Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

 

nå er ikke jeg enig i Ben elfens korte og kategoriske svar, men selv om Wenger ikke direkte har skylda - det er kun oss supportere som lager hoggestabber, og dette er generelt sett en uting - er det jo også klart at Wenger indirekte bidrar til at dette skjer ved å bruke spillere som ikke er modne for dette nivået. Og en ting er å la enkeltspillere få prøve seg. Det er jo helt OK. Men man bør kanskje kunne forvente at Wenger burde unngå å over lang tid bruke spillere som åpenbart ikke er gode nok. Her burde jo Wenger mer enn noen se tegningen på veggen, og både for klubbens og den enkelte spillerens beste gjøre noe. Så kanskje BE har et poeng, og at det at supporterne lager hoggestabber mest av alt BØR OPPFATTES SOM en indirekte kritikk av Wenger snarere enn en kritikk av den aktuelle spilleren?

+1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kampen mot Barca spilte han strålende i 1. Omgang. I andre omgang burde han reddet begge målene.

 

BE

En av de største keeperprestasjonene hos Arsenal de siste 10 sesongene i førsteomgangen mot Barca. Trist å høre om hjertefeilen hans og håper han klarer å bli frisk og rask igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
16 minutes ago, Verminator5 said:

Almunia var en begrenset keeper, men han hadde solid statistikk på strafferedninger. 

Helt enig. Han var en begrenset keeper, men på langt nær så dårlig som noen skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

For øvrig. Gleder meg til EM blir ferdig, overgangsvinduet lukkes og vi endelig kan fokusere på å vinne serien 21-22.

Av litt uforklarlige grunner, så begynner jeg å bli virkelig optimistisk. Vi trenger ikke mange spillere, det vi trenger er at offensiv samhandling sitter bedre. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Da regner jeg med at agendaen er satt, neste gang du møter din bror :) 

Vi krangler fortsatt om sånt. Personlig har jeg ikke vært skikkelig fornøyd med noen av våre keepere siden David Seaman. BE hadde vel en merkelig crush på Lehman og Fabianski. 

I forsvarsleddet så foretrekker jeg sikkerhet foran noe annet. Det gjelder særlig stoppere og keepere. Jeg tror aldri jeg kan bli fornøyd med en keeper som Lehmann, som var fantastisk for det meste, men komplett blåst andre ganger. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Vi krangler fortsatt om sånt. Personlig har jeg ikke vært skikkelig fornøyd med noen av våre keepere siden David Seaman. BE hadde vel en merkelig crush på Lehman og Fabianski. 

I forsvarsleddet så foretrekker jeg sikkerhet foran noe annet. Det gjelder særlig stoppere og keepere. Jeg tror aldri jeg kan bli fornøyd med en keeper som Lehmann, som var fantastisk for det meste, men komplett blåst andre ganger. 

David Seaman var også blåst noen ganger. For eksempel på klareringer fra motsatt banehalvdel. De var vanskelig å forsvare seg mot. 

Slik vi spiller i dag hadde Lehmann vært helt topp. Offensiv keeper som tar sjanser og skaper kontringssjanser. Fabianski har jo besvist at han er god i Premier League nå så der burde det ikke være noe tvil. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ben Elfen said:

Han var helt bedriten

+1

Stabilitet var det Almunia var aller aller verst på. Han kunne gjøre noe sinnsykt bra, men så noe ufattelig ræva.

Eneste han var god på var straffespark. Det å bli kvitt Kjegla var helt nydelig.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

+1

Stabilitet var det Almunia var aller aller verst på. Han kunne gjøre noe sinnsykt bra, men så noe ufattelig ræva.

Eneste han var god på var straffespark. Det å bli kvitt Kjegla var helt nydelig.

Amen

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Tapapa said:

Vi krangler fortsatt om sånt. Personlig har jeg ikke vært skikkelig fornøyd med noen av våre keepere siden David Seaman. BE hadde vel en merkelig crush på Lehman og Fabianski. 

I forsvarsleddet så foretrekker jeg sikkerhet foran noe annet. Det gjelder særlig stoppere og keepere. Jeg tror aldri jeg kan bli fornøyd med en keeper som Lehmann, som var fantastisk for det meste, men komplett blåst andre ganger. 

Jeg var svak for Lehman selv, men det var like mye på grunn av personlighet/lederskap/tilstedeværelse som det faktiske keeperspillet.

Jeg er enig i din vurdering av sikkerhet, i det minste på det stadiet Arsenal nå er i "prosessen". Når vi blir dritgode, da kan vi heller prioritere en offensiv sweeper/keeper. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...