Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Kampen mot Blackburn og igår mot Sunderland syns jeg han har hadd en god del og gjøre. Overvurderer han ikke, langt ifra, syns bare det er sterkt og komme tilbake etter alt det presset han har hadd.

Blackburn hadde ett skudd på mål, og det gikk inn. Sunderland hadde tre skudd på mål, og ett gikk inn.

Link to comment
Share on other sites

Blackburn hadde ett skudd på mål, og det gikk inn. Sunderland hadde tre skudd på mål, og ett gikk inn.

 

Se på inngrepene til Almunia i feltet du, i begge kampene, spesielt mot Blackburn. Han har også lært seg og sette igang spillet mye raskere. Og hvilke av målene kunne Almunia gjort noe med?

Link to comment
Share on other sites

Men blackburn var forsvarstabbe, det samme var sunderland. Clichy sterkt delaktig i begge.

Se på inngrepene til Almunia i feltet du, i begge kampene, spesielt mot Blackburn. Han har også lært seg og sette igang spillet mye raskere. Og hvilke av målene kunne Almunia gjort noe med?

Hvor legger jeg skylden på Almunia? Du sier at Almunia har hatt mye å gjøre, det har han ikke. Jeg har ikke gitt ham noe negativ kritikk siden forrige sesong. Han har tatt det han skal ta, noe han ikke gjorde i fjor. Men flere her inne overvurderer ham.

Link to comment
Share on other sites

Hvor legger jeg skylden på Almunia? Du sier at Almunia har hatt mye å gjøre, det har han ikke. Jeg har ikke gitt ham noe negativ kritikk siden forrige sesong. Han har tatt det han skal ta, noe han ikke gjorde i fjor. Men flere her inne overvurderer ham.

 

Du snakker bare om skudd på mål.. Det han faktisk har blitt god på er jo felt arbeid, der han ikke har gjort noen tabber bortsett fra Liverpool kampen som jeg kan huske.

Link to comment
Share on other sites

Du snakker bare om skudd på mål.. Det han faktisk har blitt god på er jo felt arbeid, der han ikke har gjort noen tabber bortsett fra Liverpool kampen som jeg kan huske.

 

Enig med deg Stian, syntes Almunia har vist langt større selvtillit når det gjelder feltarbeid og han har spilt veldig bra i alle kamper denne sesongen, bortsett fra mot Liverpool hvor jeg syntes han var helt latterlig svak i feltet.

 

Når det gjelder målene han har sluppet inn syntes jeg ikke han har skyld i noen bortsett fra en litt svak inngripen på N'Gog sitt skudd mot Liverpool.

 

Får virkelig håpe han forsetter denne formen, for da er han absolutt en brukbar keeper.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt; han har tatt den han skal ta. Også i feltet. Ikke mer, ikke mindre.

 

Helt riktig. Han har tatt det man kan forvente at han skal ta. Han har ikke reddet oss fra poengtap (kunne gjort det med litt mer flaks på lørdag - var ikke mange centimeterne unna å ta den ballen faktisk) - han har ikke kostet oss poeng (kunne fort gjort det med litt mer uflaks mot pool). Han har vært mer agressiv i feltet, satt igang på en medium-rask måte og vært helt på det jevne. Mye er nok takket være et noe mere stødig forsvar også.

 

Bare fordi mannen omsider presterer litt jevnere og bedre så skal han ikke hauses opp i skyene etter så få kamper. Fortsetter han dette så skal man være fornøyd, men ikke før dette faktisk varer i en sesong - minst.

 

Og hva forventer man Hulken? En keeper i Arsenal som er matchvinner, knallhard i feltet, god kommunikasjon, potensiell assist på mål (med andre ord hurtige igangsettinger) - med andre ord Seaman, Jennings, Lehmann (på sitt beste).

Link to comment
Share on other sites

Bare fordi mannen omsider presterer litt jevnere og bedre så skal han ikke hauses opp i skyene etter så få kamper. Fortsetter han dette så skal man være fornøyd, men ikke før dette faktisk varer i en sesong - minst.

Så du mener at så lenge har gjør en dårlig kamp, så har vi all grunn til å slakte han, men når han derimot gjør det bra, må vi vente i flere kamper for at han skal bli hyllet?

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at så lenge har gjør en dårlig kamp, så har vi all grunn til å slakte han, men når han derimot gjør det bra, må vi vente i flere kamper for at han skal bli hyllet?

 

Langt ifra. Som vi påpeker så gjør han det han skal gjøre nå, og det påpeker de aller aller fleste her. Men så skal man huske på at Almunia ikke har gjort 1 dårlig kamp alene. "heksejakten" som noen kaller det kom igang da han gjørde brøler på brøler, gang på gang. Og ja, det vil ta tid før tilliten er tilbake der den burde være mellom supporter og keeper i Arsenal.

 

Hadde vi spilt på lag, og jeg hadde putta ballen i eget mål 1 gang, så ville det blitt sett på som en isolert tabbe og tvilen kommet meg til gode. Hadde jeg derimot gjort dette 3-5 ganger i løpet av en sesong pluss at jeg hadde skapt sjanser for motstanderen ved å tabber enda en 7-10 ganger, så vill det naturligvis blitt stilt spørsmålstegn ved mine ferdigheter - det er vel helt naturlig? Og det ville tatt tid å få tilbake tilliten fra medspillere etter alt dette (hvis jeg i det hele tatt hadde fått mere spilletid........)

Link to comment
Share on other sites

Hva mer forventer du da, mister? Makan til negativitet skal man lengte lenge etter..

Han har gjort jobben sin og fortjener all ros her inne.

Herregud da, mann. Jeg har bare reagert på at folk roser ham opp i skyene etter et par brukbare kamper. Koscielny var vår klart beste spiller mot Sunderland. Hvorfor roser ingen ham? Almunia har ikke gjort mer enn det absolutte minimum, med tanke på at han er keeper for et lag som kjemper om tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Oppdaterer listen over Almunias strafferedninger:

 

0/1 Sevilla (a), UEFA CL 07/08 (Kanoute)

0/1 Middlesbrough (a), PL 07/08 (Downing)

1/1 Spurs (h), PL 07/08 (Keane)

0/1 Birmingham (a), PL 07/08 (McFadden)

0/1 Liverpool (a), 07/08 (Gerrard)

0/1 Dynamo Kiev (a), UEFA CL 08/09 (Bangoura)

0/1 Man City (a), PL 08/09 (Sturridge)

1/1 Aston Villa (h), PL 08/09 (Young)

0/1 Aston Villa (a), PL 08/09 (Barry)

1/1 Newcastle (a), PL 08/09 (Martins)

0/1 Man Utd (a), PL 09/10 (Rooney)

0/1 Burnley (a), PL 09/10 (Alexander)

1/1 Hull (h), PL 09/10 (Geovanni)

0/1 Bolton (h), PL 09/10 (Taylor)

0/1 Hull (a), PL 09/10 (Bullard)

1/1 West Ham (h), PL 09/10 (Diamanti)

1/1 West Brom (h), PL 10/11 (Brunt)

 

Forbedres til 6/17. (5/6 på hjemmebane!)

 

Str.konk.

 

2/4 Sheffield United (a), FAC 2005 (reddet i tillegg et annullert straffe)

3/4 Doncaster Rovers (a), CC 05/06 (reddet to, ett over mål?)

2/8 Roma (a), CL 08/09

 

Totalt i Arsenal: 13/33

Link to comment
Share on other sites

Avenell, Almunia var ikke dårlig i dag, hele laget var dårlig. Å skylde på nå er for meg helt tåpelig!

Forsvaret skuffet mest!

 

Det er greit at laget skuffer i dag, men at vi ikke skal skylde på Almunia er absurd.

Han står bak av 2 målene og uansett om forsvaret svikter på både 1, 2 og 3 målet skal vi ha en sikker mann bakerst. En brukbar tippeliga keeper kunne gjort det bedre en han i dag.

Link to comment
Share on other sites

Avenell, Almunia var ikke dårlig i dag, hele laget var dårlig. Å skylde på nå er for meg helt tåpelig!

Forsvaret skuffet mest!

 

Helt feil Hulken, Almunia var dårlig i dag. Han har hatt en god sesongstart, men i dag viste han seg fram på det nivået jeg har blitt vant til å se ham, dessverre. Ser at Schwarzer ble man of the match for Fulham

Link to comment
Share on other sites

Avenell, Almunia var ikke dårlig i dag, hele laget var dårlig. Å skylde på nå er for meg helt tåpelig!

Forsvaret skuffet mest!

Uavhengig av hvordan laget presterte i dag, var Almunias prestasjon dårlig.

I følge logikken i din påstand, spilte Nasri dårlig i dag, fordi laget spilte dårlig!

Laget spilte dårlig, så absolutt, men det kan ikke forsvare Almunias opptreden.

Link to comment
Share on other sites

Samme så jeg, han hadde bla en fantastisk redning på et Arteta skudd så jeg, Almunía har vært god til nå, men etter DEN kampen, vil han klare å reise seg igjen? Ingen kommunikasjon med forsvaret sitt som jeg ser og elendig på to innslupne, Kast inn Sczcney eller Mannone!

Link to comment
Share on other sites

Almunia slipper igjen inn på nærmaste stolpe. Han er igjen på halvdistanse og roter til ein i utgangspunktet passe ufarleg situasjon til å ende opp som mål i mot.

Å forsvare Almiunias prestasjoner i dag skal argumenterast på minst ei a4 side (med 12 i skriftstørrelse), ellers taes det ikkje seriøst fra mi side.

Link to comment
Share on other sites

Helt feil Hulken, Almunia var dårlig i dag. Han har hatt en god sesongstart, men i dag viste han seg fram på det nivået jeg har blitt vant til å se ham, dessverre. Ser at Schwarzer ble man of the match for Fulham

Jepp, mente at hele laget var dårlig, inkludert Almunia. Det jeg ikke forstår er hvorfor alle skal fyre løs på Almunia med en gang han gjør en dårlig kamp. Klag litt på Clichy, Kos og Sagna... Hadde de gjort jobben sin, så hadde vi ikke tapt i dag!

Det skal også sies at Schwarzer har hatt en forferdelig sesongstart, men gjort en god kamp i dag, motsatt for Almunia :)

 

Uavhengig av hvordan laget presterte i dag, var Almunias prestasjon dårlig.

I følge logikken i din påstand, spilte Nasri dårlig i dag, fordi laget spilte dårlig!

Laget spilte dårlig, så absolutt, men det kan ikke forsvare Almunias opptreden.

Nasri var dårlig i dag. Han spilte hele 90 minutter i dag, der han var anonym stort sett hele kampen. (utenom målene)

Link to comment
Share on other sites

Almunia slipper igjen inn på nærmaste stolpe. Han er igjen på halvdistanse og roter til ein i utgangspunktet passe ufarleg situasjon til å ende opp som mål i mot.

Å forsvare Almiunias prestasjoner i dag skal argumenterast på minst ei a4 side (med 12 i skriftstørrelse), ellers taes det ikkje seriøst fra mi side.

 

Eller, så kan man heller se på helheten i stedet for å bruke Almunia som hoggestabbe nok en gang. Etter denne kampen, er det VIRKELIG IKKE keeperspillet som bekymrer meg mest..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...