Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Almunia var ikke grunnen til at Arsenal må ut i omkamp, men han burde likevel reddet Leyton Orients mål. Samme hva som har skjedd i forkant av målet, så er skuddet fra 16 meter svakt plassert og bør være en enkel oppgave for en PL-keeper. Dette er grunnen til at alle unntatt Denilson skjønner at Almunias tid som førstekeeper i Arsenal er forbi.

Link to comment
Share on other sites

Almunia var ikke grunnen til at Arsenal må ut i omkamp, men han burde likevel reddet Leyton Orients mål. Samme hva som har skjedd i forkant av målet, så er skuddet fra 16 meter svakt plassert og bør være en enkel oppgave for en PL-keeper. Dette er grunnen til at alle unntatt Denilson skjønner at Almunias tid som førstekeeper i Arsenal er forbi.

 

Spot on AnabOle.

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig enig Stefan B. Har hatt nøyaktig den samme diskusjonen selv for en tid tilbake... Klart Gibbsy og nykomligen kunne gjort mer for å stoppe målet, MEN uavhengig av deres innsats var det et skudd Almunia skal ta uke inn uke ut, til breakfast, lunch and supper!

 

Hadde skuddet blitt limt i vinkelen, da hadde saken (og "skyldfordelingen") vært en annen.. Ikke det at skyldfordeling er et must, det

er en helt naturlig snakkis etter kamper.

 

Edit: Ser jeg var sent ute!

Link to comment
Share on other sites

Han var strengt tatt litt heldig tidligere i kampen også da en eller annen hadde frekkhet nok til å skyte rett utenfor mens han hadde en power-nap. 3 år, ja. Jeg hater å være så kritisk til våre egne spillere, men som jeg har uttrykkt i 3 år også - dette eksperimentet skulle aldri ha funnet sted. Det er ikke så ille som da Bertie Mee kom på den geniale idéen å bytte ut super kaptein McLintock med en vandrende katastofe fra Coventry, men det er pokker ikke langt unna. Jeg får leve med at han spiller FA Cupen dette året, men da håper jeg nok endelig er nok - og for alt i verden la Szczesny stå finalen mot Brum.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med AnabOle.

Klart at det burde vært avgjort før. Men jeg skal ikke komme hit å si mine meninger om dansker mm akkurat nå.

Et skudd rett på skal en keeper som skal holde nivå til å vinne alle 4 titler klare å ta. Det er ikke akkurat som dette er første gang i karrieren eller i år han gjør en slik tabbe. Er vel en grunn til at han er 3je keeper bl.a. bak en 20åring.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ser veldig ut som om Almunia (endelig) er på vei ut av klubben nå. Vraket til Asia-reisen og Jamie Sanderson har bekreftet at Arsenal har mottatt bud. Jamie Dalton mener det er Malaga, Valencia og Atletico Madrid som er de interesserte. Da er det mye som tyder på at Mannone blir årets tredjekeeper, altså neppe utlån på vår unge italiener i år.

Link to comment
Share on other sites

Spennende, det vi så av Vito når han representerte a-laget var lovende og de gangene jeg så han for Hull i år var han ok. Kan være med å kjempe. Angående Almunía så kan han dra, samme for meg hvor akkurat nå. Kommer til å huske han mest for å ha felt Squillacci mot WBA og latt spilleren deres sette ballen i det tomme målet og å komme inn å slippe inn to i finalen mot Barca

Edited by 1Bergkamp0
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Denne var litt fiffig. Dessverre...

 

"Last season was Almunia’s seventh as an Arsenal player and despite making just 14 appearances during the campaign, he left no doubt as to his ability when called upon."

Haha, tror han vil gjøre det bra i Championship, det er nærmere hans nivå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Han fikk spille fire kamper for West Ham, har jeg forstått. Er det noen som har sett noen av disse med egne øyne?

Var til stede på hjemmekampen mot Blackpool da West Ham vant 4-0. Almunia rotet det nesten til i feltet ved en anledning, men hadde ellers ikke mye å jobbe med, noen helt greie igang settinger og et par enkle redninger. En kamp midt på treet vår fjerde(?)keeper.

Link to comment
Share on other sites

Han fikk spille fire kamper for West Ham, har jeg forstått. Er det noen som har sett noen av disse med egne øyne?

Nei, men lest gode rewievs fra West Ham fans, virker som han fikk ut potensialet sitt der og viste seg som den proffesjonelle keeperen han er på og utenfor banen. Var desverre aldri god nok for The Arsenal dog.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Da er det offisielt. En spiller som ble kastet på havet, og vannet var alt, alt for dypt. I tillegg tok det alt, alt for lang tid å konstantere at han ikke var svømmedyktig, desverre. Det har på mange måter ødelagt ettermelet til en ellers meget profesjonell spiller. I Arsenal ble han for mange langt på vei selve symbolet klubbens manglende evne til å korrigere opplagte mangler. Jeg håper virkelig han nå finner sitt nivå og får noen fine år i en ny klubb.

Link to comment
Share on other sites

Da er det offisielt. En spiller som ble kastet på havet, og vannet var alt, alt for dypt. I tillegg tok det alt, alt for lang tid å konstantere at han ikke var svømmedyktig, desverre. Det har på mange måter ødelagt ettermelet til en ellers meget profesjonell spiller. I Arsenal ble han for mange langt på vei selve symbolet klubbens manglende evne til å korrigere opplagte mangler. Jeg håper virkelig han nå finner sitt nivå og får noen fine år i en ny klubb.

For meg er det fortsatt en gåte at han ble "profesjonell". Han burde ha forblitt amatør.

BE

Link to comment
Share on other sites

"Manuel Almunia made a total of 175 first team appearances since joining from Celta Vigo in July 2004, keeping an impressive 70 clean sheets" -hentet fra arsenal.com.

 

En spiller som ikke hadde nivået, men som også ble symbolet på hatet og "oppgulps kultureren" blandt oss goonere i moderne tid. En spiller som gjorde sitt beste, som aldri sa noe vondt om klubben, eller som ikke var i noe negativ fokus utenfor banen- tvert imot. En sympatisk person, men som rett og slett ikke var god nok.

Man lette etter nåla i høystakken, og man fant (nesten) alltid frem nåla. En nål, som ble brukt som et våpen av giftige tunger.

 

Almunia kunne ikke vinne, så enkelt var det. Jeg bøyer meg i støvet, over den måten han har oversett alt det negative mot seg. Mange hadde nok slengt med leppa på sin behandling (og det med god grunn), men Almunia har stått med hodet hevet i alle år. Respekt!

 

Jeg tror han kunne vært en god keeper i en klubb, som ikke har samme ambisjoner som Arsenal. En klubb, som hadde vært en middelhavsfarer i PL eller i Primera.

Vil nok alltid ha Almunia i bakhodet, når det dukker opp nye tilfeller i fremtiden av denne negative mobbe-kulturen. Et sort hull i vår gooner-adferd, og måtte det aldri skje igjen på samme nivå.

Ønsker Almunia lykke til i fremtiden, måtte du få en verdig avslutning på din karriere.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...