Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Grunnen til at han jobber bedre defensivt enn Walcott er den eneste grunnen til at je foretrekker Eboue mot storlagene. I PL har han ingen ting på banen å gjøre, men i CL kan han gjøre en god jobb som cover for Sagna.

 

Det jeg lurer på er om han fortsatt spiller da van Persie overtar Bergkamprollen fra Hleb, og Rosicky er tilbake sånn at Hleb må på høyre igjen. Da foretrekker jeg lett Eboue på benken.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grunnen til at han jobber bedre defensivt enn Walcott er den eneste grunnen til at je foretrekker Eboue mot storlagene. I PL har han ingen ting på banen å gjøre, men i CL kan han gjøre en god jobb som cover for Sagna.

 

Det jeg lurer på er om han fortsatt spiller da van Persie overtar Bergkamprollen fra Hleb, og Rosicky er tilbake sånn at Hleb må på høyre igjen. Da foretrekker jeg lett Eboue på benken.

du har nok rett i det. sånn sett skal man ikke kimse av å ha en spiller av Eboues kaliber som back up. og det sier jeg selv om jeg fortsatt av og til ønsker han en tupp i rævva for sine dumdristige driblinger, høye knotter og skuespilleri. hvis han skjerper seg så er det ok å han han i en slik rolle. jeg har min tvil om at dette kommer til å skje. han har uansett hva Wenger måtte mene til sommeren å forbedre seg.

 

jeg var i likhet med artikkelforfatteren ovenfor ikke spesielt imponert over det Eboue preserte mot Milan heller og er enig i at han var vårt svakeste ledd (kanskje til tider sammen med den ellers solide Clichy), men jeg tror allikevel han gjorde en viktig jobb både som defensiv hjelp for Sagna og for å mørne beina til gamlefar Maldini.

 

det var kanskje mer en taktisk genial strek av Wenger å vente til Eboue hadde slitt ut Maldini for så å la Theo med sine friske ben sprinte han i senk. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror vi kan få ut et par millioner for denne karen ja.. Barca er desperat etter ny back, og Eboue er i skyggen av Sagna på backplass i Arsenal, men på kanten derimot ser han ut til å være førstevalget til Wenger.. Eboue løper mye, og jobber hardt, men han er altfor varierende i prestasjonene og det er ofte han sporer av på en måte med stygt spill og klyse takter. Jeg synes at om vi får en grei pris, så skal vi selge og slippe Walcott til på kanten før han er moden for å gå inn på spissplassen :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det Zambrotta skal?

Hvor gammel er han?

31 år gammel. Like gammel som mannen jeg mener er verdens beste forsvarsspiller per dags dato: Alessandro Nesta.

 

I likhet med keepere så er forsvaret den posisjonen hvor alderen tynger minst. 31 år er ingenting for en back.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nå når jeg har sett første omgang.. skulle jeg ønske vi hadde en kant som kunne utfordre med fart. Han stopper jo bare opp hver gang han prøver å utfordre! frustrerende! :D

Link to comment
Share on other sites

Eboue gjorde vel idag sin svakeste innsats for oss noen sinne! ALT han gjorde var galt, og da blir nok ikke oppfattelsen av Eboue for mange supportere forbedret, hvertfall med tanke på at dette var årets siste hjemmekamp, og mange sitter igjen med en dårlig følelse... Selvfølgelig litt spesielt idag, siden det ikke var så mange gode for oss, men allikevel...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Måten fansene oppførte seg i dag når Eboue ble byttet ut var helt mobydelig. Syntes også det var dårlig gjort av Wenger å bytte han ut etter å ha byttet han inn. Greit han spilte ikke en god kamp, men han har nettopp kommet tilbake fra skade. Syntes utrolig synd på Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Eboue gjør en ok kamp, og jobber hardt og så får han denne i fleisen fra fansen...Skammelig

jeg trodde ikke at Arsenal supportere kunne synke så lavt... Stakkars Eboue..

Han er vært ute lenge og trenger selvtilit og det fansen gjør det helt motsatte.. ;)

Vi føler med deg Eboue, dette kommer du tilbake fra...

Håper Wenger tar opp fansen sin oppførsel for det trengs..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns han gjør et meget godt innhopp på en for han uvanlig posisjon, men gutten går tom for energi det siste kvarteret og gjør mange stygge feil. Det var riktig og bytte han ut.

 

Reaksjonen til publikum sjokkerte meg faktisk, kan ikke huske å ha hørt tilsvarende drittoppførsel mot en av våre egne før. Pinlig, pinlig.

 

Slik jeg ser det så er Eboue en nøkkelspiller for oss i år og jeg er veldig glad for at han er skadefri igjen. Neste gang jeg kjøper en drakt skal navnet hans stå på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Eboue hadde en stinker, den av dagens Arsenalspillere som har hatt flest sånne kamper. Det var helt riktig å bytte ut Eboue, han var Wigans farlige spiller og brøyt selv flere Arsenalangrep og startet farlige Wigan-overganger Når et er sagt så er det selvsagt veldig trist at Eboue blir byttet ut og samtidig får fansens hån mot seg. Ikke bra. Men hva skal en forvente eegentlig? Eboue har som sagt hatt mange stinkere og dermed så er det frusterende når han gang på gang gjør grove feil i en kamp som står og tipper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk vondt inni meg da jeg så Eboue tørke av en tåre i øyekroken på vei ut av banen. Han spiller til å starte meg helt greit men falt gjennom på slutten. Det var riktig av Wenger å bytte ham ut, men det skulle ha skjedd minst 5 minutter tidligere. Det er som tapapa et sted skriver at han rett og slett gikk tom.

 

I en tid der vi mangler litt defensiv "fire power" i 11'n er Eboue en av våre nøkkelspillere. Han spiller alltid glimrende som back, og som midtbanespiller er han som oftest god.

 

Eboue er en mann som "gjør grovjobben". Uansett hva han blir satt til å gjøre så gjør han det med en innsats en ekte arsenalhelt verdig. Jeg er en av dem som stort sett alltid har forsvart Eboue og både sett og påpekt viktigheten av å ha Eboue i førtste elleveren, nå ønsker jeg bar eå ha ham tilbake i toppslag så fort som overhodet mulig.

 

Fansen i dag bør virkelig skamme seg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Wenger gjorde riktig i å ta ut Eboue. Tabbene hans hadde enda ikke ført til mål mot, men om han hadde fått bli ute på banen tror jeg han fort kunne endt opp med å bli syndebukk. Det var ikke riktig av Arsenalsupporterne å juble da Eboue ble byttet ut, men det var riktig av Wenger.

 

Hadde han gjort "tabben" som gjorde at vi ikke tok 3 poeng i dag, tror jeg han hadde fått det enda hardere med å komme tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bra av fansen, men HELT RIKTIG av Wenger å ta han av. Eboue var en stor fare der ute, horrible pasninger og verst av alt------ etter sine grusomme feil ble han bare stående å se på, ikke antydning til å prøve å rette opp feila sine. Håper vi kvitter oss med han i januar. Men fansens opptreden forsvarer jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bra av fansen, men HELT RIKTIG av Wenger å ta han av. Eboue var en stor fare der ute, horrible pasninger og verst av alt------ etter sine grusomme feil ble han bare stående å se på, ikke antydning til å prøve å rette opp feila sine. Håper vi kvitter oss med han i januar. Men fansens opptreden forsvarer jeg ikke.

Selvfølgelig er jeg enig med deg. Offentlige henrettelser er motbydelig. Men det er slik fotballfans kan være. Mange får virkelig utløp for sine mest primitive drifter. Ser jo også her inne hos oss på forumet at ting kan bli dratt noe langt, og det er vel noe av det samme som skjer på Emirates i forhold til Eboue i dag. Trist at det er slik, men vanskelig å gjøre noe med kanskje.

Jeg skulle ønske vi her inne klarte å oppføre oss,, heve oss over uthengelser og enstavelsesinnlegg, men holdningene ellers er slik jeg tolker mange, at på et slikt forum skal det være stor takhøyde. Dette blir derfor på godt og vondt.

Vi får lese debattinnleggene og skrålle oss forbi resten.

Link to comment
Share on other sites

Holdninger er det som ble utløst på Emirates. Samme holdninger en ser i denne tråden her.

Det er skammelig.

Å kalle spillere i klubben møkkamann og andre diverse ting er på lik linje med det som skjedde igår.

Har sammen med Helge Aarsvold,RP7 alltid forsvart Eboue,også når stemningen var som verst mot han på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Mye fornuftlig i denne artikkelen her, jeg limer inn første del. De som vil lese resten kan klikke seg inn på linken.

 

I don't care what anyone thinks of Emmanuel Eboué as a player, however bad his performance against Wigan was, the most striking performance was that of the fans. It's fine to have a go at the manager, the board or the team collectively. Between games, we should feel free to criticise individual players, that's part of what it is to be a football fan. And in exceptional circumstances (such as after Adebayor's greedy, two-faced behaviour in the summer) publicly slating a player at a game can be ok.

 

http://www.onlinegooner.com/exclusive/index.php?id=895

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...