Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

 

 

Caught Offside er vel strengt talt ikke noe verre eller bedre enn sider i samme sjanger. Det er rett og slett en møkkaside. Som Tribal Football blant annet..

Ser ikke hvordan den skiller seg fra andre bloggbaserte sider. Syns nevnte side gir meg mer enn "aviser" som the sun, daily Mail og news of the world for å nevne noen. Eller alle twitter-kilder som blir spredt her inne.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Ser ikke hvordan den skiller seg fra andre bloggbaserte sider. Syns nevnte side gir meg mer enn "aviser" som the sun, daily Mail og news of the world for å nevne noen. Eller alle twitter-kilder som blir spredt her inne.

 

Problemet med Caught Offside er at den skal være en "seriøs" side, men de finner rett og slett opp rykter. Pluss at de tar ting fra twitter og bruker de som seriøse kilder.

Link to comment
Share on other sites

Det kan hende me slepp å handle midtbanespelarar viss vår eigen Serge Gnabry er det stortalentet alle vil ha det til. Mange meinar at 16 åringen er klar for A lagsspel alt neste sesong. Når i tillegg Jack Wilshere er tilbake vil me brått ha mange gode midtbanespelarar tilgjengeleg.

Link to comment
Share on other sites

Gnabry er vel mer av en kantspiller utifra hva jeg har sett og han er et stort talent, men han er på ingen måte klar for å bidra i Premier League ennå. Derimot har vi Miyaichi som allerede er god nok og som trolig bare vil bli bedre etter å ha spilt for Bolton ut sesongen. Gnabry kan muligens få innhopp i Carling Cupen eller noe lignende dog.

Link to comment
Share on other sites

Noen flere som fulgte med på Köln - Borussia Dortmund i dag, eller generelt fulgt BvB de siste par sesongene? For de av dere som ikke fikk sett denne kampen, se den i reprise! Jeg vil bruke denne kampen som et godt eksempel på hvorfor denne spilleren ville passet perfekt inn i Arsenal og forbedret laget foran neste sesong, uten å ribbe oss for penger.

 

Den jeg vil trekke frem er Shinji Kagawa. Han ble signert fra den japanske ligaen foran sesongen 2010/11 og har bare blomstret mer og mer for hver kamp som går. Første sesongen i Bundesligaen scorte han 8 mål på 18 kamper før han ble skadet resten av sesongen - ble også valgt med på beste 11'er i ligaen denne sesongen. Denne sesongen, 2011/12, så har han hittil 11 mål pluss en god del assist som jeg ikke har tall på. 29 kamper for A-landslaget til Japan og 9 mål. Altså et ganske brukbart snitt på mål per kamp for offensiv midtbanespiller å være.

 

Noen kan kanskje begynne å tenke tanker om at dette kommer pga manglende defensiv jobbing, og at han ligger på midtsirklen og venter på ballen, men der tar de feil. Som japanere/asiater flest så er han ikke redd for å ta i et tak hjemmover på banen også, og er ofte den som setter inn knallharde taklinger foran egen 16 meter - og treffsikre er de også. Når man tar i betrakning at han bare er 23 år (født 17. mars 1989), så har han god tid til å tilpasse seg den engelske ligaen, uten at jeg tror det bygger på store problemer. Bare se på David Silva som er den akkurat samme spilletypen, og ikke har hatt noen problemer med tempoet og fysikken.

 

Så kjære Wenger; hvis du synes Hazard og Götze er for dyre, så flytt blikket over på Kagawa som er (antakeligvis) langt billigere uten at kvaliteten faller på spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk tenkt til å nevne Kagawa selv. Vært i vanvittig form for Dortmund og virkelig strålt i Götze's fravær. 11 mål og 9 målgivende i ligaen hittil og er generelt en pest og en plage for ethvert forsvar. Stod vel med 1 målgivende, 2 mål og var tredjesist på et annet mål etter en nydelig hælflikk. Rask, teknisk og hardtarbeidende, men jeg lurer faktisk på om vi heller burde gi Ryo en sjanse. Skulle gjerne sett en Hazard/Götze/Shaqiri/Kagawa (osv. osv.) inn, men mtp. at vi har Walcott (anser han fortsatt ikke som kantspiller, men man må bare innrømme at gutten kan være ekstremt produktiv), Gervinho, Chamberlain og Miyaichi. Kagawa kommer nok heller ikke til å bli billig som man skulle håpe (Dortmund kjøpte han for rundt 300,000 euro forøvrig) og hvis vi trenger en spiller til som kan bekle begge kantene så kunne muligens en "gratis" Hoilett vært et alternativ? Ikke akkurat tittelambisjoner mtp. signeringer her, men kan skjønne Wenger sitt dilemma mtp. disse unge stortalentene våre pluss Gervinho/Walcott som faktisk ikke er i nærheten av å nå sitt høyeste nivå selv engang.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke fylle opp 25-mannskvota med spillere som Hoilett. Det er min mening, gratis eller ei.

 

Så en Hoilett som er bedre enn f.eks. Tottenhams Lennon ville ikke vært velkommen? Hoilett står vel med rundt 6 mål og 6-7 assists hittil i Premier League for et helt elendig Blackburn lag. Han er også yngre enn Walcott (født i 1990) og har litt i underkant av 100 Premier League kamper i en alder av 21. Blackburn's "stjerne" spiller disse siste sesongene selv om han kanskje blir slått av Yakubu denne sesongen, men i motsetning til sistnevnte så var ikke Hoilett sin gode sesong en overraskelse. Han har bare blitt bedre og bedre og vil bli en god spiller i fremtiden. Han trenger heller ikke å registreres kommende sesong og hvis han ikke imponerer så kunne vi solgt han for en god slump penger uansett.

 

Så må si meg riv ruskende uenig med deg der gitt..

Link to comment
Share on other sites

Må han ikke registreres i år dersom han er 1990? Eller er ikke det før nesteår? Selvfølgelig skal du få lov til å være uenig, men en overgang for Hoilett vil blokkere andre mulige signeringer, som jeg mener hadde vært bedre valg. Selvom de da koster en del penger i forhold.

Link to comment
Share on other sites

Hoilett er en spennende spiller som sikkert kan gjøre en jobb i Arsenal, men jeg tror han kun er aktuell dersom vi mister Walcott. Det er grei dekning på kantene ellers i form av Ox, Gervinho, Walcott og Miyachi (og kanskje Podolski?) og Wenger er ikke fremmed for å plassere spiller eller sentrale midtbanespillere der heller i kamper der det trengs. Andre områder i stallen kan prioriteres.

 

Hvis vi skal snakke om undervurderte unge spillere i bunnen av Premier League syns jeg James McCarthy i Wigan er en veldig god spiller. 21 år gammel og 70 PL-matcher på sentral midtbane for dem og denne sesongen syns jeg han har blomstret. Veldig god ballfordeler, dikterer tempo og bidrar mye i mellom begge boksene. For meg er han utvilsomt Wigans viktigste spiller, og kan minne litt om en yngre Arteta. Kanskje ikke helt Arsenalnivå over han, men kanskje om noen år? Verdt å holde et øye med, og jeg er ganske sikker på at han drar til en større klubb i sommer.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk tenkt til å nevne Kagawa selv. Vært i vanvittig form for Dortmund og virkelig strålt i Götze's fravær. 11 mål og 9 målgivende i ligaen hittil og er generelt en pest og en plage for ethvert forsvar. Stod vel med 1 målgivende, 2 mål og var tredjesist på et annet mål etter en nydelig hælflikk. Rask, teknisk og hardtarbeidende, men jeg lurer faktisk på om vi heller burde gi Ryo en sjanse. Skulle gjerne sett en Hazard/Götze/Shaqiri/Kagawa (osv. osv.) inn, men mtp. at vi har Walcott (anser han fortsatt ikke som kantspiller, men man må bare innrømme at gutten kan være ekstremt produktiv), Gervinho, Chamberlain og Miyaichi.

 

Hvordan skal et evt. kjøp av Kagawa stoppe utviklingen for Ryo, Chamberlain og Walcott når disse tre er kantspillere og ikke en offensiv midtbanespiller (ja, jeg vet Chamberlain spilte i midten mot Milan). Som du selv sier så har Kagawa blomstret i Götzes skadefravær, men selv om den unge tyskeren spiller så plasseres han som oftest på kant i den offensive trioen med Kagawa som den sentrale ballfordeleren. Dette er hans beste posisjon på banen og det er her vi har behov forsterkninger i form av kreativitet. At han kan spille på kant er bare en bonus som går ann å benytte seg av hvis de ordinære kantspillerne er skadet/trenger hvile.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre Wenger har tenkt å sprenge banken tror jeg vi bare skal glemme å hente noen spillere fra Borussia Dortmund. De satser beinhardt, sikter på å vinne Bundesligaen i år og varsler om et skyhøyt ambisjonsnivå når de henter inn Marco Reus for €18m. Tror ikke det er bare-bare å ønske seg noen spillere derifra, selv om de har topp kvalitet i de fleste ledd. Jeg ser ikke hvorfor noen av stjernene der skal ønske seg bort derifra såfremt de ikke får et stort tilbud fra en større klubb, og BVB har ikke noe behov for å selge heller.

Link to comment
Share on other sites

Behov for å selge? Til tross for svært gode prestasjoner de to-tre siste sesongene, har ikke Dormund noen spesiell god økonomi. Det var deres elendige økonomi, som gjorde de nødt til å satsa på unge uetablerte spillere. De spillerene er i dag etablerte spillere, som krever betraktelig høyere lønn enn tidligere. Økonomien er nå stabil i klubben, men ikke på noe vis god. Dortmund kommer noko til å selge en eller to av sine bedre spillere, for å sikre at de har økonomi til å beholde de resterende. Det fryktelige ville da være at de solgte Subotic til utd, og beholdt resten... Götze til Arsenal i sommer! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Må han ikke registreres i år dersom han er 1990? Eller er ikke det før nesteår? Selvfølgelig skal du få lov til å være uenig, men en overgang for Hoilett vil blokkere andre mulige signeringer, som jeg mener hadde vært bedre valg. Selvom de da koster en del penger i forhold.

 

Mente han var født i august/september slik som Gibbs. Temmelig sikker på at hvis man er 21 idet sesongen sparkes igang så trenger man ikke å registreres, men nå er Hoilett født i juni så da må han vel kanskje registreres allikevel. Samme gjelder forøvrig med Szczesny som også må registreres i år tydeligvis.

 

Når det gjelder at en overgang for Hoilett blokkerer andre mulige signeringer så kan det stemme, men helt ærlig så tviler jeg virkelig på at Wenger kommer til å sprenge banken for noen og at han heller ender opp med å si seg fornøyd med de vi har tilgjengelige. Derfor vil jeg heller ha Hoilett fremfor ingen hvis dette er planen til Wenger. Syntes også Hoilett er en god spiller som vi kunne hatt nytte av ved flere anledninger.

 

Hvordan skal et evt. kjøp av Kagawa stoppe utviklingen for Ryo, Chamberlain og Walcott når disse tre er kantspillere og ikke en offensiv midtbanespiller (ja, jeg vet Chamberlain spilte i midten mot Milan). Som du selv sier så har Kagawa blomstret i Götzes skadefravær, men selv om den unge tyskeren spiller så plasseres han som oftest på kant i den offensive trioen med Kagawa som den sentrale ballfordeleren. Dette er hans beste posisjon på banen og det er her vi har behov forsterkninger i form av kreativitet. At han kan spille på kant er bare en bonus som går ann å benytte seg av hvis de ordinære kantspillerne er skadet/trenger hvile.

 

Nå har jo også Kagawa ved flere anledninger spilt på kanten når Götze har vært tilgjengelig da Klopp liker å bytte litt rundt, men favorittposisjonen hans er offensiv midtbane som du sier. Så slik sett så ville han kanskje ikke stoppet utviklingen til Ryo, Walcott o.l., men jeg mener at Chamberlain sin beste posisjon faktisk er akkurat her og mtp. at Wilshere sin favorittposisjon også er litt høyere opp i banen så ville muligens et kjøp av Kagawa ødelagt litt for mulighetene hans i nettopp denne posisjonen, men selvfølgelig hvis Kagawa hadde blitt hentet så hadde jeg ikke latt tårene falle for å si det sånn. Den sorg den tid i så fall! :P

 

Det er korrekt som refser sier over. Dortmund har kontroll på økonomien, men den er stram.

 

Veldig stram faktisk. At de faktisk hadde råd til Reus for 18 millioner pund skjønner jeg egentlig ikke, men det er uansett drøyt hvor bra Dortmund faktisk har gjort det etter at de var nære ved å gå konk for 6-7 år siden. Ikke bare på det økonomiske planet ved å bygge opp hele økonomien til klubben fra scratch, men også sportslig. Rett og slett helt fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jo også Kagawa ved flere anledninger spilt på kanten når Götze har vært tilgjengelig da Klopp liker å bytte litt rundt, men favorittposisjonen hans er offensiv midtbane som du sier. Så slik sett så ville han kanskje ikke stoppet utviklingen til Ryo, Walcott o.l., men jeg mener at Chamberlain sin beste posisjon faktisk er akkurat her og mtp. at Wilshere sin favorittposisjon også er litt høyere opp i banen så ville muligens et kjøp av Kagawa ødelagt litt for mulighetene hans i nettopp denne posisjonen, men selvfølgelig hvis Kagawa hadde blitt hentet så hadde jeg ikke latt tårene falle for å si det sånn. Den sorg den tid i så fall! :P

 

Det vil i såfall bare være et lukusproblem vi sjelden får se med den skadehyppigheten som har vært i troppen de senere årene. Og selv om Rosicky nettopp signerte en ny kontrakt som binder han til 2013/14 sesongen(?), så vil det være smart å få inn en spiller som kan integrere seg i systemet og samfunnet før tsjekkeren legger skoene på hyllen. Samtidig har vi jo den plassen i 25 mannstroppen som Benayoun denne sesongen fikk, som jeg tviler på blir forlenget.

 

Og i motsetning til deg, så tror jeg det vil trille noen tårer hvis Kagawa blir signert ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Det vil i såfall bare være et lukusproblem vi sjelden får se med den skadehyppigheten som har vært i troppen de senere årene. Og selv om Rosicky nettopp signerte en ny kontrakt som binder han til 2013/14 sesongen(?), så vil det være smart å få inn en spiller som kan integrere seg i systemet og samfunnet før tsjekkeren legger skoene på hyllen. Samtidig har vi jo den plassen i 25 mannstroppen som Benayoun denne sesongen fikk, som jeg tviler på blir forlenget.

 

Og i motsetning til deg, så tror jeg det vil trille noen tårer hvis Kagawa blir signert ;)

 

Tenkte mer på at jeg ikke ville ta sorgene på forskudd mtp. utviklingen til de andre unge spillerene våre ;) forøvrig er det kun èn spiller som vil få tårene mine til å komme ut hvis han signerer for klubben. Og det er Thierry Henry! ;)

 

Ellers vet man ikke med Rosicky. Han kan ha fått et par år ekstra mtp. det lange skadeavbrekket og han er vel et halvt år yngre enn Xavi som trolig har sin beste sesong i en alder av 32. Så muligens kan han holde et toppnivå i 2 sesonger til? Uansett så er det bedre å være føre var og ha en spiller for mye enn en for lite.

 

Når det gjelder Benayoun så har du riktig til en viss grad. Problemet er bare at Szczesny må registreres i 25-mannstroppen denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Erstatt Benayoun med Hazard/Kagawa/Götze

Skjer aldri, men lov å drømme, kjøp av asiatiske spillere lønner seg som regel uansett mtp fans og draktsalg. Min mening er at Hoilett burde hentes inn kun om vi ikke får noen annen.

Prioriteringslista mi for sommeren akkurat nå er:

1. Nye kontrakter til VP og Walcott

2. Podolski(Kagawa-Götze og Hazard prioriteres etter han akkurat nå pga gode spillere på kant)

3. Bedre backup for Song enn Frimpong og Coquelin som muligens bør lånes ut.

4. Venstreback-talent som ikke går på kvota, men kan bidra i PL ved krise

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Ifølge The Telegraph så følger fortsatt Wenger med på Hazard, Götze og Hoilett og er "ivrig" på å få inn en av de. Nevner ikke Kagawa, men Wenger følger utvilsomt med på utviklingen hans og har tidligere vært interessert i japaneren. Dog tviler jeg på at han stikker fra Dortmund ved første anledning.

 

Når det gjelder backup for Song så syntes jeg Coquelin burde få sjansen. Arteta har vist at han klarer å ta veldig mye av det defensive arbeidet alene og med muligens Coquelin og Wilshere så tror jeg dette skal gå greit. Frimpong derimot er milevis bak nivået til Coquelin og burde lånes ut når han er skadefri igjen.

 

Enig angående venstreback talent (vi har virkelig ingen talenter igjen i denne posisjonen som er nærme førstelaget. Skulle gjerne sett en Jenkinson-lignende signering der) og Podolski/annen spiss av høy klasse som prioritering. Det optimale ville vært Podolski, Hazard/Götze/Kagawa/Hoilett/Eriksen samt et ungt venstreback talent + nye kontrakter på van Persie, Walcott og muligens Song.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke Gibbs et talent da? Syns ikke vi trenger noen ny venstreback da vi har 2 meget gode venstrebacker fra før. En ny klassespiss og en god kreativ offensiv spiller, så er jeg fornøyd med overgangsvinduet, så sant ingen av våre viktigste spillere forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg enda ikke overbevist om talentet til Jenkinson, men han er milesvis bedre enn en stopper i posisjonen, i tillegg kan Coquelin og Yennaris bidra der. På venstrebacken der i mot har vi Santos som i teorien skal være sjeldent skadd og Gibbs som ikke kan regnes med og ikke noe bak mens vi har to talenter bak Sagna som er sjeldent skadd.(tre med Coquelin som kan spille god fotball der og) Lite logisk og bør løses.

 

Er enig med deg angående Coquelin for øvrig, sånn som midtbanen er for øyeblikket er det vanskelig å se at vi trenger en forandring der, men hadde vært fint med en ny midtbanespiller som kan bidra begge veier, kanskje M'Vila?

 

Er ikke Gibbs et talent da? Syns ikke vi trenger noen ny venstreback da vi har 2 meget gode venstrebacker fra før. En ny klassespiss og en god kreativ offensiv spiller, så er jeg fornøyd med overgangsvinduet, så sant ingen av våre viktigste spillere forsvinner.

Gibbs er et talent, men hvor ofte kan man regne med at han er skadefri? Vil også helst ha en god spiss og en midtbanespiller(dog ikke nødvendigvis kreativ, tror vi har spillere som kan fylle inn den kreative rollen og de defensive så blir litt hipp som happ)

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Gibbs er et talent, men hvor ofte kan man regne med at han er skadefri? Vil også helst ha en god spiss og en midtbanespiller(dog ikke nødvendigvis kreativ, tror vi har spillere som kan fylle inn den kreative rollen og de defensive så blir litt hipp som happ)

The fifth official treffer spikeren på hodet:

The only sharp intake of breath on Saturday came when Kieran Gibbs chose to incorporate a jump into his celebration after scoring his first Premier League goal, with 60,000 fans fearing he might break a bone upon landing.

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

 

Problemet er bare at Szczesny må registreres i 25-mannstroppen denne sesongen.

Det er rett, men Polakken går inn i gruppa "Home grown"-spillere, og der har vi pr dato god plass.

Av spillere som er i klubben pr.dato, under forutsetning av at ingen av de blir solgt til sommeren, så vil den reserverte kvoten på 8 (home grown) spillere fra høsten bestå av syv spillere inkludert Szcsesny. "Home Grown" spillere være Szczesny, Djourou, Gibbs, Mannone, Song, Walcott og Ramsey. Ramsey og Szczesny vil gå fra U-21 til Home grown.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...