Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Lavezzi og Cavani har jeg hinta til i denne tråden, møtte motstand sist. Noen som fremdeles er imot at Cavani og Lavezzi er meget gode spillere?

 

Bra prestasjon av Napoli, men det er dog ikke umulig for Chelsea. 2 mål på hjemmebane er ikke umulig for Chelsea. Men taktikken må gjøres noe med. Men jeg håper selfølgelig at Napoli ror det inn!

Link to comment
Share on other sites

Lavezzi og Cavani har jeg hinta til i denne tråden, møtte motstand sist. Noen som fremdeles er imot at Cavani og Lavezzi er meget gode spillere?

 

Bra prestasjon av Napoli, men det er dog ikke umulig for Chelsea. 2 mål på hjemmebane er ikke umulig for Chelsea. Men taktikken må gjøres noe med. Men jeg håper selfølgelig at Napoli ror det inn!

 

Har aldri nektet på at Cavani er en meget god spiller, og det tror jeg ikke noen andre her inne heller har? Når jeg uttaler meg om spillere er det spillere jeg har sett spille. Og det jeg har sett av Lavezzi er ikke imponerende. Dog det eneste jeg virkelig har sett av han er for landslaget. Har ikke sett mange Napolikamper, og det kan jo se ut som om han er en helt annen spiller i klubblaget. Men det Lavezzi viste i Copa America kunne Chamakh ha gjort bedre.

Link to comment
Share on other sites

En ting er hvertfall sikkert og det er at hvis van Persie ikke signerer ny kontrakt så burde vi satse på å hente inn Cavani, Benzema eller en annen spiss fra øverste hyllesom erstatter for RvP koste hva det koste vil.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Lavezzi og Cavani har jeg hinta til i denne tråden, møtte motstand sist. Noen som fremdeles er imot at Cavani og Lavezzi er meget gode spillere?

 

Bra prestasjon av Napoli, men det er dog ikke umulig for Chelsea. 2 mål på hjemmebane er ikke umulig for Chelsea. Men taktikken må gjøres noe med. Men jeg håper selfølgelig at Napoli ror det inn!

Alltid vedgått at de er klassespillere, men for øyeblikket er det nok faktisk et steg ned å gå til oss fra Napoli, vil gjerne at vi skal prøve å signere de uansett. Angående kampen mot Chelsea kunne jeg forutsagt at Lavezzi ville gjøre det bra, Chelsea slet også stort mot Hoilett og Walcott, fart er lagets store akilleshæl.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal og Napoli har vært sånn ca like stabile i prestasjonene denne sesongen. Om man da skal velge mellom å spille for en klubb som er mellom 4-6. plass i Serie A og en klubb som er mellom 4-6. plass i Premier League tror jeg de aller fleste ville valgt PL. Til tross for de tragiske prestasjonene til de britiske i CL i år, så vil jeg forstatt rangere PL over Serie A. Som all-round-liga, i alle fall. Cavani har herjet i Serie A i to forskjellige klubber nå, og det kan godt være mulig at han vil prøve seg i Premier League. Hans Uruguayanske spissmakkere har jo ikke slått helt til i PL ennå, og kanskje han har lyst å gjøre noe med det.

 

Det eneste jeg kan si om Cavani er at han er en forbanna klassespiller.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan si om Cavani er at han er en forbanna klassespiller.

 

Helt enig. Sammen med van Persie, Benzema og Mario Gomez (dog rangerer jeg Cavani over Gomez og min favoritt over lang tid Benzema) så mener jeg at Cavani er blant verdens beste spisser (Ronaldo og Messi not included) og akkurat som van Persie er han meget komplett spiss.

Link to comment
Share on other sites

Åjoda, det er det. Men jeg foreslår at vi henter Cavani eller Benzema til sommeren om van Persie blir. Samt at 4-4-2 benyttes. Skal det vinnes noe så må det inn spillere fra øverste hylle, og ikke to, men fire. Håpløst å prøve å få til noe med dette laget slik som det er nå.

Men hvorfor gidder jeg å drømme? Blir nok skuffet, atter en gang.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett laget gått tilbake til 4-4-2, men jeg tror ikke det vil skje. Særlig når det ikke har skjedd selv om vi har slitt med å finne en riktig midtbanespiller til å spille den offensive rollen på midten. Song, Wilshere, Coquelin, Arteta, Ramsey og trolig også Diaby (som om vi blir kvitt han) burde være nok til at vi har god dekning akkurat på den kanten, men samtidig så mener jeg at venstrebacken burde få en ny spiller (bort med Gibbs) og en ny kantspiller som går rett inn på førstelaget slik at Chamberlain ikke blir overbrukt som Song, Wilshere og Ramsey. Samtidig så trenger vi da 2 spisser mtp. at Benzema/Cavani vil være van Persie's nye partner, men samtidig så trenger vi også 2-3 brukbare spisser bak disse to. Spørsmålet er da om £55M (som det blir foreslått) vil være nok?

 

Hvis vi blir kvitt en god del spillere så burde det være temmelig greit, men som sagt så klarer jeg bare ikke å se at Wenger bytter ut filosofien sin på denne måten over sommeren selv om jeg enn så gjerne skulle ønske han gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

Styret får lempe inn £55 mill, så kan Mourinho fritt bruke de casha han selger spillere for. Først da kan vi snakke om at det kan bli aktuelt med en total makeover på kun en sommer. Men jeg tror nok ikke dette er gjort på en sommer, for fy faen så mye dritt vi har.

Link to comment
Share on other sites

Styret får lempe inn £55 mill, så kan Mourinho fritt bruke de casha han selger spillere for. Først da kan vi snakke om at det kan bli aktuelt med en total makeover på kun en sommer. Men jeg tror nok ikke dette er gjort på en sommer, for fy faen så mye dritt vi har.

 

Ifølge The Telegraph så skal visstnok Wenger ha over £50M hvis han trenger det. Så mye som opp mot £100M ifølge det her. Tviler dog på at det stemmer, men uansett så burde vi ha råd til noen spillere fra øverste hylle hvis vi selger Chamakh, Arshavin, Rosicky og Squillaci. Forhåpentligvis blir vi også kvitt Bendtner, Denilson, Almunia og Diaby.

 

Ser gjerne at en aldrende keeper kommer inn (Sørensen, Jaaskelainen?) og disse spillerene Cissokho, Hazard (eller en annen offensiv og fleksibel spiller som går rett inn i laget), Benzema/Cavani (eller en annen toppspiss), Matias Suarez (som vi visstnok er veldig lystne på og som vi ifølge rykter allerede har signert en "precontract" med) kommer inn. Samtidig som at Miyaichi, Afobe og Bartley kommer inn i førstelagstroppen.

 

NB: Dette er som sett utifra at standardformasjonen laget spiller går tilbake til den gamle 4-4-2. Derav en god del spisser.

 

Førstelaget vil da se slik ut:

Szczesny/Keeper

Sagna - Mertesacker - Vermaelen/Koscielny - Cissokho

Gervinho - Song - Wilshere - Hazard

v. Persie - Benzema/Cavani

 

Andrelaget slik:

Szczesny/Keeper

Jenkinson - Djourou/Bartley - Vermaelen/Koscielny - Santos

Chamberlain - Coquelin - Arteta - Miyaichi

Suarez - Walcott/Park

 

Slik jeg ser det så er det lettere å erstatte en van Persie i 4-4-2 enn det er å erstatte en van Persie i 4-2-3-1 (enten han forsvinner eller om han er utilgjengelig gjennom skade o.l.) og samtidig så syntes jeg at midtbanen vår er bedre egnet til denne formasjonen (Song, Coquelin, Wilshere, Ramsey og til dels Arteta).

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye er det realistisk å kunne få inn i klubbkassa om Denilson, Squillaci, Gibbs, Diaby, Arshavin, Chamakh, Bendtner og Almunia? Tror ikke det er så mye som vi kanskje kan håpe på. Personlig håper jeg på at disse spillerne blir erstattet med noen virkelig gode, men ser ikke helt den komme. Denilson kan erstattes med Coq, Squillaci > Bartley, Gibbs > Cissokho, Diaby > Özyakup, Arshavin > Götze, Chamakh > Cavani, Bendtner > Podolski. Mener også Park kan selges, og heller gi Afobe muligheten til å ta hans plass i stallen. Altfor urealistisk, med tanke på at alle de spillerne jeg vil ha inn er av såpass høy kvalitet at det er så mange andre klubber som ønsker seg dem.

 

Jeg må innrømme at jeg er veldig fan av en 4-2-3-1-formasjon. For med en ny spiss av høy klasse, kan jeg se for meg at RvP kan passe inn som den offensive midtbanespilleren.

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Cissokho

 

Song - Wilshere

Götze - van Persie - Podolski

 

Cavani

 

Benk: Ny keeper, Jenkinson, Mertesacker, Coq, Ramsey, Ox, Gervinho/Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Det twitres om Gøtze og Podolski på #Afc, jeg sier ja takk!

Føler samtidig likedan som flere her, vi må bli kvitt noe stallfyll. Floppkjøpene våre de siste åra, Squi,Chamakh,Park... Også må vi slutte å kjøpe spillere som drar rett på utlån!

Gjør som i sommer, da handla vi spillere som har bevist noe år etter år. Arteta og Per var gull verdt!

Spillere rett inn i førstelaget, som forsterker oss! Vi har nok spillere som er lovende, og som er fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye er det realistisk å kunne få inn i klubbkassa om Denilson, Squillaci, Gibbs, Diaby, Arshavin, Chamakh, Bendtner og Almunia? Tror ikke det er så mye som vi kanskje kan håpe på.

 

For klubben sin del så er det veldig viktig å trimme lønnbudsjettet. Lønnsbudsjettet vårt reflekterer ikke den ekte verdien av spillerene våre og vi vil spare MYE penger til neste sesong hvis vi blir kvitt disse. Blant annet viser det hvor overbetalt spillere som Denilson og Bendtner er når for å kunne låne de ut så må klubben fortsatt betale lønningene deres. Slik jeg ser det så er det da i utgangspunktet nesten like greit å la de gå for kun et fåtall millioner mtp. at da blir vi i det minste kvitt et par uønskede spillere som ingen vil kjøpe uansett fremfor å sitte med disse spillerene i 2-3 sesonger til og betale fete lønninger til et par spillere vi ikke har nytte av.

Link to comment
Share on other sites

Noe sånt ja. Er helt drøyt hvor mye disse spillerene våre får betalt. F.eks. så kom det jo frem at Carl Jenkinson lå på £20,000 i uka hos oss. Til sammenligning så lå Wes Brown i Manchester United på det høyeste på £18,000 i uka hos Manchester United og det var etter å ha spilt i klubben hele sin karriere.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Til sammenligning så lå Wes Brown i Manchester United på det høyeste på £18,000 i uka hos Manchester United og det var etter å ha spilt i klubben hele sin karriere.

 

Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på, for det har jeg veldig vanskelig for å tro. Kjapp googling viser at tabloiodene (må naturligvis tas med en klype salt, men ofte en fornuftig pekepinn) skrev han signerte en kontrakt på £50.000 i uka i 2008, ganske drøy forskjell på det og £18.000. Det pluss evt. betalinger pr. spilte kamper osv høres mer fornuftig ut med tanke på hvor mye han har vært skadet opp igjennom årene.

 

Når det er sagt tror jeg ikke så det er så altfor mye å hente i overgangssummer for Denilson, Squillaci, Gibbs, Diaby, Arshavin, Chamakh, Bendtner og Almunia. Almunia og Squillaci står vel uten kontrakt til sommeren og forsvinner vederlagsfritt. Resten er på såpass gode kontrakter at det i stor grad vil påvirke overgangssummen ved et evt. salg. Det er derimot ikke til å stikke under en stol at vi vil spare mye penger på lønninger, selv om vi mest sannsynlig vil være nødt til å bidra på den siden ved å etterbetale lønn ut den opprinnelige kontraktstiden.

 

Diaby og Gibbs bør vi derimot beholde i min mening, og jeg kan ikke se de forsvinne uansett.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

 

Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på, for det har jeg veldig vanskelig for å tro. Kjapp googling viser at tabloiodene (må naturligvis tas med en klype salt, men ofte en fornuftig pekepinn) skrev han signerte en kontrakt på £50.000 i uka i 2008, ganske drøy forskjell på det og £18.000. Det pluss evt. betalinger pr. spilte kamper osv høres mer fornuftig ut med tanke på hvor mye han har vært skadet opp igjennom årene.

 

Når det er sagt tror jeg ikke så det er så altfor mye å hente i overgangssummer for Denilson, Squillaci, Gibbs, Diaby, Arshavin, Chamakh, Bendtner og Almunia. Almunia og Squillaci står vel uten kontrakt til sommeren og forsvinner vederlagsfritt. Resten er på såpass gode kontrakter at det i stor grad vil påvirke overgangssummen ved et evt. salg. Det er derimot ikke til å stikke under en stol at vi vil spare mye penger på lønninger, selv om vi mest sannsynlig vil være nødt til å bidra på den siden ved å etterbetale lønn ut den opprinnelige kontraktstiden.

 

Diaby og Gibbs bør vi derimot beholde i min mening, og jeg kan ikke se de forsvinne uansett.

 

Nå finner man ikke dokumentasjon på noe av det da klubber ikke går ut med slik informasjon vanligvis, men søk på Wes Brown £18k så skal du se at det popper opp en god del om at han visstnok lå på denne summen.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye er det realistisk å kunne få inn i klubbkassa om Denilson, Squillaci, Gibbs, Diaby, Arshavin, Chamakh, Bendtner og Almunia? Tror ikke det er så mye som vi kanskje kan håpe på. Personlig håper jeg på at disse spillerne blir erstattet med noen virkelig gode, men ser ikke helt den komme. Denilson kan erstattes med Coq, Squillaci > Bartley, Gibbs > Cissokho, Diaby > Özyakup, Arshavin > Götze, Chamakh > Cavani, Bendtner > Podolski. Mener også Park kan selges, og heller gi Afobe muligheten til å ta hans plass i stallen. Altfor urealistisk, med tanke på at alle de spillerne jeg vil ha inn er av såpass høy kvalitet at det er så mange andre klubber som ønsker seg dem.

 

Jeg må innrømme at jeg er veldig fan av en 4-2-3-1-formasjon. For med en ny spiss av høy klasse, kan jeg se for meg at RvP kan passe inn som den offensive midtbanespilleren.

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Cissokho

 

Song - Wilshere

Götze - van Persie - Podolski

 

Cavani

 

Benk: Ny keeper, Jenkinson, Mertesacker, Coq, Ramsey, Ox, Gervinho/Walcott.

 

Skal man virkelig lykkes med 4231 så må man ha en "ekstra spiss" bak spissen. Tenk så utrolig fleksible f.eks United er når Rooney har en fri rolle bak Welbeck. Under press har man 451, når man kontrollerer kampen så har man i realiteten 2 spisser. Rart Wenger ikke har oppdaget dette ennå, men han skal jo på død og liv gjøre ting på sin måte

Link to comment
Share on other sites

Skal man virkelig lykkes med 4231 så må man ha en "ekstra spiss" bak spissen. Tenk så utrolig fleksible f.eks United er når Rooney har en fri rolle bak Welbeck. Under press har man 451, når man kontrollerer kampen så har man i realiteten 2 spisser. Rart Wenger ikke har oppdaget dette ennå, men han skal jo på død og liv gjøre ting på sin måte

 

Lurer på hvor lenge jeg har sagt dette. Ikke for å snakke om at arbeidsforholdende til van Persie blir en god del lettere med en som konstant frigjør rom og binder opp forsvarspillere for han. Vi burde spille på våre styrker (som er van Persie), men istedet så gjør Wenger det vanskeligere for nederlenderen vår.

Link to comment
Share on other sites

Mener du måten Wenger bruker han på ikke fungerer?

 

Hvis du ikke klarer å lese hva jeg skriver så kan man sikkert få det til å se slik ut.

 

YoungGunsBlog

Barça expected to join #AFC in watching Anderlecht striker Matías Suárez v Alkmaar tonight. My story: http://t.co/JwqPJDgQ

 

YoungGunsBlog

Spanish media say Suárez has been watched a few times by Barça in recent weeks. 16 goals in 27 games this term.

 

Forundrer meg ikke om Suárez også blir snappet opp foran trynet til Wenger akkurat som Alvarez i fjor..

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...