Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Jeg tror Almunia forrige sesong har vært delvis preget av både skader og litt personlige problemer, som har påvirket psyken hans.

Han kommer aldri til å bli verdensklasse, men tror han denne sesongen kommer til å vise seg som en stabilt god keeper som vil fungere bra for oss.

Hittil denne sesongen har vel både Hart og Reina hatt større tabber enn vår mann, og som RP7 kommenterte i et annet innlegg her tror jeg nok vi er vesentlig mere kritiske til våre egne enn til andres spillere...

Jeg tror det holder for både Almunia og Arsenal i år :P

Link to comment
Share on other sites

Takktakk, hyggelig. Men burde du ikke sendt PM til admin, så jeg har sjansen til å få dette innlegget som "ukens" innlegg?

 

Allerede gjort! Regner med at et sånt fantastisk innlegg både vinner både ukens, månedens og årets innlegg. Lykke til og fortsett med dine nydelige bidrag på forumet!

Link to comment
Share on other sites

Må si at den godeste Almunia fortsetter å overraske meg, greit nok, han hadde vel ikke alverdens å gjøre igår. Men de gangene han måtte i aksjon var det særs bra. Startet spillet tidlig og presist. Hadde ett par meget gode inngripner på innlegg, og flere ganger jeg hørte stemmen hans høyt og tydelig bak i der. Det virker som han har tatt seg kraftig sammen og fått en ny driv etter det som skjedde forrige sesong og i sommer. Det lover bra for fortsettelsen. Eneste jeg fikk med meg igår som han bommet på var ett langt utspill på slutten, men det er da ingenting å henge seg opp i.

 

Jeg nærmest "hatet" han ifjor, men fortsetter han som han har startet i år så skal jeg spise i meg hvert eneste ord med glede...

Link to comment
Share on other sites

Personlig føler jeg at det er utrolig sterkt av Almunia å prestere etter den heksejakten som han har måttet lide seg igjennom i et år nå. Almunia hadde etter mitt syn en sterk 07/08 sesong, (08/09 sesongen var også brukbar). Det var først ifjor elendigheten startet. Mener å huske at et familiemedlem som stod han nær gikk bort. Han kom aldri i gang med sesongen grunnet en tommelskade og familiære ærsaker, og da han endelig var tilbake i oktober en gang begynte "tabbene" å renne inne. Jeg er enig med dere som syntes at hans sesong ifjor var svak, men jeg tror også at personlige årsaker spilte sin rolle i dette. I tillegg kom Fabianski inn mot slutten som gjorde sitt til at kepperposisjonen i Arsenal ble sett på som helsvart.

 

Jeg har hele tiden ment at Almunia er en habil keeper, muligens ikke Arsenal klasse, men på ingen måte en skandalekeeper som han ofte blir framstilt som her inne på forumet.

Ellers har Almunia vært solid de første kampene av sesongen. Keep up the good work! :xxx:

Link to comment
Share on other sites

God kamp av Almunia. Ingen nevneverdige feil, og en strålende redning mot slutten. Men banens beste er han ikke. Ikke engang vår beste, etter min mening.

 

Ikke vits å overdrive ang Almunia. Folk klaga på de som kom med kritikk men syns det blir vel mye skrøyd for en innsats man egentlig skal forvente.

Men når det er sagt så var Almunia bra men ikke blant våre 3 beste idag.

Link to comment
Share on other sites

Haha. Han har ikke akkurat hatt stort å gjøre. Slapp litt av nå, ikke overvurder ham. Flott at han tilsynelatende har sluttet å drite seg ut, dog.

 

Kampen mot Blackburn og igår mot Sunderland syns jeg han har hadd en god del og gjøre. Overvurderer han ikke, langt ifra, syns bare det er sterkt og komme tilbake etter alt det presset han har hadd.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...