Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Mvila er nok mange ganger bedre enn song, så jeg sier ja takk;-)

 

Må nok skuffe deg der refser. Han er god, men veldig ung og ustabil fortsatt. Attpåtil spiller han i en mindre fysisk liga enn Premier League, men han kan bli meget meget god. Skulle gjerne sett han erstatte Diaby og hvis han presterer godt så burde han danke ut de spillerene som ikke gjør det.

 

Såfremt en spiller er i god form så mener jeg han burde fortsette så lenge formen er god. Dessverre så spiller som regel mange av våre spillere på gamle meritter og ikke utifra hvordan de presterer i løpet av sine siste kamper. Selve kroneksempelet her er Arshavin som hadde klippekort i nærmest halvannen sesong uansett hvordan han presterte. Er ikke rart at spillerene våre ikke virker å være superivrige på å prestere.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ønske seg så mange nye spillere man vil, men sånn som vi står sammen som LAG idag (og også andre kamper) kommer man ikke langt selv med nye spillere. Vi har helt klart ikke godt nok lag, men problemene våre stikker LAAAANGT dypere enn kvaliteten på spillerne. Kampen idag var et godt eksempel på det, men langt fra den utløsende faktoren. Disse problemene har ligget der lenge.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ønske seg så mange nye spillere man vil, men sånn som vi står sammen som LAG idag (og også andre kamper) kommer man ikke langt selv med nye spillere. Vi har helt klart ikke godt nok lag, men problemene våre stikker LAAAANGT dypere enn kvaliteten på spillerne. Kampen idag var et godt eksempel på det, men langt fra den utløsende faktoren. Disse problemene har ligget der lenge.

 

Vi trenger nye spillere og en helt ny mentalitet på dette laget. Skulle tro samtlige spillere utenom van Persie, Coquelin og Chamberlain konstant gikk i terapi grunnet dårlig selvbilde.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger først og fremst en vesentlig bedre struktur og mentalitet. Vi er uorganiserte både fysisk og psykisk. Om Wenger kan levere dette er jeg usikker på, for å si det forsiktig. Når det gjelder spillermatriellet, så får det være opp til manageren (vår neste?). Det kommer alt an på spillemåte, men uansett trenger vi en etablert klassespiller offensivt, en spilleopplegger, en 10'er. Vi trenger også dekning/avlastning for RvP, eller i værste fall en ny RvP. Vi kommer også til å miste minst 2, kanskje 3 keepere til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi trenger nye spillere og en helt ny mentalitet på dette laget. Skulle tro samtlige spillere utenom van Persie, Coquelin og Chamberlain konstant gikk i terapi grunnet dårlig selvbilde.

 

Ja, spesielt i de store kampene. Personlig har jeg lagt spesielt godt merke til Sagna. En av mine absolutte favoritter, men i de store kampene synes jeg han har en tendens til å se forferdelig usikker og nervøs ut. Og dette preger selvsagt spillet hans. Idag spilte han nesten ved enhver anledning i støtte tilbake til keeper eller stopper til tross for at det var gode anledniger til å avansere fremover i banen/finne spillalternativer fremover i banen.

 

Mental strength my hairy ass !

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

I så fall er M'Vila trolig et bedre valg. Sissokho så lenge ut til å være det neste store, men har dessverre stagnert og egentlig tatt noen skritt tilbake. Håper Coquelin får sjansen til å vise seg frem litt på midten snart. Tror energien og den generelle kvaliteten hans vil pushe Song til å prestere bedre hvis han skjønner at han ikke har klippekort. Dessverre er ikke dette noe Wenger gjør.

 

Det vil jeg si kommer litt annpå hva slags spillertype du er ute etter. Sissoko og M'Vila har noen ferdigheter som er like, men jeg mener forskjellen på de to er forholdsvis stor. Sissoko er mer en boks-til-boks spiller som kommer på ruvende løp inn i 16, i tillegg til å ha et tungt og bra langskudd. Ikke at han får bruk for det i Arsenal, da vi tydeligvis ikke får lov til å skyte. M'Vila er mer en ballvinner med gode pasningsferdigheter, og passer vel bedre inn i samme rolle som vår egen Alexander Song. Sissoko er mer den som har den plassen ved siden av. Song har utviklet seg så mye at et kjøp av M'Vila kanskje vil drepe han.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ønske seg så mange nye spillere man vil, men sånn som vi står sammen som LAG idag (og også andre kamper) kommer man ikke langt selv med nye spillere. Vi har helt klart ikke godt nok lag, men problemene våre stikker LAAAANGT dypere enn kvaliteten på spillerne. Kampen idag var et godt eksempel på det, men langt fra den utløsende faktoren. Disse problemene har ligget der lenge.

 

Vi trenger nye spillere og en helt ny mentalitet på dette laget. Skulle tro samtlige spillere utenom van Persie, Coquelin og Chamberlain konstant gikk i terapi grunnet dårlig selvbilde.

Vi trenger først og fremst en vesentlig bedre struktur og mentalitet. Vi er uorganiserte både fysisk og psykisk. Om Wenger kan levere dette er jeg usikker på, for å si det forsiktig. Når det gjelder spillermatriellet, så får det være opp til manageren (vår neste?).

 

Ja, spesielt i de store kampene. Personlig har jeg lagt spesielt godt merke til Sagna. En av mine absolutte favoritter, men i de store kampene synes jeg han har en tendens til å se forferdelig usikker og nervøs ut. Og dette preger selvsagt spillet hans. Idag spilte han nesten ved enhver anledning i støtte tilbake til keeper eller stopper til tross for at det var gode anledniger til å avansere fremover i banen/finne spillalternativer fremover i banen.

 

Mental strength my hairy ass !

 

Det er sjelden jeg ser så mye "enighet" her på forumet :gimme: (slik jeg tolker innleggene)

 

Selv om vi nok trenger litt ferskt blod inn, så er vi nok kanskje enige om at problemene i klubben har flere årsaker enn bare mangelen på nye spillere.

Igjen vil jeg ta fram en liten omskriving av Shakespeare: " Something Is Rotten in the club Arsenal".

 

Jeg nekter å godta at vi bare har uflaks.

Jeg nekter å godta at "taktiske blundere" ikke er årsaken til noen av våre tap.

Jeg nekter å godta at vi har en eier som er totalt anonym og ser ut til å bare se på klubben som et investeringsobjekt.

Jeg nekter å godta at vi har et handlinglammet styre.

Jeg nekter å godta at vi har en administrasjon som ser ut til å prioritere det å finne flere punkt for å tyne penger ut av supporterene enn å konsentrere seg mer om det sportslige.

Og jeg nekter mest av alt å godta at Wenger ikke tar et ansvar for det som blir levert på banen.

 

 

Noe OT var det kanskje, men jeg er bare så innforjævlig frustrert.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Etter gårsdagens kamp mot Milan er det vel ingen tvil lenger om at vi trenger nye spillere inn i dette laget, vi trenger i det minste en midtbanespiller, en spiss og muligens en keeper, med tanke på at Almunia og Mannone vel er ferdig til sommeren, og usikkert om Fabianski blir når det ikke ser ut til at han blir førstekeeper. Det vel tiden vise. En venstreback kunne vel vært greit og, men tror nok Wenger satser videre på Santos og Gibbs. Uansett kunne en potet bak i forsvaret vært bra, med tanke på at vi alltid har skader bak der. Jeg ønsker meg fortsatt Vertonghen, jeg tror det ville vært et meget godt kjøp, i tillegg kan han bekle flere posisjoner. Hvem jeg ønsker på midten og som spiss er jeg usikker på, men Hazard hadde ihvertfall vært fint! Guidetti som spiss? Ja takk, men skjer vel aldri.

Link to comment
Share on other sites

Har tidlegare ymta frampå om kjøp av mange klassespelarar (Silva, Aguero, Yaya, Hart), som alle har enda opp i mancity så det er liten grunn til å halde fram med det. Dei endar ikkje opp i vår klubb uansett. Men det finnes faktisk spelarar som ein kan få for ein billig penge uten at Arsenal ser ut til å bry seg. Kan nevne nokre få som har bytta klubb i England denne sesongen;

 

Gary Cahill, til Chelsea - 7 mill. pund

Shay Given,til Aston Villa - 3,5 mill. pund

José Enrique, til Liverpool - 6 mill. pund

Scott Parker, til Tottenham - 5 mill. pund

 

Dette er ikkje akkurat skremmande summar..

Edited by gunnersfan
Link to comment
Share on other sites

Har tidlegare ymta frampå om kjøp av mange klassespelarar (Silva, Aguero, Yaya, Hart), som alle har enda opp i mancity så det er liten grunn til å halde fram med det. Dei endar ikkje opp i vår klubb uansett. Men det finnes faktisk spelarar som ein kan få for ein billig penge uten at Arsenal ser ut til å bry seg. Kan nevne nokre få som har bytta klubb i England denne sesongen;

 

Gary Cahill, til Chelsea - 7 mill. pund

Shay Given,til Aston Villa - 3,5 mill. pund

José Enrique, til Liverpool - 6 mill. pund

Scott Parker, til Tottenham - 5 mill. pund

 

Dette er ikkje akkurat skremmande summar..

 

Den mannen der er virkelig ikke noe å samle på annet enn som tredje/fjerdevalg.

 

Når det gjelder Enrique og Parker så ble jeg meget skuffet over at de ikke endte opp i Arsenal. Shay Given er en type keeper jeg tror ville slitt i Arsenal da han kun har reflekser som sin store styrke. Hvis det er en keeper som fortjener å nevnes her som byttet klubb i sommer så er det Brad Friedel. Til tross for alderen så er han sammen med Krul og Hart blant de tre beste keeperene i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Friedel, Parker og Enrique skulle definitivt ha blitt hentet inn i sommer, Spurs gjorde to av sommerens beste kjøp der. Angående Enrique så kan det godt hende at Santos vil bli bedre, men det tar det lang tid før vi vil finne ut...

 

I sommer vil jeg se:

En ung spiller som kan bekle begge backene, spesielt venstre(under 21, slipper registreres, vil si at Yennaris gjorde en såpass god jobb i sine få kamper at han må kunne forsøkes med videre)

En Bartley inn som fjerdevalg, nå er vi stuck med Djourou siden vi nylig fornyet kontrakten, men han kan i det minste bli femtevalg.

En offensiv spiller som kan bekle offensiv midtbane og ving(Gjerne Hazard, Götze eller liknende) Trenger virkelig ikke ha noe stort navn, men må ha selvtilliten, ferdighetene og fysikken til å kunne passere spillere uten å sentre rundt. Vela kan gjerne prøves i en slik posisjon....

Jaaskelainen sin kontrakt går ut til sommeren, plukk han opp, han vil kunne vise WS hva det vil si å være en stabil keeper i PL:

En defensiv midtbanespiller som kan konkurrere med Song(Såfremt Coquelin fortsettes å satses på som back)

 

Benayoun, Almunia, Arshavin, Park(Fikk aldri noen sjanse, men overbeviste heller ikke de få minuttene han fikk) Fabianski, Rosicky, Bendtner, Squillacci kan gjerne gå ut, da mener jeg at vi har trimmet vekk stallfyll og spillere som aldri kommer til å nå opp til det rette nivået, selv med forsterkningene burde dette trimme lønningsposen våre betraktelig og gi oss ny kapital å handle for. Hadde vi hatt Friedel og Parker i år er jeg hundre prosent sikker på at vi hadde ligget over Spurs på tabellen, så det er kjipt..

 

Litt usikker angående Diaby og Denilson, Diaby er skadet HELE tiden, men kan fort ta en RVP om han får gå skadefri en sesong, han er jo fast på Frankrike når han er skadefri og en av våre få spillere som har et ordentlig driv med ballen i bena. Denilson på den andre siden foregikk det en heksejakt på, jeg mener at om spilleren nedla større innsats i returløpene kunne vi hatt en Gilberto Silva i han, han vil i det minste passe bra inn i rollen Arteta har hatt i år så kan vi heller skyve Arteta lenger frem og være mindre avhengig av Ramsey.(Ramsey har fremstått mer som en dårligere Ray Parlour type som løper og løper enn den Cesc-typen det virket som vi kjøpte for et par år siden.)

Link to comment
Share on other sites

Valencia-stjerne "påkjørt" av egen bil

 

Får håpe det går bra med han, for Banega er en spiller jeg hadde tatt imot med åpne armer til Arsenal da han har mange kvaliteter som minner om Arteta og Wilshere, men i motsetning til første så har han litt mer fart og driv. Minner litt mer om Arteta slik han var på sitt beste i Everton og Rangers før han mistet mye av farten sin etter de mange skadene han hadde de siste sesongene i Everton.

Link to comment
Share on other sites

Til Julinissen: Jeg har bursdag i juli, derfor ønsker jeg meg neste sesongs bortedrakt med Guidetti bakpå. Håper jeg får ønsket mitt oppfylt. Jeg har dessuten vært veldig snill i år.

 

PS: Jeg ønsker meg trøya i størrelse medium.

Edited by Haakon HK
Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger (hvis han fortsatt er manager da selvfølgelig) er ute etter et par billige og beviste spillere så er Flamini, Vargas og Montolivo alle tre tilgjengelige på bosman. Spillerene er i sin beste alder da Flamini fyller 28 i mars, Vargas 29 i oktober og Montolivo nylig fylte 27 i januar.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger (hvis han fortsatt er manager da selvfølgelig) er ute etter et par billige og beviste spillere så er Flamini, Vargas og Montolivo alle tre tilgjengelige på bosman. Spillerene er i sin beste alder da Flamini fyller 28 i mars, Vargas 29 i oktober og Montolivo nylig fylte 27 i januar.

 

Junior Hoilett er også bosman. Å fådd inn Flamini, Montolivo og Hoilett for ingenting hadde vært noe. Da har vi forsterket midtbaneleddet, uten å bruke en krone fra overgangsbudsjettet. Da har vi penger til å kunne kjøpe en eller to klassespillere i tillegg.

 

*drømmer seg vekk* *åpner fm*

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger (hvis han fortsatt er manager da selvfølgelig) er ute etter et par billige og beviste spillere så er Flamini, Vargas og Montolivo alle tre tilgjengelige på bosman. Spillerene er i sin beste alder da Flamini fyller 28 i mars, Vargas 29 i oktober og Montolivo nylig fylte 27 i januar.

Trodde Montolivo hadde sikret seg en overgang til Juventus

Link to comment
Share on other sites

Montolivo har etter alt å dømme signert for Milan, hvis jeg husker riktig. Kan ikke se han forlate italia uansett når storklubbene der er ute etter å hente han. Flamini er en spillertype jeg kunne likt, men ser ikke helt at han kommer til å gjøre noen snarlig retur.

 

Hoilett hadde vært en kjekk spiller å ha. Gjør det godt for et dårlig Blackburnlag og ville passet greit inn i systemet vårt. Jeg ser derimot ikke på han som noen typisk Wengerspiller, men vi får se hvem som styrer skuta når spillerne skal hentes i sommer...

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

 

Junior Hoilett er også bosman. Å fådd inn Flamini, Montolivo og Hoilett for ingenting hadde vært noe. Da har vi forsterket midtbaneleddet, uten å bruke en krone fra overgangsbudsjettet. Da har vi penger til å kunne kjøpe en eller to klassespillere i tillegg.

 

*drømmer seg vekk* *åpner fm*

 

Ja Hoilett gikk i glemmeboka her for et lite øyeblikk da jeg var veldig fokusert på Italia :P men, syntes også Juan Manuel Vargas fortjener en liten notis innenfor "FM" drømmene der. Meget anvendelig og milevis bedre enn Gibbs hvertfall. Som Santos så er han meget offensiv og spiller til stadighet på kanten, men er heller ikke så halvgæren defensivt.

 

Trodde Montolivo hadde sikret seg en overgang til Juventus

Montolivo har etter alt å dømme signert for Milan, hvis jeg husker riktig. Kan ikke se han forlate italia uansett når storklubbene der er ute etter å hente han. Flamini er en spillertype jeg kunne likt, men ser ikke helt at han kommer til å gjøre noen snarlig retur.

 

Hoilett hadde vært en kjekk spiller å ha. Gjør det godt for et dårlig Blackburnlag og ville passet greit inn i systemet vårt. Jeg ser derimot ikke på han som noen typisk Wengerspiller, men vi får se hvem som styrer skuta når spillerne skal hentes i sommer...

 

Ingenting er bekreftet angående Montolivo så det er kun rykter så langt. Tror dog også han vil ende opp i Italia såfremt ikke Arsenal hadde lagt inn et temmelig lukrativt kontrakttilbud.

 

Når det gjelder Hoilett så er han hvertfall bedre enn Walcott som et alternativ på kanten, men jeg vil heller se at det kommer inn en skikkelig spiller der og heller la Miyaichi, Chamberlain og Gervinho få kjempe om den siste plassen, men hvis det ikke kommer inn en skikkelig klassespiller der så tar jeg imot Hoilett med åpne armer.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe om situasjonen til Nuri Sahin forøvrig? Var en spiller jeg skulle ønske endte opp i Arsenal i fjor, men som dessverre endte opp på billigsalg til Real Madrid akkurat som Özil. Dog har det ikke gått like bra for han i Real Madrid etter han var ute i rundt 5 måneder og mtp. at de har Granero, Khedira, Alonso osv. på midtbanen så er veien temmelig lang for Sahin.

 

Kunne vi fått han billig som Inter gjorde med Sneijder eller Tottenham gjorde med van der Vaart så burde vi virkelig vurdere det.

Link to comment
Share on other sites

Så et lite snutt om han her om dagen. Sahin har slitt mye med skader ble det sagt og når han ble klar igjen (desember`ish hvis ikke jeg husker feil) har det vært vanskelig å kapre en plass all den tid Real har hatt voldsomt flyt denne sesongen. Men de skal visstnok fortsatt ha god tro på gutten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at de lar han forsvinne etter 1 år i klubben. At han forsvinner på billigsalg kan jeg også se for meg, men ikke allerede nå. Så vet man heller ikke hva som skjer med Mourinho til sommeren. Alle vet at Mourinho har en drøm om å vinne serien i de tre største ligaene (England, Italia og Spania). Han ønsker seg tilbake til England, og det kan jo faktisk skje at Tottenham, Chelsea og Arsenal står uten managere til sommeren. Hvem kan da ikke se for seg at Mourinho forlater Bernabeu? Med ny manager (kanskje Wenger), kan jo Sahin få en del mer spilletid, og da vil han neppe forlate de kongehvite. Dette er bare masse hvis her, og hvis der. Prøver egentlig bare å si at mye kan skje frem til sommeren/i sommer, så jeg ser egentlig ikke for meg at noen av de ryktene som dukker opp om spillere i klubber som har en usikker manager-fremtid har noe hold. Sett bortifra bosman-spillere, muligens.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...