Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Plager meg fortsatt, og har en følelse på at det kommer til å plage meg jævlig lenge, at vi ikke hentet Reus fra Gladbach. Scoret nettopp et nydelig solomål mot Köln. Ut fra ingenting, forbi en klynge med tyskere, alene med keeper og iskaldt ned i hjørnet. Dette skjedde bare et par minutter etter å ha servert et nydelig frispark som også endte med scoring. Reus kommer til å bli en sinnssykt god spiller, og håper virkelig vi slipper å bli plaget med han i et annet Premier League lag i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Plager meg også, Dortmund kan, til tross for dårlig økonomi få et nytt storlag, Reus, Götze, Bender, Kagawa, Lewandowski, Subotic, Hummels, Grosskreutz, Gundogan og Schmelzer er spesielt spillere jeg liker der, spørs om de klarer å holde på unggutta eller ikke, men de kan slippe en-to på midten og ha en god spiller i bakhånd nå. Spørsmålene blir om backene/spissene er gode nok og hvor lenge Weidenfeller holder seg.

Link to comment
Share on other sites

Plager meg også, Dortmund kan, til tross for dårlig økonomi få et nytt storlag, Reus, Götze, Bender, Kagawa, Lewandowski, Subotic, Hummels, Grosskreutz, Gundogan og Schmelzer er spesielt spillere jeg liker der, spørs om de klarer å holde på unggutta eller ikke, men de kan slippe en-to på midten og ha en god spiller i bakhånd nå. Spørsmålene blir om backene/spissene er gode nok og hvor lenge Weidenfeller holder seg.

 

Holder de på nærmest samtlige av disse spillerene i en god del sesonger nå så får de et fantastisk lag. Når det gjelder Reus så er det utrolig kjedelig at vi ikke prøvde oss på han, men tyske spillere pleier dessverre som regel å holde seg til hjemlandet sitt..

 

Ellers ønsker jeg meg fortsatt Eden Hazard. Har nå 100 "consecutive" ligakamper. Altså 100 ligakamper på rad i en alder av 21. Det er temmelig drøyt. Ellers er også denne sesongen enda bedre enn forrige sesong (har dog tatt et par flere straffer enn tidligere sesonger), men står nå med imponerende 15-16 mål i ligaen pluss 12+ assists (fikk ikke sett kampen i dag så vet ikke om han fikk seg en målgivende eller ikke) på litt over 30 kamper.

 

Det eneste negative med Hazard er dog at han virker å være veldig interessert i å spille i Premier League før han drar til Spania på et tidspunkt og det faktum av at han horer seg en god del rundt og vil koste temmelig mye.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kagawa not ready to accept new contract offer

 

Kontrakten hans løper til 2013. Skulle meget gjerne sett et bud fra Arsenal sin side på Kagawa i sommer. Har blomstret skikkelig for Dortmund denne sesongen og er en av de mest spennende spillerene i Tyskland pdd. og har også ved tidligere anledninger vært linket til Arsenal.

 

En ting er hvertfall sikkert og det er at en spillertype som Kagawa er noe vi har manglet hele sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Kagawa not ready to accept new contract offer

 

Kontrakten hans løper til 2013. Skulle meget gjerne sett et bud fra Arsenal sin side på Kagawa i sommer. Har blomstret skikkelig for Dortmund denne sesongen og er en av de mest spennende spillerene i Tyskland pdd. og har også ved tidligere anledninger vært linket til Arsenal.

 

En ting er hvertfall sikkert og det er at en spillertype som Kagawa er noe vi har manglet hele sesongen.

Sa det samme i fjor sommer og gjentok det i januar, Kagawa inn ville vært en glimrende Wenger signering. Er som offensiv midtbanespiller minst like god som de dyrere alternativene Götze og Hazard. Dette mener jeg fordi han jobber bedre hjemover og er stabil i prestasjonene fremover.

Link to comment
Share on other sites

Kagawa ville passet godt inn, og bør være en spiller som er innen rekkevidde for oss. Hvis han er tilgjengelig for en fornuftig pris er det bare å køle på. Det begynner å bli litt tynt i rekkene våre med offensive midtbanespillere, og såfremt Wenger ikke vil satse alt på at Oxlade-Chamberlain skal bli en viktig spiller neste sesong syns jeg Kagawa vil være en godt valg for å erstatte de kvalitetene spillere som Arshavin og Yossi* står for.

 

Når det er sagt har jeg mine tvil til at det er en posisjon Wenger vil prioritere å bruke mye penger på. Med Podolski tilsynelatende klar tror jeg han vil satse på en M'Vila-aktig slugger på defensiv midtbane samtidig som Song får en litt annen rolle høyere på banen.

 

* Forutsatt at Benayoun drar da. Jeg begynner å helle mer og mer mot at vi bør signere han permanent dersom muligheten dukker opp. Jeg tror han kan være en flott squadspiller i en sesong eller to til.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Vi får se hvor Hazard ender opp. Tviler på at det er i Arsenal, men han har selv sagt at han kom for å være førstevalg og ville spille fotball og det er vel ikke akkurat så lett i Manchester City. Har større tro på at han ender opp i United eller Chelsea enn i City sånn sett. Hadde forøvrig vært typisk at Chelsea kjøpte Hazard og United kjøpte Kagawa mens vi ikke kjøpte en eneste lignende spillertype..

 

Forøvrig er Podolski bekreftet på Köln sin hjemmeside. Er Arsenalspiller fra 1 juni! :)

 

Edit: Tenkte jeg skulle slenge inn noe angående Hazard og hans lojalitet: Husk at han var Lille's desidert største stjerne under 2010/11 sesongen med Cabaye, Gervinho og Sow som de andre stjernespillerene, men Hazard er fortsatt den eneste spilleren av de som forble i Lille og sa nei til å forlate klubben selv om han veldig lett kunne fått viljen sin. Så en så stor hore er han nok ikke.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Merkelig at Lille valgte å selge Cabaye for 4 millioner i sommer forresten, glitrende fotballspiller.

 

Cabaye ville ikke signere ny kontrakt. Det samme med Gervinho.. Hazard derimot signerte en forlengelse på 1-år. Uansett om han kun hadde spilt i Arsenal i bare 3-4 år før han forsvant videre til Real Madrid/Barcelona så ville han vært en massiv signering og en soleklar forsterkning for oss. En spiller som muligens ville gitt oss noe vi virkelig har savnet i mange år. Vi ville trolig også tjent bøttevis med penger på han den dagen han eventuelt forsvant og trolig hatt et trofé eller to til å vise til også.

Link to comment
Share on other sites

Med Podolski klar så tar jeg gjerne ett par signeringer til før EM. For en gangs skyld så ønsker jeg meg en tropp der nyervervelser får tid til å "akklimatisere" seg i klubben, i stedet for å bli kastet inn etter at sesongen har startet.

Link to comment
Share on other sites

Hvem ønsker du? Personlig tar jeg gjerne M'vila, Kagawa og M'Biwa. Blir aldri realitet dog for har masse stallfyll vi ikke får kvittet oss med og kan ikke utelate spillere fra 25-mannstroppen med den lønna mange av dem visstnok har.

En Jaaskelainen som kunne tatt rollen som 2/3 keeper og hvisket lure ord til Wojciech hadde også blitt satt pris på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer vel at klubben kan ta tak i de spillerne som har enorme lønninger men som ikke er bra nok. Det er bedre å få litt for dem og eventuelt måtte betale noe av lønna, enn at de skal oppta plass i laget og betale all lønna - synes jeg hvertfall.

 

Kagawa/Hazard + ny kontakt på Walcott og RvP. Da er jeg fornøyd.

 

Ut: Chamakh, Park, Denilson, Squillaci,

Bendtner og Vela tilbake fra lån - og sende unggutta Afobe/Aneke etc. på lån i PL.

Link to comment
Share on other sites

Skulle virkelig gitt mye for å ha spillere som Yaya Touré og Vincent Kompany i Arsenal. Rett og slett massive spillere som kunne endt opp i Arsenal for ikke så altfor mange sesonger siden før de slo ut i full blomst. Yaya ville vel trolig vært Arsenal spiller hvis det ikke hadde vært for de strenge reglene når det kommer til arbeidstillatelse i England.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ligger det an med antall utlendinger/"home grown"-spillere i stallen som kan registreres?

Jeg prøvde tidligere i år å finne ut av hvem som neste sesong kommer under "home grown" og U21 (U21 trenger ikke nevnes i 25.mannstroppen, men kommer i tillegg).

Oversikten finner du i denne tråden, post nr 42.

 

med forbehold om feil ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis nye spillere skal ha navn som M'Owgli og sånn så er det en forutsetning fra min at de har nasjonalitet på det europeiske kontinent.

Denne Mbiwa har pass fra både Frankrike og Den sentralafrikanske republikk. Satse på at han blir å finne i EM-troppen.. Sånn ellers vil jeg si meg helt enig, da det er et slit å miste spillere til Afrikamesterskapet.

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...