Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Tviler vel sterkt på at Huntelaar er villig til å spille andre-fiolin bak RvP. Han er i sin beste alder, og må uten tvil ha fast førstelagsfotball. Dette er også noe han får i Schalke. Skjønner selvfølgelig at en spiss er viktig å få inn, Robin kan jo ikke spille alle kampene. Personlig ville jeg likt å se en ordentlig decent backup for RvP, som alle dere andre. Både Huntelaar og Soldado er løsninger som fort kan koste, selvom om Valencia vel fortsatt sliter økonomisk. Begge spiller fast førstelagsfotball. Soldado har CL, han har også en klubb hvor han får spille kamp inn og kamp ut. Noen andre alternativer kan være:

 

Lucas Barrios (27): Har vært litt skadet denne sesongen, og har vel bare 1 kamp fra start. Har scoret 35 mål på 72 Bundesliga-kamper. Sånn jeg ser det, tar jeg heller en spiller med den type scoringsratio fra Bundesliga enn Ligue 1. Dortmund er vel heller ikke kjent for å selge billig.

 

Moussa Sow (25): 29 mål på 48 kamper for Lille. Litt bedre scoringsratio enn Barrios. Ble topscorer i Ligue 1 i fjor. 25 mål. Nøler visstnok med å skrive ny kontrakt, og den går ut i 2012. Lille er vel neppe interessert i å selge en av sine bedre spillere billig, men det kan hende de blir tvunget til akkurat det. Et ankepunkt er kanskje Afrikamesterskapet. Litt usikker på om Senegal er kvalifisert seg i år, men det kommer flere AM.

 

Leandro Damiao (22): Er en brasilianer jeg regner med de fleste kjenner til. Et problem er vel at Internacional som kjent samarbeider tett med Tottenham.

 

Eventuelt kan vi faktisk gi Theo Walcott tillitt som spiss. Han er veldig uferdig, men hvorfor ikke? Han er en av de spillerene vi har for øyeblikket som presterer veeldig bra. Kanskje også for å vise at vi faktisk har troen på at han kan bli en ordentlig spiss.

 

Sånn for nysgjerrighetsskyld; noen som er litt mer inni hvordan situasjonen rundt Bojan er? Vet han er utlånt til Roma, men er det for å vre grei mot Luis Enrique, eller er det rett og slett fordi de ikke har troen på at han skal slå ordentlig igjennom?

Link to comment
Share on other sites

Sånn for nysgjerrighetsskyld; noen som er litt mer inni hvordan situasjonen rundt Bojan er? Vet han er utlånt til Roma, men er det for å vre grei mot Luis Enrique, eller er det rett og slett fordi de ikke har troen på at han skal slå ordentlig igjennom?

Om vi bruker Walcott på topp trenger vi en ny ving.

Bojan er solgt til Roma, men Barca kan når som helst kjøpe han tilbake, er i hvertfall slik jeg forstår avtalen.

Link to comment
Share on other sites

Cheeky Sow-and-so! Lille striker Moussa tells Arsenal to reunite him with Gervinho

 

Ja - takk til Sow! Dog tror jeg han vil koste altfor mye mtp. at Lille ikke akkurat selger spillerene sine til spottpris.

Men de kan vel fort bli tvunget til det, om det er sånn at kontrakten hans går ut til sommeren?

 

Edit: Lest nå at det er 2013. My bad.

Edited by cinsalabim
Link to comment
Share on other sites

Nå aner jeg ikke noe om denne Sow og jeg vet heller ikke om han skal til Afrikamesterskapet nå i vinter. Hvis vi først skal hente en spiss i januar, så kan det ikke være en som reiser bort til Afrikamesterskapet denne gangen. Ganske enkelt fordi Chamakh også skal dit og vi ville bare hatt to spisser i stallen i den perioden, RvP og Park. Gervinho blir også borte :(

Link to comment
Share on other sites

Moussa Sow er franskfødt, men han spiller for Senegal. Vet ikke hvor mange kamper han har, men jeg har sett han i en, og da er han kun spilleberettiget for de. Ergo, vi ville mistet han til afrikamesterskapet. Det er helt klart en negativ ting. og om han og Chamakh+Park skal være backup, vil vi sitte igjen med to spisser hver gang det hersens mesterskapet er.

 

Ingen tvil om at han er en knall fotballspiller. Kan minne litt om Demba Ba på Newcastle. Råsterk, men samtidig rask og egentlig en bakromsspiller. Besitter gode avslutningsferdigheter, og er ennå ikke kommet i sin beste alder. Han og Gervinho, sammen med Hazard og Cabaye var ene og alene grunnen til Lilles suksess i de kampene jeg så de i suksessesongen. 29 mål på 48 kamper er ikke dårlig, selvom han ikke er helt der oppe med van Persie! :D

Edited by Umlaut
Link to comment
Share on other sites

Noen som har sett noe av Ricky van Wolfswinkel? Navnet klinger i hvertfall som musikk i mine ører.

 

Har sett en del av han da han var i Utrecht, scorte mye der, og ifølge wikipedia gjør han jobben ganske så bra i Sporting om man ser på antall scorede mål, 12 på 16 kamper. Ifjor hadde han 23 mål på 43 kamper for Utrecht, hvor han blant annet scoret hattrick mot Celtic i Europe League og to mot sterke Napoli. Han er fortsatt ung, født i 1989, og har allerede prestert godt. Vet ikke om han er mannen jeg ønsker til Arsenal, men hvorfor ikke? Kanskje han kunne dannet et radarpar med Robin? Uansett tror jeg det vil bli vanskelig å hente han allerede i januar, i med at han ble solgt til Sporting i sommer. Lite sanssynlig at de selger han etter kun et halvår i klubben tror jeg. Absolutt en spennende spiller, som flere klubber jakter etter, blant annet er Liverpool blitt nevnt flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - I doubt I’ll buy another striker

 

 

Må si det hjelper fint lite at vi har 2 spisser bak van Persie som er "yving for a starting place" når tydeligvis ingen av de holder nivået. Når Chamakh attpåtil skal til ACN i januar så har vi ikke akkurat overflust av kvalitetsspillere bak van Persie.

 

Håper virkelig at Chamakh og Arshavin forsvinner i januar og at vi får inn en spiss og Mario Götze, men jeg tviler sterkt på det.

 

 

Jens Lehmann advises Arsene to buy "€18m 'Man'"

 

Ja - takk! Götze og Reus hadde vært sinnsykt, men om man skulle regne ut sannsynligheten for at dette noensinne ville skjedd så ville man vel endt opp på rundt 1-2%.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Vell, Wenger benektet jo også i sommervinuet at Arsenal skulle kjøpe Arteta og Mertesacker? Når han nå sier at han tviler på at han kjøper en ny spiss, så legger jeg ikke særlig mye i det. Klubben trenger en ny spiss som back-up for Van Persie, det er helt åpenbart, og Wenger kommer nok til å lete etter den rette spilleren i Januar.

 

Liker forøvrig at Wenger ser mer og mer mot Bundesliga. Tyskere har som oftest stor vinnermentalitet og veldig god treningskultur. Gøtze og Reus/Podolski inn så har vi gjort det knallgodt i Januarvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Chelsea har satt Anelka til salgs. Tror det kunne vært en veldig god signering for oss. En erfaren spiss som vet hvor målet står. En god back-up for Van Persie til en billig penge. Så spørs det om Wenger er villig til å hente Anelka tilbake, hadde vært digg.

Link to comment
Share on other sites

Hva i alle dager skal vi med en venstreback til?

 

Samme lurer jeg på...Santos blir bare bedre og bedre for hver kamp som går. I tillegg har vi Gibbs, som vil gjøre konkurransen større.

 

My thoughts exactly

 

Faktisk vil jeg si meg forholdsvis enig med Hulken. Bak Gibbs er det ikke noen store talenter på venstrebacken og for å være ærlig så kan man virkelig ikke stole på Gibbs. Gutten er en av klubbens aller største kjekser og er som regel ute 3/4 av sesongen. At man da ønsker cover for Santos skjønner jeg vitterlig godt. Kunne faktisk også tenkt meg en aldrende erfaren høyreback som cover for Sagna.

Link to comment
Share on other sites

 

Faktisk vil jeg si meg forholdsvis enig med Hulken. Bak Gibbs er det ikke noen store talenter på venstrebacken og for å være ærlig så kan man virkelig ikke stole på Gibbs. Gutten er en av klubbens aller største kjekser og er som regel ute 3/4 av sesongen. At man da ønsker cover for Santos skjønner jeg vitterlig godt. Kunne faktisk også tenkt meg en aldrende erfaren høyreback som cover for Sagna.

 

Vi har andre spillere som i en slik "nødsituasjon" kan bekle venstre back. F.eks. Vermaelen eller Coquelin. På høyre synes jeg Koscielny er en fantastisk backup, i tillegg til at Jenkinson virkelig ikke gjorde seg bort i kampene rett før skaden. Når man da også vet at Djourou kan spille høyre, så ser jeg ingen nødvendighet i å hente flere høyrebacker. Vi har en stor stall nå, og må tenke oss godt om før vi henter flere spillere i noen posisjoner. Jeg er så bastant at jeg slenger ut følgende påstand:

 

Skal Wenger hente inn ny(e) spiller(e), så må en spiller i samme posisjon selges

Link to comment
Share on other sites

Santos er er ikke god nok til å spille fast på førstelaget. Gibbs er den nye Diaby og hva skjer hvis Santos også skader seg?

 

Er ikke Santos bra nok i start 11'eren? Hva legger du bak den påstanden? Jeg har ikke sett en venstreback i Arsenal være så god 1-mot-1 som han er siden Cole. Jeg har ikke sett en venstre-back i Arsenal med så mye pondus siden... noen sinne. Jeg elsker hans aggresive spillemetode - og i tillegg har han gode innlegg, god skuddfot og ekte brasiliansk teknikk.

 

JEg vil absolutt ikke ha noen ny venstreback som skal sette Santos på benken. SANTOS FOR PRESIDENT

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...