Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eboue er en av de viktgiste faktorene for de fantastiske prestasjonene i det siste. Han er en offensiv kraft vi ike har sett annet enn på venstreback med Cole. Fantastisk fart og teknikk. Vi kan angripe på høyresiden også nå som han og Hleb fungerer. Attpåtil så er han mye tryggere bakover enn Lauren. Med Lauren så er det alltid en sjanse for at han blir fraløpt. DEt er det ikke med Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Vil rangere dei to slik: Eboue er klart best offensivt, medan Lauren er så vidt betre bakover på bana. Dette er per dags dato.

 

Jeg respekterer din mening her paddy, men jeg må si meg uenig. Jeg er ganske overbevist om at det er vanskeligere å passere Eboue en mot en defebsivt kontra Lauren. Eboue blir bare bedre og bedre plasseringsmessig og hever seg fra kamp til kamp. Eboue er i samme båt som Toure, de kan gjøre en liten feil men gjøre alt godt igjen med stor fart.

 

Jeg er en stor fan av Lauren, men tror nok han får problemer med å spille seg inn igjen. Men for all del, vi trenger begge to.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikkje takast frå Eboue at han har vert ein del av det laget som har vore så fantastisk defensivt i det siste. Likevel meinar eg at han har relativt klare plasseringsproblem, som fort vekk kan føre til at vi blir straffa. Det er ikkje alltid stor fart er nok for å redde oss, det såg vi på Toure i hans vanskelege andresesong.

 

Desse plasseringsfeila var også noko vi såg hos Lauren då han etablerte seg på backen, og det er nok noko Eboue også vil vokse av seg - men det er slett ikkje sikkert. Formsvikten/skadene vil kome - og då er det dumt om vi ikkje har ein såpass beviseleg god spelar som Lauren i bakhand. Dessuten skjerpar jo konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Herlig spiller å se på! Fy søren han var god i går mot Juve.

 

Sterk, rask, taklingssterk, god en-mot-en...En fullkommen høyre-back.

 

Tror nesten jeg må ha denne spillerens navn på ryggen i neste års drakt også, sammen med Toure.

 

Lauren må slite kraftig for å ta tilbake plassen sin neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Guest 8ljungberg8

Hva med Wenger sin ungdommspolicy?

 

Wenger said: "When you have a youth policy, the final step is to make room for the players growing behind.

 

"Without that you cannot have a youth policy.

 

"A lot of people have good young players and at some stage they all arrive at the door. If you do not open the door for them they stay behind it.

 

"Patrick will always be a great player for us. Whether it was right to sell or not is not a question that haunts me at all.

 

"Fabregas was waiting for me to play him and if Patrick had not gone he would have waited another year or two.

 

"We are grateful for that and now another generation has come behind. They need to show they are as good if not better."

 

kilde: Arsenal-mania.com

 

Dette beviser jo at Wenger er villig til å selge eldre spillere, så de unge talentene skal få komme til.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikkje takast frå Eboue at han har vert ein del av det laget som har vore så fantastisk defensivt i det siste. Likevel meinar eg at han har relativt klare plasseringsproblem, som fort vekk kan føre til at vi blir straffa. Det er ikkje alltid stor fart er nok for å redde oss, det såg vi på Toure i hans vanskelege andresesong.

 

Desse plasseringsfeila var også noko vi såg hos Lauren då han etablerte seg på backen, og det er nok noko Eboue også vil vokse av seg - men det er slett ikkje sikkert. Formsvikten/skadene vil kome - og då er det dumt om vi ikkje har ein såpass beviseleg god spelar som Lauren i bakhand. Dessuten skjerpar jo konkurranse.

 

 

Skal sies at disse plasseringsfeilene blir færre, og jeg kan personlig ikke huske noen grove fra de siste kampene. Kanskje er det lykkerusen... Det er fascinerende at Mutu ikke var i nærheten av å komme forbi Eboue. Når det er sagt er jeg enig med deg i at Lauren bør bli i klubben. Han bør få en sjanse til å sette Eboue på benken. Konkurranse er godt for begge, kanskje spesielt Ralph som ikke har hatt voldsomt stor konkurranse der tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Mutu var totalt malplassert. Han er ingen ving. I alle fall ikkje når han møter ein meget god in-form høgreback som Eboue.

 

Nei, det er ikkje lett å hugse nokon grove dei siste kampane - rett og slett fordi vi ikkje har blitt straffa for det. Ting som ikkje fører til mål har lett for å bli gløymde. Poenget mitt er at dei er der, om enn i mindre grad enn før, framleis - og at Eboue på ingen måte er utlærd.

 

Det tar lang tid å bygge opp sjølvtillit, og kort tid å bryte ned igjen. Om Eboue skulle miste sjølvtilliten og av den grunn spele dårligare ville i alle fall eg vert glad for at det var Lauren som skulle spele i staden for.

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig Mutu var malplassert, allikevel skal det sies at han ikke kom forbi på fart eller finter heller. Uansett er det greit at LAuren og Eboue får slåss om plassen fremover. Og vi skal vel ikke glemme Gilbert og Hoyte heller selv om det blir hardt for begge to.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Det kan ikkje takast frå Eboue at han har vert ein del av det laget som har vore så fantastisk defensivt i det siste. Likevel meinar eg at han har relativt klare plasseringsproblem, som fort vekk kan føre til at vi blir straffa. Det er ikkje alltid stor fart er nok for å redde oss, det såg vi på Toure i hans vanskelege andresesong.

 

Desse plasseringsfeila var også noko vi såg hos Lauren då han etablerte seg på backen, og det er nok noko Eboue også vil vokse av seg - men det er slett ikkje sikkert. Formsvikten/skadene vil kome - og då er det dumt om vi ikkje har ein såpass beviseleg god spelar som Lauren i bakhand. Dessuten skjerpar jo konkurranse.

 

Synes ikke Eboue har så store plasseringsproblemer, han har selvfølgelig mer å gå på, men han er i mine øyne en like god plasseringspiller som Lauren.

 

Han har rett og slett større tekniske ferdigheter enn Lauren, han har større fart og minst like gode plasseringsegenskaper som vår gode venn Lauren ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jawohl

Synes personlig at det ikke burde være noen tvil om hvem som eier høyreback plassen nå lenger. Har i alle år etterlyst en utfordrer til Lauren og nå er det svært gledelig å se at Eboue omsider har slått til. Etter min mening har Lauren vært det svake punktet på Arsenal i alle år (har til tider gjort grove feil og pasningsspillet har vært variabelt). Lauren per dags dato er kanskje hakket vassere defensivt (noe jeg betviler etter å ha sett Eboue nøytralisere Mutu, Robinho og Garcia de siste kampene), men dette tar Eboue klart igjen i sin offensive styrke. Nyter å se at selv om Arsenal så vidt leder en kamp (feks mot Real hjemme), så fortsetter Eboue å terrorisere motstanderne med å storme frem i angrep gang på gang. Han og Cole på hver sin kamp vil være et mareritt for ethvert lag.

Link to comment
Share on other sites

Dersom det finst rettferd beheld Eboue plassen. Lauren er traust og solid, jamt over til å stole på. Men han skapar lite framover. Eboue er som eit festfyrverkeri til samanlikning. Samspelet og forståelsen med Alexander Hleb er svært god. Det har me Wengers ord for. Ingen tvil om at Eboue's inntreden har vore med på å gjere Arsenal's høgre flanke til eit potent angrepsvåpen. Det har den ikkje vore på mange år.

 

At Eboue har sine defensive manglar kan så være. Dei som huskar attende til Ashley Cole sine fyrste år på laget veit at han var ofte usikker defensivt, og vart til tider overspelt og rundlurt. Wenger beheldt trua på han fordi han visste at med litt rutine og erfaring på fyrstelaget ville tinga gå seg til. Dette er erfaring det ikkje nyttar å tileigne seg på reservelaget. Difor trur eg Eboue beheld plassen når Lauren er attende. Synd for Lauren, men det høyrer til ein managers jobb å være kynisk, og kun ha klubbens beste i tankane.

Link to comment
Share on other sites

Dersom det finst rettferd beheld Eboue plassen.

Jeg er helt enig, fortsetter han å spille slik han gjorde mot Juve bør han absolutt få beholde plassen.

At Eboue har sine defensive manglar kan så være.

"Defensive manglar" Så du kampen mot Juve eller? :)

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg at Eboue er for tiden en av Arsenals mest verdifulle spillere. Kunne ikke ha solgt han for 250 millioner en gang.

 

Han er den nye Thuram, eller han er Eboue!

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Håper AW satser på Eboue neste sesong, og har Hoyte som backup. Da går det an å få noen pund for Lauren... Håper egentlig at det er bare Cygan som forsvinner, men Eboue er nok bedre enn Lauren, og Lauren er for god til å sitte på benken...

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Håper AW satser på Eboue neste sesong, og har Hoyte som backup. Da går det an å få noen pund for Lauren... Håper egentlig at det er bare Cygan som forsvinner, men Eboue er nok bedre enn Lauren, og Lauren er for god til å sitte på benken...

 

Lauren skal sammen med Cole, Henry og Pires bli i Arsenal. Vi skal ikke slege flere spillere over 25, bortsett fra vår skalla franskmann.

Link to comment
Share on other sites

Guest cesc15

Han har imponert.. Han stopper absoulutt alt han og toure er sterke forsvarspillere.

 

Håper virkelig at han får spille istedenfor han dære Lauren

Link to comment
Share on other sites

Har spilt mange glimrende kamper. Synes han er bedre enn Lauren til til å posisjonere seg i forsvar. Samarbeider kanskje bedre med Gilberto som ofte må falle tilbake når Eboue er på vei fremover. Tror ikke vi bør selge Lauren,han kan også spille på høyere midtbane noe som gjør ham mer anvendelig i krisesituasjoner.Han har dessuten vært vår faste høyere back de siste sesongene og gjort en meget god jobb

Link to comment
Share on other sites

Håper AW satser på Eboue neste sesong, og har Hoyte som backup. Da går det an å få noen pund for Lauren... Håper egentlig at det er bare Cygan som forsvinner, men Eboue er nok bedre enn Lauren, og Lauren er for god til å sitte på benken...

Gilbert er vel bedre enn Hoyte.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Denne sesonginnledningen har Eboue hatt en forferdelig tendens til å bomme på alt han gjør på banens siste tredjedel. Det virker som om han blir helt stresset eller no. Innlegg, pasninger og skudd går i hytt og pine. Spesielt irriterende var det i sluttminuttene av Boro kampen hvor han sendte et innlegg høyt over målet, slikt har man ikke råd til i sluttfasen av kamper man jakter mål i. I går (mot Hamburg) fikk vi igjen se flere dårlige avleveringer. Gutten har stort potensial, men er rett og slett for slurvete ennå til å spille fast, blir godt når Lauren returnerer!

Link to comment
Share on other sites

Denne sesonginnledningen har Eboue hatt en forferdelig tendens til å bomme på alt han gjør på banens siste tredjedel. Det virker som om han blir helt stresset eller no. Innlegg, pasninger og skudd går i hytt og pine. Spesielt irriterende var det i sluttminuttene av Boro kampen hvor han sendte et innlegg høyt over målet, slikt har man ikke råd til i sluttfasen av kamper man jakter mål i. I går (mot Hamburg) fikk vi igjen se flere dårlige avleveringer. Gutten har stort potensial, men er rett og slett for slurvete ennå til å spille fast, blir godt når Lauren returnerer!

 

Jeg synes Eboue er helt fantasitsk defensivt. Han har en enorm fysikk og hurtighet. Jeg liker også svært godt at han alltid er med opp.

Når man kommer til hans innlegg så er jeg forsåvidt enig med deg, men jeg mener også at han får alt for lite hjelp i boksen. Noen ganger er det ingen i boksen og da skyter han fra nærmest død vinkel. Andre ganger er det en arsenal spiller som kommer joggende på bakerste stolpe. Det er ikke bare lett å treffe medspillere når ingen er i 16 meteren.

Siden han ofte blir med opp så skaper han ofte overtall på sidene og det er jo svært viktig da.

 

Eboue har iår vært en milliard ganger bedre en Hoyte som igår var usedvanlig dårlig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eboue sine innlegg går for høyt og langt, Lauren sine går sjeldent forbi første forsvareren....Spiller ingen rolle hvem av de som slår innlegga. Ingen av de kommer inn i 16 m uansett...

 

Eboue er hvertfall flinkere til å runde motstandere, det skal han ha.

Link to comment
Share on other sites

Eboue sine innlegg går for høyt og langt, Lauren sine går sjeldent forbi første forsvareren....Spiller ingen rolle hvem av de som slår innlegga. Ingen av de kommer inn i 16 m uansett...

 

Eboue er hvertfall flinkere til å runde motstandere, det skal han ha.

 

Korrekt! Og med Ebouse dribleferdigheter så bør han enten fortsette innover eller slå lavt og knallhardt inn. De håpløse høye innleggene bør han kutte ut snarest.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...