Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Nokon av oss har staka ut ein sti full av kampestein, ville bjørner, sultne ulver, snarer og fallemmer med berettiget og argumentert kritikk mot Almunia.

Da gjør det faktisk litt godt at stadig fleire ekspertar bygger under kritikken: Graham langer ut mot Arsenals gullsjanser med Almunia i mål

Misforstå meg rett, eg håpar ikkje på Almunia gjør feil slik at kritikken kan stå ved lag, og eg kan si "hah, kva var det eg sa?".

 

Nå er vi komt til det stadiet at Almunia ikkje lenger kan kritiserast eigentleg, han gjer kun jobben sin. Ehh, unnskyld meg, han gjer bare sitt beste. Det er Wenger som enda ikkje har kjøpt nokon erstattar, eller rettare sagt; satsar på eit av våre tilsynelatande store talent; Szcezcny, mennen med det umogelege namnet.

Link to comment
Share on other sites

Er Almunia skadet eller "skadet" etter denne kampen?

 

"Skadet" albuen i strafferedningen er største bullshitet jeg har hørt.

 

Det så jo ut som han fikk seg en smell i albuen når han laget straffesparket på Lørdag. Kunne virkelig ønske at dette kunne bety at Szcezcny fikk prøve seg, i stede ser det ut som vi må klare oss med Fabianski. :D

 

Håper bare Almunia bli klar til Chelsea kampen i såfall, med Fabianski i mål er all håp ute foran den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Det så jo ut som han fikk seg en smell i albuen når han laget straffesparket på Lørdag. Kunne virkelig ønske at dette kunne bety at Szcezcny fikk prøve seg, i stede ser det ut som vi må klare oss med Fabianski. :D

 

Håper bare Almunia bli klar til Chelsea kampen i såfall, med Fabianski i mål er all håp ute foran den kampen.

 

Sier det samme som deg, husker han holdt seg til høyre albue etter han lagde straffesparket. Så er nok ikke en "bullshit" skade. I så fall er det iallfall en litt mer troverdig en enn tidligere ganger :P

Link to comment
Share on other sites

Skaden er kanskje reell nok den, jeg har ingen grunn til å betvile det. Men jeg mener at dette ikke er første gang (uten å ha konkrete "minner") at Almunia er skadet kampen etter å ha gjort en/flere brøler(e).

Hender seg at jeg også mener ting jeg ikke husker. Skyldes som oftest et større inntak av alkohol :)

 

Tviler på det er noen sammenheng. Almunia har fått så mye tyn opp igjennom årene at han må ha en god prosjon selvtillit. Selv Bendtner ville vel lagt seg i fosterstilling og ropt på mora etter så mye tyn :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kanskje like greit. Fabianski storspiller og vi har [insert insanely difficult polish surname here] og Mannone som backup. Almunia er habil, men så lenge det er vel så gode alternativer så er det kanskje greit å cashe inn litt penger?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Manuel Almunia can leave Arsenal if he wants, says Arsène Wenger

 

Personlig vil jeg at Almunia blir. Ikke fordi jeg syns han er veldig god, men han er en habil tredjekeeper. Vi trenger en tredjekeeper som kan innse at han er nettopp det og er fornøyd med å heve lønnen og forhåpentligvis ikke bli brukt i det hele tatt. Litt som Warmuz og Poom.

 

Jeg klarer ikke å se for meg at så unge keepere som Fabianski, Szczesny eller Mannone vil nøye seg med en slik rolle. Ergo, bli hos oss Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia can leave Arsenal if he wants, says Arsène Wenger

 

Personlig vil jeg at Almunia blir. Ikke fordi jeg syns han er veldig god, men han er en habil tredjekeeper. Vi trenger en tredjekeeper som kan innse at han er nettopp det og er fornøyd med å heve lønnen og forhåpentligvis ikke bli brukt i det hele tatt. Litt som Warmuz og Poom.

 

Jeg klarer ikke å se for meg at så unge keepere som Fabianski, Szczesny eller Mannone vil nøye seg med en slik rolle. Ergo, bli hos oss Almunia.

Ligger jo bra i kortene at et par spillere forlster oss. Et par spillere som er for gode til å være tredjevalg. Almunia og Vela er etter mine begreper to eksempler på dette. Kanskje bendtner også forsvinner.

Almunia har gode muligheter til å etablere seg fom førstekeepere i en spansk klubb.

Link to comment
Share on other sites

Ligger jo bra i kortene at et par spillere forlster oss. Et par spillere som er for gode til å være tredjevalg. Almunia og Vela er etter mine begreper to eksempler på dette. Kanskje bendtner også forsvinner.

Almunia har gode muligheter til å etablere seg fom førstekeepere i en spansk klubb.

 

Jeg følger ikke med på spansk fotball, men jeg tviler på om han blir en førstekeeper for en toppklubb der. Håper for hans skyld at du har rett.

Link to comment
Share on other sites

Han er nok skadet, om enn dog mentalt.

 

BE

 

Haha huff, den var da slem BE :wub:

 

Men er nok en "liksom" skade ja. Var vel snakk om et par uker i starten, men når Fabianski gjorde sakene sine godt og Szczesny viste veldig gode takter i CC ble det plutselig et par uker til, så et par uker til osv. osv.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 4 2011, 10:56 PM) 213364[/snapback]

Haha huff, den var da slem BE ;)

 

Men er nok en "liksom" skade ja. Var vel snakk om et par uker i starten, men når Fabianski gjorde sakene sine godt og Szczesny viste veldig gode takter i CC ble det plutselig et par uker til, så et par uker til osv. osv.

 

Sikkert samme grunn som at VErmaelen er ute det... Djourou og Koscielny gjør det så bra - og Squillaci er mye bedre som 3. valg.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 4 2011, 10:56 PM) 213364[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Haha huff, den var da slem BE ;)

 

Men er nok en "liksom" skade ja. Var vel snakk om et par uker i starten, men når Fabianski gjorde sakene sine godt og Szczesny viste veldig gode takter i CC ble det plutselig et par uker til, så et par uker til osv. osv.

Sikkert samme grunn som at VErmaelen er ute det... Djourou og Koscielny gjør det så bra - og Squillaci er mye bedre som 3. valg.

Tror ikke jeg er helt enig i den! Vermaelen vil nok være førstevalg når han er i kampform igjen etter min mening!

Link to comment
Share on other sites

Trur nok muligens Orakelet meinte det som ein spøk.. B)

Ser jo det nå! Men har vært såpass mye på diverse forum på nett at jeg ikke blir overrasket over hva folk sier lenger... En liten smiley eller noe hadde nok hjulpet for å delvis ersatte kroppsspråket som da blir borte vil jeg tro ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...