Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Tror Clint Dempsey kunne vært en god tilvekst i klubben! Han er en spiller som er litt mere defensivt orientert enn Walcott og kunne passet godt inn på høyrekanten i enkelte kamper der vi må ligge litt lavere i banen og kantene må hjelpe til mere tilbake. Ser for meg Dempsey og Chamberlain på hver sin kant i slike kamper og Gervinho/Chamberlain og Walcott på kantene i kamper der vi skal ligge høyere og presse mere..Har alltid hatt sansen for Dempsey,PLs mest undervurderte spiller som har blomstret denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Føler at man ikke kan kalle Dempsey undervurdert mer, men hadde vært en artig tilvekst han, gir alltid ALT for klubben sin. En speider vil nok sannsynligvis påpeke at han er lite med i det oppbyggende spillet og ikke er av de raskeste, er som en svakere Lampard uten pasningsfoten synes jeg, enkelte av tingene han har gjort i år kan også sammenliknes med vår gode gamle Freddie, men på et lavere nivå enn Freddie var også vil jeg påstå.

 

Og med tanke på at vi ser ut til å få Podolski og fornye Walcotts kontrakt samt at Chamberlain og Ryo ser ut til å komme for fullt og at Gervinho tilvenner seg England så ser jeg ikke at vi hadde fått plass til Dempsey på vingen. Skulle vi hatt inn en ving til måtte det vært en Hazard, Götze eller noen slike som jeg ser på som klare forbedringer(Dermed får jeg også frem her at jeg ikke er superpositiv til Hoilett om ikke Chamberlain spiller sentralt fra nå av)

 

Virker sannsynlig at vi får Podolski nå, noe jeg stiller meg positiv til, etter det mener jeg vi bør se på den sentrale midtbanen vår og få inn en ung venstreback som kan spille når Santos er borte og Gibbs er sine sedvanlige 6 måneder ute hver sesong.

 

M'vila-ryktene har gått litt igjen i det siste og jeg stiller meg igjen litt positiv og litt negativ, jeg føler at han mangler pasningsfoten til å slå de avgjørende pasningene, noe vi ikke har noen som gjør pdd, men om Wilshere blir frisk igjen har vi plutselig Wilshere, Song og Arteta som kan ta den offensive rollen om vi henter inn en M'vila, vil muligens også stagge en Coquelins progress, men gutten kan spille på høyre så vi får Sagna over på venstre(En forsvakning, men ikke like mye som en Djourou inn.)

 

Så dommen min blir:

Podolski + en allround midtbanespiller, gjerne en som kan spille killer-passes. En ung back og en rutinert keeper er mine fremste ønsker etter det.

Link to comment
Share on other sites

Som det er diskutert i denne tråden: http://gunners.ipbho...ette-i-arsenal/ , så er det diskutert hvem vi vil beholde og selge osv. hvis vi i tillegg til denne gjengen kan supplere med noen spillere så kan dette bli bra!

 

 

Disse spillerne beholder vi og videreutvikler:

Keepere:

- Szczesny

- Fabianski (kan beholdes som andrekeeper, kan få spille CC og FACup)

 

Forsvar:

- Vermaelen

- Mertesacker

- Sagna

- Koscielny

- Santos

 

Her mangler vi 2 sidebacker, har egentlig ikke sett for meg hvem som bør inn der

 

Midtbane:

- Wilshere

- Ramsey

- Arteta

- Song

- Coquelin

Jeg mener at Song, Arteta og Wilshere er vår sterkeste midtbane når alle er fit, men er ikke overbevist om at vi kan vinne CL eller PL med Arteta som ryddegutt på midten, da anser jeg Song som defensiv mann og Wilshere som kreativ playmaker

offensivt. Vi må ha inn en mann her som er bedre enn Arteta og en som kan utfordre Song sin rolle, jeg tror det er litt for tidlig for Coquelin, men anser han som en meget spennende mann for framtiden.

 

Forslag til spillere inn på midtbanen:

Yann M'Vila (fransk landslagsspiller, vet ikke mye om han men må vel være brukandes....)

En Flamini-type som løper fra boks til boks

 

Offensiv midtbane:

- Chamberlain

- Gervinho

- Walcott

 

Forslag til spillere inn:

-Podolski

-Hazard

-Gøtze

 

 

Spiss:

- Van Persie

 

Her må vi styrke laget vårt, altfor mye avhenger av RvP og vi skulle hatt en som kan komme inn og putte 15 mål i en sesong. Kan Theo være den spilleren? Jeg tviler foreløpig….

 

Forslag til spillere inn på spissplassen:

  • Karim Benzema
  • Gonzalo Higuain
  • Podolski
  • Cavani

Edited by Innbytterbenken
Link to comment
Share on other sites

Ser på det meste av det du skriver som urealistisk desverre, har tro på en Podolski inn, jeg mener dog at Arteta er av en langt høyere klasse enn det Wilshere og Song er, slår mye pasninger, treffer på nesten alt og er hard i duellene. Mener også at Yennaris/Jenkinson gjør at vi ikke trenger en ny ung høyreback, men mtp GIbbs sin skadehistorikk trenger vi en ung spiller inn her.

 

På midten mener jeg at vi er greit besatt defensivt med en Coquelin osm imponerer og en Frimpong som har all viljen i verden, en ny spiller her er ingen dårlig idé, men skjer nok ikke. Jeg vil heller ha en midtbanespiller som kan å forsere, Chamberlain og Wilshere innehar begge evnen og jeg håper de vil bli satset på neste år og at vi hellre kjøper en ny ving av topp klasse som Götze/Hazard eller Podolski(Men da må vi ha inn en ny spiss..)

 

Tror også jeg vil få vekk Fabianski og en rutinert keeper som andrevalg som Sczcney kan lære av, Fabianski er åpenbart ikke fornøyd med å komme bak landsmannen på klubb og landslag og vil nok dra for å kunne kjempe om å spille for Polen igjen.

Link to comment
Share on other sites

hvis det skulle satses mer på ett felt enn andre, må det inn en 15+ målscorer før neste sesong.

er Podolski en sånn? jeg er positiv, når han får det til i Køln av alle lag, må det si noe!

 

ønsker også at våre vingalternativer pdd skal satses videre på. Gervinho,Ox,Walcott, de er gode nok alle i hop. sentralt offensivt er vi også godt skodd. Rosicky har endelig fått schwung på sakene og Wilshere er på vei tilbake...

 

defensivt på midtbanen ser det også lyst ut, Arteta,Song,Coq med flere.

 

nå tok det av litt, ønsker selvfølgelig typer som M'Vila og Gøtze velkommen med åpne armer!!, men ønsker meg først og fremst en målgarantist til!

Link to comment
Share on other sites

Ryktes om Butland på Twitter, etter hva jeg har hørt vil det være en bra andrekeeper, engelsk og ung også så vil telles som egenprodusert.

 

Verthongen, Götze, Javi Martinez og Podolski kobles også.

Brukeren th14Renato som skriver dette, han burde vedlagt link for finner ikke frem til ryktene..

 

Sier ikke nei takk til noen av de overnevnte, prioritering: 1. Götze, 2. Podolski 3. Butland 4. Verthongen og 5 Martinez

 

Renato@th14Renato

Vertonghen: "If a club of Arsenal’s calibre can reach agreement with Ajax, then I will gladly go over."

Vertonghen: “Arsenal are a magnificent club and I hear a lot of good things about English football,"

Jan Vertonghen has revealed that Arsenal top the list of clubs he would consider joining when he leaves Ajax this summer. (Mirror)

 

Edit:

Jamie Sanderson@YoungGunsBlog

Mirror say Arsenal ready to bid for 19-year-old #BCFC 'keeper Jack Butland. Would be a surprise given ability of Emi Martínez.

 

Glemte nesten Martinez, mener at en av de kan lånes ut i såfall og en av de kan være benk/cupkeeper, selv om Wojciech er ung er det viktig å ha noen som 'pusher' bak. Real Madrid hadde jo Dudek bak Casillas en stund for eksempel, Milan Abbiati bak Dida, våre keepere er jo noe yngre enn de overnevnte, men skader ikke ha mer enn to svært talentfulle spillere i en så viktig posisjon, James Shea virker jo elendig..

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Mener også at Yennaris/Jenkinson gjør at vi ikke trenger en ny ung høyreback,

 

Her mener jeg en del av kjernen i problemene til Arsenal de siste årene har vært. Vil vi være en klubb som vinner titler eller være en klubb som dyrker talenter? Jeg syns Jenkinson og Yennaris er to spennende spillere, men hvis Sagna plutselig blir skadet er ikke de i nærheten av å være gode nok til å spille om seriegull på dette nivået. De blir kanskje det i fremtiden en gang, men det kan fort like lang ventetid som vi hadde med spillere som Senderos, Djourou, Bendtner og utallige andre som har vi har ventet på skal slå igjennom opp igjennom årene. Jeg mener absolutt vi trenger å forsterke i den posisjonen hvis målet skal være å vinne noe, men hvis vi skal satse på topp 4 er de sikkert gode nok.

 

Ellers er Verthongen-uttalelsene interessante, men jeg tar de med en klype salt. For å bruke samme problemstilling som på høyrebacken: Hva skjer med Bartley og Miquel hvis Verthongen kommer inn? Hvis ikke sjefen har endret på filosofien sin tror jeg ikke han henter inn etablerte spillere som kan "ta livet av" de unge spillerne i samme posisjon.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Ellers er Verthongen-uttalelsene interessante, men jeg tar de med en klype salt. For å bruke samme problemstilling som på høyrebacken: Hva skjer med Bartley og Miquel hvis Verthongen kommer inn? Hvis ikke sjefen har endret på filosofien sin tror jeg ikke han henter inn etablerte spillere som kan "ta livet av" de unge spillerne i samme posisjon.

Aller helst ser jeg en spiller som kan bekle begge backene inn, en Verthongen som har bekledd begge backene for Belgia passer jo meget godt til den beskrivelsen og jeg ser heller at vi henter han og at Bartley, Djourou, Miquel osvosv ikke når opp egentlig(Er de gode nok kommer de seg frem uansett). Desverre er det lite trolig at Wenger deler mitt syn på saken, Djourou blir vi nok heller ikke kvitt før kontraktstiden hans går ut, han er jo på 50 000 pund i uka.

Link to comment
Share on other sites

Aller helst ser jeg en spiller som kan bekle begge backene inn, en Verthongen som har bekledd begge backene for Belgia passer jo meget godt til den beskrivelsen og jeg ser heller at vi henter han og at Bartley, Djourou, Miquel osvosv ikke når opp egentlig(Er de gode nok kommer de seg frem uansett). Desverre er det lite trolig at Wenger deler mitt syn på saken, Djourou blir vi nok heller ikke kvitt før kontraktstiden hans går ut, han er jo på 50 000 pund i uka.

 

Problemet med Vertonghen (selv om han er en veldig god spiller) ikke er like god på fast basis på backene. Da ville jeg heller fått inn en sideback som kan operere på begge sidene og sentralt hvis det er behov for det. Ikke en midtstopper som først og fremst liker seg sentralt, men som kan spille på backene. I en ideell verden så hadde Vertonghen og en slik spiller kommet inn, men det vet vi vel alle at bare blir med drømmene.

 

Ellers når det gjelder Martinez og denne Butland så burde det ikke være en prioritet såfremt han ikke kommer tilnærmet gratis. Martinez er et meget stort talent og mange av de som følger med på reservelaget anser han for å være et større talent enn Szczesny blant annet. Reservelagsformen hans har også vært helt ypperlig og han bidrar med vanvittig gode redninger i nærmest hver eneste kamp. Det eneste minuset med Martinez er at han ikke er home-grown, men det er verken Fabianski eller Almunia heller så slik sett burde det ikke være noe problem.

 

Forøvrig kjenner jeg at denne 25-mannstroppen begynner å irritere meg litt. Særlig i kombinasjon med home-grown reglene o.l.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet med Vertonghen (selv om han er en veldig god spiller) ikke er like god på fast basis på backene. Da ville jeg heller fått inn en sideback som kan operere på begge sidene og sentralt hvis det er behov for det. Ikke en midtstopper som først og fremst liker seg sentralt, men som kan spille på backene. I en ideell verden så hadde Vertonghen og en slik spiller kommet inn, men det vet vi vel alle at bare blir med drømmene.

 

Hva er forskjellen på en midtstopper som kan spille på begge backene og en back som kan spille på begge sidene og sentralt?

Link to comment
Share on other sites

Hva er forskjellen på en midtstopper som kan spille på begge backene og en back som kan spille på begge sidene og sentralt?

 

En midtstopper som kan spille på backen er som Vermaelen på venstreback. En back som kan bekle begge sider er f.eks. Sagna. Er en stor forskjell i kamper hvor Sagna spilte på venstre og Jenkinson høyre enn det var med Vermaelen på venstre og Sagna på høyre.

Link to comment
Share on other sites

En midtstopper som kan spille på backen er som Vermaelen på venstreback. En back som kan bekle begge sider er f.eks. Sagna. Er en stor forskjell i kamper hvor Sagna spilte på venstre og Jenkinson høyre enn det var med Vermaelen på venstre og Sagna på høyre.

Er enig i at det er bedre med naturlige breddeholdere, men en Verthongen på backen er langt bedre enn en Vermaelen på backen(Virket særs forvirret og slet plutselig begge veier) Uansett så tror jeg Verthongen vil være et bra kjøp, desverre kanskje ikke den vi trenger mest.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det er bedre med naturlige breddeholdere, men en Verthongen på backen er langt bedre enn en Vermaelen på backen(Virket særs forvirret og slet plutselig begge veier) Uansett så tror jeg Verthongen vil være et bra kjøp, desverre kanskje ikke den vi trenger mest.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har sett Vertonghen spille noe særlig på backplass, men jeg har hørt av andre at han fungerer temmelig bra der, men han ville uansett vært et godt kjøp mtp. at han kan spille DM også. Hadde vi solgt unna Djourou og Squillaci så hadde jeg sett på det som realistisk, men mtp. at Djourou akkurat signerte ny kontrakt så tviler jeg på at Vertonghen kommer inn uansett hvor mye jeg ønsker det.

 

PS: Bare slik at ingen tror jeg ville sagt nei til Vertonghen så mener jeg han ville vært et meget godt kjøp selv om det ikke er et kjøp vi burde prioritere :P

 

Edit: Snakker om Vertonghen så scoret han for Ajax i dag.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wMKBpktDadU

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

 

Her mener jeg en del av kjernen i problemene til Arsenal de siste årene har vært. Vil vi være en klubb som vinner titler eller være en klubb som dyrker talenter? Jeg syns Jenkinson og Yennaris er to spennende spillere, men hvis Sagna plutselig blir skadet er ikke de i nærheten av å være gode nok til å spille om seriegull på dette nivået. De blir kanskje det i fremtiden en gang, men det kan fort like lang ventetid som vi hadde med spillere som Senderos, Djourou, Bendtner og utallige andre som har vi har ventet på skal slå igjennom opp igjennom årene. Jeg mener absolutt vi trenger å forsterke i den posisjonen hvis målet skal være å vinne noe, men hvis vi skal satse på topp 4 er de sikkert gode nok.

 

Ellers er Verthongen-uttalelsene interessante, men jeg tar de med en klype salt. For å bruke samme problemstilling som på høyrebacken: Hva skjer med Bartley og Miquel hvis Verthongen kommer inn? Hvis ikke sjefen har endret på filosofien sin tror jeg ikke han henter inn etablerte spillere som kan "ta livet av" de unge spillerne i samme posisjon.

 

Spot on! De to spillerne du bruker som eksempel er ikke i nærheten av å være gode nok for å spille om et seriegull, og jeg trro at skal vi være med å kjempe om titler så må spillere som kommer inn være bedre enn de vi allerede her, derfor jeg ramsa opp "store" navn! Det er ikke noe som er artigere enn at unge spillere kommer opp fra junioravdelinga, men som vi har sett gjennom flere år så er det et meget lite nåløye som skal passeres og som betyr at de er gode nok. Jeg tror ikke BArtley, Yennaris, Botelho eller Miguel kommer til å være gode nok for å spille på Arsenals førstelag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror aldri de vil være gode nok til å frekventere som faste a-lagsspillere for Arsenal, men jeg tror at et par av de vil være og kommer til å være greie backupspillere i Premier League. Man kan ikke si at Uniteds Gibson, Pogba eller Macheda har vært store spillere for de, men de har kommet inn og gjort jobben sin. Når det er sagt ser jeg helst at vi henter inn flest mulig gode spillere, men 25-mannsregelen tatt i betraktning trenger vi spillere som Yennaris(Som jeg synes var meget positiv når han fikk sjansen.)

Link to comment
Share on other sites

Podolski og Vertonghen ser jeg både på som realisitiske og meget positive overganger. Forøvrig synes jeg det er rart ingen har nevnt Joao Moutinho når de vil ha en offensiv midtbanespiller. Den karen synes i hvert fall jeg er fantastisk spennende i tillegg til at han spiller i en "liten" klubb.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at ingen har nevnt Joao Moutinho er vel fordi han ikke er så fantastisk.. ei heller ville han blitt særlig billig mtp. at Porto som regel skal ha blodpris for sine spillere. En annen grunn var også måten han fikk overgangen til Porto gjennomført. Absolutt ingen klasse der i gården.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at ingen har nevnt Joao Moutinho er vel fordi han ikke er så fantastisk.. ei heller ville han blitt særlig billig mtp. at Porto som regel skal ha blodpris for sine spillere. En annen grunn var også måten han fikk overgangen til Porto gjennomført. Absolutt ingen klasse der i gården.

Enig, dessuten er ikke Moutinho noen klassisk offensiv midtbanespiller heller. Porto sin taktikk er å kjøpe billig og selge DYRT og Moutinho ville sikkert blitt verdsatt til like mye som Götze, Hazard og så videre.

 

Stemmer det at Nuri Sahin kun har startet en kamp for Real Madrid? Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Enig, dessuten er ikke Moutinho noen klassisk offensiv midtbanespiller heller. Porto sin taktikk er å kjøpe billig og selge DYRT og Moutinho ville sikkert blitt verdsatt til like mye som Götze, Hazard og så videre.

 

Stemmer det at Nuri Sahin kun har startet en kamp for Real Madrid? Hvorfor?

 

Stemmer det. Var først skadet helt til slutten av desember og etter det har han slitt med å spille seg inn i førstelaget. Mye av grunnen er nok at Khedira, Alonso, Özil og Káka alle har holdt seg skadefrie i lang tid og også vært i meget god form. Sahin er meget god, men tror han gjorde en stor feil ved å gå til Real Madrid såpass tidlig i karrieren.

Link to comment
Share on other sites

Virker som at det bor mye i Guidetti. Lett å ta av etter en landslagsdebut men Gudetti virker å være en jordnær og sympatisk type.

http://svtplay.se/v/..._otroligt_stort

 

Kanskje du får ditt ønske oppfylt?

 

http://www.caughtoffside.com/2012/03/24/arsenal-to-launch-summer-bid-for-man-city-youngster-john-guidetti/

Link to comment
Share on other sites

 

Kanskje du får ditt ønske oppfylt?

 

http://www.caughtoff...-john-guidetti/

Uten å trykke på linken, burde det være forbudt å linke til den siden der. Bli ikke overrasket om det kommer "Arsenal to launch £100m bid for Ronaldo in the summer" som overskrift i morgen. Siden er kort sagt søppel. Det er en skam slik de holder på.

Link to comment
Share on other sites

 

Uten å trykke på linken, burde det være forbudt å linke til den siden der. Bli ikke overrasket om det kommer "Arsenal to launch £100m bid for Ronaldo in the summer" som overskrift i morgen. Siden er kort sagt søppel. Det er en skam slik de holder på.

Det er mange sider som er mye verre...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...