Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Mye rart som skjer i OL, men jeg ble imponert over den meksikanske stopperen Diego Reyes i finalen i dag. 19 år gammel, tilsynelantende spinkel men hadde en bra match mot spillere som Hulk, Damiano og Neymar. Håper Wenger & co. holder et øye på han!

Link to comment
Share on other sites

Jeg la også merke til han! Virker som en meget spennende, fotballsmart fotballspiller. Søkte han opp på wikipedia, der det stod han tidligere har blitt koblet til united... Likte denne spilleren veldig godt, hadde vært en virkelig spennende signering!

Link to comment
Share on other sites

Hvem skal nå hentes inn for å erstatte spissen fra Red Light District som har tatt turen til Manchesters slum? Blir det i det hele tatt hente noen erstatter? Personlig håper jeg kanskje på Llorente..

Regner med at det blir som når vi solgte Nasri i fjor, erstatteren er allerede klar, i fjor var det Gervinho mens i år har vi Oliver Giroud og Lukas Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Slik laget pdd. ser ut (langtidsskader tatt i betraktning):

Szczesny

Jenkinson/Yennaris - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Gervinho/Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

Et helt greit lag det der på papiret, men hvordan Cazorla, Podolski og Giroud vil fare i Premier League er fortsatt uvisst. Samtidig som høyrebacken er svak med Sagna ute. Tar man også ut Song så har man et stort gapende hull på midten. Hvem skal fylle det? Vel.. M'Vila er jo et alternativ. Personlig håpet jeg på å beholde Song og allikevel få inn en mer defensiv spiller. Slik ser det ikke ut situasjonen tatt i betraktning..Trolig så blir det slik at "We have Diaby and Coquelin and I am confident they will be able to fill the hole left by Song". Skal man grave enda litt dypere så er det selvfølgelig også Walcott som er et usikkert kort, men har på følelsen av at han blir.

 

Samtidig så er også backupen til Giroud/Podolski dårlig. Chamakh vet vi alle at ikke er god nok og det samme med Park. Hva skjer her?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det forundrer meg fan ikke! Hvor er ambisjonene Wenger?!

 

Det er ikke så ille egentlig. Altså: Giroud er god. Hvordan han gjør det i Premier League og Arsenal kommer ann på, men han kan bli veldig veldig god hvis han får sjansen og brukes riktig.

 

Problemet slik jeg ser det er bare backupen. Podolski på venstre er ikke noe jeg anser som "supert" mtp. at jeg ikke syntes han er så veldig imponerende ute på kanten, men siden jeg ikke har sett han spille der noe særlig for Arsenal så lar jeg tvilen komme til gode. Det er DM plassen (hvor mange år er det nå vi har klagd her?) og backupen til Podolski og Giroud som plager meg. Samt backupen til Sagna og Szczesny.

 

Venstrebacken er jeg heller ikke helt trygg på, men har lyst til å se hvordan Gibbs utvikler seg. Han trenger fortsatt å lære seg en hel del om hvordan han skal posisjonere seg, men han virker ikke så ille. Største usikkerheten er skadeplagene hans.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt: Er ikke min største frykt. Er heller mer redd når det kommer til bredden på enkelte plasser. Særlig bak spissene, Sagna, Szczesny og DM plassen.

 

Det største problemet slik jeg ser det nå er hvis Song forsvinner. Det er et stort tap. Enda større blir det nå hvis Wenger satser på at Diaby skal klare det. Huff.. kjenner jeg får frysninger bare av å tenke på det..

Link to comment
Share on other sites

Som sagt: Er ikke min største frykt. Er heller mer redd når det kommer til bredden på enkelte plasser. Særlig bak spissene, Sagna, Szczesny og DM plassen.

 

Det største problemet slik jeg ser det nå er hvis Song forsvinner. Det er et stort tap. Enda større blir det nå hvis Wenger satser på at Diaby skal klare det. Huff.. kjenner jeg får frysninger bare av å tenke på det..

Tenken på å selge Song er heldigvis langt enklere å svelge for oss som synes Song litt for ofte bidrar like mye i motstanderens spill som i vårt :)

Link to comment
Share on other sites

Tenken på å selge Song er heldigvis langt enklere å svelge for oss som synes Song litt for ofte bidrar like mye i motstanderens spill som i vårt :)

Hvem skal så erstatte Song?? Ser ingen som allerede er om bord.

Ellers så frister Llorente som direkte erstatter for Zac McCracken,men det ser ikke slik ut;

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3453026.ece

Helt latterlig mener jeg!!

Edited by gooner6
Link to comment
Share on other sites

Syns ikke det er latterlig i det hele tatt. Både Podolski og Giroud er pure class, Podolski har vært jevnt god over lang, lang tid. At han nå i større grad kan spille sentralt i banen som spiss tror jeg vil gjøre han svært godt. Når man skal snakke ned Podolski, trekker man fram hans tid i Bayern. Etter det jeg vet så spilte han i stor grad på vingene i Bayern. I Arsenal får han en annen rolle. Giroud ble toppscorer i Frankrike i fjor, for et lag som Montepellier, svært sterkt. Jeg tror vi kommer til å se mye bra av den mannen også. Jeg gleder meg stort til å se disse spissene sammen. Om dette fører til at vi legger om til 4-4-2, der Walcott matches på topp har vi kommet styrket ut av det!

 

Dette er ikke latterlig, sett i forhold til hvordan vi erstattet Cesc og Nasri i fjor så har vi erstattet godt i år. 1 stk Van Persie ut, 2 stk meget gode spisser inn. Det har vi ikke lov til å klage på. Om det skulle vise seg at vi selger Song også, uten å erstatte så er vi inne på en helt annen diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke latterlig, sett i forhold til hvordan vi erstattet Cesc og Nasri i fjor så har vi erstattet godt i år. 1 stk Van Persie ut, 2 stk meget gode spisser inn. Det har vi ikke lov til å klage på. Om det skulle vise seg at vi selger Song også, uten å erstatte så er vi inne på en helt annen diskusjon.

2 gode spisser med tilsammen 0 kamper og 0 antall mål i PL. En Giroud som har 1 scoring internasjonalt, 1 god sesong i Ligue 1 (hvor han scoret 2 mål mot topp 6 lag..) og som har spillt 45 minutter som spiss mot Køln. På denne tiden tapte han flere nærkamper, bommet på tre gode sjanser og virket klossete med ballen.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så var Podolski elendig for BM og han klarte ikke presset. Han fikk spille i mange posisjoner og presterte ikke i det hele tatt. Hva skal nå skje?

Det eneste vi vet er at vi har solgt vår beste spiller nok en gang. En spiller som på relativt få kamper for klubben har scoret 132 mål. En spiller som overgår de to nevnte herrer i alle faser av spillet. For meg er vi ufattelig mye mer svekket enn styrket og jeg tror ikke minst at moralen i laget igjen har fått en kraftig smell.

Vi har en tøff sesongstart og jeg frykter en like dårlig uttelling som i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en tøff sesongstart og jeg frykter en like dårlig uttelling som i fjor.

 

Det skumleste av alt er at vi også har en utrolig tøff start i PL denne sesongen. Møter samtlige topplag i ligaen på de første 10 kampene. Da skulle man tro at man ville ha førstelaget klart minst et par uker før avspark.. men neida.

 

Om Giroud og Podolski klarer å erstatte van Persie er fortsatt et usikkert kort. Hvor ofte scorer en en debutant i PL 15+ mål? Klarer ikke å se en av disse to scorer over 15 mål engang for å være ærlig.. tror Giroud kan bli god og det samme med Podolski, men bare ikke på et van Persie nivå.

 

På tide å forsterke andre plasser hvertfall! Har man blitt svakere i en posisjon så må man forsterke på andre plasser for å kompensere og bli et bedre lag totalt sett.

Link to comment
Share on other sites

2 gode spisser med tilsammen 0 kamper og 0 antall mål i PL. En Giroud som har 1 scoring internasjonalt, 1 god sesong i Ligue 1 (hvor han scoret 2 mål mot topp 6 lag..) og som har spillt 45 minutter som spiss mot Køln. På denne tiden tapte han flere nærkamper, bommet på tre gode sjanser og virket klossete med ballen.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så var Podolski elendig for BM og han klarte ikke presset. Han fikk spille i mange posisjoner og presterte ikke i det hele tatt. Hva skal nå skje?

Det eneste vi vet er at vi har solgt vår beste spiller nok en gang. En spiller som på relativt få kamper for klubben har scoret 132 mål. En spiller som overgår de to nevnte herrer i alle faser av spillet. For meg er vi ufattelig mye mer svekket enn styrket og jeg tror ikke minst at moralen i laget igjen har fått en kraftig smell.

Vi har en tøff sesongstart og jeg frykter en like dårlig uttelling som i fjor.

RP7. Du har bestemt deg for å hate Giroud. Gi nå gutten en sjanse. Han ble tross alt topscorer i Frankrike, så helt udugelig er han nok ikke.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

JEg er nok til dels enig med RP7 - gutten har hatt 1 god sesong i frankrike, og det skal erstatte RvP? Det blir naivt å tro. I tillegg er den franske ligaen mye svakere fysisk enn den engelske. Ta med at han knapt scora mål mot de antatt beste franske lagene - så kan han virke som en lettvekter... Men for all del... Mulig jeg tar feil - men jeg har ikke spesielt tro på Giroud som vår målgarantist.

Link to comment
Share on other sites

Podolskis tid i BM trenger ikke bety så mye. Henry var en flopp i Juventus, Vieira fikk aldri sjansen i Milan. Jeg ser ingen grunn til å avskrive hverken han eller Grioud enda. La de spille før vi svartmaler.

 

Og fransk liga er svakere fysisk enn den engelske? Du kunne ikke tatt mer feil, det er heller motsatt - den franske ligaen er knallhard. Myten at england er for tøff fysisk for spillere lever av en aller annen grunn i beste velgående - på tross av at "svake" spillere har utpreget seg som noen av ligaens beste spillere igjennom flere år. En spiller kommer uansett ikke til å erstatte RVP. Laget må justeres, ting må løses annerledes og spillere må brukes på en ny måte.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Det var din mening - det jeg har sett av fransk liga virker ikke hardere enn å møte Stoke, Everton, Chelsea, Newcastle, West Brom, West Ham osv.

 

Ja, noen av de beste laga har litt "svakere" fysikk på noen av sine beste spillere, men det er en grunn til at spillere som Rooney, Drogba, Bellamy osv. gjør det godt i PL - de klarer å hamle opp med store sterke midtstoppere på motstanderlaget.

 

Så nei - jeg mener at fransk liga er mindre krevende fysisk enn engelsk liga. Samtidig er den generelle kvaliteten på lagene dårligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har troen på at vi vil bli langt farligere framover enn tilfellet var foregående sesong. Det vi mister i ekstremkompetanse vil vi ta igjen på et bredere spekter av ferdigheter. Det har vært med RvP som det var med Henry på tampen. Alt handler om denne spilleren og man er sterkt handikappet når vedkommende ikke spiller fordi man ikke klarer å omstille seg. Dette kommer til å bli bra

Link to comment
Share on other sites

Så nei - jeg mener at fransk liga er mindre krevende fysisk enn engelsk liga. Samtidig er den generelle kvaliteten på lagene dårligere.

 

Kvaliteten på lagene er dårlige, skal ikke være uenig med deg der. Likevel er det neppe helt tilfeldig at utallige spillere kommer den franske serien hvert år og etablerer i england på rekordfart. De fleste utlendingene i PL er vel franske? Skal man kritisere Giroud for noe må det være manglende erfaring på toppnivå, jeg ser ingen problemer med det fysiske aspektet. Vi får derimot svar på det innen kort tid regner jeg med.

Link to comment
Share on other sites

Det var din mening - det jeg har sett av fransk liga virker ikke hardere enn å møte Stoke, Everton, Chelsea, Newcastle, West Brom, West Ham osv.

 

Ja, noen av de beste laga har litt "svakere" fysikk på noen av sine beste spillere, men det er en grunn til at spillere som Rooney, Drogba, Bellamy osv. gjør det godt i PL - de klarer å hamle opp med store sterke midtstoppere på motstanderlaget.

 

Så nei - jeg mener at fransk liga er mindre krevende fysisk enn engelsk liga. Samtidig er den generelle kvaliteten på lagene dårligere.

Å møte Marseille f.eks er nok fysisk slitsomt det også, et lag med M'bia, N'Koulou, Diarra og Brandao..

Link to comment
Share on other sites

 

RP7. Du har bestemt deg for å hate Giroud. Gi nå gutten en sjanse. Han ble tross alt topscorer i Frankrike, så helt udugelig er han nok ikke.

 

BE

Du har helt rett. Han skal få sin sjanse.

Minner om at Givarch' ble toppscorer to år på rad... :-)

Giroud er en god spiller, ikke det jeg mener. Men, han har i mine øyne store mangler som gjør at jeg dessverre ikke har tro på ham. Jeg skal glede meg stort om han lykkes og være den første til å innrømme at jeg tok feil hvis så skulle skje :-)

Link to comment
Share on other sites

Å si at Giroud ikke er fysisk god nok er tull, fyren er en blytung og muskuløs versjon av Chamack, med avslutningsferdigheter.

Har sett videoer av ham der han knuser 4 spillere i en duell for så å skalle ballen i nettet mange ganger, og han har et svært voldsomt venstreben.

Jeg er positiv til det motsatte er bevist, når vi fikk Chamack så visste vi at han ikke var noen storscorer, men med Giroud blir det noe annet tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Om Giroud blir en hit eller flopp gjenstår å se. Men han har ihvertfall større sjanse for å lykkes enn Chamack hadde. Giroud har jo faktisk en bra skuddfot og er langt sterkere enn hva Chamack er. Virker også som han posisjonerer seg bedre også.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...