Jump to content

Emmanuel Eboue


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 811
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Blir ikke akkurat lei meg om han skulle bli solgt. Mener han har fått nok sjanser til å forandre seg, uten at man har sett ett eneste spor av bedring.

 

Hva mener du her Kim?

Han hadde 2 uheldige hendelser mot P`mouth, etter dette har han spilt meget godt og knapt laget et frispark. Han har vært førstemann til å hjelpe motspiller opp og ikke engang sett på dommeren hvis han selv har blitt felt. Hva mer forlanger du?

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke helt Eboues usportsligheter, de dukker opp jevnt og trutt over hele sesongen, og det er pinlig når det skjer (gjelder seff ikke bare Eboue, men for alle spillere). Han er en god spiller, men han har ikke blitt den stjernen jeg hadde håpet da han herjet på backen i slutten av 05/06 sesongen. Uansett en bra mann å ha i troppen i og med at han kan spille både back og ving. Han varierer dog i prestasjonene, alt fra det helt store til det helt begredelige. Men i toppform er han en kanonspiller :unsure: Jeg lurer og på om han er bra og ha for moralen i laget. Har hørt av flere av gutta at han er "vanvittig morsom", og det hjelper sikkert på å ha en humørspreder i garderoben ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke akkurat lei meg om han skulle bli solgt. Mener han har fått nok sjanser til å forandre seg, uten at man har sett ett eneste spor av bedring.

 

Hva mener du her Kim?

Han hadde 2 uheldige hendelser mot P`mouth, etter dette har han spilt meget godt og knapt laget et frispark. Han har vært førstemann til å hjelpe motspiller opp og ikke engang sett på dommeren hvis han selv har blitt felt. Hva mer forlanger du?

 

Jeg har ikke sett spor av bedring hos Eboue iallefall, og jeg ser 90-95% av alle kampene hver sesong. I tillegg til usportsligheter, mener jeg han ofte fremstår som lat på banen.

 

Hvis det stemmer at AC Milan er villig til å betale £12 mill, så mener jeg det tilbudet er for godt til å takke nei til.

Link to comment
Share on other sites

Litt uenig med deg her Kim.

Eboue hadde en del unoter og det toppet seg vel i Mbro

kampen.

Etter det har han vært meget god både sportslig

og unoter lagt bak seg. Og som jeg sa før fortsetter dette

bør en se framover og glemme dette.

Eboue som ving kontra Walcott er jeg ikke i tvil om hvem jeg

ville valgt.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har ikke sett spor av bedring hos Eboue iallefall, og jeg ser 90-95% av alle kampene hver sesong. I tillegg til usportsligheter, mener jeg han ofte fremstår som lat på banen.

 

Hvis det stemmer at AC Milan er villig til å betale £12 mill, så mener jeg det tilbudet er for godt til å takke nei til.

 

Uenig Kim. Etter at vi hadde "den store Eboue debatten" etter diverse viderverdigheter før jul, så har den godeste Eboue faktisk talt ikke hatt et eneste feilskjær.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har ikke sett spor av bedring hos Eboue iallefall, og jeg ser 90-95% av alle kampene hver sesong. I tillegg til usportsligheter, mener jeg han ofte fremstår som lat på banen.

 

Hvis det stemmer at AC Milan er villig til å betale £12 mill, så mener jeg det tilbudet er for godt til å takke nei til.

 

Uenig Kim. Etter at vi hadde "den store Eboue debatten" etter diverse viderverdigheter før jul, så har den godeste Eboue faktisk talt ikke hatt et eneste feilskjær.

 

Kan godt være at han har bedret seg på det usportslige i romjula, da jeg ikke fikk sett disse kampene. Men utifra det jeg har hørt, fra folk som har sett kampene han deltok i julen, så fremstår han fremdeles som lat på banen til tider, og alt for dårlig til å hjelpe til bakover til tider.

 

Som sagt tidligere, så mener jeg at ett eventuelt tilbud på £12 mill er alt for godt til å takke nei til

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wenger burde selge denne spilleren, og det allerede til sommeren. Alt det negative han gjør er mye, mye større enn det lille positive. Slike ting ødelegger for hele laget, som allerede har mange spillere ute i skade.

Det eneste jeg liker med Eboue, er at han har fart, og en okei teknikk når han er i form. Ellers er han veldig egoistisk, gjør ufine ting regelemessig og han har elendige skudd mot mål stort sett bestandig når han avslutter. Det kan da ikke være noen problem å finne en spiller med litt bedre kvaliteter enn dette? Synes bare det ufine spillet hans er nok til å selge han vekk.

Link to comment
Share on other sites

Som høye midtbane er det forøvrig yttersdt lite han egentlig har bidrstt med denne sesongen. Gråter ikke om han forsvinner ut porten...

enig. ser gjerne at det kommer en uskiftning på høyrekanten. tror den plassen var Ebouès siste sjangse til å overbevise.

 

han har vist takter til tider, men det skitne spillet (som får meg til å skjemmes over at han spiller på laget vårt), de gangene han legger seg på latsiden og overlater alle defensive oppgaver til den stakkar som måtte spille på backen og det faktum at fyren må være stokk dum, både etter valg på banen og uttalelser utenfor å dømme gjør at jeg helst ser ryggen hans til sommeren.

 

(så fant vi en ny å hakke på etter at Song ble voksen.. )

Link to comment
Share on other sites

Det er alltid noen å hakke på sånn er det bare. Personlig tror ikke jeg at jeg er den værste til akkurat dette på forumet. Men punktene som er nevnt over her med usportslighet etc etc gjør den godeste Eboue til ett meget enkelt valg når han ikke bidrar på banen heller lenger.

 

Jeg tror nok ikke Eboue blir solgt til sommeren, til dette har nok Wenger litt for stor tillit til han. Men vi kan jo håpe på at han blir Arsenal materiale etter mer tid under Wenger og rettledning. Hvis ikke Wenger får det beste ut av han er jeg redd toget er gått.

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg har lest et sted at Eboue er en av de største humørsprederene i garderoben og i laget. Kan lure på hva de resten av laget hadde synes om han hadde blitt "kastet" ut. Men er enig at han må legge fra seg mye av de tåplighetene han driver med. Uansett så er han en god spiller. Ihvertfall på backplass, hvor jeg synes han skal brukes om han skal brukes. Sagna og Eboue er vel nesten jevngode på den plassen. Sagna litt bedre defensivt. Og hadde Eboue blitt brukt på h.back plassen igår så tror jeg ikke United hadde kommet like lett til. 2 av målene kom vel nettopp fra den kanten, etter at visse spillere kjørte karusell med Hoyte. Eboue beviste i den fantastiske cl sesongen at han kan stoppe så og si vel som helst. Skal også ha skryt for mye gode innlegg. Husker jo en viss assist mot Charlton.

 

Jeg vil beholde han

Link to comment
Share on other sites

Tror Eboue blir solgt i sommer. Han er en typisk humørspiller. En som er på hugget når de rundt han er det og en som er borte når det går i mot. Har vi noen gang sett Eboue tar tak og driver de andre med seg? Er det han som krummer ryggen og står løpet ut i motgang? Nei...

I tillegg og det er det verste, han er en grisespiller og juksemaker. Selg han til Italia i sommer. Der finner vi hans type fotball

Link to comment
Share on other sites

Det har vært utrolig frustrerende å se på Eboue i år. Han bidro mer offensivt, da han hadde en solid sesong på backen. Ivorianeren har et godt potensiale. Han har en fantastisk fysikk, er god til å drible, har en nokså god innleggsfot og har også mange gode defensive kvaliteter. Problemet ligger i det mentale. Han er ikke er god nok på posisjoneringen og avgjørelsene, så hans mange gode offensive kvaliteter blir ikke utnyttet! Han har heller ikke noe god innstilling når de butter imot og kommer med mange ufinheter. Før sesongen var jeg veldig positiv til han som høyre midtbane. Som back sliter Eboue også med posisjoneringen. Likevel hadde han vist utrolig gode offensive kvaliteter, og jeg var veldig positiv til å få han opp der hans vrangposisjonering defensivt ikke ville bli avslørt. Desverre har han skuffet så utrolig mye. 0 mål og 1 assist har det vel blitt i år. Kun en keeper kunne vært stolt av den statistikken!

 

Jeg ønsker å ha Eboue i klubben - som backup for Sagna. Som midtbanespiller har han ingen framtid ser det ut som. Vi vet potensialet ligger der, men når han ikke har hatt én eneste strålende kamp i løpet av en 3/5 spilt sesong, er det vanskelig å tro at han kommer til å blomstre. Greit nok om han hadde vært et stort talent, men nå begynner han å bli såpass gammel at skal kunne hvordan man posisjonering seg og hvilke avgjørelser man bør ta. Hvis ikke Eboue plutselig blir helt vannvittig god fram til de skadde spillerne kommer tilbake, er benken det eneste stedet han fortjener fast plass. Husk, han har fortsatt ikke klaget over lite spilletid eller sagt noe upassende i media. I tilegg er han en humørspreder i laget, så for lagmoralen tror jeg han er ganske viktig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si meg enig med Kim her. Eboue har ikke vist seg god nok til å spille for et topplag i PL. Han mangler etter min mening mye spillforståelse, noe som jo er svært viktig med tanke på hvordan type fotball Arsenal spiller.. Han er etter min mening et 3. valg på høyrekanten og 2. valg på høyrebacken. Med de skadeproblemene Arsenal har kan det allikevel være smart å beholde en såpass anvendelig spiller som han.. Wenger knows! ;)

Link to comment
Share on other sites

Strengt rødt kort som han får på bakgrunn av tidligere "bedrifter".

 

Som noen nevner over, har dere noensinne hørt Eboue gått ut i media og "truet" med overganger til Barca og andre klubber? Han er lojal mot både klubben, fansen og Wenger. På de offiselle diskusjonsidene til Arsenal er det en tråd om fans som har truffet spillerne på forskjellige anledninger. Det er visstnok ingen av spillerne som tar seg så god tid til fansen som Manu Eboue.

 

Jeg har sansen for denne karen. Når har han noensinne skadet medspillere eller tilskuere som visse andre?

Link to comment
Share on other sites

Et klønete rødt kort og hylekoret er på banen.

Faktisk var det mye verre det Gallas dreiv med, men ingen har nevnt det med et ord. Patetisk.

 

Hvorfor nevner ikke du det? ;) Istedenfor å grine over at ingen andre har nevnt det?

 

Strengt rødt kort som han får på bakgrunn av tidligere "bedrifter".

 

Som noen nevner over, har dere noensinne hørt Eboue gått ut i media og "truet" med overganger til Barca og andre klubber? Han er lojal mot både klubben, fansen og Wenger. På de offiselle diskusjonsidene til Arsenal er det en tråd om fans som har truffet spillerne på forskjellige anledninger. Det er visstnok ingen av spillerne som tar seg så god tid til fansen som Manu Eboue.

 

Jeg har sansen for denne karen. Når har han noensinne skadet medspillere eller tilskuere som visse andre?

 

Nei han har vel aldri skadet noen før.. ;) Følg med litt før du uttaler deg a..

Hvem skada John Terry før i år da!?? :angry:

 

Og å si at han får det røde kortet på bakrunn av tidligere ''bedrifter'' er rett og slett latterlig..

Han går inn i en hodeduell(!) med stive knotter i god høyde. En helt unaturlig posisjon å gå opp med beinet i hvis han ikke har til hensikt å stemple motstanderen..

Å argumentere for at det er naturlig, og ikke med hensikt blir for dumt!

Link to comment
Share on other sites

Fotballspilleren Eboue er langt fra god nok for Arsenal. I mange kamper i år har han vært elendig, og ikke i nærheten av å holde samme standard som resten av Arsenals spillere. Jeg hadde tro på at han skulle lykkes på kanten, spesielt etter en fenomenal kamp mot Inter i pre-season, men til nå har han vært en gedigen skuffelse. Det har faktisk vært en befrielse å slippe han da han var i Afrika.

 

Når fotballferdigheter legges sammen med håpløs oppførsel, filming og stygge etterslenger så må fasiten bli: SELG!

Link to comment
Share on other sites

Strengt rødt kort som han får på bakgrunn av tidligere "bedrifter".

 

Som noen nevner over, har dere noensinne hørt Eboue gått ut i media og "truet" med overganger til Barca og andre klubber? Han er lojal mot både klubben, fansen og Wenger. På de offiselle diskusjonsidene til Arsenal er det en tråd om fans som har truffet spillerne på forskjellige anledninger. Det er visstnok ingen av spillerne som tar seg så god tid til fansen som Manu Eboue.

 

Jeg har sansen for denne karen. Når har han noensinne skadet medspillere eller tilskuere som visse andre?

http://www.d1g.com/video/show/1790417 (tatt fra kamptråden)

 

karatespark har ingenting på fotballbanen og gjøre. rett ut! håper all tvil er over etter at folk har sett denne linken. hvis det er morsom du forsøker å være så ler ikke jeg og jeg tviler på at Nani hadde gjort det dersom han hadde blitt truffet noen cent lenger inn mot kroppen. intensjonen er soleklar og ren galskap.

 

jeg er helt enig, med analysen til magnus87;

Det har vært utrolig frustrerende å se på Eboue i år. Han bidro mer offensivt, da han hadde en solid sesong på backen. Ivorianeren har et godt potensiale. Han har en fantastisk fysikk, er god til å drible, har en nokså god innleggsfot og har også mange gode defensive kvaliteter. Problemet ligger i det mentale. Han er ikke er god nok på posisjoneringen og avgjørelsene, så hans mange gode offensive kvaliteter blir ikke utnyttet! Han har heller ikke noe god innstilling når de butter imot og kommer med mange ufinheter. Før sesongen var jeg veldig positiv til han som høyre midtbane. Som back sliter Eboue også med posisjoneringen. Likevel hadde han vist utrolig gode offensive kvaliteter, og jeg var veldig positiv til å få han opp der hans vrangposisjonering defensivt ikke ville bli avslørt. Desverre har han skuffet så utrolig mye. 0 mål og 1 assist har det vel blitt i år. Kun en keeper kunne vært stolt av den statistikken!

men konklusjonen min er en helt annen. kan ikke huske at vi har hatt verre grisespiller i Arsenal og jeg håper jeg slipper å se mer etter sommeren.

 

btw. parlour: er helt enig med deg og parantesen min var mer som selvironisk over at vi stadig finner en syndebukk, meg selv iregnet. det er nok, som du sier sånn det alltid kommer til å være.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...