Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Takk for et fantastisk innholdsrikt og argumenterende innlegg.

 

Siden det jeg sier er "bullshit" så lar jeg deg stå igjen som fasit i denne saken, og bøyer meg i støvet for dine kunnskaper og meninger.

 

Hyll deg, Hulken.

 

Hehe.. Burn! :)

 

 

Eg velger å tru at Wenger gjer det rette når han plasserer Almunia i mål framfor Szczesny.. Eg vil heller ha ein bra keeper i mål no, enn å risikere at ein keeper eg trur kan bli SVÆRT bra, skal gå tapt fordi han blir brukt for tidleg.. Utan at eg kan nevne konkrete unge spelarar, så vil eg tru at det fins eksempel på talent som har gått dukken fordi dei har blitt eksponert for tidleg..

 

Når det gjeld den saklege tonen Orakelet, så skulle eg ønske at alle her inne kunne strebe etter den....

Link to comment
Share on other sites

Når Almunia framleis står i mål må jo det være etter ei nøye vurdering av kva som skjedde "pre-season". Og Fabianski er tydelegvis framleis andrevalet. Ergo så har Szczesny eit stykke att. Men eg har trua på han, og somme har jo evna til å vokse med oppgåvene når dei fyrst får sjansen. Og han fortener etter kvart å vise kva han kan. Uttaket i ligacupen vert eit dilemma for Wenger. Står Szczesny, kan nok Fabianski oppfatte det som ein klar forbigåelse.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Burn! :D

Eg velger å tru at Wenger gjer det rette når han plasserer Almunia i mål framfor Szczesny.. Eg vil heller ha ein bra keeper i mål no, enn å risikere at ein keeper eg trur kan bli SVÆRT bra, skal gå tapt fordi han blir brukt for tidleg.. Utan at eg kan nevne konkrete unge spelarar, så vil eg tru at det fins eksempel på talent som har gått dukken fordi dei har blitt eksponert for tidleg..

 

Når det gjeld den saklege tonen Orakelet, så skulle eg ønske at alle her inne kunne strebe etter den....

Ian Walker, Richard Wright, Paul Robinson er jo tre talenter jeg kommer på som var the next big thing, men som alle falt igjennom etter en tid.

Link to comment
Share on other sites

£14M+Almunia for Hugo Lloris?

 

LINK

 

Hugo Lloris er en av disse CM-fantomene. Det jeg har sett av han er at han er et reaksjonsfantom, men også han suspekt i feltet. Kanskje Wenger liker litt kaos?

 

Jeg har ikke sett mye av Lloris, men det vesle jeg har sett har jeg likt dårlig. Han er ikke den keepertypen jeg ønsker i det hele tatt og hvis jeg kunne velge så hadde foretrukket Schwarzer framfor Lloris.

 

Allikevel har jeg kommet til det stadiet at jeg er mektig lei keeperprestasjonene jeg har vært vitne til i de foregående sesongene at jeg blir overlykkelig om vi får en ny keeper. Nær sagt uavhengig av hvem den nye keeperen er.

 

Konklusjon, Lloris du er hjertelig velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett mye av Lloris, men det velse jeg har sett har jeg likt dårlig. Han er ikke den keepertypen jeg ønsker i det hele tatt og hvis jeg kunne velge så hadde foretrukket Schwarzer framfor Lloris.

 

Allikevel har jeg kommet til det stadiet at jeg er mektig lei keeperprestasjonene jeg har vært vitne til i de foregående sesongene at jeg blir overlykkelig om vi får en ny keeper. Nær sagt uavhengig av hvem den nye keeperen er.

 

Konklusjon, Lloris du er hjertelig velkommen.

 

Dette var da en besyndelig måte å se ting på. Du er altså så lei av keeperprestasjonene at du vil ha en ny keeper bare for å få inn noe nytt, uavhengig av om vedkommede faktisk styrker LAGET eller ikke? Det er greit at man mener keeperne er for dårlig, men det bør vel være et MINSTEKRAV at de som eventuelt skal erstatte de vi har fra før faktisk styrker laget? Det virker jo som dine følelser rundt keeperspørsmålet overstyrer dine rasjonelle vurderinger, og slik bør det vel ikke være? :D

Link to comment
Share on other sites

Dette var da en besyndelig måte å se ting på. Du er altså så lei av keeperprestasjonene at du vil ha en ny keeper bare for å få inn noe nytt, uavhengig av om vedkommede faktisk styrker LAGET eller ikke? Det er greit at man mener keeperne er for dårlig, men det bør vel være et MINSTEKRAV at de som eventuelt skal erstatte de vi har fra før faktisk styrker laget? Det virker jo som dine følelser rundt keeperspørsmålet overstyrer dine rasjonelle vurderinger, og slik bør det vel ikke være? :D

 

Men sånn er det faktisk, det hender seg at jeg også tenker akkurat som Tapapa.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner poenget ditt Piscator.

 

Jeg merker bare at jeg har fått nok av prestasjonene til Almunia OG Fabianski. Tror ikke hjertet mitt tåler en sesong til med slikt keeperspill.

 

Lloris er etter mitt syn en bedre keeper enn Al og Fab, men han er IKKE en keepertype jeg primært ønsker. Jeg ønsker en stødig keeper som er god på innlegg og kan dominere feltet til en åtte-ni meter. En keeper som står der han skal og tar det han skal. Vi slipper til få skudd, ergo er ikke en sprellmann det jeg primært ønsker.

 

Schwarzer er en keeper etter min smak, VDS likeså.

Link to comment
Share on other sites

(..) Tror ikke hjertet mitt tåler en sesong til med slikt keeperspill.

 

he he, dette er jo i det minste et rasjonelt argument! ;)

 

(..) Jeg ønsker en stødig keeper som er god på innlegg og kan dominere feltet til en åtte-ni meter. En keeper som står der han skal og tar det han skal. Vi slipper til få skudd, ergo er ikke en sprellmann det jeg primært ønsker.

 

dette er vel de fleste enige om. Hovedproblemet til Arsenal er at vi mangler en keeper som kan stå frem som sjef og EIE feltet. Istedet har det dessverre vært for mye KAOS i boksen i mange år nå, og da er det jo statistisk uunngåelig at det blir en del unødvendige baklengsmål. Men det er uansett urettferdig å gjøre Almunia til syndebukk. Han gjør så godt han kan, og fortjener vår støtte selv om vi synes Wenger bør skifte ham ut.

Link to comment
Share on other sites

Dette var skuffende opplegg.. Det som ellers har vært et meget bra overgangsvindu for Arsenal mangler prikken over i'en... Hadde aldri trodd at Arsenal skulle gå inn i denne sesongen med Almulia eller Fabianski i buret. Det at Schwarzer skulle bli vår frelser oppsumerer keepersituasjonen: Alt annet enn det vi har.

 

Det som frustrerer meg er at vi nok en gang kan ende opp med å tenke "hadde vi bare signert en keeper, så...". Jeg føler det at vi gjerne mangler en eller to spillere for å kjempe helt inn, dessverre er blitt en gjenganger de siste sesongene.

 

Når ståa er som den er håper jeg Almunia klarer å bygge videre på den gode kampen mot Blackburn, og at han har klart å legge bak seg de familiære problemene som nok var med på å ødlegge hans forrige sesong. Ingenting hadde vært bedre enn at den sympatiske spanjolen gjorde oss alle til latter, og at jeg nok en gang må spise ordene mine om en spiller som jeg tviler på, men som Wenger tror på.. Nå har han sjansen, så får tiden vise om han griper den.

Link to comment
Share on other sites

Verdens beste keeper! Hipp hurra, jeg er så jævla glad for at han kommer til å være vår førstekeeper til neste år også. Tre ganger tre hurra for Wenger som er et geni som lar denne mannen redde poeng etter poeng for oss! Uten Almunia hadde vi aldri i verden greid tredjeplassen! Hurra, hurra, hurra! ;):D:D:D:D:D:D:D:D:D:

Hurra for Almunia som førstekeeper en ny sesong!

Link to comment
Share on other sites

Arseblog:

 

I know the internet, generally speaking, is not the place for reason, logic or calm considered debate but some of the shit I've read in the last 48 hours has been ludicrous. I have no idea why he didn't sign a goalkeeper, I know for a fact he didn't do it out of personal spite to some random guy on Twitter, despite what the random guy believes.

 

I know Almunia is not SuperKeeper© but then who is? At least he doesn't wear a stupid helmet. And whatever you think of him, declaring that you're going to spend the season abusing him because that'll show the manager what 'real fans' think is so dense I'm going to call Bob Geldof so he can arrange a load of pop stars to play a gig at Wembley so we can get the money together to buy you the biggest window in the world which you can sit there and lick all day long.

Link to comment
Share on other sites

Arseblog:

 

I know the internet, generally speaking, is not the place for reason, logic or calm considered debate but some of the shit I've read in the last 48 hours has been ludicrous. I have no idea why he didn't sign a goalkeeper, I know for a fact he didn't do it out of personal spite to some random guy on Twitter, despite what the random guy believes.

 

I know Almunia is not SuperKeeper© but then who is? At least he doesn't wear a stupid helmet. And whatever you think of him, declaring that you're going to spend the season abusing him because that'll show the manager what 'real fans' think is so dense I'm going to call Bob Geldof so he can arrange a load of pop stars to play a gig at Wembley so we can get the money together to buy you the biggest window in the world which you can sit there and lick all day long.

 

Hmmm...visste ikke at mr. Arseblog leste det som blir skrevet på forumet vårt :P

 

Arseblog er i mine øyne den beste bloggen som omhandler Arsenal. Og jeg er 100% enig i det han skriver her. Han tar opp noe som er ett voksende problem. Og dette gjelder ikke kun kritikken av Almunia. De senere år, har man sett ett voksende antall hoggestabber blant supporterne

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...visste ikke at mr. Arseblog leste det som blir skrevet på forumet vårt :D

 

Arseblog er i mine øyne den beste bloggen som omhandler Arsenal. Og jeg er 100% enig i det han skriver her. Han tar opp noe som er ett voksende problem. Og dette gjelder ikke kun kritikken av Almunia. De senere år, har man sett ett voksende antall hoggestabber blant supporterne

 

 

Helt utrolig hvor enig jeg er med deg og Arseblog her, som forøvrig leses hver dag av undertegnede.

Vi har noen grelle eksempler på supportere som bruker enhver anledning til å hudflette våre spillere også her inne, skammelig opptreden etter min mening.

Men men, mens folk fortsetter å prate dritt om Almunia, Wenger og andre, fortsetter Arsenal å imponere i sesonginnledningen og vinner sine kamper. ;)

Mitt tips er at enkelte forumister forsvinner herfra etterhvert som poengene ruller inn og det går opp for dem at vi går mot en kjempe-sesong som ender med gull, gull og gull B)

Hva skal de da skrive om???

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig hvor enig jeg er med deg og Arseblog her, som forøvrig leses hver dag av undertegnede.

Vi har noen grelle eksempler på supportere som bruker enhver anledning til å hudflette våre spillere også her inne, skammelig opptreden etter min mening.

Men men, mens folk fortsetter å prate dritt om Almunia, Wenger og andre, fortsetter Arsenal å imponere i sesonginnledningen og vinner sine kamper. B)

Mitt tips er at enkelte forumister forsvinner herfra etterhvert som poengene ruller inn og det går opp for dem at vi går mot en kjempe-sesong som ender med gull, gull og gull :D

Hva skal de da skrive om???

 

De vil nok heller fryde seg over Arsenal sin sukksess! Selv om mange mener noe annet, så er de Arsenalfans uansett om de er misfornøyd med en spiller eller ikke. Og jeg kan ikke tenke meg at det fins Arsenalfans som sitter og fortviler hvis Arsenal, eller Almunia for den saks skyld, gjør det bra.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har valgt å fortsette med Almunia i mål, så da bør vi støtte Almunia. Vi har i flere år sett hva Almunia er "god" for, hvilket nivå han ligger på (etter min mening desverre ikke noe topp PL-nivå), men det er han vår manager satser på.

Jeg tror Wenger hadde klart å skaffe seg en ny keeper om han mente Almunia var altfor dårlig.

Synes Almunia altfor ofte blir gjort til syndebukk alene for Arsenal "manglende" suksess de siste årene, men forsvarsarbeidet i resten av laget ofte er fritatt for kritikk. En spiller som Clichy synes jeg får lite kritikk for sitt ofte hodeløse defensive arbeid. Arsenals altfor mange baklengsmål handler om mye mer enn Almunia, men det er det er lett å sette han som syndebukk.

Wenger velger Almuina, Wenger står ansvarlig for den defensive organiseringen. La oss håpe den defensive organiseringen er strammet opp, da tror jeg Almunia står bedre også.

Så gjenstår det å se om det holder til noe bedre enn 3.plass. Jeg tviler, men håper av hele mitt hjerte at det blilr gull, gull og gull :D

Link to comment
Share on other sites

De vil nok heller fryde seg over Arsenal sin sukksess! Selv om mange mener noe annet, så er de Arsenalfans uansett om de er misfornøyd med en spiller eller ikke. Og jeg kan ikke tenke meg at det fins Arsenalfans som sitter og fortviler hvis Arsenal, eller Almunia for den saks skyld, gjør det bra.

 

 

Det får vi da sannelig håpe, at de fryder seg mener jeg :D

Poenget mitt var heller at de forsvant fra forumet...alternativet må jo være å bli litt positiv og skrive positivt om spillere og Wenger, og det går vel ikke an???

Link to comment
Share on other sites

Det får vi da sannelig håpe, at de fryder seg mener jeg :)

Poenget mitt var heller at de forsvant fra forumet...alternativet må jo være å bli litt positiv og skrive positivt om spillere og Wenger, og det går vel ikke an???

 

Selvfølgelig skal en backe opp alle spillere som tar på seg den røde og hvite drakta.

Selv hvor kritiske noen kan være kan jeg aldri tenke meg noen holder på her inne

kun for å skrive negativt....vel...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...