Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

Et klønete rødt kort og hylekoret er på banen.

Faktisk var det mye verre det Gallas dreiv med, men ingen har nevnt det med et ord. Patetisk.

 

Hvorfor nevner ikke du det? :) Istedenfor å grine over at ingen andre har nevnt det?

 

Strengt rødt kort som han får på bakgrunn av tidligere "bedrifter".

 

Som noen nevner over, har dere noensinne hørt Eboue gått ut i media og "truet" med overganger til Barca og andre klubber? Han er lojal mot både klubben, fansen og Wenger. På de offiselle diskusjonsidene til Arsenal er det en tråd om fans som har truffet spillerne på forskjellige anledninger. Det er visstnok ingen av spillerne som tar seg så god tid til fansen som Manu Eboue.

 

Jeg har sansen for denne karen. Når har han noensinne skadet medspillere eller tilskuere som visse andre?

 

Nei han har vel aldri skadet noen før.. :lol: Følg med litt før du uttaler deg a..

Hvem skada John Terry før i år da!?? :huh:

 

Og å si at han får det røde kortet på bakrunn av tidligere ''bedrifter'' er rett og slett latterlig..

Han går inn i en hodeduell(!) med stive knotter i god høyde. En helt unaturlig posisjon å gå opp med beinet i hvis han ikke har til hensikt å stemple motstanderen..

Å argumentere for at det er naturlig, og ikke med hensikt blir for dumt!

 

Å lese innlegget godt før man svarer lønner seg alltid!!

 

Eboue ser på ballen hele tiden. Han tucher såvidt hoften til Evra. Hvis han hadde villet treffe eller skade spilleren tror jeg nok han hadde klart det bedre enn hva han gjør i denne situasjonen.

Jeg mener stadig det er et feil idømt rødt kort all den tid det slett ikke er styggere enn andre tacklinger under samme kamp. Eboue ryker grunnet sitt rykte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Et klønete rødt kort og hylekoret er på banen.

Faktisk var det mye verre det Gallas dreiv med, men ingen har nevnt det med et ord. Patetisk.

 

Hvorfor nevner ikke du det? :) Istedenfor å grine over at ingen andre har nevnt det?

 

Strengt rødt kort som han får på bakgrunn av tidligere "bedrifter".

 

Som noen nevner over, har dere noensinne hørt Eboue gått ut i media og "truet" med overganger til Barca og andre klubber? Han er lojal mot både klubben, fansen og Wenger. På de offiselle diskusjonsidene til Arsenal er det en tråd om fans som har truffet spillerne på forskjellige anledninger. Det er visstnok ingen av spillerne som tar seg så god tid til fansen som Manu Eboue.

 

Jeg har sansen for denne karen. Når har han noensinne skadet medspillere eller tilskuere som visse andre?

 

Nei han har vel aldri skadet noen før.. :lol: Følg med litt før du uttaler deg a..

Hvem skada John Terry før i år da!?? :huh:

 

Og å si at han får det røde kortet på bakrunn av tidligere ''bedrifter'' er rett og slett latterlig..

Han går inn i en hodeduell(!) med stive knotter i god høyde. En helt unaturlig posisjon å gå opp med beinet i hvis han ikke har til hensikt å stemple motstanderen..

Å argumentere for at det er naturlig, og ikke med hensikt blir for dumt!

 

Å lese innlegget godt før man svarer lønner seg alltid!!

 

Eboue ser på ballen hele tiden. Han tucher såvidt hoften til Evra. Hvis han hadde villet treffe eller skade spilleren tror jeg nok han hadde klart det bedre enn hva han gjør i denne situasjonen.

Jeg mener stadig det er et feil idømt rødt kort all den tid det slett ikke er styggere enn andre tacklinger under samme kamp. Eboue ryker grunnet sitt rykte.

dette skjønner jeg ikke RP7!? men du skal få lov å ha dine egne meninger. jeg vil ikke se sånt på en fotballbane og i hvertfall ikke fra en Arsenal-spiller. det gjør det bare enda verre at ryktet hans begynner å bli rufsete. jeg skammer meg over å ha sånne grisespillere i stallen.

 

btw. det er irrelevant hvorvidt han "såvidt toucher Evra". hadde han truffet noen cm i feil retning så hadde Evra vært ferdig som fotballspiller. og benstillingen ligner mer et karatespark en "tilfeldighet". ikke vet jeg hvordan du går i hodedueller, men si fra når du skal hoppe så jeg kan passe på å ikke være i nærheten ;)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe tvil om kortet til Eboue, men pr. dags dato har

vi kun Eboue som en skikkelig back-up til Sagna hvis ikke

Hoyte tar seg kraftig isammen.

Mot Milan vil jeg heller ha Eboue enn Hoyte på backplass om ikke

Sagna er klar.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe tvil om kortet til Eboue, men pr. dags dato har

vi kun Eboue som en skikkelig back-up til Sagna hvis ikke

Hoyte tar seg kraftig isammen.

Mot Milan vil jeg heller ha Eboue enn Hoyte på backplass om ikke

Sagna er klar.

 

Selvsagt. Hoyte har virkelig ikke vært noen trygghet i Arsenals to tap mot Spurvene og Man U :)

Eboue er nr 2 etter Sagna. Og Sagna tror jeg blir borte en god stund!

Link to comment
Share on other sites

Et klønete rødt kort og hylekoret er på banen.

Faktisk var det mye verre det Gallas dreiv med, men ingen har nevnt det med et ord. Patetisk.

 

Hvorfor nevner ikke du det? :) Istedenfor å grine over at ingen andre har nevnt det?

 

Strengt rødt kort som han får på bakgrunn av tidligere "bedrifter".

 

Som noen nevner over, har dere noensinne hørt Eboue gått ut i media og "truet" med overganger til Barca og andre klubber? Han er lojal mot både klubben, fansen og Wenger. På de offiselle diskusjonsidene til Arsenal er det en tråd om fans som har truffet spillerne på forskjellige anledninger. Det er visstnok ingen av spillerne som tar seg så god tid til fansen som Manu Eboue.

 

Jeg har sansen for denne karen. Når har han noensinne skadet medspillere eller tilskuere som visse andre?

 

Nei han har vel aldri skadet noen før.. :lol: Følg med litt før du uttaler deg a..

Hvem skada John Terry før i år da!?? ;)

 

Og å si at han får det røde kortet på bakrunn av tidligere ''bedrifter'' er rett og slett latterlig..

Han går inn i en hodeduell(!) med stive knotter i god høyde. En helt unaturlig posisjon å gå opp med beinet i hvis han ikke har til hensikt å stemple motstanderen..

Å argumentere for at det er naturlig, og ikke med hensikt blir for dumt!

 

Å lese innlegget godt før man svarer lønner seg alltid!!

 

Eboue ser på ballen hele tiden. Han tucher såvidt hoften til Evra. Hvis han hadde villet treffe eller skade spilleren tror jeg nok han hadde klart det bedre enn hva han gjør i denne situasjonen.

Jeg mener stadig det er et feil idømt rødt kort all den tid det slett ikke er styggere enn andre tacklinger under samme kamp. Eboue ryker grunnet sitt rykte.

 

Hva faen?? ''Jeg mener stadig det er et feil idømt rødt kort all den tid det slett ikke er styggere enn andre tacklinger under samme kamp.''

 

Hvilke taklinger var like stygge som den? :o GARANTERT ingen.. Og det kan ikke regnes som en takling! Det er helt på tryne og en unaturlig beinstilling i en hodeduell..

Hvordan klarer du forsvare det kortet? :o Fatter det bare ikke! :huh:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nei han har vel aldri skadet noen før.. :) Følg med litt før du uttaler deg a..

Hvem skada John Terry før i år da!?? :huh:

 

Og å si at han får det røde kortet på bakrunn av tidligere ''bedrifter'' er rett og slett latterlig..

Han går inn i en hodeduell(!) med stive knotter i god høyde. En helt unaturlig posisjon å gå opp med beinet i hvis han ikke har til hensikt å stemple motstanderen..

Å argumentere for at det er naturlig, og ikke med hensikt blir for dumt!

 

Å lese innlegget godt før man svarer lønner seg alltid!!

 

Eboue ser på ballen hele tiden. Han tucher såvidt hoften til Evra. Hvis han hadde villet treffe eller skade spilleren tror jeg nok han hadde klart det bedre enn hva han gjør i denne situasjonen.

Jeg mener stadig det er et feil idømt rødt kort all den tid det slett ikke er styggere enn andre tacklinger under samme kamp. Eboue ryker grunnet sitt rykte.

 

Hva faen?? ''Jeg mener stadig det er et feil idømt rødt kort all den tid det slett ikke er styggere enn andre tacklinger under samme kamp.''

 

Hvilke taklinger var like stygge som den? ;) GARANTERT ingen.. Og det kan ikke regnes som en takling! Det er helt på tryne og en unaturlig beinstilling i en hodeduell..

Hvordan klarer du forsvare det kortet? :o Fatter det bare ikke! :lol:

 

Hvis du leser innleggene mine tidligere i kamptråden vil du se hvilke tacklinger det er snakk om. Naturlig eller ikke naturlig stilling på ben og armer kan man diskutere til man blir blå. Spillere får albuer og knær i ryggen mange ganger under kamper som er mer eller mindre med vilje, hva som er naturlig og ikke blir bare synsing.

 

Slike tacklinger skjer, Eboue går opp med flere skritts fart fra siden og treffer Evra i hoften. Ikke pent, men slett ikke stygt og på langt nær farlig og karrieretruende som enkelte hevder. Begge er i luften og det er ikke kraft bak. Skjer veldig sjeldent annet en slagskader hvis det i det hele tatt blir skader ut av det.

Jeg mener fortsatt at dette er hauset veldig opp og at Eboue blir felt av sitt rykte.

 

PS:ble litt krøll med Quotingen, men tror du skjønner hva jeg mener.

 

Bold:

Det er nettopp det siste poenget som utgjør hele forskellen: Hvis Eboue hadde gjort dette med viten og vilje, tror du han da ville bommet?? Hva er vitsen med et "karatespark" mot en motspiller hvis du ikke skal treffe?

 

Jeg tror fortsatt at dette var et klønete forsøk på å gå i en duell som desverre endte med et spark mot Evra.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Ian Wright er enig med deg RP7;-) Og etter å ha sett denne episoden mange ganger nå er det rødt,men Eboue gjør ikke dette med vilje. Simple as that. Er bare å se på hvor Eboue fokuserer.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ticle816834.ece

 

I felt Emmanuel Eboue was a bit unlucky to get sent off because while his leg was high, I don’t think it was intentional. However, William Gallas was lucky to stay on for kicking Nani.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Ian Wright er enig med deg RP7;-) Og etter å ha sett denne episoden mange ganger nå er det rødt,men Eboue gjør ikke dette med vilje. Simple as that. Er bare å se på hvor Eboue fokuserer.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ticle816834.ece

 

I felt Emmanuel Eboue was a bit unlucky to get sent off because while his leg was high, I don’t think it was intentional. However, William Gallas was lucky to stay on for kicking Nani.

 

Jeg er også av dem som mener Eboue ble altfor hardt rammet! Og jeg ser frem til å ha Eboue på banen onsdag kveld! Vi har en god spiller i Eboue!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som Ian Wright er enig med deg RP7;-) Og etter å ha sett denne episoden mange ganger nå er det rødt,men Eboue gjør ikke dette med vilje. Simple as that. Er bare å se på hvor Eboue fokuserer.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ticle816834.ece

 

I felt Emmanuel Eboue was a bit unlucky to get sent off because while his leg was high, I don’t think it was intentional. However, William Gallas was lucky to stay on for kicking Nani.

 

De gamle er fortsatt eldst vet du;-)

 

Når man først mimrer om gamle gode Ian ville nok han, med dagens dommere, fått kort både titt og ofte for strake ben i tacklinger mot keeper. Husker fortsatt hvordan han gikk inn mot den rødnesede danske i Unitedmålet. Det var til tider virkelig farlig spill, men dønn ærlig og jeg tror ikke han noen sinne tacklet for å skade. Men, mange av keeperene nølte nok litt og det var det han trengte for å komme først på ballen. Stor målscorer og stor arsenalhelt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen, heldigvis, men har studert noen av enkelt episodene på video i etterkant. Spesielt denne med Eboue. For meg er dette et LATTERLIG rødt kort. Gult er helt greit, men direkte rødt er totalt feil. Er det stygt spill? Tja... Det er lange skritt tilløp, og han hopper opp helt normalt.

 

For å stille spørsmålet tilbake til dere som skal "henge ut" Eboue:

 

Tror dere at Rio Ferdinand hadde fått rødt kort for samme tackling i samme kamp??

 

Tror dere at NOEN Man U spillere hadde fått rødt kort for samme tackling i en kamp på Emirates??

 

For meg er dette et resultat av at kampen spilles på OT, og at dommerne til stadig får høre det fra AF om de dømmer noe annet enn partisk for Man U.

 

Kampen på lørdag er det bare til å glemme sporenstraks, og fokusere på kampen onsdag samt resten av sesongen. Med et godt resultat hjemme mot Milan er stemningen positiv igjen, og dersom Eboue skulle klare å spille en glimrende kamp med gode innlegg er jeg også sikker på at tonen mot han er anderledes.

Link to comment
Share on other sites

For å stille spørsmålet tilbake til dere som skal "henge ut" Eboue:

 

Tror dere at Rio Ferdinand hadde fått rødt kort for samme tackling i samme kamp??

 

Tror dere at NOEN Man U spillere hadde fått rødt kort for samme tackling i en kamp på Emirates??

Der kan du også legge til:

Både Fletcher og Anderson var rimelig seint inne i minst 3 taklinger hver i førsteomgang. Hva skjedde? De fikk iallefall ikke gult kort, og de fikk heller ikke tilsnakk... Fletcher felte i tillegg en av våre bakfra, når vi hadde en kontringsmulighet. Ingen kort.

Men da vår første skikkelige takling ble utført(av Gilberto) ble det gult med en gang...

Link to comment
Share on other sites

For å stille spørsmålet tilbake til dere som skal "henge ut" Eboue:

 

Tror dere at Rio Ferdinand hadde fått rødt kort for samme tackling i samme kamp??

 

Tror dere at NOEN Man U spillere hadde fått rødt kort for samme tackling i en kamp på Emirates??

Der kan du også legge til:

Både Fletcher og Anderson var rimelig seint inne i minst 3 taklinger hver i førsteomgang. Hva skjedde? De fikk iallefall ikke gult kort, og de fikk heller ikke tilsnakk... Fletcher felte i tillegg en av våre bakfra, når vi hadde en kontringsmulighet. Ingen kort.

Men da vår første skikkelige takling ble utført(av Gilberto) ble det gult med en gang...

 

Mulig det, men som sagt så har jeg ikke sett hele kampen. Kun nøkkelepisoder. Men, dette forsterker jo bare de spørsmålene som jeg stiller ved kortet og bekrefter de tankene mange har rundt dømmingen på OT de siste 10-15 årene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg der. Synd at man forskjells behandler lagene. Dommerne tør vel ikke si noe imot hjemmelaget :angry:

 

Veit ikke helt om det er riktig å selge Eboue, han har jo tross alt utviklet seg godt i Arsenal, og hadde i "CL-året vårt" en meget god sesong, da han stoppet hvem som helst han møtte på venstrekanten. Hoyte derimot, kunne vært et salgsobjekt. Han driver jo og klager på for lite spilletid, men han må jo forstå at han ikke har en sjanse mot Sagna, og Eboue. Sagna, mener jeg, har vært årets spillerkjøp i England! Strålende defansivt, og knallgode innlegg! B)

Link to comment
Share on other sites

det er tydeligvis ikke noe galt å hoppe rett mot en spiller med strak fot, bare man ser en annen vei. :) kanskje en grunn til at han ikke traff?

 

hva Manure-spillere finner på å gjøre gidder jeg ikke jeg ikke diskutere. de er svin uansett. Arsenal-spillere derimot, de skal ha klasse.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk var det mye verre det Gallas dreiv med, men ingen har nevnt det med et ord. Patetisk.

 

Hvis du leser mitt innlegg i kamptråden, og innlegget mitt i Gallastråden, så ser du at jeg også reagerer på det Gallas gjorde.

 

Eboue har i mine øyne fått nok sjanser nå. Som Anabole skriver, så er det ikke bare oppførselen hans som er ett problem. Han har heller ikke prestert godt nok på banen.

 

Det snakkes om at vi bør ha Eboue som backup for Sagna. Are you having a laugh? Eboue eier ikke plasseringsevne. Han er håpløs deffensivt. Det eneste som taler for Eboue foran Hoyte, er Eboues offensive kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

Hoyte derimot, kunne vært et salgsobjekt. Han driver jo og klager på for lite spilletid, men han må jo forstå at han ikke har en sjanse mot Sagna, og Eboue.
At Hoyte klager må jeg nesten si meg uenig i. Hoyte har flere ganger gått ut og sagt at han vil kjempe for plassen sin, selv om han nesten ikke for spille. Jeg har aldri hørt han klage i hvertfall.

 

Men uansett, til topic:

 

Jeg synes det var veldig strengt med rødt kort i den situasjonen. Eboue har kun fokus på ballen og enser ikke Evra som kommer springende. I tillegg sneier bare beinet til Eboue Evra, og jeg har litt vondt for å se at det gjorde så vondt. Men hva vet vel jeg?

 

Situasjonen for de som ikke har sett den:

 

http://www.zshare.net/download/7692978faa2435/

Link to comment
Share on other sites

Hoyte derimot, kunne vært et salgsobjekt. Han driver jo og klager på for lite spilletid, men han må jo forstå at han ikke har en sjanse mot Sagna, og Eboue.
At Hoyte klager må jeg nesten si meg uenig i. Hoyte har flere ganger gått ut og sagt at han vil kjempe for plassen sin, selv om han nesten ikke for spille. Jeg har aldri hørt han klage i hvertfall.

 

Men uansett, til topic:

 

Jeg synes det var veldig strengt med rødt kort i den situasjonen. Eboue har kun fokus på ballen og enser ikke Evra som kommer springende. I tillegg sneier bare beinet til Eboue Evra, og jeg har litt vondt for å se at det gjorde så vondt. Men hva vet vel jeg?

 

Situasjonen for de som ikke har sett den:

 

http://www.zshare.net/download/7692978faa2435/

argumentene du kommer med står ovenfor, men som sagt man behøver hverken å se på mannen eller treffe for at tacklingen skal vær intensjonell. ingen hopper sånn uten å håpe å treffe. tror vi skal være glade for at han ikke så på nani, siktet og traff. det er veldig farlig spill og det er ikke tillatt etter regelboka.

 

det er prisverdig at dere støtter spillerne våre, men sånt spill tjener ingen på.

Link to comment
Share on other sites

det er veldig farlig spill og det er ikke tillatt etter regelboka.

 

Det er ikke tillatt å gå opp med høye albuer.

 

Det er ikke tillatt å tackle bakfra.

 

Det er ikke tillatt å tackle med strake føtter.

 

Det er ikke tillatt å ta ballen med hendene.

 

Osv osv osv osv osv.

 

Men skal alle disse forseelsene bli straffet med direkte rødt kort??? Dersom man mener ja, så er det jammen ikke mange spillere igjen på en fotballbane. Jeg er faktisk tilhenger av at tacklinger bakfra, med strake ben og høye (farlige) albuer bør straffes med rødt kort. Det er en uting, og bør fjernes. Men da må det være likhet for alle.

 

Det er nettopp det som er problemet her; Det er IKKE likhet for alle, og derfor blir dette direkte røde kortet til Eboue så til de grader ufortjent. Etter mine øyne så er ikke dette mer enn et gult kort, og i det store og det hele kun en parantes i forhold til hva MANGE andre har sluppet unna med.

 

Og ja, jeg ønsker også at Arsenal skal være det snilleste laget i klassen. Men er det det snilleste laget i klassen som vinner PL?? Me thinks not!!

 

Men, heller ikke det styggeste laget som vinner. Og vi er LANGT unna å være det.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk var det mye verre det Gallas dreiv med, men ingen har nevnt det med et ord. Patetisk.

 

Hvis du leser mitt innlegg i kamptråden, og innlegget mitt i Gallastråden, så ser du at jeg også reagerer på det Gallas gjorde.

 

Eboue har i mine øyne fått nok sjanser nå. Som Anabole skriver, så er det ikke bare oppførselen hans som er ett problem. Han har heller ikke prestert godt nok på banen.

 

Det snakkes om at vi bør ha Eboue som backup for Sagna. Are you having a laugh? Eboue eier ikke plasseringsevne. Han er håpløs deffensivt. Det eneste som taler for Eboue foran Hoyte, er Eboues offensive kvaliteter.

 

Vel Kim snakker vi om prestasjoner på banen så er det mange jeg ville solgt unna før Eboue.

Eboue har ikke vært så verst etter Mbro kampen er min påstand.

 

Men snakker vi om spillere som ikke har prestert på banen som:

Walcott,Bendtner,Hoyte;Traore og Gilberto.

 

Ser kun Gilberto som får kritikk. Spillere som Bendtner og Walcott har vært direkte dårlige i lang tid nå.

 

Eboue har definitivt noe å gjøre i Arsenaltrøya.

Link to comment
Share on other sites

Hoyte derimot, kunne vært et salgsobjekt. Han driver jo og klager på for lite spilletid, men han må jo forstå at han ikke har en sjanse mot Sagna, og Eboue.
At Hoyte klager må jeg nesten si meg uenig i. Hoyte har flere ganger gått ut og sagt at han vil kjempe for plassen sin, selv om han nesten ikke for spille. Jeg har aldri hørt han klage i hvertfall.

 

Men uansett, til topic:

 

Jeg synes det var veldig strengt med rødt kort i den situasjonen. Eboue har kun fokus på ballen og enser ikke Evra som kommer springende. I tillegg sneier bare beinet til Eboue Evra, og jeg har litt vondt for å se at det gjorde så vondt. Men hva vet vel jeg?

 

Situasjonen for de som ikke har sett den:

 

http://www.zshare.net/download/7692978faa2435/

argumentene du kommer med står ovenfor, men som sagt man behøver hverken å se på mannen eller treffe for at tacklingen skal vær intensjonell. ingen hopper sånn uten å håpe å treffe. tror vi skal være glade for at han ikke så på nani, siktet og traff. det er veldig farlig spill og det er ikke tillatt etter regelboka.

 

det er prisverdig at dere støtter spillerne våre, men sånt spill tjener ingen på.

 

Bold:

Jeg bruker faktisk å være ganske enig med deg i mange diskusjoner, men i denne kommer vi nok ikke til enighet. Alle tacklinger er vel intensjonelle, forskjellen går vel på om man ønsker å skade eller ikke?

 

Tacklingen er i mine øyne hverken farlig eller gjort med vilje. Faren for skade på motspiller er nesten fraværende og langt mindre enn ved en tackling mot standben. Disse var det flere av i kampen uten at det blir gitt rødt kort. I følge regelboken er slike tacklinger såkalt farlige og skal straffes hardt. Dommeren er inkonsekvent, skjønner ikke forskjell på farlig og ufarlig og staffer Eboue grunnet hans rykte- slik tolker jeg situasjonen.

 

Jeg slakter aldri egne spillere, du vil aldri finne meg i "hylekoret". Jeg kan være kritisk til enkelte og ikke ha like stor tro på dem (Bendtner og Walcott) som andre forumister. Men, jeg misliker sterkt dårlig oppførsel og farlig spill. Slikt kritiserer jeg på det sterkeste uten at noen skal kjeppjages fra klubben av den grunn. Jeg forsvarte Eboue etter den ene hendelsen i `boro-kampen ga han kritikk for den andre. Tacklingen mot ManU er klønete og dum. Fortjener et gult for at benet er høyt løftet, men ikke direkte rødt. Forklaringen gir jeg i avsnittet over.

Link to comment
Share on other sites

Hoyte derimot, kunne vært et salgsobjekt. Han driver jo og klager på for lite spilletid, men han må jo forstå at han ikke har en sjanse mot Sagna, og Eboue.
At Hoyte klager må jeg nesten si meg uenig i. Hoyte har flere ganger gått ut og sagt at han vil kjempe for plassen sin, selv om han nesten ikke for spille. Jeg har aldri hørt han klage i hvertfall.

 

Men uansett, til topic:

 

Jeg synes det var veldig strengt med rødt kort i den situasjonen. Eboue har kun fokus på ballen og enser ikke Evra som kommer springende. I tillegg sneier bare beinet til Eboue Evra, og jeg har litt vondt for å se at det gjorde så vondt. Men hva vet vel jeg?

 

Situasjonen for de som ikke har sett den:

 

http://www.zshare.net/download/7692978faa2435/

argumentene du kommer med står ovenfor, men som sagt man behøver hverken å se på mannen eller treffe for at tacklingen skal vær intensjonell. ingen hopper sånn uten å håpe å treffe. tror vi skal være glade for at han ikke så på nani, siktet og traff. det er veldig farlig spill og det er ikke tillatt etter regelboka.

 

det er prisverdig at dere støtter spillerne våre, men sånt spill tjener ingen på.

 

Bold:

Jeg bruker faktisk å være ganske enig med deg i mange diskusjoner, men i denne kommer vi nok ikke til enighet. Alle tacklinger er vel intensjonelle, forskjellen går vel på om man ønsker å skade eller ikke?

 

Tacklingen er i mine øyne hverken farlig eller gjort med vilje. Faren for skade på motspiller er nesten fraværende og langt mindre enn ved en tackling mot standben. Disse var det flere av i kampen uten at det blir gitt rødt kort. I følge regelboken er slike tacklinger såkalt farlige og skal straffes hardt. Dommeren er inkonsekvent, skjønner ikke forskjell på farlig og ufarlig og staffer Eboue grunnet hans rykte- slik tolker jeg situasjonen.

 

Jeg slakter aldri egne spillere, du vil aldri finne meg i "hylekoret". Jeg kan være kritisk til enkelte og ikke ha like stor tro på dem (Bendtner og Walcott) som andre forumister. Men, jeg misliker sterkt dårlig oppførsel og farlig spill. Slikt kritiserer jeg på det sterkeste uten at noen skal kjeppjages fra klubben av den grunn. Jeg forsvarte Eboue etter den ene hendelsen i `boro-kampen ga han kritikk for den andre. Tacklingen mot ManU er klønete og dum. Fortjener et gult for at benet er høyt løftet, men ikke direkte rødt. Forklaringen gir jeg i avsnittet over.

med intensjonell mener jeg at intensjonen er å skade fram for å treffe ballen. den foten har ingen funksjon der den er. den har ingenting med ballen å gjøre og viktigst av alt, det er unaturlig å hoppe med foten først på den måten der. dermed er vi grunnleggende uenig om noe ganske sentralt. det blir påstand mot påstand at det ikke er farlig spill, men jeg tviler på at du har mange nøytrale med deg for å si det sånn.

 

hvorvidt dommeren er inkonsekvent er irrelevant når vi diskuterer våre egne meninger om Eboues grisespill (eller ei). registrerer at Fergie var veldig misfornøyd med flere andre Arsenal tacklinger også. han er på bærtur, men det går opp i opp. artikkelforfatteren har ikke betegnelsen "kung fu kick" fra meg.

 

ang. prestasjonene Bendtner, Walcott med flere så er ikke de så etablerte på laget og har flere år til å gå på før man kan forlange bedre spill av de. vi må ikke komme dit at vi forlanger at 18-19 åringer må spille på samme nivå som 23-åringer, selv om vidunderbarn som Rooney og Cesc gjør det. de er uansett ikke grisespillere som Eboue. ArsGun nevner flere som heller ikke for like mye spilletid som Eboue, men det er altså ikke kvalitetene som irriterer meg. det er grisespillet, filmingen og mangelen på spilleforståelse og defensiv innsatsvilje som ble nevnt av Magnus ovenfor (han ga i motsetning til meg Eboue en sjangse). nå er det fortsatt litt igjen av sesongen, men dersom han ikke viser noen forståelse for at må skjerpe seg. så kan han (for å være litt stor i kjeften) dra til en klubb som ønsker lavpannede grisespillere velkommen (Blackburn el. noe sånt). Arsenal for mye har klasse for det tøvet han har vist fram til nå.

 

uansett. vi kommer nok ingen vei med dette. du skal ha for å stå på ditt ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enig med de som skriver nedover kommentar på denne.

Et idiotisk innlegg for å si det mildt.

Eboue gjorde en god defensiv jobb i denne kampen. Og det er

årsaken til at Eboue ble foretrukket foran Walcott.

Jeg har liten tro på at Wenger selger unna Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de som skriver nedover kommentar på denne.

Et idiotisk innlegg for å si det mildt.

Eboue gjorde en god defensiv jobb i denne kampen. Og det er

årsaken til at Eboue ble foretrukket foran Walcott.

Jeg har liten tro på at Wenger selger unna Eboue.

 

Eboue er en meget god spiller med stor arbeidskapasitet. Han er sterk i kroppen og forbausende rask. Gutten trenger å fjerne noen unoter, utvide fintereportoaret og bli bedre til å avslutte. En som skyter så hardt som ham burde være i stand til å score en del mål.

 

Eboue er fortsatt ung og kan utvikle seg til å bli helt super. Selvfølgelig skal vi beholde han!

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke på eboue som noe annet enn backup på høyre backen.

Som ving mangler han finter,,spilleforståelse og avslutningsevner.

Ser gang på gang at han sinker overgangene våre for så og slå en passning midt på motspilleren som står forran .

Når det gjelder avslutningene hans så er de av back kvalitet,og det holder ikke i lengden.

Vi bør ha en ving som gir oss 10+ mål per sesong,,og det kommer ALDRIG eboue til og gjøre.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...