Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Lykke til videre Manuel! Koselig fyr etter hva jeg har forstått, men en som ikke var i nærheten av å være god nok.

 

Ellers trodde jeg ikke Sean McDermott kom til å bli frigitt såpass fort. Har til tider vært imponerende, men selvfølgelig langt unna f.eks. Martinez.

Link to comment
Share on other sites

 

Prestasjonane hans var jamnt nedadgåande, for å seie det slik. Men han redda oss frå nokre verkeleg stygge siffer ved ein del høve. Det skal huskast.

 

Selvfølgelig hadde han ikke det nivået som vi burde hatt som bakerste mann, men det forsvarer virkelig ikke den måten oppgulpet ble fremsatt på. 70 clean sheets på 175 kamper, er faktisk ikke en så elendig statistikk. Han burde blitt solgt (eller vært reservekeeper) på et tidligere tidspunkt, det er nok alle enige om.

 

Men; det forsvarer ikke oppførselen han ble rettet mot av oss "goonere".

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Førsteomgangen mot Barca i 2010 var muligens noe av det beste jeg noen gang har sett av en Arsenal-målvakt. Helt enormt. Dessverre så hadde Almunia, akkurat som resten av laget de senere årene, et alt for lavt bunnivå, som han viste litt for ofte. Hos en middelhavsfarer eller hos en dumpekandidat så kunne han fort blitt en suksess, tror jeg. Han var best da han ble konstant bombardert av motstanderen. Skulle han derimot være arbeidsledig i store deler av kampene...

 

Uansett; fin type, og jeg ønsker han alt godt. Ikke hans feil at Wenger ga han trøye nr. 1.

Link to comment
Share on other sites

Spilte ekstremt i noen kamper, førsteomgangen i hjemmekampen mot Barca er nevnt, spilte også fantastisk mot United samme året om jeg ikke husker feil. Var uansett aldri god nok selv om 70 clean sheets på 175 kamper er en grei statistikk, mitt tips er at han var en kjempegod keeper som aldri tålte presset, men siden vi ikke har hatt tilgang til mange Arsenaltreninger får vi aldri vite det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Absolutt. Han vil ikke bli husket som en storhet akkurat, men han sto på og gjorde sitt beste uten å grave seg ned når motgangen kom. Super proff, ytret seg aldri negativt om noen i klubben og virker som en fin fyr. Håper han finner seg en ny klubb og gjør det bra der, han kan sikkert gjorde en god jobb for en mindre PL-klubb uten det presset Arsenal fører med seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nei, han var enda værre! ;)

 

Neida, men det ihvertfall ikke uten grunn han i alle år før han kom til oss spilte b-fotball, ble sendt på utlån etc.Han er langt fra god nok for en toppklubb og det er bare så ubegripelig tragisk og synd at det tok 180 (?) kamper før Wenger skjønte det. Mulig han var god på feltet, men det hjelper fint lite når feilene i kamper florerte som de gjorde for Manuel.

 

Tror nok staheten til Wenger må ta mye av skylda til hvorfor vi har fått så mange

hoggestabber

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Tror nok staheten til Wenger må ta mye av skylda til hvorfor vi har fått så mange

hoggestabber

 

Så Wenger skal få skylden for at vi supporterne benytter klubbens spillere som hoggestabber?

Link to comment
Share on other sites

Så Wenger skal få skylden for at vi supporterne benytter klubbens spillere som hoggestabber?

 

nå er ikke jeg enig i Ben elfens korte og kategoriske svar, men selv om Wenger ikke direkte har skylda - det er kun oss supportere som lager hoggestabber, og dette er generelt sett en uting - er det jo også klart at Wenger indirekte bidrar til at dette skjer ved å bruke spillere som ikke er modne for dette nivået. Og en ting er å la enkeltspillere få prøve seg. Det er jo helt OK. Men man bør kanskje kunne forvente at Wenger burde unngå å over lang tid bruke spillere som åpenbart ikke er gode nok. Her burde jo Wenger mer enn noen se tegningen på veggen, og både for klubbens og den enkelte spillerens beste gjøre noe. Så kanskje BE har et poeng, og at det at supporterne lager hoggestabber mest av alt BØR OPPFATTES SOM en indirekte kritikk av Wenger snarere enn en kritikk av den aktuelle spilleren?

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...