke på stadion. For meg er det samme sak. Det er de samme menneskene som skriver som også drar på kamper. Jeg betviler sterkt at de kan oppføre seg skikkelig live når de ikke kan det foran skjermen. Det er en uting og desverre tror jeg den yngre garde burde lære seg litt om respekt og supporterkultur. Hadde det vært opp til meg hadde langt flere blitt utesteng for sin språkbruk og hets. Jeg er ingen moderator og skal selvfølgelig heller ikke påta meg den jobben. Jeg bare registrerer utviklingen og får en flau smak i munnen.

 

Når det gjelder den aktuelle hendelsen er det meste sagt og skrevet. Wenger sa noen meget kloke ord i intervjuet etter kampen og jeg håper de fleste har lest hva han sa. Han understreker igjen viktigheten av å ha en spiller som Eboue i klubben og det er ikke pga 10 forferdelige minutter (-for det var det helt klart) at spilleren forsvinner. Frem til disse minuttene var Eboue en av de beste og gjorde en god jobb både offensivt og def. Jeg håper virkelig at han spiller på onsdag og at han får spillt på seg selvtillit langt unna våre lavmålssupportere på Emirates.

Nå har vel alle sett hva manglende selvtillit kan gjøre med en god spiller. Så bruk denne skammelige episoden til å støtte laget slik hver enkelt spiller kan skaffe seg godt med selvtillit og dermed prestere opp mot sitt beste. Supporterene betyr faktisk veldig mye for laget.

 

Vi er på 4 plass. Vi har slått ManU og Chelsea. Vi har hatt et utall av skader og alle mener vi ikke har spilt vår beste fotball. Når skal folk begynne å forstå at dette laget har et vanvittig potensiale og er et meget godt fotballag??

Link to comment
Share on other sites

 

Nå vil det vel ikke komme som et sjokk på noen hvilken side jeg er på i denne saken:

Man hetser ikke egne spillere uansett hvor dårlig de måtte spille- det er et hån og så skammelig at jeg ikke finner ord. Dette er faktisk det verste eksemplet jeg har sett på at våre med goonere begynner å nærme seg spursfansen i oppførsel. Vi ser det på forumet og vi ser det nå på Emirates.

 

Flere her inne som mener det er greit å hetse spillere på nettet, men ikke på stadion. For meg er det samme sak. Det er de samme menneskene som skriver som også drar på kamper. Jeg betviler sterkt at de kan oppføre seg skikkelig live når de ikke kan det foran skjermen. Det er en uting og desverre tror jeg den yngre garde burde lære seg litt om respekt og supporterkultur. Hadde det vært opp til meg hadde langt flere blitt utesteng for sin språkbruk og hets. Jeg er ingen moderator og skal selvfølgelig heller ikke påta meg den jobben. Jeg bare registrerer utviklingen og får en flau smak i munnen.

 

 

Dette er jeg 100% enig i.

Det er ikke lov med hets mot annen hudfarge og religion og politiske meninger, selvfølgelig.

Men overfor enkeltpersoner kan man skrive nær sagt hva som helst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig at man ikke skal hetse sine egne spillere og oppførselen til publikum sist var direkte pinlig.

 

Vi må alikevel være forsiktig med å sidestille kritikk på et forum med oppførselen vi så på lørdag. Det er faktisk ikke det samme.

 

Jeg må få lov å tillegge at jeg ikke syns enkeltspillere hetses mye her på forumet. Vi har NESTEN vært forskånet for rasistiske bemerkninger, islamofobi, antisemittisme m.m. Det er bra.

 

Vi må ikke komme til det nivå at kritikk av spillere og deres prestasjoner likestilles med hets. Saklig uenighet må være lov i et debattforum.

Link to comment
Share on other sites

Det har desverre vært elementer av homohets på forumet, det bør unngås.

 

Skriv at Ronaldo er en klyse av dimensjoner m.m, men ikke kan han for en jævla homo.

 

For det første tror jeg ikke han er homo, for det andre så burde det ikke ha noe å si om han var det.

 

Les denne artikkelen, den burde være noe å tenke på for alle på forumet.

 

http://www.dagbladet.no/2008/11/28/magasin...mofili/3850222/

Link to comment
Share on other sites

Hets skal ikke forekomme, enten det er på nett eller i virkeligheten. Ting kan kanskje virke uproblematisk når man sitter foran en pc og skriver, men det er ikke sikkert de som sitter på andre siden og leser syns det samme.

 

Enig med Tapapa. All hets, samme hva det dreier seg om, skal og bør unngås.

 

Ellers er det gledelig å se støtten fra Toure og Wenger på Arsenal.com i dag. Regner med at Eboue slår tilbake. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Var på kampen og synes det var hyggelig å vinne en slitekamp. Arsenal var best og vant fortjent. De siste minuttene var preget av panikk. To horrible involveringer fra Eboue gjorde at panikken smittet rett over på resten av laget og oppover tribunene. Klokt av Wenger å bytte ham ut - uklokt av tilskuerne (blir feil å kalle dem supportere) å bue ham ut.

 

Utrolig daff stemning på stadion. Det føltes som om jeg var den eneste på Club Level som sang. Etter kampen gikk vi i retning Arsenal Tube - tett i tett med tusenvis av mennesker. Ingen virket fornøyd - ingen sang. Jeg prøvde å dra igang 'We love you Arsenal' og 'one-nil to the Arsenal', men ingen ville være med. Det eneste jeg oppnådde var ca 50 stk spørretryner som lurte på om jeg var gal.

 

Veldig trist utvikling siden jeg begynte å gå på kamper for over 20 år siden. Det virker som de de fleste som går på Arsenal-kamp er noen blaserte sutretryner. Mye av den samme holdningen finner jeg på forum og blogger. Pokaler er ingen selvfølge. Enhver Arsenalseier burde gi stor glede til de som kaller seg supportere. Buing og surmuling er ikke konstruktiv kritikk - det er destruktiv kritikk. Og hvem av oss kan egentlig med hånden på hjertet si at vi har noe konstruktivt å komme med?

 

Snakket med noen av mine engelske venner etter kampen, og flere av de har 'leid ut' sesongkorta sine fordi de ikke ønsker å være en del av denne supporterkulturen. Jeg kommer nok til å gå på flere kamper, men akkurat nå frister det ikke å bli identifisert med 'nye' Arsenal supportere. Desverre.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med noen av mine engelske venner etter kampen, og flere av de har 'leid ut' sesongkorta sine fordi de ikke ønsker å være en del av denne supporterkulturen.

 

Har du tenkt tanken på at supporterkulturen har blitt slik nettopp fordi de hardbarka supporterne ikke går på kamper lenger. Å "leie" ut sesongkortet sitt, hjelper iallefall ikke på den kulturen som er iferd med å innta engelsk fotball, og er i mine øyne like ille som de som syter og klager.

 

Dersom de er så lei av denne kulturen, så får de heller frasi seg sesongkortene, og la andre hardbarka fans som står i kø for å få sesongkort få sjansen til å se kampene i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Var på kampen og synes det var hyggelig å vinne en slitekamp. Arsenal var best og vant fortjent. De siste minuttene var preget av panikk. To horrible involveringer fra Eboue gjorde at panikken smittet rett over på resten av laget og oppover tribunene. Klokt av Wenger å bytte ham ut - uklokt av tilskuerne (blir feil å kalle dem supportere) å bue ham ut.

 

Utrolig daff stemning på stadion. Det føltes som om jeg var den eneste på Club Level som sang. Etter kampen gikk vi i retning Arsenal Tube - tett i tett med tusenvis av mennesker. Ingen virket fornøyd - ingen sang. Jeg prøvde å dra igang 'We love you Arsenal' og 'one-nil to the Arsenal', men ingen ville være med. Det eneste jeg oppnådde var ca 50 stk spørretryner som lurte på om jeg var gal.

 

Veldig trist utvikling siden jeg begynte å gå på kamper for over 20 år siden. Det virker som de de fleste som går på Arsenal-kamp er noen blaserte sutretryner. Mye av den samme holdningen finner jeg på forum og blogger. Pokaler er ingen selvfølge. Enhver Arsenalseier burde gi stor glede til de som kaller seg supportere. Buing og surmuling er ikke konstruktiv kritikk - det er destruktiv kritikk. Og hvem av oss kan egentlig med hånden på hjertet si at vi har noe konstruktivt å komme med?

 

Snakket med noen av mine engelske venner etter kampen, og flere av de har 'leid ut' sesongkorta sine fordi de ikke ønsker å være en del av denne supporterkulturen. Jeg kommer nok til å gå på flere kamper, men akkurat nå frister det ikke å bli identifisert med 'nye' Arsenal supportere. Desverre.

Utrolig synd utvikling. En ting er at det ikke er så trøkk på stadioen vår, men problemet er at det skal så utrolig mye til for å glede publikum. Det er kun i storkampene supporterne synger skikkelig. Når vi ligger under mot "middelmådigheter" er det utrolig hvor mye boost spillerne våre får om fansen synger og heier dem fram.

 

Jeg har kun vært på Emirates én gang. Helgen før jul 07 var det duket for rivaloppgjør mot erkerivalene. I likhet med deg satt jeg på Club level. Allerede før kampen hadde startet lot jeg merke til hvor få som hadde funnet sete sine rundt meg. Kampen starter og det er langt fra fullt rundt meg. Først da 10 minutter av førsteomgangen var gått virket det fullt rundt meg. 5 minutter før pause dro de samme vekk igjen. Samme regla etter pause. Det som var morsomt var at vi faktisk scorte i løpet av et par minutter etter pause, slik at de ikke fikk sett det. Raskt ble stemninga mye bedre og "stand up if you hate Tottenham" runget utover stadionen. I alle fall fra visse steder. Jeg var vel den eneste i 5 meters radius som reiste meg opp og de fleste rundt meg så bare dumt på meg. Makan til tullinger. Greit nok om man er en spurs-supporter som sitter blant de mer nøytrale tilskuerne, men jeg tviler sterkt på at de som satt med arsenal-drakter rundt meg var det. Fryktelig lei utvikling.

 

Det du nevner på slutten er noe som jeg tror har vært tilfelle en stund nå. De hardbarka supporterne har heller ikke råd til å sesongkort, så de fpr ikke dratt på så mange kamper. Resultatet blir slik det har vært på Old Trafford en stund: Familier som sitter der stille uten å lage noe stemning. Jeg forventer at fansen kommer med en unnskyldning til Eboue ved neste hjemmekamp!

Link to comment
Share on other sites

ebouestats.thumbnail.jpg

 

Link

Fin statistik, dette viser at Eboue er en viktig spiller for laget. Han er god defensivt og han gjør en veldig god jobb bakover på banen og jobber masse. Desverre legger mange av supporterne ikke merke til dette og husker hans feil istedenfor den gode arbeidsinnsatsen..

Link to comment
Share on other sites

Ganske så klare tall dette Sir John!

 

Fint at det kommer på plass. Det toppet seg virkelig i siste kamp mot Wigan, selv om gutten nærmest har blitt bombardert med hets de siste årene, blant annet her på vårt eget forum.

 

Dagens stall er såpass tynn, at vi ikke har råd til å miste spillere uansett grunn. Som Dagi skriver, så legger Eboue ned mye arbeid, spesielt bakover på banen.

 

Håper Eboue er klar til onsdagens kamp og at gutten svarer på tiltale.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...