Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Nå er to ganske langt mellom hvilke spillere jeg tror vi kan hente inn, og hvilke spillere jeg ønsker vi henter. Mine ambisjoner vil alltid være å vinne pokaler å da må forsterkningene være ypperste verdensklasse, siden det nettopp er det vi har mistet i van Persie og Song er/var jaggu nært han også. Podolski og Giroud kommer helt sikkert til å gjøre en god jobb for klubben bare de blir varme i trøyen, men det var noe som jeg så i kampen i dag som jeg også har bemerket meg forrige sesong når de spilte i henholdsvis Köln og Montpellier. Nemlig at begge er for glade i å møte ballfører fremfor å strekke laget og jage bakrom, eller løpe ut i rommet som ofte backene forlater. Dette var noe jeg også savnet fra van Persie, og som vi ikke har hatt siden den ene gode sesongen til Adebayour. Walcott kunne vært en slik spiller som jaget baller og strekte forsvaret, men virker ikke som Wenger er lysten på å prøve det ut. Av de spilleren ute i Europa som innehar disse ekstremkvalitetene og som kan være aktuelle om en legger nok penger på bordet er Higuain i Real Madrid, Falcao i Atletico Madrid og Cavani i Napoli. Skal en få tak i en av disse kan ikke Wenger å Gazidis begynne å prute for å slippe noen overgangsrekord, men heller bare slenge £30 mill eller mer på bordet å si "vi vil ha". Er det noe vi som klubb bær ha lært, er det at alle spillere er ledige bare den rette summen kommer. Og siden vi har solgt van Persie og Song til rundt £40 millioner, i tillegg til det budsjettet vi hadde før salgene så skal vi ikke sitte igjen med et overskudd denne sommeren.

 

Når det kommer til erstattere etter Song, så må det kjøpes på minst det nivået han selv hadde. Arteta og Diaby gjorde en god jobb i dag, men ble ikke satt på de store utfordringene av et tafatt og kjedelig Sunderland. Coquelin er ikke moden nok til å fylle de skoene enda, om han i det hele tatt blir det. I denne posisjonen er det kanskje mulig å få spilleren noe billigere, men vi må ikke være redde for å ut med ca £20-25 mill. Navnene som dukker opp i mitt hode er Cheik Tiote fra Newcastle, Yann M'Vila fra Rennes og De Rossi fra Roma. Noen beskrivelse av spillerne bør ikke være nødvendig, siden det er navn alle fotballelskere bør ha lagt sin kjennskap til.

 

Da kunne vi skadefrie stilt med dette laget, noe som skal være minst like gode som Manchester klubbene.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

De Rossi? - Wilshere

Gervinho - Cazorla - Podolski

Higuain?

 

 

Reserver: Fabianski, Jenkinson, Mertesacker, Santos, Arteta, Diaby, Coquelin, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Rosicky, Giroud...

Edited by 49 unbeaten
Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullt klar over den faktaen der, men det er bare noe med helheten av Tiote som gjør meg, som du sier, fascinert. Han er fortsatt ganske ung, men alikevell har han skaffet seg god Premier League erfaring. Kommer han til Arsenal og under Wengers ledelse så hadde jeg håpet han ble gjort til en ren ryddegutt hvor han fikk brukt den enorme arbeidsmotoren og bevegeligheten han innehar til å ligge foran forsvaret og hjelpe til der det var nødvendig. Han behøver ikke å få store offensive oppgaver, så det å gi ballen videre til Cazorla, Arteta og de andre med mere offensive gener burde være en grei sak. At han pådrar seg en del gule kort og spiller tidvis stygt er bare noe som vår midtbane mangler - den spilleren som faktisk skremmer motstanderne litt og setter seg i respekt samtidig som medspillerne får litt ekstra motivasjon til å yte de siste prosentene som skal til.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok innlegg, men må kommentere den signeringen der, folk er så fascinert av denne spilleren, men fakta var at han i fjorårssesongen var en av spillerne med flest balltap, flere enn mange vinger og mange spisser..

 

Tiote er ikke en spiller av Arsenal kvalitetet for å si det sånn. Veldig het i toppen og gjør mye rart. Selv om han også selvfølgelig gjør veldig mye bra. Passer godt inn i Newcastle sin defensive lempe stil.

 

Min favoritt er fortsatt M'Vila. En spiller som er ekstrem på posisjonering og er en veldig god pasningsspiller (enten det er kort eller langt). En spiller som tilnærmet aldri lager frispark (i motsetning til Song og Tiote f.eks.) og som til tross for flere involveringer med ballen i gjennomsnitt enn blant annet Song og Arteta nærmest aldri mister den. Feilpasninger skjer selvfølgelig, men han det er ytterst ytterst sjeldent at han blir fratatt ballen.

 

Med en spiller som M'Vila så ville man kunne gitt spillere som Arteta, Wilshere og Diaby (eventuelt Sahin hvis han kommer på lån) mer offensiv frihet. Og på tross av alle sine defensive styrker så er han generelt sett bare en meget god fotballspiller så det er ikke som om han ikke kan spille "The Arsenal Way" (til tross for at den er ikke-eksisterende pdd. ifølge meg).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullt klar over den faktaen der, men det er bare noe med helheten av Tiote som gjør meg, som du sier, fascinert.

Mannen fascinerer meg også, er en maskin, men som Stefan sier er han ikke helt Arsenal-kvalitet og overrasker meg ikke om Anita tar over plassen hans ila sesongen. M'vila er pdd også mitt førstevalg Stefan, men blir vel Biglia..

Link to comment
Share on other sites

Fra @DarrenArsenal1

 

For those asking.....Alex Song has been asking for a 'big bumper' new contract for nearly 8 months now through his agent.

 

He wanted top money as he considered himself to be one of arsenals top players. With 3 years to go Arsenal refused replacement deal request.

 

Has in effect been sulking for period of time,and agent thought the use of a threat of interest elsewhere would bring Arsenal to do a deal.

 

The sulking went on into pre-season with an issue arising in Asia & combined with agent trying to engineer.

 

Arsenal made to decision to sell Song. Arsenal will replace him.

Link to comment
Share on other sites

Kan skjønne at han ville ha høyere lønn. Spillere som Denilson og Bendtner lå på omtrent det samme som Song mens Walcott f.eks. var/er hakket over. Ikke akkurat verdens beste filosofi når det kommer til å beholde sine beste spillere syntes jeg..

Link to comment
Share on other sites

Sahin skal være klar og presenteres mest sannsynlig mandag eller tirsdag. Avtalen har ventet på at Song-avtalen skulle bli ferdig. Tviler på om vi fortsatt har noe interesse for M'Vila. Kanskje Wenger er lei av spillere med for stort ego? Song har vel heller ikke spilt som noen ren DM, så ser ikke bort fra at planen er å spille med Sahin og Arteta dypt og Cazorla i en fri rolle foran dem. I tillegg vil jeg da helst se Gervinho og Podolski på vingene og Giroud på topp. Walcott er en impact-spiller og bør brukes som det og ikke fast i start-oppstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med der Geiraldo skriver her! Og håper det er noe sånn Wenger også tenker.

 

Giroud

Podolski - Gervinho

Cazorla

Sahin - Arteta

 

Synes jeg ser veldig bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med der Geiraldo skriver her! Og håper det er noe sånn Wenger også tenker.

 

Giroud

Podolski - Gervinho

Cazorla

Sahin - Arteta

 

Synes jeg ser veldig bra ut.

Mot Swansea f.eks vil nok det der funke bra(Til tross for at de starta forrykende), men mot et Stoke var vi avhengige av å ha spillere som Diaby og Song.

Link to comment
Share on other sites

Song kommer uansett ikke til å spille mer for oss og er ikke enig angående Diaby. Selv om han er høyreist og bra fysikk, så gjør han ikke mye ut av seg i lufta verken offensivt eller defensivt. Jeg mener faktisk at agervinho, Giroud og apodolaki foran er langt bedre defensivt enn trioen mot Sunderland. Walcott gjør ingenting hjemover, men Podolski vil jobbe hjem. I tillegg vil både Giroud og Podolski bidra med luftstyrke og fysikk siden de begge er gode duellspillere som kobber for laget. Mener faktisk også at Chamberlain passer på midtbanen i en slik kamp da han har både stor fart og arbeidsinnsats samt et godt driv med ballen.

Link to comment
Share on other sites

Walcott gjør ingenting hjemover,

Helt uenig, han er ingen takler, men hans jobb defensivt er framifrå. Siktet ikke til Song og Diaby's hodestyrke, men styrken de har på banen, en midtbane med Arteta, Wilshere og Cazorla er litt for lett å dytte over ende og vi trenger minst en som kan "ta igjen" på en lovlig måte.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke ferdig med handleturen enda. Det er vel en dårlig skjult hemmelighet hvem midtbanespilleren er.

 

"We are looking to bring one more midfielder in of course, and maybe one defender as well because we still feel we are short in some positions," he told Arsenal Player.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-we-re-still-looking-for-signings

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke ferdig med handleturen enda. Det er vel en dårlig skjult hemmelighet hvem midtbanespilleren er.

 

 

 

http://www.arsenal.c...ng-for-signings

Det vil vel bety ingen M'Vila.

Kan forsvarsspilleren være Mexes som en del av avtalen i det merkelige ryktet om Bendtner til Milan?

Edited by gooner6
Link to comment
Share on other sites

Glem M'Vila, jeg vil ha Fellaini. Det er kanskje hakk i plata hos meg nå men han er helt og fullt en spiller etter mitt hjerte. Har absolutt alt som trengs for å lykkes i Arsenal. Hvis det åpner seg en mulighet for å hente håper jeg Wenger tar et dykk og pengebingen og blar opp.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...