Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Personlig har jeg vært veldig skeptisk til Walcott, men han er motbevist meg kraftig. Det er overhodet ikke noe "tap av ære" for undertegnede. Det bare gleder meg stort. Jeg håper alle Arsenalspillere jeg har vært kritisk til presterer slik at jeg tar feil, også Almunia. Det betyr ikke at jeg skal hylle dem mens de spiller dårlig. Det kommer jeg ikke til å gjøre uansett hvor mye syterne her på forumet skulle syte og bære seg over det.

 

Jeg tror virkelig at alle goonere blir kjempeglade hvis Almunia skulle prestere slik han gjorde mot Blackburn i kamp etter kamp. Det ville gledet meg stort i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg vært veldig skeptisk til Walcott, men han er motbevist meg kraftig. Det er overhodet ikke noe "tap av ære" for undertegnede. Det bare gleder meg stort. Jeg håper alle Arsenalspillere jeg har vært kritisk til presterer slik at jeg tar feil, også Almunia. Det betyr ikke at jeg skal hylle dem mens de spiller dårlig. Det kommer jeg ikke til å gjøre uansett hvor mye syterne her på forumet skulle syte og bære seg over det.

 

Jeg tror virkelig at alle goonere blir kjempeglade hvis Almunia skulle prestere slik han gjorde mot Blackburn i kamp etter kamp. Det ville gledet meg stort i alle fall.

 

Er helt enig med deg. Det blir like dumt å hylle en spiller som spiller dårlig som å kritisere en som gjør det

bra.

 

Personlig er jeg ikke overbevist ennå av Almunia...men håper virkelig at Blackburn kampen blir en mal for

han framover. Ingenting hadde vært bedre.

 

Gleder meg også over Walcott. Virker som en spiller med beina godt planta på bakken.

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg vært veldig skeptisk til Walcott, men han er motbevist meg kraftig. Det er overhodet ikke noe "tap av ære" for undertegnede. Det bare gleder meg stort. Jeg håper alle Arsenalspillere jeg har vært kritisk til presterer slik at jeg tar feil, også Almunia. Det betyr ikke at jeg skal hylle dem mens de spiller dårlig. Det kommer jeg ikke til å gjøre uansett hvor mye syterne her på forumet skulle syte og bære seg over det.

 

Jeg tror virkelig at alle goonere blir kjempeglade hvis Almunia skulle prestere slik han gjorde mot Blackburn i kamp etter kamp. Det ville gledet meg stort i alle fall.

 

greit dette, men det er da ingen som har sagt at vi skal HYLLE spillerne når de presterer dårlig. Det er å snu det hele på hodet. Som gjentatt til det kjedsommelige, problemet er ikke at man kritiserer men hvordan.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal en backe opp alle spillere som tar på seg den røde og hvite drakta.

Nå er det vel sjelden Almunia stiller i rødt og hvitt... ;)

Tror vi alle kan være enige om at han nok, tross alt, er best i grønt og grått og sånt :)

Link to comment
Share on other sites

Nok en kjempekamp fra Manuel "Verdens-beste-keeper" Almunia. Medspillere ser ut til å stole på ham i langt større grad nå enn tidligere, og involverer han langt mer i selve spillet. Krysser fingrene på at en dårlig trend nå har snudd.

Link to comment
Share on other sites

Nok en kjempekamp fra Manuel "Verdens-beste-keeper" Almunia. Medspillere ser ut til å stole på ham i langt større grad nå enn tidligere, og involverer han langt mer i selve spillet. Krysser fingrene på at en dårlig trend nå har snudd.

 

Almunia spilte en kjempekamp i dag ja, kanskje til og med bedre enn det han gjorde mot Blackburn! Fortsetter han slik så forstår ikke jeg annet enn at Almunia står til Szchezny er klar. :(

Link to comment
Share on other sites

Synes også det er gledlig at han nå har hatt to gode kamper på rappen.

Målet idag kunne han muligens ha tatt, var vel ikke så mange andre steder den ballen kunne kommet, så kunn jo tatt en sjangse alla Espen Johnsen mot Spania for noen år siden og bare satset maks mot den siden. Men det var langt ifra noen tabbe. Da var det vel heller Kosc sin skyld. Men nok om skyld, Manuel gjorde stort sett bare gode inngripner idag, i andre omgang var han vel nesten ikke borte i ballen. Men håper Wenger får rett med gamblingen sin og at Almunia får sin livs sesong. Pluss i margen idag og i forrige mot Blackburn i hvertfall.

 

Ingenting som hadde gledet meg mer enn at Manuel hadde motbevist mine sterke fordommer mot hans keeperspill.

 

Måtte det vare :P

Link to comment
Share on other sites

Nok en kjempekamp fra Manuel "Verdens-beste-keeper" Almunia. Medspillere ser ut til å stole på ham i langt større grad nå enn tidligere, og involverer han langt mer i selve spillet. Krysser fingrene på at en dårlig trend nå har snudd.

 

 

He he, det snur raskt i fotball, både på banen og på forumet :P

Ingenting er bedre enn det, men venter vi lenge nok kommer nok en tabbe igjen skal du se...

Link to comment
Share on other sites

He he, det snur raskt i fotball, både på banen og på forumet :P

Ingenting er bedre enn det, men venter vi lenge nok kommer nok en tabbe igjen skal du se...

 

Ja det er Almuniahyllerne som eier forumet for tiden.

Så kommer det en tabbe, som er uungåelig kanskje, og så kastes det stener igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er Almuniahyllerne som eier forumet for tiden.

Så kommer det en tabbe, som er uungåelig kanskje, og så kastes det stener igjen.

 

 

Burde være positivt for alle som holder med Arsenal Football Club at alle spillerne gjør det bra.

Kanskje unntaket er syterne da :P

Link to comment
Share on other sites

Ja det er Almuniahyllerne som eier forumet for tiden.

Så kommer det en tabbe, som er uungåelig kanskje, og så kastes det stener igjen.

 

 

Det var også mitt poeng :P

Men hvis man kikker på flere av de keeperne som syterne ville ha inn på laget, f.eks city- og portugal-keeperen, har kanskje ikke de overbevist de siste dagene??

Link to comment
Share on other sites

Så langt i sesongen så er det såvidt jeg husker bare Cech og Almunia som ikke har tabbet seg ut. At også disse kommer til å gjøre det er like sikkert som at det blir julaften også i år. Det er ingen keeper i verden som ikke har småtabber gjennom en sesong. Men, hvis vi faktisk klarer å fokuser på at også andre gjør tabber så vil kanskje hysteriet rundt Almunia også dempes.

 

Jeg hevder fortsatt at man har et langt høyere krav til egne spillere enn til andre lags spillere og derfor blir det ekstremt mye hyl og skrik hver gang en Arsenalspiller tabber seg ut; vi har en meget god evne til å forsvare andre der vi hudfletter våre egne. Tror ganske enkelt at dette kan forklares med at de andre vurderes objektivt og uten like mye følelser involvert.

To eksempler:

-Vi ser på Harts tabbe med et skuldertrekk, men hadde omtrent revet av oss håret hvis vår egen keeper hadde gjort det samme.

-Vi husker hvert sleivspark Almunia gjør, men kan ikke si hvor mange ganger van Der Saar blåste ballen på tribunen under Uniteds kamp selv om vi så de to kampene på samme dag og like etter hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at vi ikke har en eneste utespiller som har holdt ut i de fire første kampene...

 

Ganske sikker på at Clichy og Sagna hadde vært fit for fight mot Bolton, men Wenger skjønte nok at det var lurt at Eboué og særlig Gibbs fikk en kamp såpass tidlig i sesongen fra start.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har nå unnagjort 4 kamper. Kun en spiller har fått med seg hvert minutt. Gjett hvem!

 

Syns det er utrolig positivt at vi rullerer på spillerne slik at vi slipper

disse skadene pga slitasje.

Ser på dette som utelukkende positivt at vi har en såpass bra stall.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...