Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Sitter forøvrig og ser på Manchester United - Ajax og det er umulig å ikke legge merke til Vertonghen. Skulle gjerne sett han i Arsenal, men skjønner at det ikke er en prioritet å hente inn en ny stopper (selv om Vertonghen kan spille på backen, midtbanen og som midtstopper), men hadde allikevel vært en fabelaktig signering.

Link to comment
Share on other sites

Stefan B; Helt enig, Vertongen hadde vært en fantastisk signering. Med våre skadeproblemer der ser jeg ingen grunn til at han blir overflødig eller noe slikt. Han kan bekle så mange posisjoner, og er sjeldent skadet. Håper virkelig vi kjøper han i sommer, men tviler, Wenger mener vel at vi har god nok dekning(noe vi forsåvidt har, men vi har jo alltid minst tre forsvarsspillere ute med skade). Ellers håper jeg på Sneijder, tror ikke Sneijder tar en sesong til i Inter, føler meg ganske sikker på at han drar til sommeren, men blir det til oss? Tviler, han går garantert til Man U. Om vi ønsker oss Sneijder MÅ han hentes inn før EM. Tror prisen kan være ganske god før et evt sluttspill. Skulle sluttspillet ende med at Nederland vinner og Sneijder blir EMs beste spiller vil han bli altfor dyr.

 

Av spisser synes jeg vi kan kjøpe Cavani eller Podolski!

Link to comment
Share on other sites

Skal man virkelig lykkes med 4231 så må man ha en "ekstra spiss" bak spissen. Tenk så utrolig fleksible f.eks United er når Rooney har en fri rolle bak Welbeck. Under press har man 451, når man kontrollerer kampen så har man i realiteten 2 spisser. Rart Wenger ikke har oppdaget dette ennå, men han skal jo på død og liv gjøre ting på sin måte

 

 

 

I mitt hode burde alle managere som har ambisjoner om å vinne noe ha minst mere enn en plan. Dvs att Van Persie i alternativ posisjon og en giftig spiss som alternativ burde vært noe som har streifet Wengers hode for lenge siden,men vi vet aldri....

Link to comment
Share on other sites

Det jeg liker med Samba er at han spiller med hjertet utenpå drakta. Er ikke en duell han ikke går inn i med hodet først for å si det sånn og fysikken hans er vel upåklagelig som Umlaut sier. Er vel heller ikke uten grunn til at Graham anbefalte at Wenger kjøpte Samba heller da han er/var akkurat en slik type stopper vi mangler/manglet. Mertesacker er god. Veldig god faktisk, men han er ikke en spiller som går i krigen og er ei heller en spesielt fysisk spiller, men allikevel mener jeg at han er et godt kjøp grunnet den roen han har baki der. Samba ville gitt oss noe annet. Om det ville vært bedre eller verre kan jeg ikke akkurat si noe om da vi kun får se Mertesacker i Arsenal :P

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle nevne det igjen, men atter en gang så fikk ikke Park slippe til selv om vi ledet med 3 mål. Vi trenger virkelig en spiss og det er virkelig synd at (hvis ryktene stemmer selvfølgelig) vi ikke fikk tak på Matias Suarez. Det gikk også rykter om at vi hadde signert en "pre-contract" med Suarez, men det tviler jeg på at stemmer da Suarez visstnok har kontrakt til 2014-15. Uansett så hadde han trolig vært en oppgradering og en langt bedre backup enn hva Park og Chamakh er. Har vært i god form for Anderlecht og har 16 mål og 11 målgivende på 27 kamper nå.

 

Har visstnok dratt til seg interesse fra Barcelona også, men forhåpentligvis så kan vi sveive inn Suarez før c*ntsa fra Catalonia hvis ryktene stemmer. Tror Suarez kan være et kupp. Rask, teknisk, anvendelig (kan spille over hele linja i 4-3-3 og visstnok som offensiv midtbane etter hva jeg har fått med meg), målfarlig og ung (født i 88). Hadde vært en temmelig decent backup for van Persie hvertfall. Tviler på at Wenger kjøper inn en verdensklasse spiss som backup for nederlenderen såfremt han signerer ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Vi må handle inn en spiss som er et godt alternativ til Van Persie, Jeg kan ikke skjønne annet enn at Park og Chamakh forsvinner fra klubben da de ikke er i nærheten av å få noen minutter spilletid. Benken igår var også veldig tynn, kun Ox og Gervinho som kan komme inn og sette preg på en kamp. Vi burde ha noen flere slike. Jeg tror det hadde vært et kjempeløft for klubben og fått inn en spiller av et kaliber som Benzema, Higuain e.l. på spissplassen og en midtbanespiller som kan utfordre Arteta, Ramsey, Song på midten. Selv om Rosicky spilte konge igår er keg ikke sikker på at han er en long-term solution.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om Wenger legger ut åte for å sikre seg Pogba fra United. Ryktene går vist ut på at Pogba har fått beskjed om å trene alene framover. Wenger har jo et godt øye til franske spillere og kan vel også garantere en del spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Unge, lovende midtbanespillere har vi nok av - selv om Pogba er en spennende kar som sikkert kan bli en god spiller i fremtiden. Syns derimot der bør handles litt mer rutine og erfaring i sommer, eller kanskje "super quality"? Vil på ingen måte takke nei til Pogba, men for å bruke Wengerargumenter vil det å hente han kanskje "kill Diaby, kill Coquelin, kill Lansbury, kill Frimpong osv".

Link to comment
Share on other sites

Vi må handle inn en spiss som er et godt alternativ til Van Persie, Jeg kan ikke skjønne annet enn at Park og Chamakh forsvinner fra klubben da de ikke er i nærheten av å få noen minutter spilletid. Benken igår var også veldig tynn, kun Ox og Gervinho som kan komme inn og sette preg på en kamp. Vi burde ha noen flere slike. Jeg tror det hadde vært et kjempeløft for klubben og fått inn en spiller av et kaliber som Benzema, Higuain e.l. på spissplassen og en midtbanespiller som kan utfordre Arteta, Ramsey, Song på midten. Selv om Rosicky spilte konge igår er keg ikke sikker på at han er en long-term solution.

 

Tror du glemmer Jack Wilshere :P

 

Når det gjelder midtbanespillere så anser jeg Song, Arteta og Wilshere som våre førstevalg på midten når alle er tilgjengelige. Deretter Coquelin, Ramsey og Rosicky. En skadefri Diaby kunne muligens danket ut Arteta eller samtlige spillere på "backupen", men jeg mener han burde forsvinne til sommeren da han aldri er tilgjengelig. Han skulle jo blant annet være tilbake i full trening og nærme seg spill i slutten av februar, men vi har jo ikke hørt noe ennå så jeg regner med han er et par uker unna fortsatt. Hvem som skal hentes inn vet jeg ikke, men slik vi spiller og slik Wenger virkelig å vil spille (4-2-3-1) så kommer man ikke utenom Hazard og Götze. Sistnevnte er hakket mer egnet til å spille den sentrale rollen foran Song - Arteta/Wilshere da han er en litt bedre playmaker enn Hazard, men begge to kunne vært fantastiske der uansett. Vedder dog på at vi ikke får inn noen her og at Diaby ei heller blir solgt. Tenker meg Wenger gir Rosicky ny kontrakt og sier at han er som en ny signering etter han har fått opp dampen igjen.. :P

 

Ellers når folk nevner Pogba. Han er et stort talent, men det er nettopp det. Han er et talent og vi har nettopp hentet inn Eisfeld og Ozyakup har signert ny kontrakt. Attpåtil har vi Aneke. Klarer ikke å se at Wenger henter inn den gutten.

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg nesten aldri har sett han spille før. Bare i et par kamper hvor jeg har fulgt med på Hazard og Campbell. Han virker som en god spiller, men føler at han har en kanonsesong nå før han deretter vil falle igjennom etter det og aldri nå opp til samme nivå igjen. "A one-hit wonder" altså. Blir ei heller billig så slik jeg ser det kan vi finne bedre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Giroud er en høyreist spiss. Langt fra noe hurtigtog, men er det man kan kalle en ''Fox in the box''. Kan gjerne trekke noen paraleller med Shearer. Han er et unikum i luften, og da mener jeg et unikum. Han er den beste offensive hodespilleren siden Jan Koller, samtidig har han et meget slepent venstrebein. Han kunne nok sikkert lykkes i PL og er gjerne en spiller jeg vil se i Arsenal drakt om Van Persie stikker. Jeg mener at vist vi skal ha en spiss til så må vi ha en i ypperste verdensklasse, men når Wenger velger å prioritere den formasjonen vi har nå så ser eg heller at vi henter inn en Lukas Podolski, Hulk, Benzema, Kevin Gameiro. Noe i den gaten. En hurtig , eksplosiv og teknisk spiss. Jeg ser på Van Persie som en komplett spiller, men det som gjør at han er hakket undet CR7 og Messi er det at han har ikke det rykket og eksplosiviteten i spillet sitt som de gutta har. Tatt det i betrakting, synes jeg Giroud er litt for ''lik'' Van Persie til at de kan smelle til sammen. Tror Van Persie med en lynrask og teknisk spiller kunne gjort seg som et av de farligste spissparene i verden. Ja, vi har Theo som et alternativ , men han fyller ikke de kriterier som jeg søker med tanke på at tekniken ikke tilsier magi på små flater og avslutningsferdighetene er ikke i henhold.

Link to comment
Share on other sites

Ikke det mest spektakulære navnet, men jeg liker Steven Fletcher godt. Han putter stadig mål for et helt rævva Wolves-lag. God på hodet, scorer med begge bein på alle tenkelige måter og funker bra både som bakromsspiss og oppspillspunkt. Et billig alternativ hvis Wolves rykker ned og vi trenger en backup for å erstatte Chamakh. Tror han hadde passet fint inn i Arsenal, og han kommer garantert til å spille for en større klubb neste sesong.

 

Vi kommer mest sannsynlig til å selge (forhåpentligvis!) unna Chamakh, Park, Bendtner og Vela foran neste sesong, hadde ikke vært meg i mot og fått Fletcher inn som en av to nye spisser. Sett at Van Persie (vi får bare krysse fingrene) blir og Afobe får noen sjanser trenger vi to spisser til inn. Og en av dem bør være "super quality"...

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Med raske, dribleglade vinger, så ser jeg ikke behovet for å ha en ekstremt rask spiss på topp, sammen med Van Persie, om det skal konverteres til 4-4-2 igjen. Giroud og Van Persie er ikke like i spillestilen i det store og det hele. Van Persie er jo en mer spillende spiss, som kan sette opp andre, dra av et par mann, og gjerne kommer ned for å hjelpe midtbanen når det er få pasningalternativer. Giroud er, som Rosicky07 påpeker, en typisk fox in the box spiller. Han er en typisk måltyv, som kan score med alle kroppsdeler, og som gjerne ofrer alt for å få ballen i mål. Han er en mester på hodet, der er få bedre. Og da snakker jeg ikke om Chamakh-kvalitet. Dette er en fyr som virkelig scorer mål. Om Montpellier er villig til å selge for en fornuftig pris, så er jeg overbevist om at Wenger kommer til å gjøre et forsøk på å hente han i sommer. Han skal vell ha uttalt at han ønsker å spille for Arsenal i tillegg?

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=tggy630-xEk&feature=player_embedded

 

Syntes hvertfall Suarez ser meget spennende ut. Nå kan han jo som sagt spille både på høyre, venstre, offensiv midtbane og på topp så han er en meget anvendelig offensiv potet :P sannsynligheten for at en spiller i prisklassen til Suarez kommer inn ser jeg på som en større sannsynlighet enn at Giroud kommer inn. Var vel rett før nyttår at presidenten i Montpellier uttalte at Giroud var til salgs for £40M+ hvis noen ville ha han. Husker som sagt Spahic også hvor de rett og slett nektet å selge såfremt de ikke fikk inn et "crazy bid" på rundt £15M. De endte heller opp med å selge han sesongen etter for €3M. Så at Montpellier ikke trenger å selge sine beste spillere såfremt det ikke kommer et meget godt bud er selvfølgelig ikke akkurat bra for Arsenal sitt standpunkt.

 

Når det gjelder spisstypen vi har i klubben så mener jeg vi trenger en akkurat som Suarez. Rask, teknisk og målfarlig. Er også en generelt god all-round spiller.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke husker feil så solgte de Spahic samme sesong som de sa de ville ha 15 for kun 3, tror ikke de har så godt med penger og er avhengig av å forhandle seg frem til best mulig deal for spillerne sine og går derfor ut med en ublu startpris så folk ikke skal tørre starte lavt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...