Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Man kan si mye om Eboue og hans modenhet, men jeg må si jeg syns han er flink til å være med forover, og han jobber også bra hjemmover. Syns han gjør sin beste kamp på lenge, men jeg må si at RvP burde ha startet idag. Sitter mer en frykt for at Eboue skal bli utvist hele tiden. Syns han er bra som et defensivt alternativ til Hleb.

Link to comment
Share on other sites

 

Når ein Arsenal-spelar opptrer usportsleg og usympatisk såpass hyppig og over tid, kjenner eg meg berre ille til mote og flau på klubbens vegne. Eg ynskjer ikkje at denne type oppførsel skal bli assosiert med Arsenal. Enkelt og greit. Eg meiner og at ein må kunne kalle Eboue hans "likesinna" i premier league for deira rette namn: "cheats".

 

Det står respekt av den eineståande lojaliteten somme viser i dette høvet, men ein kan jo lure på kor dei meiner grensa bør gå. Mange av oss ser tilværet gjennom tjukke Arsenal-briller, men det skadar ikkje av og til å ta dei av. Då er det kan hende lettare å sjå skilnaden på rett og gale.

 

Elles minner eg om avataren under. Den burde vore like relevant i dag som den var før. Bertie Mee ville aldri ha godtatt Eboue's oppførsel, og han ville havna på hovudet ut døra jo før jo heller.

 

Tror du definitivt har misforstått det RP7 og jeg har sagt her inne.

Ingen har sagt at det Eboue gjør er ok. Poenget som er tatt

opp er måten og ordbruken som blir brukt mot Eboue som vitner

om en dobbeltmoral uten like.

Eboue sine fakter både når det gjelder filming,syting,og de tendensene han viste

mot Mbro er absolutt ikke akseptabelt.

Og det står også hvis du gidder lese.

Når du nevner cheats så har vi også det gjennom Pires,Reyes men kan ikke huske de ble

slakta her inne.

Og det er hele poenget som er tatt opp fra min side.

Dobbeltmoralen blant Arsenalsupporterne her inne...det har du med all tydelighet misforstått.

 

 

Eg beklagar at eg ikkje hadde høve til å svare før.

 

For å ta dette med dobbeltmoral fyrst. Det kan godt være at det finst eit element av det her. Eg kan kun svare for meg sjølv, og mi haldning har alltid vore at juks er feil, same om det vert begått av t.d. Pires, Reyes eller Eboue. Det som imidlertid er det sentrale her, er at Eboue stiller i ein klasse for seg sjølv når det gjeld ufinheiter. Han tek i bruk heile registeret for å skaffe seg og laget fordelar, og det skjer alt for hyppig. Han filmar, slår, sparkar, klagar til dommaren, og simulerer skader (om ikkje akkurat i dag), bl.a. ved hive seg ned og halde seg for ansiktet etter å ha blitt treft ein heilt annan stad på kroppen. Om ikkje desse episodane skjer i kvar kamp, så er det ikkje langt ifrå. Og det er ikkje berre her inne det vert reagert på dette. Han har etter kvart fått eit tvilsamt rykte blant engelske fotballkommentatorar. Det eg vil fram til er at det det finst grader av usportslegheit, og etter mi meining er det i engelsk fotball berre Robbie Savage som kan gjere han rangen stridig. Til og med Wenger har kritisert han offentleg (ikkje ofte han gjer det mot eigne spelarar), så langt attende som etter E-cup finalen mot Barcelona. Men når bodskapen ikkje trengjer inn, ei heller frå manageren, kva gjer ein da?

 

Det er greitt at du finn Eboue's handlingar uakseptable, og eg har heller aldri meint å antyde noko anna.

Du skriv imidlertid i eit tidlegare innlegg at "--- så lenge han bærer Arsenal-drakt, støtter jeg Eboue."

Her stussar eg litt, for det er vel eigenleg ein sjølvmotsigelse. Eg skal vakte meg for å ta i bruk uttrykket dobbeltmoral :owned:. Uansett har det etter mi meinig liten hensikt "å protestere for all verden, men følge villig med på ferden" for å sitere Ibsen.

 

Elles er det lett å være samd i at noko av språkbruken og karakteristikkane i denne tråden er forumet lite verdig.

Link to comment
Share on other sites

Eboue var god i dag. Jeg håper han blir værende i klubben lenge.

 

 

Helt utrolig at egne supportere vender så til de grader ryggen til egen spiller.. Er faktisk sjokkert.

 

 

Støtter forresten Ben Elfens forslag om stenging av tråden.

Eller Ben Lakris forslag om stengning av tråden.

Da er vi to som syntes dette er så pinlig og sjokkerende.

En slik tråd med så mye skittkasting er hyggelig lesning for andre lags supportere. Da er ikke idyllen så stor blant goonere og mellom goonere og spillere allikevel.

Vi skal kritisere, men ikke kaste stein.

Link to comment
Share on other sites

Eboue var god i dag. Jeg håper han blir værende i klubben lenge.

 

 

Helt utrolig at egne supportere vender så til de grader ryggen til egen spiller.. Er faktisk sjokkert.

 

 

Støtter forresten Ben Elfens forslag om stenging av tråden.

 

 

Takker for støtten men det var Ben Lakris som ønsket tråden stengt

 

BE

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det var noe stygg takling på terry i det hele tatt jeg.. at han måtte av banen gjore meg heller ingen ting.. taklet jo cesc stygt mens han lå på bakken..

 

ikke noe gale av eboue i dag

 

Så du taklinga fra Ebouè på Terry?!?!

han går inn med strak fot og går etter å skade han!

jeg synes jeg også så at Ebouè filma da Fat Frank kom bakfra og takla han, noen som kan bekrefte? :owned:

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det var noe stygg takling på terry i det hele tatt jeg.. at han måtte av banen gjore meg heller ingen ting.. taklet jo cesc stygt mens han lå på bakken..

 

ikke noe gale av eboue i dag

 

Så du taklinga fra Ebouè på Terry?!?!

han går inn med strak fot og går etter å skade han!

jeg synes jeg også så at Ebouè filma da Fat Frank kom bakfra og takla han, noen som kan bekrefte? :owned:

 

herregud, dette blir for domt...fordommer

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det var noe stygg takling på terry i det hele tatt jeg.. at han måtte av banen gjore meg heller ingen ting.. taklet jo cesc stygt mens han lå på bakken..

 

ikke noe gale av eboue i dag

 

Så du taklinga fra Ebouè på Terry?!?!

han går inn med strak fot og går etter å skade han!

jeg synes jeg også så at Ebouè filma da Fat Frank kom bakfra og takla han, noen som kan bekrefte? :owned:

 

herregud, dette blir for domt...fordommer

 

Jeg har da aldeles ikke fordommer mot Ebouè, men ser jo når han går inn for å skade en spiller. Det andre fant jeg ut at var feil av meg, beklager ;)

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det var noe stygg takling på terry i det hele tatt jeg.. at han måtte av banen gjore meg heller ingen ting.. taklet jo cesc stygt mens han lå på bakken..

 

ikke noe gale av eboue i dag

 

Så du taklinga fra Ebouè på Terry?!?!

han går inn med strak fot og går etter å skade han!

jeg synes jeg også så at Ebouè filma da Fat Frank kom bakfra og takla han, noen som kan bekrefte? :owned:

Der gikk Eboue etter ballen.

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det var noe stygg takling på terry i det hele tatt jeg.. at han måtte av banen gjore meg heller ingen ting.. taklet jo cesc stygt mens han lå på bakken..

 

ikke noe gale av eboue i dag

 

Så du taklinga fra Ebouè på Terry?!?!

han går inn med strak fot og går etter å skade han!

jeg synes jeg også så at Ebouè filma da Fat Frank kom bakfra og takla han, noen som kan bekrefte? :)

 

Hvis den tacklingen er stygg så skulle minst 4 andre spillere vært utvist i løpet av kampen:

-Coles tackling på Eboue er langt verre, at han i tillegg filmer seg til en frispark på kanten av 16 uten at Eboue gjør noe som helst er også grunn til å forsvare Eboue i dag. Han protesterte ikke en eneste gang til dommer selv om det var rent juks fra Coles side.

-Lampard skulle selvfølgelig hatt gult for sin først tackling av Hleb- det var forresten da dommeren mistet grepet på kampen. Når man ikke gir gult på slikt vet spillerene at her kan man omtrent drepe noen før man blir utvist. Lampard fikk forøvrig et helt riktig gult kort tid etter.

-Terry er helt i grenseland mot rødt etter tackling mot ansiktet på en liggende Fab etter at dommer har blåst.

-Fabregas burde fått rødt for tacklingen på A Cole i sluttsekundene.

 

Alle disse hendelsene var langt verre en tacklingen til Eboue på Terry. Vel kommer han inn med foten, men det er ikke mye over bakken og han kommer inn med sålen mot bakken og ikke mot Terry. Sistnevnte er uheldig da han blir skadet. Eboue stempler ikke, Terry sparker i sålen hans.

 

Eboue var god i går uansett hva han har gjort tidligere. Hvis man ikke kan innse det har man mistet all objektivitet.

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det var noe stygg takling på terry i det hele tatt jeg.. at han måtte av banen gjore meg heller ingen ting.. taklet jo cesc stygt mens han lå på bakken..

 

ikke noe gale av eboue i dag

 

Så du taklinga fra Ebouè på Terry?!?!

han går inn med strak fot og går etter å skade han!

jeg synes jeg også så at Ebouè filma da Fat Frank kom bakfra og takla han, noen som kan bekrefte? :)

 

herregud, dette blir for domt...fordommer

Om det er fordommer er jeg ikke så sikker på. Man skal være litt forsiktig med å bruke sånne utrykk synes jeg. Men at det ikke er noe galt med taklingen er jeg enig i. Jeg gikk såpass langt i går som å kalle det mangel på fotballfortsåelse å kalle dette stygt og tilsiktet og det står jeg for. Dog enig i at det kunen se litt stygt ut.

 

Det er klart Eboue er litt utsatt i sånne situasjoner med tanke på det som har skjedd den siste tiden. Men er usikker på om dette hadde blitt en sak i det hele tatt hadde det vært for eksmepel Clichy som taklet her.

Link to comment
Share on other sites

Eboue: - Unnskyld, Terry

 

Noen som kan gjette seg til hva den artikkelen er om? :angry:

Modent gjort av han og komme med unnskyldning

 

ja, det er modent gjort. Og det skulle bare mangle etter den taklinga han satte inn på Terry!

Og jeg orker ikke å diskutere dette med dere som mener at han ikke gjør noe galt!

Jeg mener at han gjør det bare for å skade Terry, vi får bare være enige om å være uenige :angry:

Link to comment
Share on other sites

Eboue: - Unnskyld, Terry

 

Noen som kan gjette seg til hva den artikkelen er om? :angry:

Modent gjort av han og komme med unnskyldning

 

ja, det er modent gjort. Og det skulle bare mangle etter den taklinga han satte inn på Terry!

Og jeg orker ikke å diskutere dette med dere som mener at han ikke gjør noe galt!

Jeg mener at han gjør det bare for å skade Terry, vi får bare være enige om å være uenige :angry:

 

Da er vertfall du og jeg langt ifra enig.

Den taklingen/forsøk på blokking er ikke med vilje! Nekter å tru at en fotballspiller kan gå inn mot en annen for å skade han. (Bortsett fra Roy Keane da).

 

Jeg blir også pisst når jeg ser at nettavisen skrivert grisetakling. Den som Fabregas hadde på slutten var grisetakling. Og endel av de taklingene til chelsea under kampen.

Link to comment
Share on other sites

Eboue var god i dag. Jeg håper han blir værende i klubben lenge.

 

 

Helt utrolig at egne supportere vender så til de grader ryggen til egen spiller.. Er faktisk sjokkert.

 

 

Støtter forresten Ben Elfens forslag om stenging av tråden.

 

 

Takker for støtten men det var Ben Lakris som ønsket tråden stengt

 

BE

Hehe, åja, jeg har ikke sett at det er Ben-er her. Jeg tror jeg alltid har blandet dere to da. :angry:

 

Taklinga på Terry kvalifiserer til gult kort, men det er jo absolutt ikke med hensikt at han skader Terry! Han prøver å blokkere ballen, treffer Terry, Terry er uheldig og blir skadet, Eboue ber om unnskyldning, ferdig med det. SÅNT SKJER I FOTBALL.

Link to comment
Share on other sites

Eboue var god i dag. Jeg håper han blir værende i klubben lenge.

 

 

Helt utrolig at egne supportere vender så til de grader ryggen til egen spiller.. Er faktisk sjokkert.

 

 

Støtter forresten Ben Elfens forslag om stenging av tråden.

 

 

Takker for støtten men det var Ben Lakris som ønsket tråden stengt

 

BE

Hehe, åja, jeg har ikke sett at det er Ben-er her. Jeg tror jeg alltid har blandet dere to da. :angry:

 

Taklinga på Terry kvalifiserer til gult kort, men det er jo absolutt ikke med hensikt at han skader Terry! Han prøver å blokkere ballen, treffer Terry, Terry er uheldig og blir skadet, Eboue ber om unnskyldning, ferdig med det. SÅNT SKJER I FOTBALL.

 

Enig! Skader kommer og skader går. Sånn er det, dette var ikke noe uten om det.

 

Men er det noen som vett hvor lenge Eboue blir ute? Egentlig intersant det, enn skaden til terry?

Link to comment
Share on other sites

synes ikke det var noe stygg takling på terry i det hele tatt jeg.. at han måtte av banen gjore meg heller ingen ting.. taklet jo cesc stygt mens han lå på bakken..

 

ikke noe gale av eboue i dag

 

Så du taklinga fra Ebouè på Terry?!?!

han går inn med strak fot og går etter å skade han!

jeg synes jeg også så at Ebouè filma da Fat Frank kom bakfra og takla han, noen som kan bekrefte? :angry:

FILMET???????????

NEi.

 

At han hopper når Lampard kommer med knottene inn baken i fra er temlig logisk, Hoppe eller knekke leggen HMMMMM??? Vanskelig å velge

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...