Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Jepp, mente at hele laget var dårlig, inkludert Almunia. Det jeg ikke forstår er hvorfor alle skal fyre løs på Almunia med en gang han gjør en dårlig kamp. Klag litt på Clichy, Kos og Sagna... Hadde de gjort jobben sin, så hadde vi ikke tapt i dag!

Det skal også sies at Schwarzer har hatt en forferdelig sesongstart, men gjort en god kamp i dag, motsatt for Almunia :)

Nasri var dårlig i dag. Han spilte hele 90 minutter i dag, der han var anonym stort sett hele kampen. (utenom målene)

Da er vi uenige om Nasris innsats. Han var den spilleren i mine øyne med de beste pasningene, de beste løpene og de eneste målene. Arbeidskapasiteten var også godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Eller, så kan man heller se på helheten i stedet for å bruke Almunia som hoggestabbe nok en gang. Etter denne kampen, er det VIRKELIG IKKE keeperspillet som bekymrer meg mest..

Nei det kan eg godt (og det har eg gjort), men eg tar ikkje det i Almunia-tråden. kall det hoggestabbe om du vil poenget er at Almunia nok ein gong viser så store feil at det berre er flaut å sjå på. Almunia er vårt svakaste ledd og da er det berre naturleg at han må gjennom ekstra kritikk, spesielt når han gang på gang gjør barnefeil.

 

Når det er sagt; Go Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Eller: Hadde vi hatt en normalt god tippeligakeeper i mål i dag, hadde vi ikke tapt. Sånn er det faktisk.

Tja. En normal tippeligakeeper ville muligens sluppet inn skuddet almunia slo i stanga i første omgang. En normal tippeligakeeper hadde kanskje ikke tatt straffe, evt. gitt retur som kunne gitt mål. Ja, jeg vet det er Almunia som lagde straffen men det er uansett en farlig situasjon. Om keeper hadde stått på streken i steden kunne det fort blitt mål i mot. Det første målet kan ikke Almunia klandres for. Det andre målet er en stor tabbe, det er jeg enig i. Men av det jeg har sett av pl i år har over halvparten av keeperne gjort større tabber i år. Det er normalt av keepere å gjøre tabber en gang i blant. Så lenge det ikke skjer ofte er det innenfor normalens grenser. Ved det tredje målet er Almunia på bærtur, men hadde han stått på streken kunne det også fort blitt mål med det markerinsspillet vi viste.

Konklusjon; ikke sikkert det hadde sett så mye medre ut med en normalt god tippeligakeeper på bakerste rekke.

 

Når det er sagt er jeg absolutt ikke fornøyd med Almunia i dag. Han kunne gjort det bedre ved de to siste målene, og fikk i denne matchen mulighet til å bli vår matchvinner. Den muligheten tok han desverre ikke. Basert på at han faktisk gjorde mye bra før dette, med gode redninger og godt feltarbeid vil jeg allikevel ikke konkludere med at han alene var grunnen til at vi tapte i dag. Standaren han viste i dag var alt for lav, men allikevel høyere enn det en del andre, spesielt forsvaret viste i dag.

Konkusjon: Almunia gjør en svak kamp på lik linje med de fleste andre.

 

Mye kunne vært annerledes i dag med en annen keeper. Mye kunne vært annerledes ved et annet forsvar. Mye kunne vært annerledes ved en annen midtbane. Mye kunne vært annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Eller, så kan man heller se på helheten i stedet for å bruke Almunia som hoggestabbe nok en gang. Etter denne kampen, er det VIRKELIG IKKE keeperspillet som bekymrer meg mest..

Det er på slike dager vi trenger en keeper som kan vinne kampen for oss. Hele laget var dårlig, men med en bedre keeper så hadde vi kanskje berget ett eller tre poeng

Link to comment
Share on other sites

Endelig hører Almunia-haterne fra seg igjen, hvor har dere vært så langt i sesongen????

 

 

Helt feil Hulken, Almunia var dårlig i dag. Han har hatt en god sesongstart, men i dag viste han seg fram på det nivået jeg har blitt vant til å se ham, dessverre. Ser at Schwarzer ble man of the match for Fulham

 

 

Blir litt dumt å se bare på dagens kamper, Schwarzer har vært dårlig så langt denne sesongen....

Almunia har vært veldig bra, hvis det går 6 kamper til neste blunder er jeg fornøyd.

Mange spillere var langt under pari i dag, inkludert Almunia, derfor blir det tåpelig å peke på enkeltspillere i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

Endelig hører Almunia-haterne fra seg igjen, hvor har dere vært så langt i sesongen????

Blir litt dumt å se bare på dagens kamper, Schwarzer har vært dårlig så langt denne sesongen....

Almunia har vært veldig bra, hvis det går 6 kamper til neste blunder er jeg fornøyd.

Mange spillere var langt under pari i dag, inkludert Almunia, derfor blir det tåpelig å peke på enkeltspillere i etterkant.

 

 

Vi har sett det i flere sesonger nå, Almunia er IKKE god nok til å spille på et topplag!! Han gjør altfor mange tabber. Keepere som VDS, Cech, Hart, Reina gjør kanskje 2-3 tabber hver sesong, Almunia har minst dobbelt så mange tabber hver sesong, men enig i at han har stått bra fram til dagens kamp. Også enig i at den totale slakten av Almunia her inne blir litt tåpelig, mye annet i den defensive delen som ikke fungerer, idag var feks stopperne også veldig dårlige. ingen skjeller ut Kos eller Clichy selv om de også er meget svake i dag. Wenger mener Almunia er god nok, så må vi bare leve med det. Når det er sagt, håper Almunia storspiller resten av sesongen og at vi må bite i oss kritikken. Kan jo håpe.....

Link to comment
Share on other sites

Det er på slike dager vi trenger en keeper som kan vinne kampen for oss. Hele laget var dårlig, men med en bedre keeper så hadde vi kanskje berget ett eller tre poeng

 

Og en midtstopper som organiserer forsvarsrekka, slik at mulighetene for et par av målene ikke skjer pga feilmarkeringer og dårlig posisjonering?

Og, en midtbanespiller som organiserer midtbanerekka, slik at det er samspill, samhandling, og at det er et trykk i denne lagdelen, som gjør at wba ikke får spille seg lett igjennom ved flere anledninger.

Og, en spiss som trekker ut midtstopperene, slik at rommene blir større for spillere på vei inn mot scoringsituasjoner?

 

Ikke sant?

Almunia var en av mange, som har et ansvar for tapet idag. Han var hverken mer eller mindre dårlig, enn flere andre.

 

0-1: Hvorfor slipper Sagna spilleren, som gjør at han får slå 45grader pasning inn i feltet? I samme situasjon, så feiler Song (følger ikke mann) og Koscielny gjør en dårlig markeringsjobb på innlegget.

 

0-2: Koscielny lar Jara skyte fra skrått hold på 7-8meter. Et skudd Almunia burde tatt, men det forsvarer ikke den dårlige forsvarsjobben i forkant. Almunia posisjonerer seg ut ifra at Koscielny burde gått inn på Jara, og ikke latt han få tid og rom til å få sendt avgårde skuddet fra en slik posisjon. Når han oppdager at Koscielny ikke presser ut, virker det som om han tar et skritt mot stolpen, for å være klar for skuddet. Virker som om det skjer litt for seint, og er klønete på "forsøket".

 

0-3: I situasjonen må vel strengt tatt Almunia ut for å gjøre målet mindre, siden ingen forsvarspillere er med på løpet? Clichy var jo flere meter bak, og i feltet var det ingen som markerte motstanderene. Ingen tok løpene bakover. Ut ifra den situasjonen, så føler jeg at Almunia gjorde det eneste rette der og da. Han kunne stått, men han var jo ganske alene igjennom? (om jeg ikke husker helt feil..)

 

Synes det blir merkelig, at Almunia skal få så mye skyld for dette tapet. Det var et lagtap, hvor mange spillere var langt under pari og hvor mange gjorde feil som fikk konsekvenser. Det var feil etter feil av flere, som førte til tre baklengsmål.

Link to comment
Share on other sites

Eg gir meg, Almunia er den beste keeperen vi kan ha. Vi kan ikkje kritisere våre eigne, og poenget med forumet er å rose spelerane for det som er bra (se vekk fra det som måtte være kritikkverdig/klanderverdig), og skrive at vi liker Wenger og er 100% einige i alt han gjør ellers har vi å komme oss over på TV-forumet for her har vi ingenting å gjøre.

 

Takk til alle parter som har gitt meg denne åpenbaring :)

Link to comment
Share on other sites

Og en midtstopper som organiserer forsvarsrekka, slik at mulighetene for et par av målene ikke skjer pga feilmarkeringer og dårlig posisjonering?

Og, en midtbanespiller som organiserer midtbanerekka, slik at det er samspill, samhandling, og at det er et trykk i denne lagdelen, som gjør at wba ikke får spille seg lett igjennom ved flere anledninger.

Og, en spiss som trekker ut midtstopperene, slik at rommene blir større for spillere på vei inn mot scoringsituasjoner?

 

Ikke sant?

Almunia var en av mange, som har et ansvar for tapet idag. Han var hverken mer eller mindre dårlig, enn flere andre.

 

0-1: Hvorfor slipper Sagna spilleren, som gjør at han får slå 45grader pasning inn i feltet? I samme situasjon, så feiler Song (følger ikke mann) og Koscielny gjør en dårlig markeringsjobb på innlegget.

 

0-2: Koscielny lar Jara skyte fra skrått hold på 7-8meter. Et skudd Almunia burde tatt, men det forsvarer ikke den dårlige forsvarsjobben i forkant. Almunia posisjonerer seg ut ifra at Koscielny burde gått inn på Jara, og ikke latt han få tid og rom til å få sendt avgårde skuddet fra en slik posisjon. Når han oppdager at Koscielny ikke presser ut, virker det som om han tar et skritt mot stolpen, for å være klar for skuddet. Virker som om det skjer litt for seint, og er klønete på "forsøket".

 

0-3: I situasjonen må vel strengt tatt Almunia ut for å gjøre målet mindre, siden ingen forsvarspillere er med på løpet? Clichy var jo flere meter bak, og i feltet var det ingen som markerte motstanderene. Ingen tok løpene bakover. Ut ifra den situasjonen, så føler jeg at Almunia gjorde det eneste rette der og da. Han kunne stått, men han var jo ganske alene igjennom? (om jeg ikke husker helt feil..)

 

Synes det blir merkelig, at Almunia skal få så mye skyld for dette tapet. Det var et lagtap, hvor mange spillere var langt under pari og hvor mange gjorde feil som fikk konsekvenser. Det var feil etter feil av flere, som førte til tre baklengsmål.

Heilt klart mykje å ta tak i etter dagens kamp. Clichy skal verkeleg passe seg for venstreplassen, problemet er at vi ikkje har så veldig mange erstatterar å sette inn. Gibbs er ung og skadeplaga. Håper helt klart at Wenger skaper litt konkurranse om venstrebackplassen. Syns Eboue burde få nokre forsøk på høgreback, syns han har klart seg betre der enn på midten. Sagna er rusten bakover, og nesten ufarleg framover. Når det er sagt er det ein som er direkte feil i to mål slik eg ser det.

 

0-2 Ueinig med deg vieira04 i dei siste to måla:

Keeperhjørnet skal han ha. Koscielny dekker jo stort sett skuddmulighet i lengste hjørnet, og einaste mulighet Jara har å skyte på mål er på nærmaste. Koscielny rygger kanskje vel langt, men virker å ha kontroll på motsatt hjørne. Du ser han setter seg ned for å blokkere mulighet mot lengste stolpe. Skuddet som kommer, kommer på einaste åpning, nærmaste stolpe, hvorpå Almunia allerede sitter når skuddet kommer, slik eg husker det. Men har bare sett alt ein gong.

 

på 0-3 skal Almunia først ruse ut må han fullføre 100%, men tør ikkje kaste seg ned i beina og hamna atter ein gong i no man's land.

Link to comment
Share on other sites

Endelig hører Almunia-haterne fra seg igjen, hvor har dere vært så langt i sesongen????

Blir litt dumt å se bare på dagens kamper, Schwarzer har vært dårlig så langt denne sesongen....

Almunia har vært veldig bra, hvis det går 6 kamper til neste blunder er jeg fornøyd.

Mange spillere var langt under pari i dag, inkludert Almunia, derfor blir det tåpelig å peke på enkeltspillere i etterkant.

 

 

 

Så du mener tabbe som koster poeng i hver sjette kamp er greit? Greit nok, hadde vært kvantesteg ifra ifjor, men du verden, skal vi vinne gull så kan ikke keeperen kaste bort poeng med tabber i hver sjette kamp.

 

Når det er sagt, så er jeg også av den oppfatning at det blir for dumt å kun skylde på Almunia idag. Han var dårlig, ingen tvil om det, men det var jo pinadø resten av laget inkludert vår manager som jeg mener tok noen avgjørelser idag som var gale...i etterpåklokskapens navn.

Link to comment
Share on other sites

Ulfagrafr

0-2 Ueinig med deg vieira04 i dei siste to måla:

Keeperhjørnet skal han ha. Koscielny dekker jo stort sett skuddmulighet i lengste hjørnet, og einaste mulighet Jara har å skyte på mål er på nærmaste. Koscielny rygger kanskje vel langt, men virker å ha kontroll på motsatt hjørne. Du ser han setter seg ned for å blokkere mulighet mot lengste stolpe. Skuddet som kommer, kommer på einaste åpning, nærmaste stolpe, hvorpå Almunia allerede sitter når skuddet kommer, slik eg husker det. Men har bare sett alt ein gong.

 

Tja, Koscielny skal dekke nærmeste del av målet, altså første stolpe. Dette for å gjøre vinkelen vanskeligere for å score i lengste hjørnet, samt at Almunia har mulighet til å ikke selge seg helt i forhold til resten av målet. Om det kommer et innlegg inn, så vil Almunia være langt unna i posisjon til å stoppe et evt skudd på andre deler av målet. Var det flere spillere på vei mot feltet, uten at de var markert? (jeg husker ikke...)

Jeg mener at Koscielny må inn mot Jara for å gi han mindre rom/tid til å skyte, samt at han må dekke bedre på vinkelen mot første stolpe. Dette vil jo påvirke muligheten for å få til et hardt og velplassert skudd, ikke sant?

 

Som sagt; Almunia kunne og burde tatt skuddet, men synes ikke han skal få all æren for det baklengsmålet.....

 

0-3: Det skjer titt og ofte slike situasjoner, hvor keeperene ikke slenger seg i beina. I den situasjonen, så må Almunia ut. Wba-spilleren kommer helt fri i god posisjon, og da nytter det ikke å stå på streken og være passiv. Han hindrer et skudd, og samtidig har andre spillere tid til å komme seg inn på motspillere/markere for mottak av et evt innlegg....

Synes dette målet viser dårlig markering på løp (Clichy), samt elendig markeringer/posisjoneringer i feltet når innlegget kommer.

Er nok litt psykologisk for en keeper, når han allerede har "gamblet" på en situasjoner tidligere i kampen som fikk resultat med kort og straffe imot. Synes ikke Almunia er den med mest feil i dette målet, men men. Vi får bli uenige :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, Koscielny skal dekke nærmeste del av målet, altså første stolpe. Dette for å gjøre vinkelen vanskeligere for å score i lengste hjørnet, samt at Almunia har mulighet til å ikke selge seg helt i forhold til resten av målet. Om det kommer et innlegg inn, så vil Almunia være langt unna i posisjon til å stoppe et evt skudd på andre deler av målet. Var det flere spillere på vei mot feltet, uten at de var markert? (jeg husker ikke...)

Jeg mener at Koscielny må inn mot Jara for å gi han mindre rom/tid til å skyte, samt at han må dekke bedre på vinkelen mot første stolpe. Dette vil jo påvirke muligheten for å få til et hardt og velplassert skudd, ikke sant?

 

Som sagt; Almunia kunne og burde tatt skuddet, men synes ikke han skal få all æren for det baklengsmålet.....

 

0-3: Det skjer titt og ofte slike situasjoner, hvor keeperene ikke slenger seg i beina. I den situasjonen, så må Almunia ut. Wba-spilleren kommer helt fri i god posisjon, og da nytter det ikke å stå på streken og være passiv. Han hindrer et skudd, og samtidig har andre spillere tid til å komme seg inn på motspillere/markere for mottak av et evt innlegg....

Synes dette målet viser dårlig markering på løp (Clichy), samt elendig markeringer/posisjoneringer i feltet når innlegget kommer.

Er nok litt psykologisk for en keeper, når han allerede har "gamblet" på en situasjoner tidligere i kampen som fikk resultat med kort og straffe imot. Synes ikke Almunia er den med mest feil i dette målet, men men. Vi får bli uenige :)

 

mener du at det ikke er keepers jobb å plukke ballen som kommer på nærmeste? er nok alltid vært regnet som keepers hjørne det nærmeste ja. enda frykteligere blir det når ballen går midt på keeper, som velger å slå den i eget mål...

Link to comment
Share on other sites

Tja, Koscielny skal dekke nærmeste del av målet, altså første stolpe. Dette for å gjøre vinkelen vanskeligere for å score i lengste hjørnet, samt at Almunia har mulighet til å ikke selge seg helt i forhold til resten av målet. Om det kommer et innlegg inn, så vil Almunia være langt unna i posisjon til å stoppe et evt skudd på andre deler av målet. Var det flere spillere på vei mot feltet, uten at de var markert? (jeg husker ikke...)

Jeg mener at Koscielny må inn mot Jara for å gi han mindre rom/tid til å skyte, samt at han må dekke bedre på vinkelen mot første stolpe. Dette vil jo påvirke muligheten for å få til et hardt og velplassert skudd, ikke sant?

 

Som sagt; Almunia kunne og burde tatt skuddet, men synes ikke han skal få all æren for det baklengsmålet.....

 

0-3: Det skjer titt og ofte slike situasjoner, hvor keeperene ikke slenger seg i beina. I den situasjonen, så må Almunia ut. Wba-spilleren kommer helt fri i god posisjon, og da nytter det ikke å stå på streken og være passiv. Han hindrer et skudd, og samtidig har andre spillere tid til å komme seg inn på motspillere/markere for mottak av et evt innlegg....

Synes dette målet viser dårlig markering på løp (Clichy), samt elendig markeringer/posisjoneringer i feltet når innlegget kommer.

Er nok litt psykologisk for en keeper, når han allerede har "gamblet" på en situasjoner tidligere i kampen som fikk resultat med kort og straffe imot. Synes ikke Almunia er den med mest feil i dette målet, men men. Vi får bli uenige :)

Tja, ueinige om størrelsesorden på skyldforhold i så fall eg er einig i at han kunne nok pressa på eit tidspunkt framfor å kun rygge, så kan vi bare spekulere kva utfallet kunne blitt :P Men eg meiner heilt klart Almunia skal ta den, og må ta ein størstedel av skylda.

 

0-3 trenger han ikkje nødvendigvis å ruse ut, for såvidt eg husker var WBA-spelaren på veg vekk/veldig skrått hold i forhold til mål at å stå skulle dekke eventuelle muligheter på skudd på mål. Så der meiner eg at Almunia har to alternativer for å oppsummere

1) ruse ut 100% men må risikere alt og fullføre

2) stå på streken og holde nærmaste hjørne pluss være var for innlegg.

Link to comment
Share on other sites

mener du at det ikke er keepers jobb å plukke ballen som kommer på nærmeste? er nok alltid vært regnet som keepers hjørne det nærmeste ja. enda frykteligere blir det når ballen går midt på keeper, som velger å slå den i eget mål...

 

Jeg mener at Koscielny skal dekke området mot første stolpe, slik at Jara enten må:

a: Prøve å skyte på lengste stolpe, dårlig vinkel.

b: Se etter løsninger på 45grader.

c: Ta med ballen ut mot kanten/tilbake, som er ut av målmuligheten.

 

Hvorfor:

Fordi Almunia skal plassere seg i mål, slik at han kan være i posisjon om det kommer en avslutning, enten fra ballfører(målscorer i dette tilfellet) eller avslutter ved et evt innlegg. Om han kun fokuserer på første stolpe, er han veldig sårbar om det skulle komme et innlegg.

 

Det ser ut som om Almunia og Koscielny tenker forskjellig i situasjonen, for rett før skuddet har vel Almunia bevegelse mot første stolpe. Kommer dette bare av at han ikke leser situasjonen perfekt, eller kan det komme av at Koscielny ikke presser Jara både når det gjelder avstand og vinkel?

 

Å snakke om at en keeper alltid i alle situasjoner skal ha første stolpe, er noe merkelig synes nå jeg. Det handler om hvilke bevegelser som er mot feltet, hvordan organiseringen er i feltet, posisjon med ballfører og evt første forsvarspiller, for å nevne noe.

I dette tilfellet, mener jeg ikke at Almunia BURDE stått fra start ved første stolpe, for Koscielny skal ut å presse/skjære vinkelen.

 

 

Som jeg skrev:

Som sagt; Almunia kunne og burde tatt skuddet, men synes ikke han skal få all æren for det baklengsmålet

Link to comment
Share on other sites

Dersom tabbe A er Koscielnys og tabbe B Almunias, kan vi godt si at tabbe A førte til tabbe B, men det visker ikke ut det faktumet at tabbe B er en tabbe i seg selv. Følgelig kan personen som står bak tabbe B også klandres for utfallet av tabbene, selv om utfallet ikke hadde blitt slik i det hele tatt dersom tabbe A ikke hadde skjedd. Tabbe A åpner egentlig bare for muligheten for tabbe B - tabben i seg selv (handlingen/ikke-handlingen) er ikke et direkte resultat av tabbe A selv om årsaken til utfallet kan spores helt tilbake dit.

 

Begge gjorde altså en tabbe og begge kan klandres for utfallet, altså det innslupne målet.

Link to comment
Share on other sites

Avenell, Almunia var ikke dårlig i dag, hele laget var dårlig. Å skylde på nå er for meg helt tåpelig!

Forsvaret skuffet mest!

 

Jo Almunia var dårlig idag. Laget var som helhet var dårlig,men hvorfor står det

ikke noe Diaby,Eboue,Sagna...osv i trådene deres?

 

For den midtbanen som spilte idag er noe av det svakeste jeg har sett i

Arsenals drakter. 1 omgang var patetisk, og uhyre skuffet. Jeg lurer faktisk

på hva Adams hadde gjort hadde han spilt idag. Han hadde hudflettet flere

spillere som leverte en innsats langt under pari.

 

Men tilbake til Almunia. Han hadde ikke en god dag på jobben idag, men med

et så sløvt lag foran seg kan det ikke være lett å være keeper.

Almunia vet han hadde en svak dag på jobben. Det så en tydelig.

Håper laget og Almunia slår tilbake i neste uke. Det trenger vi.

I PL vinner en ikke kamper med en så slapp og sløv innsats som idag.

De våknet på 0-3 men da var det dessverre for sent.

Link to comment
Share on other sites

Folkens, noen her som så Chelseas første kamp i gruppespillet i CL borte mot Zilina? Det gjorde iallefall, jeg, og kampens svakeste spiller (vel, bortsett fra Zilina-keeperen), var Chelseas keeper, Petr Cech. Han leverte uttalige stygge feil, og selv om det kun resulterte i en scoring for Zilina, hadde et bedre lag straffet Cech & Co mye hardere.

 

Poenget mitt er uansett, alle keepere har dårlige kamper i blant, ALLE. Jeg håper ikke noen av dere tror at Mark Schwarzer eller Hugo Lloris står til en 10'er på skalaen ute inn og uke ut. For dem gjør det ikke. Kanskje var kampen i går den dårligste Manuel kommer til å spille denne sesongen? Han har hatt en strålende sesongstart, kanskje ikke strålende, men grei.

 

Det jeg syns er litt morsomt, er at hvis Sagna og Clichy hadde gjort jobben sin på de første scoringene, hadde Almunia neppe havnet i noe fokus i går. Bortsett fra strafferedningen da. Våre backer skal ha sin del av skylda. Jeg kommer hvert fall å gi spanjolen flere sjanser, er fortsatt positiv etter den gode sesongstarten han har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Folkens, noen her som så Chelseas første kamp i gruppespillet i CL borte mot Zilina? Det gjorde iallefall, jeg, og kampens svakeste spiller (vel, bortsett fra Zilina-keeperen), var Chelseas keeper, Petr Cech. Han leverte uttalige stygge feil, og selv om det kun resulterte i en scoring for Zilina, hadde et bedre lag straffet Cech & Co mye hardere.

 

Poenget mitt er uansett, alle keepere har dårlige kamper i blant, ALLE. Jeg håper ikke noen av dere tror at Mark Schwarzer eller Hugo Lloris står til en 10'er på skalaen ute inn og uke ut. For dem gjør det ikke. Kanskje var kampen i går den dårligste Manuel kommer til å spille denne sesongen? Han har hatt en strålende sesongstart, kanskje ikke strålende, men grei.

 

Det jeg syns er litt morsomt, er at hvis Sagna og Clichy hadde gjort jobben sin på de første scoringene, hadde Almunia neppe havnet i noe fokus i går. Bortsett fra strafferedningen da. Våre backer skal ha sin del av skylda. Jeg kommer hvert fall å gi spanjolen flere sjanser, er fortsatt positiv etter den gode sesongstarten han har hatt.

0-1: Sagna og Koscielny sin skyld

0-2: Koscielny og Almunia sin skyld

0-3: Almunia sin skyld i hovedsak, men også generelt elendig innsats

 

Altså er det ikke rart at Koscielny og Almunia rettmessig får mest skyld etter denne kampen, men de andre bortsett fra Nasri, skal ikke sove godt de heller

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...