Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Kjenner ikke til veldig mange gode, unge høyrebacker som kan være tilgjengelig. Eneste som dukker opp for meg er disse standard FM-spillerne. Aurier, Corchia, Vrsaljko og Santon. Aner egentlig ingenting om dem.

 

Vrsaljko er vel den eneste jeg har litt kjennskap til bortsett fra Santon (og van der Wiel selvfølgelig). Førstnevnte har jo tidligere blitt linket kraftig til Arsenal. Muligens en avtale vi kan få dratt i land en eller annen gang? Er ellers få unge talenter jeg vet om på høyrebacken. Trenger også et talent på venstrebacken da vi har så og si ingen spennende unge venstrebacker i klubbens akademi som er i ferd med å gå gradene..

Link to comment
Share on other sites

Lucas Digne har jeg sett litt når jeg har fulgt med på Hazard, men tviler på at Lille vil gi slipp på han helt med det første. Samtidig så kunne jeg tenke meg en engelsk spiller (mtp. homegrown drittreglene). Luke Shaw er vel en spiller vi muligens kan ende opp med om en sesong eller to (nok et Southampton produkt forøvrig).

 

Jordi Alba kan vi nok bare glemme. Det er rett og slett ikke en sjanse i havet for at han blir Arsenalspiller slik jeg ser det :P

 

Syntes det er utrolig kjedelig at vi ikke fikk inn Pedro Botelho til klubben tidlig slik at han kunne blitt homegrown. En spiller jeg har sansen for som burde få arbeidstillatelse nå i sommer, men som jeg ikke tror får sjansen av Wenger selv etter 5 sesonger på utlån i Spania.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Er vel slik at OM vi hadde kjøpt Digne nå, så hadde vel han blitt regnet som homegrown om 3 år, eller er han året for gammel?

 

Klar over at det ikke er noen sjans i havet for akkurat det.

 

Nathaniel Clyne er vel heller ikke heeelt krise? Dersom du har veldig lyst på engelsk. Har vel tidligere vært linket til United.

Link to comment
Share on other sites

Er vel slik at OM vi hadde kjøpt Digne nå, så hadde vel han blitt regnet som homegrown om 3 år, eller er han året for gammel?

 

Klar over at det ikke er noen sjans i havet for akkurat det.

 

Nathaniel Clyne er vel heller ikke heeelt krise? Dersom du har veldig lyst på engelsk. Har vel tidligere vært linket til United.

 

Han rekker vel faktisk akkurat å bli regnet som homegrown hvis han blir hentet før 20 juli. :P

 

Clyne er ikke dum nei. Hadde glatt tatt imot han for å si det sånn.

 

Forøvrig: Håper at det unge talentet som jeg nevnte tidligere blir Nick Powell. Han er spennende!

 

Eller bare vente noen år til Sagna blir 32/33 år og hente inn Kyle Walker fra spurvene? :P

 

Kyle Walker er ikke god nok for Arsenal. :P

Link to comment
Share on other sites

Overrasket over responsen Stefan fikk tidligere i tråden. Alt han sier er jo at det kanskje er verdt et forsøk. Mest sannsynlig vil van der Wiel til en klubb hvor spilletid er garantert i større grad, but you never know! Coentrao gikk jo til Real selv om de hadde Marcelo bl.a. Jeg mener det langt ifra ville vært bortkastede penger hvis klubben tok seg råd til dette om muligheten skulle by seg.

 

Forrige sesong slapp vi inn 49 mål og for dårlige alternativer på backene var utvilsomt en av grunnene til det. Det var også veldig merkbart at vi slet offensivt i som følge av backproblemene. Ja, 8 mill er nokså mye for en "reserve", men husk at sesongen er lang og at Sagna, som nevnt, er ute til sept/okt og fyller 30 neste år. Og se ikke bort ifra at van der Wiel kan gi Sagna meget god konkurranse og kanskje til og med bli foretrukket i kamper hvor vi har mye ball da han er en mer offensivt anlagt back. I mine øyne er ikke Jenkinson, og spesielt ikke Djorou, hverken gode eller trygge nok til at det er "safe" å skulle stole på at de leverer så bra som kreves når Sagna er ute. Gi Jenkinson et utlån og se. Hadde vi vært så heldige at vi kunne fått van der Wiel hadde vi hatt en solid backup og fremtidens mann i boks. Og si hvis vi også neste sesong skulle få problemer på venstrebacken

også (ikke usannsynlig det), da kunne vi skyvd glitrende Sagna over og sluppet å ta TV5 ut av pos som vi måtte ifjor. Også har man landslagsbacken til Nederland på motsatt side til å covre for Sagna. Gud så deilig det ville vært.

 

Håper ihvertfall inderlig vi forsterker på høyrebacken bak Bac. Det er veldig nødvendig slik jeg ser det.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Mathieu Debuchy må være den høyrebacken jeg har mest lyst på akkurat nå. Har fulgt litt med på Lille mest pga Hazard, men han imponerer hver gang der. Nå har han jo spilt seg inn på det franske landslaget og scoret på lørdag mot Island. Men når det snakkes om at van der Wiel ikke vil sitte på benken, så kan vi hvertfall ikke hente Debuchy. Uansett så føler jeg ikke at han er mannen for oss, med tanke på at Sagna kommer tilbake.

 

Ser helst at vi får inn en som ikke trenger å registreres i 25-manns troppen, eller en som kan bekle flere posisjoner i forsvaret. Men om det finnes så mange backer under 21, som er bedre enn Jenkinson som samtidig ikke krever førstelagsspill hver uke fra da Sagna returnerer. Synes vi bare skal bruke Coquelin der til Sagna kommer tilbake. Han er mer enn god nok der.

Link to comment
Share on other sites

Sagna er fortsatt en av de få spillerne våre som jeg ikke ville byttet ut mot noen realistiske transfertargets, sammen med Song og Van Persie. Grunnen til at jeg stiller meg positiv til en Van Der Wiel er at vi hadde måneder uten backer i denne sesongen og Sagna kan bekle begge.. Djourou og Vermaelen var krise på backen i alle fall.

 

Ville helst hatt en god venstrebackreserve dog, for er ikke overbevist om at Santos og Gibbs holder seg skadefrie samtidig hele neste sesongen og Coquelin og Jenkinson klarer jo å fylle inn et par kamper for Sagna tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg De Jong om M'Vila ikke kommer inn.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2151443/Arsenal-eye-Manchester-City-midfielder-Nigel-De-Jong.html

 

Trenger litt tøffhet i laget vårt! Men før det skjer vil jeg ha en offensiv midtbanespiller og en ving, viktig at vi har minst tre personer som kan bekle høyreback og venstreback også(høyreback: Jenkinson, Coquelin, Sagna)(Venstreback: Gibbs, Santos og ?)

 

Har forståelse for at de fleste av dere ikke ønsker De Jong, men jeg tror han ville vært en forsterkning som kan fungere som rotasjon, i City er han jo knapt på benken!

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg virkelig ikke De Jong. Da ser jeg på Capoue og Biglia som bedre valg.

 

Forøvrig:

 

Newcastle scout Lille's Mathieu Debuchy in action for France

 

Lille are said to value the player at closer to £8 million, and are aware that Turkish duo Galatasaray and Fenerbahce are willing to pay that, giving them a strong hand at the negotiating table.

 

Hvis dette stemmer så håper jeg virkelig Wenger følger med.

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Debuchy har en klausul på 8 millioner pund, om Newcastle får han må vi passe oss for de neste sesong også.. Biglia? Er en spiller jeg rangerer som like god defensivt som Pirlo, ligger lavt i banen, men er ingen ballvinner.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal Debuchy kommer til Arsenal å være andrevalget bak Sagna? Jeg antar han vil spille fotball og ikke sitte på benken.

 

Når det gjelder midtbanen er Fellaini er relativt høyt på ønskelista mi, men sitter dog på en lang og bra kontrakt i Everton. Ellers har jeg sagt det før, men James McCarthy fra Wigan er virkelig en spiller jeg har sansen for. Tror det bare er et spørsmål om tid før han ender i en større klubb, og hvis Martinez tar over Liverpool vedder jeg levra mi på at han tar med seg McCarthy. Ikke god nok til å være førstevalg hos oss, men ville vært en glimrende stallspiller i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal Debuchy kommer til Arsenal å være andrevalget bak Sagna? Jeg antar han vil spille fotball og ikke sitte på benken.

 

Når det gjelder midtbanen er Fellaini er relativt høyt på ønskelista mi, men sitter dog på en lang og bra kontrakt i Everton. Ellers har jeg sagt det før, men James McCarthy fra Wigan er virkelig en spiller jeg har sansen for. Tror det bare er et spørsmål om tid før han ender i en større klubb, og hvis Martinez tar over Liverpool vedder jeg levra mi på at han tar med seg McCarthy. Ikke god nok til å være førstevalg hos oss, men ville vært en glimrende stallspiller i første omgang.

 

Hvem sier han vil ende opp med å være andrevalg? Debuchy kan fort bli førstevalg hvis Sagna ikke kommer seg helt tilbake på toppnivå og/eller hvis førstnevnte utvikler spillet sitt enda mer. Vi burde hvertfall prøve oss på en høyreback i sommer (van der Wiel er mitt førstevalg hvertfall av tilgjengelige og velkjente høyrebacker) mtp. at Sagna er ute til trolig midten av oktober.

 

Fellaini hadde vært en god signering tror jeg, men mangler litt på enkelte områder. Dog tror jeg han hadde vært et godt kjøp da han fortsatt er ung og er et par år unna toppnivå. Tror han kunne blitt et monster på midtbanen for oss som Touré er for City.

 

McCarthy hadde jeg glatt tatt imot.

 

Edit:

 

The Crewe wonderkid Man United and Arsenal could take a punt on

 

Håper virkelig vi ender opp med å få tak i Powell. Kun 18 år (født i 94), men et massivt talent. Er ei heller i nærheten av å være like dyr som f.eks. Walcott og Chamberlain så det burde jo være en skikkelig mulighet for det her. I det minste så krysser jeg fingrene for at han ender opp i Arsenal og ikke United.

 

Målet hans mot Gillingham forresten:

 

http://www.youtube.com/watch?v=5sRBqBL60og

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Håper også på Powell, tror fremdeles at Bac vil være førstevalg etter skaden selv om Wiel eller Debuchy skulle komme inn(HAn er jo alt foran Debuchy for Frankrike) Synes du gjør et stort problem ut av noe som er et lite, Sagna har i årevis vært spilleren som blir satt opp først på laget, eneste vi har som er helt stabil og det oser klasse av.

 

Edit: Når det er sagt trenger vi backup, gjerne en kortsiktig løsning om Wenger virkelig har troa på Jenkinson..

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Dzeko linkes til Bayern for 20m. Det burde være mindre enn vi kan få for RvP om han ikke signerer ny, noen fler som har tenkt tanken?

 

Ja, faktisk. Dzeko/Podolski er mye muskler og besluttsomhet. Det er dette med lønn da. Bayern betaler mer enn Arsenal ........

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sant, men jeg mener at om vi kan betale RvP rundt 130 000 i uka, så kan vi vel klare å tilby Dzeko rundt det samme? Hvis Dzeko først skal dra så kan det jo fort bli mye benk hos Bayern også, noe det ikke hadde vært hos oss om Robin dro. Mario Gomez scorer jo på bestilling. Har selvfølgelig ikke troen på dette i det hele tatt, men er lov å leke med tanken..

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det BE. Foran spillere som Ribery, Gomez, Huntelaar, Robben, Podolski, Schweinsteiger osv. osv.

 

Utrolig synd at han ender opp i United. Er akkurat en slik type spiller de (og vi) trenger. Som Hazard så kommer begge disse to garantert til å hjemsøke oss kommende sesong.

 

Edit:

 

Virker også som om Baines begynner å nærme seg Manchester United. Ikke noe sorg for min del der da jeg anser han som altfor dårlig defensivt for Arsenal og Wenger, men vedder på at Ferguson klarer å få det under kontroll samtidig som han beholder de offensive ferdighetene..

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Dzeko linkes til Bayern for 20m. Det burde være mindre enn vi kan få for RvP om han ikke signerer ny, noen fler som har tenkt tanken?

Har tenkt tanken ja. Derfor synd at det ser ut som RvP blir en ny Nasri saga. Enden på visa blir vel at når RvP forsvinner så har de fleste tog gått. Kanskje Park får sjansen?

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt tanken ja. Derfor synd at det ser ut som RvP blir en ny Nasri saga. Enden på visa blir vel at når RvP forsvinner så har de fleste tog gått. Kanskje Park får sjansen?

 

Bare å kjøre på med Afobe i så fall.

 

Skulle forøvrig ønske vi hentet Hamsik etter at Hazard og Kagawa har gått til fienden.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...