Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Det er en mulighet for at verdens beste keeper forsvinner! Å nei.. Hva skal vi gjøre da? Almunia er en legende i Arsenal, og det ville vært svært galt å kvitte oss med en keeper så god som ham. ;)

 

Hehe, quoter bare Tusmo jeg ;) :

 

Selvfølgelig vil ikke Wenger selge verdens beste keeper, men det har jo blitt slik i fotballens verden at de rikeste klubbene får de beste spillerne. Trist. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det ser ut til at Almunia er tilbake nå og kan bli førstekeeper.. Hadde jeg vært Wenger så hadde jeg latt Szczecny spille resten av sesongen.

 

Skjer ikke. Hvis Almunia nå kommer tilbake fra skade så er det kun benken han kommer til å sitte på såfremt Fabianski ikke er tilbake.

 

Forsvinner ikke Almunia nå i løpet av de siste dagene så er han vår tredjekeeper til vi kvitter oss med han til sommeren. Og sportslig sett er det by far den beste løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at Almunia er tilbake nå og kan bli førstekeeper.. Hadde jeg vært Wenger så hadde jeg latt Szczecny spille resten av sesongen.

Verdens beste keeper tilbake!! Dette har vi ventet lenge på. Tro hvorfor de beste spillerne våre alltid er skadet?

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig ikke dette skjer, det tror jeg bare vil bli demotiverende for alle. Manuel er sikkert en ok person utenfor banen, hva vet vel jeg - men som Arsenal keeper håper jeg aldri vi får se han igjen. Selv om dette vel kanskje bare er ønskedrøm. Ser han vel desverre til søndag...

Link to comment
Share on other sites

Lehmann klarte aldri å ta tilbake plassen pga sin "skade". Jeg blir utrolig trist, sur og bitter hvis Wenger gir Almunia tillit igjen. Hvis så skjer forstår jeg ingenting.

Om vi ikke selger, så vil han nok bli benyttet.

Men jeg er enig med alle de som mener at vi skal kjøre Szczecny fram som vår neste store keeper.

I klassen Wilson, Jennings, Seaman og Lehmann.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker ikke å selge Almunia. Vi trenger en tredje/fjerdekeeper som kan innse at han er nettopp det. En keeper som ikke forventer å få spille med mindre det er full krise og som kan slå seg til ro med det, men som hvis han må steppe inn kan gjøre en ok jobb. En som Wamuz eller Poom.

 

Jeg klarer ikke se at noen av våre yngre keepere, som er bedre en Almunia, vil være fornøyde med å bare i beste fall sitte på benken. De er for unge og lovende og jeg antar at en av Fabianski, Zsz eller Mannone forlater klubben i nær framtid for å få spilletid.

Link to comment
Share on other sites

However from what I'm told the Spaniard doesn't particularly want to be the understudy to Wojciech Szczesny and we may instead see James Shea continuing to be back up to the Pole. The manager may feel he needs to force the issue and demand that Almunia does what is good for the rest of the squad.

 

Kilde: http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/01/al...mer-oxlade.html

 

Selvfølgelig vet jeg ikke om dette stemmer, men mot United så var vel Almunia matchfit og allikevel satt en halvskadet Fabianski på benken ovenfor spanjolen. Hadde Almunia tatt til takke med å være tredje/fjerdekeeper som Tapapa sier så ville det vært greit, men visstnok så holder ikke det for Manuel. Han vil vel spille så mye han kan før han legger skoene på hylla, men jeg håper og tror for klubbens skyld at det ikke blir i Arsenal. I så fall så kan han gjøre det for reservelaget.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 28 2011, 08:50 AM) 215520[/snapback]

However from what I'm told the Spaniard doesn't particularly want to be the understudy to Wojciech Szczesny and we may instead see James Shea continuing to be back up to the Pole. The manager may feel he needs to force the issue and demand that Almunia does what is good for the rest of the squad.

 

Kilde: http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/01/al...mer-oxlade.html

 

Selvfølgelig vet jeg ikke om dette stemmer, men mot United så var vel Almunia matchfit og allikevel satt en halvskadet Fabianski på benken ovenfor spanjolen. Hadde Almunia tatt til takke med å være tredje/fjerdekeeper som Tapapa sier så ville det vært greit, men visstnok så holder ikke det for Manuel. Han vil vel spille så mye han kan før han legger skoene på hylla, men jeg håper og tror for klubbens skyld at det ikke blir i Arsenal. I så fall så kan han gjøre det for reservelaget.

 

Jeg tror nok realitetene demrer for Almunia når/hvis han innser at andre klubber ikke akkurat ligger langflate etter å få han. Da spørs det ikke om han bør slå seg til ro med å ha en jobb og inntekt, som ved en eventuell forlengelse av kontrakten bør bli langt lavere enn hva han mottar i dag.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 28 2011, 08:50 AM) 215520[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

However from what I'm told the Spaniard doesn't particularly want to be the understudy to Wojciech Szczesny and we may instead see James Shea continuing to be back up to the Pole. The manager may feel he needs to force the issue and demand that Almunia does what is good for the rest of the squad.

 

Kilde: http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/01/al...mer-oxlade.html

 

Selvfølgelig vet jeg ikke om dette stemmer, men mot United så var vel Almunia matchfit og allikevel satt en halvskadet Fabianski på benken ovenfor spanjolen. Hadde Almunia tatt til takke med å være tredje/fjerdekeeper som Tapapa sier så ville det vært greit, men visstnok så holder ikke det for Manuel. Han vil vel spille så mye han kan før han legger skoene på hylla, men jeg håper og tror for klubbens skyld at det ikke blir i Arsenal. I så fall så kan han gjøre det for reservelaget.

Jeg tror nok realitetene demrer for Almunia når/hvis han innser at andre klubber ikke akkurat ligger langflate etter å få han. Da spørs det ikke om han bør slå seg til ro med å ha en jobb og inntekt, som ved en eventuell forlengelse av kontrakten bør bli langt lavere enn hva han mottar i dag.

 

en hvorfor ha en gammal middelmådig spiller som 3. keeper? er det ikke bedre at en unggutt har den jobben? Det skrives og ropes høyt om de unge keeperne våre - da får de få sjansen hvis vi virkelig har 2 skadete keepere

Link to comment
Share on other sites

Hvor har det blitt av Mannone? Trodde han skulle være 2.keeper når Fabianski er skadet. Why Shea?

 

Mannone er på utlån hos Hull City ut sesongen. Og Szczesny tok over som tredjevalg i sommer etter å ha imponert kraftig på utlån hos Brentford og i preseason. Når Almunia ble skadet så imponerte dog begge polakkene såpass kraftig at de er forholdsvis første og andrevalg ovenfor spanjolen nå.

 

Ellers har Mannone vært veldig god for Hull City og blir nok også rangert over spanjolen når han returnerer til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Burde ikke glemmes, sannsynligheten for at han blir i Hull etter utlånet er nok ganske stor.

 

Stemmer nok det Bergkamp. Hull forhørte seg jo om muligheten til å beholde Mannone på heltid etter låneoppholdet, men det ble vel avslått såvidt jeg forstod. Dog om Mannone vil vekk fra klubben til sommeren så tror jeg ikke Wenger kommer til å stå i veien for han.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 28 2011, 03:52 PM) 215542[/snapback]

Stemmer nok det Bergkamp. Hull forhørte seg jo om muligheten til å beholde Mannone på heltid etter låneoppholdet, men det ble vel avslått såvidt jeg forstod. Dog om Mannone vil vekk fra klubben til sommeren så tror jeg ikke Wenger kommer til å stå i veien for han.

 

Det store dilemmaet til keeperne i klubben vår nå vil være at alle sammen er veldig unge. Det vil si at for å komme inn på laget så er man avhengig av skader eller alvorlige feil over tid. Etter kampene til Fabianski og Szczesny så tviler jeg på at feil vil være årsaken - og at de vil være skadet begge to over tid er lite trolig. Derfor tror jeg som dere at Mannone vil forbli i Hull etter denne sesongen og at Shea blir 3. keeper hvis Almunia ikke finner det for godt å heve lønn i sine siste sesonger som keeper.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 20 2011, 09:38 PM) 217887[/snapback]

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8551877/

 

Det der var jammen meg verre enn jeg trodde jeg så på første forsøk. Helt håpløst av Almunia! Håper dette var hans aller siste kamp for Arsenal.

 

Yepp skremmende svakt forsvarspill det der. Er det deres siste kamp og for Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 20 2011, 09:38 PM) 217887[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8551877/

 

Det der var jammen meg verre enn jeg trodde jeg så på første forsøk. Helt håpløst av Almunia! Håper dette var hans aller siste kamp for Arsenal.

Yepp skremmende svakt forsvarspill det der. Er det deres siste kamp og for Arsenal?

 

Åja. En 18 år gammel debutant som har kommunikasjonsproblemer med en 21 år gammel venstreback fremfor en 33 år gammel keeper som får et skudd rett på seg og slipper det mellom beina?

 

Nesten like håpløst innlegg som redningsforsøket var fra Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Det håpløse er vel heller den 'finne en syndebukk' etter

et svakt resultat som enkelte bedriver.

Det der er direkte svakt forsvarsspill og blir for lett å skylde på

kommunikasjonsproblemer.

Målet er svakt forsvarsspill fra a-å,men det blir for håpløst å skylde på en mann i den situasjonen der.

 

Når det gjelder håpløse innlegg så dukker de som regel opp hver gang

Arsenal har levert et svakt resultat.

Uten at noen evner å ta selvkritikk.

Link to comment
Share on other sites

Det håpløse er vel heller den 'finne en syndebukk' etter

et svakt resultat som enkelte bedriver.

Det der er direkte svakt forsvarsspill og blir for lett å skylde på

kommunikasjonsproblemer.

Målet er svakt forsvarsspill fra a-å,men det blir for håpløst å skylde på en mann i den situasjonen der.

 

Når det gjelder håpløse innlegg så dukker de som regel opp hver gang

Arsenal har levert et svakt resultat.

Uten at noen evner å ta selvkritikk.

 

Jeg ber deg om å finne et innlegg jeg har postet i dag hvor jeg mener at Almunia er syndebukk. Det er faktisk lov til å kritisere en spiller etter en dårlig kamp uten at man faktisk mener han er syndebukken.

 

Det er svakt forsvarsspill av Gibbs og Miquel, men når man ser på spillerne som er så uerfarne i forhold til Almunia så kan man skjønne at dette skjer, men at du tydeligvis ikke forstår at det er forskjell på en 33 år gammel keeper og en 18 år gammel debutant sier vel litt mer om deg.

 

Forsvarsspillet er svakt ja, men hva kan det sies om Almunia da? Det er et skudd en keeper skal redde 10 av 10 ganger og selv om resten av laget i dag nok skulle ha scoret mer enn 1 mål så er det i meget meget stor grad Almunia sin skyld at vi slipper inn et mål i dag.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...