Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Demba Ba. Det er jo ganske tydelig at han har et klausul, som er under det jeg vil kalle markedsverdi. Ryktes at det er 7-10 millioner pund. Han har jo ikke vært annet enn fantastisk for Newcastle, og er allerede vandt til PL. Kjør på!

 

Når jeg sier jeg vil ha Pogba, så vil jeg ha Pogba i tillegg, ikke istedenfor.

Edited by cinsalabim
Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke husker feil så solgte de Spahic samme sesong som de sa de ville ha 15 for kun 3, tror ikke de har så godt med penger og er avhengig av å forhandle seg frem til best mulig deal for spillerne sine og går derfor ut med en ublu startpris så folk ikke skal tørre starte lavt.

 

Du husker nok feil. Spahic var linket til oss kraftig sommeren 2010 og ifølge temmelig sikre kilder så la vi inn et bud på omkring £10M for bosnieren, mens Montpellier faktisk ville ha så mye som £25M.

 

'He has three years of his contract left,' Nicollin told French newspaper L'Equipe. '(But) if he wants to leave, nobody is irreplaceable.

'He is worth three times Koscielny,' who Arsenal signed from L'orient for £8.5m in July.

 

Selvfølgelig gikk overgangen i vasken og Montpellier beholdt Spahic. Deretter solgte de han faktisk for €2M til Sevilla i juli 2011. Om hvorvidt de beholdt han i en ekstra sesong fordi han var såpass viktig for de at han var verdt mer enn penger kan diskuteres, men hvis det var penger de trengte så hadde de solgt han når vi la inn bud på han sommeren 2010 og ikke ventet til neste sesong og tapt nesten 60 millioner kroner..

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ikke skal spise av cashreservene, men kun investere inntjeningen (noe vi heller ikke har gjort de siste årene) så er nå det et valg en gjør. Det er for så vidt greit hvis en bare hadde visst hvor mye cashreserver som er "nok" og hvorfor. I så fall er ikke første spørsmål hvem som skal inn? Hvem skal ut er første spørsmål etter min mening. Arsenal har alt for mange spillere på lønningslista. 70+ sies det. Etter min mening bør opp mot 20 spillere ut av listene ASAP, og ingen spillere som ikke er nøkkelspillere får ny kontrakt hvis de ikke aksepterer en videreføring av den eksisterende. No pay rises!! Arsenals lønnskostnader øker samtidig som kvaliteten minker. Det er en fullstendig vanvittig og selvdestruktiv trend som spiser en uforholdsmessig stor del av Wengers budsjett. Noe som igjen gjør at vi rekrutterer £10M-kvalitet i stedet for £20M-kvalitet......osv. For eksempel fikk Johannes Djourou nylig en forbedret kontrakt, etter sigende £50.000/uke. Hvorfor ikke selge unna en spiller som helt klart ikke leverer prestasjoner som rettferdiggjør belønningen, og heller gi f.eks. Kyle Bartley som har herdet seg i skotsk Premier League over to sesonger en sjanse på £20.000/uke. Gevinst $6-7M+ for neste sesong......osv.

 

Mulig jeg er treig, men I don't get it.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Jepp. Så får vi håpe at ikke alle føler for å dra en Bogarde hvis de blir uønsket. Bendtner er såpass ambisiøs og ung at han sikkert vil gjøre en innsats selv for å finne en ny klubb. Almunia og Squillaci står uten kontrakt i sommer og Denilson har vel brent mange broer. Kan ikke se han bli værende. Fabianski vil ikke slite benken lengre. Benayoun får neppe et nytt år (vi betaler lønna hans, ikke akkurat småpenger). Park og agenten har vel allerede murret litt om å forlate Arsenal hvis det ikke blir noe spilletid. Tror mange spillere kommer til å forsvinne ut i sommer, mens noen av dem nok kommer til å holde seg i Arsenal. Chamakh tror jeg vi kan få trøbbel med å bli kvitt hvis vi ikke legger godvilja til.

 

Jeg er også forbløffet over at en spiller som Djourou får ny og forbedret kontrakt etter årevis med middelmådighet mens Kyle Bartley som tross alt signerte ny langtidskontrakt i høst etter alt og dømme ikke blir satset på. Merkelige greier. Uansett vil denne sommeren gi en veldig god mulighet til å virkelige fornye stallen, kvitte oss med daukjøttet og bygge en mer eller mindre helt ny tropp.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også nevne noe en del av dere utelater når det gjelder at andre klubber ikke vil matche lønningene til disse spillerene våre. Sier det ikke litt om hva slags spillertyper de er som heller vil råtne på benken/reservene/utlån fremfor å senke lønningskravene sine litt slik at de får kommet seg vekk fra Arsenal og kommet seg videre i karrierene sine? Er jo ikke akkurat noe særlig til denne "fighting spirit"-en hos disse gutta for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Mange av de som sitter på relativt høye lønninger og som ikke spiller regelmessig er også spillere som Wenger aldri har gitt opp og aldri kommer til å gi opp! Hvor mange sultne unge fremadstormende spillere kunne vi lønnet bare i bytte med Djourou og Almunias lønn tror dere? Må en sjikkelig oppvask til etter denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg først skulle ønske meg en spiller, så er denne karen absolutt å foretrekke. Fantastisk video, han kunne fått et halvt dusin straffer hvis han divet som så mange andre dessverre gjør. Det tragiske i dette er at dommere har en tendens til å ikke blåse for straffe hvis spilleren ikke faller.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg først skulle ønske meg en spiller, så er denne karen absolutt å foretrekke. Fantastisk video, han kunne fått et halvt dusin straffer hvis han divet som så mange andre dessverre gjør. Det tragiske i dette er at dommere har en tendens til å ikke blåse for straffe hvis spilleren ikke faller.

Er nok en av grunnene til at de fleste mener han er bedre enn Ronaldo

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt hende at denne Giroud er ein spelar som kan vise seg som eit godt kjøp;

http://youtu.be/aR_kI9eA5lQ

Han virker som en spennende spiller, og utifra videoen virker han å ha enda bedre avslutningsegenskaper enn RvP. Iallefall et større register. Både et ekstremt venstrebein, samt god på hodet og fin teknikk. Med en RvP i en mer lignende Bergkamprolle og Giroud lenger frem kunne vi fått et fryktinngytende spisspar igjen.

Link to comment
Share on other sites

Og Giroud skal jo være veldig interessert i å komme til Arsenal. Laurent Koscielny skal visst være hans "bestevenn". Er vell neppe sannsynlig at vi henter både Podolski og Giroud? Tror jeg ville foretrukket Giroud av de to. Føler han er et mer sikkert kjøp, spesielt om det stemmer at vi kan få han for under £15 millioner, det ville vært et skikkelig røverkjøp!

Link to comment
Share on other sites

Og Giroud skal jo være veldig interessert i å komme til Arsenal. Laurent Koscielny skal visst være hans "bestevenn". Er vell neppe sannsynlig at vi henter både Podolski og Giroud? Tror jeg ville foretrukket Giroud av de to. Føler han er et mer sikkert kjøp, spesielt om det stemmer at vi kan få han for under £15 millioner, det ville vært et skikkelig røverkjøp!

 

En kollega av meg i Frankrike (Lyon supporter) snakker veldig varmt om denne Giroud. Meget god spiller sier han.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke kroppen min hadde tålt et sjokk som at alle disse skulle komme i sommer. Da måtte de rundt meg finne en hjertestarter fortest mulig :P

 

Men hadde vi fått "bare" tre av disse så ville jeg valgt Podolski, Götze og Vertonghen siden de er mest allsidig og kan passe best inn i dagens spillergruppe.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke kroppen min hadde tålt et sjokk som at alle disse skulle komme i sommer. Da måtte de rundt meg finne en hjertestarter fortest mulig :P

 

Men hadde vi fått "bare" tre av disse så ville jeg valgt Podolski, Götze og Vertonghen siden de er mest allsidig og kan passe best inn i dagens spillergruppe.

 

Kunne jeg valgt tre så hadde det vært Hazard, Götze og Vertonghen. Alle tre er unge og kan "enkelt" selges videre med profitt om noen år ;D

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Hazard er en meget spennende spiller, men jeg ser ikke hvor vi skal putte han i dagens formasjon uten at det går utover den defensive ballansen i laget. Nå har ikke jeg sett hver Lille kamp denne sesongen så jeg kan ikke si det 100 % sikkert, men fra de 10/15 kampene jeg har sett så er Hazard veldig dyktig til å sluntre unna når de blir satt under press. Mulig Wenger kunne fått endret noe av dette ved å jobbe med han et par år, slik som han har gjort med Walcott som har blitt mye bedre til å følge motstanderens back hjemover. Så det står og vipper litt der mellom han og Podolski som ikke er like teknisk god, men som har mye mer erfaring på toppnivå tross sin alder på bare 26 år(?).

Link to comment
Share on other sites

Hazard er en meget spennende spiller, men jeg ser ikke hvor vi skal putte han i dagens formasjon uten at det går utover den defensive ballansen i laget. Nå har ikke jeg sett hver Lille kamp denne sesongen så jeg kan ikke si det 100 % sikkert, men fra de 10/15 kampene jeg har sett så er Hazard veldig dyktig til å sluntre unna når de blir satt under press. Mulig Wenger kunne fått endret noe av dette ved å jobbe med han et par år, slik som han har gjort med Walcott som har blitt mye bedre til å følge motstanderens back hjemover. Så det står og vipper litt der mellom han og Podolski som ikke er like teknisk god, men som har mye mer erfaring på toppnivå tross sin alder på bare 26 år(?).

 

Han jobber forholdsvis godt defensivt, men forhåpentligvis så vil han kunne jobbe litt hardere når vi ikke har ballen i laget. Pluss at han har den mentaliteten om at han alltid kan gjøre det bedre og er meget villig til å lære (utifra hva jeg har lest og hørt på den siste).

 

Når det gjelder Podolski og Hazard så er det noe du glemmer å ta med i beregningen: Og det er at Podolski er veldig hjemmekjær. Til og med når han var i Bayern München savnet han Köln. Når man også tar med at han var meget svak i Bayern (og sin første sesong i Köln) så er han en risiko. Som sagt så skulle jeg gjerne sett Podolski inn som backup for van Persie og som backup/rotasjon på venstrekanten. Om dette er rotasjon med Hazard, Götze, Gervinho, Chamberlain eller Miyaichi vet jeg ikke.

 

Grunnen til at jeg helst vil ha en spiller som Hazard eller Götze er fordi de kan spille på venstre, høyre og sentralt. Samtidig er de også veldig unge. Jeg liker spillestilen til Hazard bedre enn Götze (pluss at han har mer erfaring og er generelt sett mindre skadet), men begge to hadde jeg vært ufattelig fornøyd med hvis de endte opp i Arsenal. Sistnevnte er kanskje en spiller vi har savnet mest denne sesongen (en som konstant er i stand til å tre igjennom andre spillere og er ufattelig kreativ med ballen i beina), men Hazard står også for mye av det samme, men samtidig er han også i stand til å gjøre ting som Götze ikke kan og det er ekstremt teknikk, fart og individualitet. Er derfor sammenligningene med Ronaldo er temmelig hyppige.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...