Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Regner nok Wenger har tatt dette opp med Eboue minst en gang før!

Uansett så må Eboue slutte med dette tullet her, ellers er det bare til og selge han fortest mulig! Slike hendelser som skjedde idag og har skjedd utallige ganger før fra Eboue vil jeg aldri se igjen av en person i en Arsenaldrakt. ALDRI!

 

Problemet er at så lenge dommerene ikke gir rødt kort for disse hendelsene, så vil Eboue bare fortsette og fortsette dessverre..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sniker meg definitivt ikke unna. Det er frste gang jeg gjør dette; skjeller ut og kritiserer en Arsnal spiller på et forum, but hey; Eboue er en skikkelig ufyselig drittsekk. Jeg liker ikke fyren. Selg dritten!

 

Eboue har faktisk så mange kvaliteter, at jeg ser for meg dagen da du må bite i gresset. Den kan komme allerede neste seriekamp! Det hadde gjort seg :blink:

Hadde vært morsomt om dritten tok Chelsea!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sniker meg definitivt ikke unna. Det er frste gang jeg gjør dette; skjeller ut og kritiserer en Arsnal spiller på et forum, but hey; Eboue er en skikkelig ufyselig drittsekk. Jeg liker ikke fyren. Selg dritten!

 

Eboue har faktisk så mange kvaliteter, at jeg ser for meg dagen da du må bite i gresset. Den kan komme allerede neste seriekamp! Det hadde gjort seg :blink:

Hadde vært morsomt om dritten tok Chelsea!

 

Enig i at Eboue har kvaliteter som fotballspiller, men det begynner å bli lenge siden han virkelig har spilt bra en hel kamp. Glimter til med noen gode assist innimellom, men that's it.

Jeg vil si han ikke utviklet seg i det hele tatt siste 1-2 årene.

Dribler seg ofte bort, feilpasninger, filming, syter og klager og må tydeligvis slå og sparke spillere når han føler for det. Helt unødvendig og en uting han burde klart å legge vekk for lenge siden.

Når en prat med Wenger tydeligvis ikke hjelper noen verdens ting burde han settes ut av laget.

Problemet her er vel at Wenger nå "overser" disse usportslighetene og gir Eboue tillit gang etter gang selv om vi ser null bedring.

Jeg tror nok han har fått en del stjernenykker etterhvert noe som skinner igjennom på banen.

 

Uten sammenligning forøvrig har også Adebayor noe av denne tendensen, dog ikke så mye på banen, men hvor jeg da tenker mest på tilfellet der egoet og penger settes høyt i forsetet.

De har blitt stjerner fort i Arsenal og de blir litt "høy på pæra".

Ade har utviklet seg, men har også fortsatt mye å lære.

 

Toure er nok eksempelet på det motsatte. En spiller som opptrer veldig profft og fornuftig.

Derfor elsker fansen Kolo.

 

Jeg tror ikke Eboue blir solgt fordi Wenger syns han er god, men jeg håper han forsvinner.

Mest fordi han ikke er god nok lenger og ikke klarer å legge vekk usportslighetene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med flertallet her, og akkurat som med Chaz er det første gang jeg direkte skjeller ut en Arsenal-spiller. For tålmodigheten er i ferd med å bli brukt opp når det gjelder Eboue. Han har glimrende fysikk og er en god spiller, bevares. Men nå begynner han å få så mye grums på CV'en at nok snart er nok. Han kan ikke lenger skylde på ungdommelige tåpeligheter. Den første episoden i går var jo et soleklart rødt kort. Ingenting å diskutere. Den eneste "formildende" omstendigheten var at Boro-spilleren gikk vel aggressivt inn, og det burde vært frispark til Arsenal, men det rettferdiggjør på ingen måte Eboues reaksjon. Og den andre episoden der han setter knottene i låret på en Boro-spiller var også stygg. Den episoden kan man jo tolke som et rent uhell, men i Eboues tilfelle er det lett å mistenke at han faktisk gjør det med fullt overlegg....? Synd og skam om Eboue sløser bort sitt store talent, men hvis Wenger ikke snart får han til å oppføre seg som folk, er det neppe noen annen løsning enn å kvitte seg med ham. For slik oppførsel er helt uforenlig med det Arsenal står for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sniker meg definitivt ikke unna. Det er frste gang jeg gjør dette; skjeller ut og kritiserer en Arsnal spiller på et forum, but hey; Eboue er en skikkelig ufyselig drittsekk. Jeg liker ikke fyren. Selg dritten!

 

Så enig,så enig Chaz.Fyren hadde vel minst 2 1/2 røde kort i går.Fyren har ikke vist noe som helst denne sesongen som bør få noen her med ekstremt tykke arsenal briller til å rettferdiggjøre sånn oppførsel.cash in!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sniker meg definitivt ikke unna. Det er frste gang jeg gjør dette; skjeller ut og kritiserer en Arsnal spiller på et forum, but hey; Eboue er en skikkelig ufyselig drittsekk. Jeg liker ikke fyren. Selg dritten!

 

Eboue har faktisk så mange kvaliteter, at jeg ser for meg dagen da du må bite i gresset. Den kan komme allerede neste seriekamp! Det hadde gjort seg :rolleyes:

Hadde vært morsomt om dritten tok Chelsea!

 

Her er vi helt på linje Helge. Har tiltro til at Wenger får Eboue på

'rett kjøl' og får roet han ned.

Eboue har kvaliteter som er nyttige for dette Arsenallaget.

Er ikke lenge siden han var en sensasjon på høyrebackplassen.

Eboue kan definitivt få en del av hopen her til å bite i gresset.

Mye rare kommentarer som etter Mbro kampen er det lenge siden

jeg har sett maken til....

Link to comment
Share on other sites

Har tiltro til at Wenger får Eboue på 'rett kjøl' og får roet han ned.

 

Og hvor lang tid skal vi gi han til å komme på rett kjøl da Morten? Han har holdt på sånn nå i 3 sesonger. Har han ikke kommet på rett kjøl nå, så skjer det aldri.

 

I tillegg til at han er usportslig som få, så er han elendig på banen for tiden også. Han er lat, hjelper veldig lite til bakover på banen, og gjør alt for mange feilpasninger.

 

Selg dritten sier nå jeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke oppførselen var så gale før som nå.

Van Persie hadde og litt av dette...gjerne ikke i så

stor grad,men Wenger fikk skikk på han.

Eboue bør skjerpe seg og søndagens situasjoner

bør Wenger ha merket seg, og gi Eboue et sannhetens ord.

Det som jeg savner mest faktisk fra Eboue er tøffhet alla f.eks Lauren.

Eboue hopper unna og er litt feig på dette.

Omstiller Eboue seg fra en drittunge til en mann i løpet

av sesongen....vel..ingenting er bedre....

Underet har skjedd før og så lenge han bærer Arsenaldrakt...

støtter jeg Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke oppførselen var så gale før som nå.

Van Persie hadde og litt av dette...gjerne ikke i så

stor grad,men Wenger fikk skikk på han.

Eboue bør skjerpe seg og søndagens situasjoner

bør Wenger ha merket seg, og gi Eboue et sannhetens ord.

Det som jeg savner mest faktisk fra Eboue er tøffhet alla f.eks Lauren.

Eboue hopper unna og er litt feig på dette.

Omstiller Eboue seg fra en drittunge til en mann i løpet

av sesongen....vel..ingenting er bedre....

Underet har skjedd før og så lenge han bærer Arsenaldrakt...

støtter jeg Eboue.

Helt enig

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke oppførselen var så gale før som nå.

Van Persie hadde og litt av dette...gjerne ikke i så

stor grad,men Wenger fikk skikk på han.

Eboue bør skjerpe seg og søndagens situasjoner

bør Wenger ha merket seg, og gi Eboue et sannhetens ord.

Det som jeg savner mest faktisk fra Eboue er tøffhet alla f.eks Lauren.

Eboue hopper unna og er litt feig på dette.

Omstiller Eboue seg fra en drittunge til en mann i løpet

av sesongen....vel..ingenting er bedre....

Underet har skjedd før og så lenge han bærer Arsenaldrakt...

støtter jeg Eboue.

 

Forskjellen er jo at van Persie lærte etter sin første sesong. Det har ikke Eboue gjort. Han er heller ikke god nok på banen for tiden.

 

Men usportslighetene i seg selv er nok til at Eboue i mine øyne ikke er verdig å ikle seg Arsenaltrøya

Link to comment
Share on other sites

Litt delt i synet her. Eboue har aldri imponert meg så mye egentlig. Det som er bekymringsverdig er jo også at oppførselen til stadighet blir dårligere. Kunne Hoyte ha bidratt på høyrekanten?! I mangel på Wengers tilitt til Walcott. Dette tror jeg forøvrig skyldes Walcott's manglende defensive kvaliteter og ønske om balanse på midten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest de fleste innlegga i denne tråden etter mitt fravær fra forumet, og kan ikke se annet enn at jeg er 345% enig!

 

Jeg oppfordrer Emirates til å bue når spikeren sier: no. 27 Emmanuel (Asshole) Ebouè.

 

Den mannen kan selges for -£1M. Altså vi kan betale 11millioner kroner for å få den skruen ut!

 

Alle i Arsenal ser koselige og greie ut, men denne mannen er jo helt blekt ut!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest de fleste innlegga i denne tråden etter mitt fravær fra forumet, og kan ikke se annet enn at jeg er 345% enig!

 

Jeg oppfordrer Emirates til å bue når spikeren sier: no. 27 Emmanuel (Asshole) Ebouè.

 

Den mannen kan selges for -£1M. Altså vi kan betale 11millioner kroner for å få den skruen ut!

 

Alle i Arsenal ser koselige og greie ut, men denne mannen er jo helt blekt ut!

 

Jeg er helt enig med deg der, men jeg tror faktisk det finnes lag som kan finne på å betale litt for den gærningen! :)

Han er den eneste som trekker ned på laget vi har, RvP var en liten villmann før, men Wenger ser ut til å ha ordnet det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker et FireFireTo blad rett før VM2006, hvor Arne Scheie skulle sette opp et favorittlag basert på spillere i VM, og da hadde han Eboue som høyreback. Dette sier litt om hvor god Eboue var da. Hva har skjedd med han? Er det det klassiske "fattig afrikaner får for mye penger, mister sulten og blir blasert"- syndromet, eller er det noe annet??

Jeg mener vi ikke skal gi han opp enda, men at han bør få en slags frist for å ordne opp i ting...

Link to comment
Share on other sites

Det er tross alt en uvant posisjon for Eboue dette.

Omstilling

fra en glimrende høyreback til ving har ikke gått

smertefritt. Jeg håper Eboue får orden på temperamentet sitt.

 

Syns det er en del dobbeltmoral ute og går her på forumet.

Vi har hatt spillere som har gjort adskillig verre ting på

fotballbanen enn Eboue.

 

Kan ikke se at Grimandi som omtrent gruste nesen til en motspiller,

eller Vieira som spytta på en motstander f.eks opplevde slike

tilstander som Eboue.

Syns dette som skjer med Eboue på forumet er direkte smakløst...

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker et FireFireTo blad rett før VM2006, hvor Arne Scheie skulle sette opp et favorittlag basert på spillere i VM, og da hadde han Eboue som høyreback. Dette sier litt om hvor god Eboue var da. Hva har skjedd med han? Er det det klassiske "fattig afrikaner får for mye penger, mister sulten og blir blasert"- syndromet, eller er det noe annet??

Jeg mener vi ikke skal gi han opp enda, men at han bør få en slags frist for å ordne opp i ting...

 

Av alle dårlige og hånlige innlegg i denne tråden er dette absolutt lavmål og grenser til rasisme. Eboue kommer faktisk fra en velstående familie. Bør tenke deg om før du skriver slikt.

 

Denne tråden er historiens svakeste og mest latterlige i hele forumets eksistens. Hvordan man kan hetse egen spiller på denne måten er idioti. At Eboue var ufin i kampen er det ingen tvil om, men som noen få fornuftige sjeler på dette forumet presiserer har vi sett langt verre fra arsenalspillere tidligere. Hvor mange hetset DB10 for sine hårreisende albuer og slag, han ble til og med utvist to ganger for slag mot motspiller. Eller hva med Fabregas borte mot Everton i fjor da han blir utvist for et skikkelig slag? De slagene kom i tillegg helt uprovosert og ikke som på søndag da Eboue først blir dyttet i øvre del av ryggen og deretter dratt ned. "Slaget" han gir tilbake er ikke mer enn en liten dytt og dommer gjør helt rett i å ikke gå videre med det. Mannen er 2 meter unna og ser hele situasjonene. Situasjon nr to er ingenting. Han treffer såvidt en meget puslete spiller i øvre del av låret etter å ha klarert ballen. `boro-spilleren faller dø om og må bæres ut- 2 sek etter løper han uskadd inn igjen. Hvem er mest usportslig i denne sammenheng? Da van Persie traff Thunspilleren i halsen! for to år siden mente folk at det ikke skulle være utvisning fordi han ser på ballen... Kan noen i hylekoret sende meg et klipp som viser at Eboue ser noe annet sted enn på ballen?

 

Syns denne tråden bærer preg av frustrasjon og til tider historieløshet. Vi har ikke lengre Cygan, Wiltord eller Grimandi; la oss finne en annen som kan få all skyld. Uansett antall mål eller assists skal han slaktes og begraves. Spillere som ikke blir brukt på hans plass er selvfølgelig mye bedre; det ser jo alle bortsett fra mangeren- som ellers er best i alt og henter de største talentene i verden omtrent gratis-. Kom dere ned fra den kjepphøye posisjonen dere har inntatt. Virker nesten som dere tror at Wenger spiller med Eboue av veldedighet. Per i dag er han den som gir best oppbacking av Sagna slik at han kan vandre fritt fremover og har i tillegg bidratt med veldig gode innlegg og assists i samtlige kamper denne sesongen.

 

Støtter mmaelan når han mener at hetsingen er smakløs. Mislik for all del spilleren, det har ikke jeg noe med, men ikke la forumet bli forsøplet med så dårlige innlegg at selv TV-forumet fremstår som et godt og saklig diskusjonsforum.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel den som har klaget mest på syndebukker/hoggestabber på dette forumet. Når det gjelder Eboue så har jeg til stadighet også forsvart ham. Men irritasjonen har hele tiden vært stigende. Etter helgens kamp var begeret fullt, og er det fremdeles. Å påstå at, som RP7 gjør, at hendelsene mot Boro var "ingenting" er et av to, enten bullshit, eller fullstendig manglende forståelse. Den verste er strengt tatt sparket. Det var så til de grader bevisst. Eboue har nå en historie i Arsenal som han vanskelig kan fraskrive seg. Skal han overleve som Arsenal spiller må hans oppførsel endres 180 grader. NÅ!!! Men som sagt, blir han solgt ved første anledning så gråter ikke jeg. Pr. dags dato er ikke hans oppførsel en Arsenal spiller verdig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel den som har klaget mest på syndebukker/hoggestabber på dette forumet. Når det gjelder Eboue så har jeg til stadighet også forsvart ham. Men irritasjonen har hele tiden vært stigende. Etter helgens kamp var begeret fullt, og er det fremdeles. Å påstå at, som RP7 gjør, at hendelsene mot Boro var "ingenting" er et av to, enten bullshit, eller fullstendig manglende forståelse. Den verste er strengt tatt sparket. Det var så til de grader bevisst. Eboue har nå en historie i Arsenal som han vanskelig kan fraskrive seg. Skal han overleve som Arsenal spiller må hans oppførsel endres 180 grader. NÅ!!! Men som sagt, blir han solgt ved første anledning så gråter ikke jeg. Pr. dags dato er ikke hans oppførsel en Arsenal spiller verdig.

 

Som jeg sier var han ufin i kampen, og jeg støtter det ikke. Men, og det er mulig det ble litt uklart, det er ikke verre enn tidligere episoder utført av arsenalspillere som har blitt forsvart av alt og alle.

Sparket til Eboue syns jeg virkelig er blitt opphauset og kan ikke skjønne at det skal være så stygt som alle beskriver det som. Om det er bevisst eller ikke kan ikke jeg uttale meg om, men mitt poeng var igjen at det sammenlignet med andre hendelser ikke fortjener et slikt hylekor. Downing overspiller noe helt vanvittig og gjør seg selv til en klovn ved 2 sekunder senere å løpe ut på banen igjen. Når du ser at nesten ingen av `borospillerene reagerer på hendelsen syns jeg det er rart at aller reagerer så sterkt som de gjør.

 

Så kan du lese mine tidligere innlegg for å avgjøre om jeg er helt uten forståelse eller bare snakker bull- jeg har hvertfall aldri hevet meg på et hylekor verre enn TV-forumet og det vil heller aldri skje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske enig med RP7 sitt syn i denne tråden, og skal begrunne litt på hva jeg tenker.

 

Eboue får mye kritikk etter denne kampen mot Boro, hvor han har et par situasjoner som er mildt sagt ikke "fair play". Jeg synes det er storm i et vannglass, og disse situasjonene er langt ifra så ille som, Eboue fortjener.

 

Eboue har hatt en del situasjoner som kan diskuteres, men det er det mange spillere som har. Vi kan mislike spilleren ut ifra dette, men slike harde ord Eboue får på seg etter denne kampen....ja det synes jeg vi Goonere kunne vært for gode for.

 

At vi skal bue ut vår egen spiller pga det Eboue har gjort, da lurer jeg på om jeg har misset noe alvorlig i de siste kampene. Var vel ingen som snakket om å bue ut Ian Wright den gangen han hoppet til mot en dansk keeper i Utd, eller som noen nevnte tidligere: DB, Keown, eller Vieira sine mindre gode "fair play" stunder. Kan remse opp mange situasjoner som man ikke er stolt av, men slik er fotballen. I enkelte stunder kan det renne over, uten at jeg skal forsvare mye av det som har skjedd på fotballbanen siden jeg i 85-86, da jeg begynte å følge med Arsenal.

 

Det Eboue gjorde under Boro kampen, har skjedd mange spillere, og det skjer hver sesong i PL. Har aldri tidligere hørt om en slik mobb mot spilleren etter slikt, og det skuffer meg at vi drar det så langt.

Jeg synes heller ikke Eboue er den mest sympatiske spilleren i klubben, men jeg kommer aldri til å bue på Arsenal spiller før, under, eller etter kamp.

Kommer heller aldri til å skape en kampanje mot Arsenal spillere, så lenge de ikke dolker klubben og supporterene ryggen (hint hint Cole........).

 

Det Eboue har gjort, er langt ifra så styggt ut ifra de reaksjonene han har fått i ettertid. Han kan i perioder gjør usympatiske og usportslige valg, men herregud........det er det mange som har gjort i klubben opp til flere ganger ut at supporterene har begynt med en anti-kampanje.

 

Litt skuffet over enkelte utrykksformer Eboue har fått på dette forumet, men alle skal ha lov til å ha sin mening: Blir likevel spennende å se om f.eks Fabregas eller evt Toure hadde klikke fullstendig en kamp, hadde man da hatt samme mening, eller er det trynefaktor som avgjører meningene......

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sier var han ufin i kampen, og jeg støtter det ikke. Men, og det er mulig det ble litt uklart, det er ikke verre enn tidligere episoder utført av arsenalspillere som har blitt forsvart av alt og alle.

Sparket til Eboue syns jeg virkelig er blitt opphauset og kan ikke skjønne at det skal være så stygt som alle beskriver det som. Om det er bevisst eller ikke kan ikke jeg uttale meg om, men mitt poeng var igjen at det sammenlignet med andre hendelser ikke fortjener et slikt hylekor. Downing overspiller noe helt vanvittig og gjør seg selv til en klovn ved 2 sekunder senere å løpe ut på banen igjen. Når du ser at nesten ingen av `borospillerene reagerer på hendelsen syns jeg det er rart at aller reagerer så sterkt som de gjør.

 

Problemet er ikke bare hva Eboue gjorde i kampen mot Boro, men hva han totalt sett har samlet seg opp av tvilsomme episoder over et par år. Og nei, det fins Arsenal-spillere som opp gjennom historien har hatt EN OG ANNEN episode lik den Eboue hadde mot Middlesboro. Men poenget er at mens dette stort sett har vært unntak hos de andre, så har dette nå nesten utviklet seg til å bli en trend hos Eboue. Og det er jo her den reelle forskjellen ligger, og grunnen til at så mange reagerer nå. Som Chaz sier, begeret er rett og slett blitt fullt. Han har egentlig fått nok sjanser til å skjerpe sin atferd. Og når det gjelder å gjøre ting med overlegg. Når det skjer relativt sjelden, som vi har sett både hos Bergkamp, Fabregas mfl, så har man ofte en tendens til å la tvilen komme "tiltalte" til gode. Når det utkrystalliserer seg en trend, er det mye lettere å anta at dette er bevisst. Det er enkel psykologi. At Boro-spilleren overspiller er for øvrig helt irrelevant, det rettferdiggjør ikke Eboues oppførsel verken noe mer eller mindre. Ei heller hvorvidt motspilleren faktisk er skadet. For det er jo ofte litt tilfeldig, og står ikke alltid i stil med alvorligheten av den "forbrytelsen" som er utført. Så det som er interessant er hvor ille oppførselen faktisk er, isolert sett, og hvorvid dette er er utført med fullt overlegg eller om det er et "uhell" i kampens hete (altså mer en reflekshandling).

 

Og til slutt; spytteepisoden til Vieira var stygg, og naturligvis under enhver verdighet. Men Vieira var aldri egentlig stygg selv om han var en tøff fysisk spiller. Og spytteepisoden vs Ruddock var jo egentlig et unntakstilfelle, og må ses i sammenheng at Vieira SYSTEMATISK ble provosert over lengre tid, uten å bli beskyttet av dommerne. På et eller annet tidspunkt rant det rett og slett over. Og for sammenlikningens skyld; lunta til Eboue er mange lysår kortere enn Vieira sin var i sin tid....

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...